Hirdetés
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Aggódhatnak a amerikaiak: a Huawei újabb lépést tett a modern AI gyorsítók felé
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Veszélyben az adataid? Gond van a WD népszerű HDD-ivel
- Az Intel szerint sokáig marad velünk az Intel 18A node
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			válasz  Luck Dragon
							
							
								#76
							
							üzenetére Luck Dragon
							
							
								#76
							
							üzenetéreA tökéletes megoldás.   
 Mondjuk a cipőd így jobban kopik. Mennyiért is vetted?  
- 
			
			Lényeg az , hogy munkahelyet váltottam , így most szinte home office-ban vagyok . Suli is szinte online megy , max vizsga esetén kell majd vonatot igénybe vennem . 
 1,5-Km belül minden üzlet , posta , park ,pékség , sportcentrum stb-stb megtalálható , így egy egészséges sétával részemről le tudom a dolgot .  
- 
			
			  Ed3r_X_ nagyúr Ha én ezt kiszámolnám, elsírnám magam. Főleg, hogy a Honda szervizelésére több mint 1.2 millió ment, 1.5 év alatt. A tankolás erre rá pluszban (25e km). Jobb a boldog tudatlanság  
- 
			
			válasz  Luck Dragon
							
							
								#69
							
							üzenetére Luck Dragon
							
							
								#69
							
							üzenetéreAutó nem azért van hogy legyen hanem, mert közlekedünk vele. 
 Ha nem autóval akkor mással közlekedünk aminek van költsége.
 HA a költség alacsonyabb mint az autóé akkor a különbözet marad a zsebünkben nem a teljes autó költség.Szóval mivel váltottad ki az autót és az mennyivel olcsóbb? 
 Tényleg érdekel.  
- 
			
			
- 
			
			válasz  Luck Dragon
							
							
								#24
							
							üzenetére Luck Dragon
							
							
								#24
							
							üzenetéreA nulla az menő. Hogy oldottad meg? 
 Nekem a bringa 10ft/km pedig nem kér sokat.  
- 
			
			  Somatom veterán válasz  Tikakukac
							
							
								#62
							
							üzenetére Tikakukac
							
							
								#62
							
							üzenetéreNemtom ez neked hogy jött ki. Mondjuk, keresek 800 -at, amiből megtakarítok 400 -at. Ha betegállományban 400 -at kapok, akkor úgy lennék nullán, hogy nem csökkentettem a kiadásaimon. Márpedig az autóm költségei azért magasak, mert havonta 1800 Km a munkába járás. Betegállományban ez nincs. A motorom is luxus, de az is minimálisra redukálódik, ha nem használom. Marad a lakás, meg a létfenntartás. Ezt símán ki tudom hozni egy magyar átlagfizuból. 
- 
			
			  Gyok2 senior tag Egy ideig a biciklire is vezettem (6-7000 km/év), ha csak úgy simán néha kellett szerelni (2-3000 km-es kis szerviz), akkor 10 Ft/km volt, jó pár éve, ha már pár egyéb tétel is volt, akkor 20 Ft/km, ha meg komolyabb fődarabok szerviz/csere, akkor bőven kijött 30 Ft/km is. Nem is gondolná az ember, mennyibe kerülhet, ha nem csak ide-oda gurulgat vele, és ez nem is csúcsbringa, inkább csak erős közepes. Ezzel szemben, megspórolom a bérlet + fitness bérlet árát  
- 
			
			  Tikakukac titán Valamiért neked ez a gyerek dolog akadt be, de 30 körül van mind a két gyerek, ergo nem tudom mit és honnan szedsz össze, mind a két gyerek mérnöknek ment, elvannak sok-sok éve. Neked azt nem sikerül megérteni, hogy amit te csinálsz, az piszok gyorsan megborul egyik pillanatról a másikra és hacsak tényleg nem tízezer eurókban tolod a megtakarításaidat, akkor hamar beüthet a sz@rvihar. 
- 
			
			  Somatom veterán válasz  Tikakukac
							
							
								#58
							
							üzenetére Tikakukac
							
							
								#58
							
							üzenetéreVágom. Sztem a hiba a matekban sokkal régebbi. Ilyen labilis alapokkal nem lett volna szabad gyereket vállalni. Pillanatnyilag jó, hogy Te tudsz nekik segíteni, de ez csak tűzoltás régi, hibás döntések után. Persze, Te erről nem tehetsz, sajnálom, hogy most ezt a szerepet kaptad. Én semmiképpen sem követem el ezt a hibát. Tudomásul veszem, hogy egy gyerek anyagi biztonságához nem elegendőek a forrásaim. Ez is csak egyszerű matek. 
- 
			
