Magyarországon az internet-felhasználóknak többnyire pozitív a véleményük az interneten megjelenő hirdetésekkel kapcsolatban – derül ki a Gemius SA internetes kutatóintézet tanulmányából. A kutatás szerint a válaszadók 67 százaléka elfogadja az online hirdetéseket, amelyeknek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. Mindössze 4 százalékuk fizetne inkább, hogy olyan oldalakhoz férjen hozzá, ahol nem találkozik reklámokkal. Érdekes megfigyelni, hogy a tanulmány szerint az online hirdetések 3 százalékkal informatívabbak, és 3 százalékkal kevésbé idegesítőek a tv-reklámoknál.
Az internet-felhasználók 84 százaléka szokott kattintani az online hirdetésekre, mi több, a válaszadók 39 százaléka időnként – miután találkozott a hirdetéssel az interneten – további információt keres a hirdetett termékkel/szolgáltatással kapcsolatban. 14 százalékuk gyakran, 3 százalékuk pedig mindig eszerint cselekszik. A kutatásban részt vevő felhasználók 31 százaléka örülne annak, ha lehetősége lenne megvásárolni a terméket egy online áruház weboldalán a hirdetésre való klikkelést követően.
A válaszadók körében a legismertebb kreatívnak a pop-up és a szponzorált link bizonyult, melyeket a felhasználók több mint 60 százaléka választotta. Ezzel szemben az interstitial és a boksz típus bizonyult a legkevésbé ismertnek. A bemutatott kreatívtípusok közül a válaszadók a bannert, a skyscrapert, illetve a szponzorált linket kedvelték leginkább, míg a pop-undert, a pop-upot, valamint a toplayert – a tartalom felett új rétegben megjelenő reklámot – a legkevésbé. Tehát a kevésbé tolakodó típusok nyerték el leginkább a felhasználók tetszését.
A tanulmány szerint az online hirdetési kampányok hatékonysága leginkább magától a hirdetett terméktől, szolgáltatástól függ, ugyanakkor a hirdetés egyedisége is igen meghatározó (47,6 százalék, illetve 41 százalék válaszolt így). Az online kampányokkal kapcsolatos pozitív attitűd hatással van a hirdető cégek megítélésére is. A válaszadók 53 százalékának véleménye szerint azok a vállalatok, amelyek az interneten hirdetnek, modernek. Nem kevesebb, mint 27 százalékuk szerint ezek a vállalatok innovatívak, technológiailag fejlettek és dinamikusak.
A kutatást a Gemius és partnerei folytatták hét különböző európai országban: a Cseh Köztársaságban, Lengyelországban, Litvániában, Magyarországon, Romániában, Szlovákiában és Ukrajnában. Magyarországon a Gemius az AdHoc tanulmányt a Sanoma Budapesttel együttműködve készítette el.
A többség elfogadja a netes reklámokat
- Írta: Napi
- Forrás: Napi Online
Azóta történt
-
Sokakat fogva tart az internet
Egy vizsgálat szerint a világháló elsősorban a 30-as, egyedülálló férfiakat szippantja be.
-
Az online hirdetés még mindig jó üzlet
Habár az online hirdetési iparág növekedése enyhén lassul, a résztvevők még mindig elégedettek lehetnek.
Előzmények
-
A magyar netező csak elvétve fizet internetes tartalomért
Lezárult Magyarország legnagyobb online médiakutása.
Hirdetés

NVIDIA Reflex: a játékosok szolgálatában
PR Az NVIDIA DLSS 4, illetve a Reflex technológia nemcsak a sebességre van jó hatással, de kompetitív előnyt is jelenthet a modern játékokban.
Hirdetés

GeForce RTX: path tracing a játékokban
PR A fények élethű ábrázolása többféle módon lehetséges, ebből a path tracing számít a legkifinomultabb megoldásnak.

Hirdetés

Megérkezett a NAS eszközök új generációja
PR A Synology teljessé tette 25+ NAS kínálatát: minden, amire egy modern NAS-felhasználónak szüksége van – most egy sorozatban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Futás, futópályák
- Mobil flották
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen autót vegyek?
- Hobby elektronika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...