			  Tikakukac titán 
- 
			
			  Tikakukac titán Úgy lett kopp, hogy az eddigi túlórás, melós, maszekos pénz totál OFF, kiadások nem csökkentek érdemben, a táppénz meg annyi, amennyi. 
 Ellenben egy rakat másra is költeni kell még ha lerobbansz vagy történik valami.A matek, az matek. Látom és tapasztalom, mert én adok a szülőknek kölcsibe pénzt jelenleg, úgyhogy maximálisan nyakig benne vagyok.   
- 
			
			  Somatom veterán válasz  Tikakukac
							
							
								#48
							
							üzenetére Tikakukac
							
							
								#48
							
							üzenetéreEzt sem látom katasztrófának. Törött lábbal nem tudnék dolgozni menni. Sőt, máshova sem nagyon. Azonnal töredékére csökkennének az extra kiadásaim. Az autóra is max. a kötelezőt, súlyadót kéne fizetnem. Egyik kollégám otthon levágta két ujját. Ez kb. fél éve volt, azóta betegállományban van, havi ezer Euroval, ami kb. a magyar átlagfizetés. 
- 
			
			  updog őstag válasz  Speeedfire
							
							
								#45
							
							üzenetére Speeedfire
							
							
								#45
							
							üzenetéreJepp.  Anno 2018-ban ehelyett vettünk volna egy új, 5-7 év garis Vitarat vagy Dustert, még lehet hogy a végén jobban is jöttünk volna ki minden téren, és nem egy 2007-es fapadban ültem volna 5 évet (szerettem, nem azért). Dehát ugye hallgatam minden okos ismerősre, hogy új autót azt oszt' ne  
- 
			
			  Somatom veterán válasz  Tikakukac
							
							
								#46
							
							üzenetére Tikakukac
							
							
								#46
							
							üzenetéreEzt hogy érted? Ha havonta van mondjuk 1000 Euro pluszom, az rossz matek? Ha többet dolgoznék, vagy megvonnék magamtól néhány luxust, akkor lehetne több is, de, akkor hol marad az élet? Abból meg csak egy van. Sztem jól matekoztam. Pl. nem herdáltam el a pénzt esküvőre, feleségre, gyerekre, ezért jut pénz és idő másfajta luxusra. Sztem pl. egy gyerek sokkal több időt, pénzt, energiát von el, mint egy autó. 
- 
			
			  sunavlys senior tag és hol a vételár és a többi költség? 
- 
			
			  Somatom veterán válasz  Tikakukac
							
							
								#39
							
							üzenetére Tikakukac
							
							
								#39
							
							üzenetéreMilyen számlám? A szerelő "kiválasztásánál" a hozzáértés volt a fő szempont, nem az, hogy elektronikusan tudjak nála fizetni. A számlámon csak annyi látszik, hogy felvettem fél millát. Azt külön kéne számon tartanom, hogy ebből mennyit költöttem kurvákra, drogokra, bontott hátsó hídra, stb.  
- 
			
			  updog őstag válasz  Speeedfire
							
							
								#38
							
							üzenetére Speeedfire
							
							
								#38
							
							üzenetéreRöhögni fogsz de nekem pont így jött ki hogy most új autót veszek (még az 5 év is stimmel  ). Szóval nem hülyeség ezeket írogatni, hogy hogyan jön ki a matek (mivel kb. 10 éve nem használok kp-t, így az utolsó autómosásig minden megvan a kivonatból). ). Szóval nem hülyeség ezeket írogatni, hogy hogyan jön ki a matek (mivel kb. 10 éve nem használok kp-t, így az utolsó autómosásig minden megvan a kivonatból).Szóval mivel a 3. gyerek sehogy se fér a mostaniba, kell venni egyet (ne menjünk bele, én is azt hangoztatom hogy az autó nem kell, csak lehetőség), és azt számoltam, hogy 5 év alatt majdnem 5M (infláció, elmaradt hozamok, és euró korrekció nélkül számolva) ment a mostanira - mindezt úgy hogy szerencsém volt az állapotával és sose rohadt le, csak egy kis ez, csak egy kis az mindig. Hát most 5.5-ért (jó, csalok, a 2.5M támogatást is beleszámolva) kapok új Daciat 5 év garival, ha meg használt 7 személyest (vagy megfelelő méretű 5 személyest) néznék akkor 3.5-4 csak megvenni, még félmillió az adminisztráció és első szerviz, és még mindig ott vagyok hogy lutri az egész előélete. "Nem azért veszek autót." Illetve szokták még mondani hogy "kitermeli". Csak sokan azt felejtik el, hogy pl. az autóra rámondják, hogy kitermeli az árát. Aztán a reggeli kávé-energiaital-cigi fogyasztás közben is azt mondják, annak is kitermelték az árát. A hétvégi bulika? Ki van termelve. Nyári fesztiválszezon? Kitermeltem. GTX3080? Kitermeli majd vele a meló (csak gamingre használja ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif) ). Aztán hó/év végén meg full negatív a cashflow, mert "minek számolni, kitermeli", csak az a baj hogy egy kitermelés alapján vesz össze/tart fenn mindent IS. ). Aztán hó/év végén meg full negatív a cashflow, mert "minek számolni, kitermeli", csak az a baj hogy egy kitermelés alapján vesz össze/tart fenn mindent IS.Ez így félig off, nem is konkrét reakció a hsz-edre, csak eszembe jutott a gondolatmenetről  (#39) Tikakukac ++ 
- 
			
			  Tikakukac titán Nem nagyon kell, olyan automatikusan tud már a számlád költéseket szétkaparni, hogy el se hiszed  Én a durva mikromenedzselésben nem hiszek, de az tuti, hogy pénzügyi tudatosság az itthon nincs. Régen se volt, ma sincs. Szerencsére suliban se kell erre időt áldozni, van helyette hittan. 
- 
			
			Csak üzemanyagra költöttem annyit mint amennyiért vettem az autót. (2019 óta) 
 De hála az égnek nem egy problémás darab. 
 Annyi hogy leginkább 100-ast (E5) tankolok.
 Szerencsére nem volt nagy meglepetésköltség azaz egy hűtőcsere volt mert az alulról kapott valamit és eresztett (80eft), meg induláskor válltóolaj csere biztos ami biztos alapon ami sokba volt (100eft komplett szűrőkkel márkaszervízben). Egyedüli nagy probléma hogy nem jó az alapjárat (400-600rpm), talán pillangó lehet koszos vagy maga a motor belül kokszos.
- 
			
			  Tikakukac titán válasz  Speeedfire
							
							
								#31
							
							üzenetére Speeedfire
							
							
								#31
							
							üzenetéreLásd még hitel, kölcsön, havi költések stb. Sokan nem látják értelmét, tele is a párnája mindenkinek euróval otthon   
- 
			
			  Speeedfire félisten Nem sok értelmét látom ezeknek.  
- 
			
			  Egon nagyúr Az elmélet jó, és szoktam is alkalmazni, csak vannak olyan faktorok is, amit nehéz beárazni. 
 1. A céges verda új, automata váltós, a saját meg nem új (mondjuk nem is régi: 5 éves lesz idén), és manuális. Ez nehezen forintosíthaó, és nyilván szubjektív, hogy kinek mennyit ér.
 2. Nem adom el a sajátot, mert egyrészt tud vele járni az asszony, ha kellene, másrészt ha mégis kellene nekem munkába járáshoz a saját verda (pl. ha munkahelyet váltok, és az új helyen nem adnak kocsit), akkor nem tudok helyette mit venni: szűk 5 éve alig több mint 5M-ért vettünk újonnan egy Astra K ST-t, most ugyanez (csak már L Astra-val) 10M... Jah, és az új Atra ugyebár már Jah, és az új Atra ugyebár márfrancianyugatromán, azt meg vegyen aki akar...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif) A lényeg, hogy nem nulla az autóhoz kapcsolódó költségem a céges autóval sem, a fentiekre tekintettel. A lényeg, hogy nem nulla az autóhoz kapcsolódó költségem a céges autóval sem, a fentiekre tekintettel.
 3. A fentiek alapján és a közlekedési szokásaimat is figyelembe véve, nekem kb. 100K nettót ér meg a céges autó (ami kb. bruttó 170-180K lenne a munkáltatómnak, mindent figyelembe véve), ugyanakkor legalább a dupláját költik rá bérleti díj, benzinpénz stb. formájában (más kérdés, hogy mit és hogy tudnak leírni költségként, ezt egy könyvelő tudná elmondani) - de különböző okokból nem tehetem meg, hogy lemondok róla, és kérem bér formájában ezt az összeget.
- 
			
			  Tikakukac titán Mikor mennek a komoly beszélgetések, akkor kész számadatokat lehet összehasonlítani. Anyámnak állkapcsa leesett, mikor 3 év után kiátlagoltam mennyibe van egy kicsi szívóbenyás autóval való "csak elugrok a boltba" jellegű felhasználás. De bizonyos szinten ez is kevés, nálunk se változott semmi, 50m-re is kocsival kell menni. Van villanybringa, sima bringa és robogó is a garázsban. Qrva kényelmes a magyar, 15 fok vagy 2 csepp eső és itt már autóba kell ülni  
- 
			
			  Somatom veterán válasz  Luck Dragon
							
							
								#24
							
							üzenetére Luck Dragon
							
							
								#24
							
							üzenetéreDe jó neked! Bár én is ki tudnám hozni nullásra! 100 ezer Ft a kisbusz, ha azzal járnék melózni és akkor nem számolom a plusz egy napot az utazásra, meg a kényelmetlenséget. 
 Itthon még fusizok cirka hét napot havonta. Gyakori az éjszakai kezdés, végzés. Olyankor már nincs járat a XV. -ből, a XII. -be. 25 Km taxi. Van egy 8x éves nagynéném. Őt is mozgatnom kell. Sajnos, már az sem megy busszal. Ha nem kéne Németországba ingáznom, akkor lecserélhetném a dízelbatárt vmi kicioccó, városi fingilngire, de kevés kilóméternél nem lenne a költségekben nagy különbség.
- 
			
			Idén szabadultam meg az autótól , így nincs autó = 0 kiadás.  
- 
			
			  radio11 tag válasz  Krugszvele
							
							
								#16
							
							üzenetére Krugszvele
							
							
								#16
							
							üzenetéreNem mindig dőzsölés. 
 80%-ban kerékpárral járok dolgozni (10km oda és vissza) de van néhány szituáció (pl most, tél és esős idő keveréke) amikor elengedem. Nagyon szívesen mennék tömegközlekedéssel, de 2 busz (320ft/busz) oda is és vissza is, időben is nagyon gáz és valamivel drágább, mint az autó.
- 
			
			  Somatom veterán válasz  Krugszvele
							
							
								#16
							
							üzenetére Krugszvele
							
							
								#16
							
							üzenetéreÉpp ez az, hogy egyáltalán nem biztos, hogy elfolyik. Ha havi 200 ezerben van az autó, de általa 400 -zal többet keresek, mint nélküle, akkor 200 -zal beljebb vagyok. 
- 
			
			  Krugszvele senior tag Nekem hiába mondják, hogy nincsen pénze az embereknek. Amíg a reggelek arról szólnak, hogy lökik fel egymást majdnem az autók a kereszteződésekben, addig dőzsölés van. 
 Én nagyon örülök, hogy valaki írja, átlátja, hogy erre folyik el a pénze!
 Én is írom a költségeket, - bár autónk az nincsen - minden kiadást. Jó látni!
- 
			
			  updog őstag Szintén nem járok vele dolgozni (szép is lenne naponta 2x5 km-t araszolni a turbódízellel a Hungárián). Ha a vételárat nem számolom bele napi 1980 ft (írjuk le: havi 60.000!) forint égett el az elmúlt 5 évben mindent összeszámolva. Én amúgy szeretem beleszámolni a vételárat, de nem a befektetés kihagyása miatt, hanem mert ha holnap rázuhan egy meteor, kitiltják a dízeleket, totálkárosra töröm stb. akkor pont kitörölhetem azzal, hogy elméletben ma 1.2M-ért eladhatnám, pont 0 ft-ot fogok viszontlátni belőle (de ha semmi nem történik, akkor is áll benne a pénz amíg nem realizálom /adom el/). Az elmulasztott hozam még egy plusz történet. Szóval vételárral együtt napi 2700 (havi 80.000!). És akkor az állampapír évi 10% bukott hozamát még nem számoltam. 
- 
			
			  A Zéé addikt hát szerintem sokan dobnának egy hátast, ha egyszer kiszámolnák ezt... Hogyha beleveszed a biztosítást, és a teljesítmény adót is, akkor napi szinten úgy is elvisz 4-500 Ft-ot egy autó, hogy meg se mozdítod. 
 Ha meg használod is, akkor ennyi az ára, sőt még több is, mivel avul is az autó, gumit is kell venni néha... Azért ezzel nem árt tisztában lenni, és ha úgy adódik, akkor ez alapján felelős döntést hozni. Autót fenn tartani drága, ha használja is az ember. Nekem naponta kb. 2000-2200 ft a saját autó úgy, hogy nem napi ingázásra használom, csak átlag 2 hetente megyünk vele 1-1 nagyobbat. Így megy bele egy évben 16-18.000 km. Sokan még az autó értékét is beleszámolják, mint nem befektetett tőke, de ennek már én sem vagyok a híve.
- 
			
			Pl. kiderül hogy Vácrátótról Budapestre bejárni dolgozni részmunkaidőbe nyugdíjkiegészítésnek konkrétan veszteséges művelet. 
 (megtörtént eset ) )
- 
			
			  Somatom veterán Ettől is bonyolultabb a matek. Ha melóba menet/jövethez sikerül két utast szerezni, az oda-vissza 240 Euro, ami sokat javít a matekon. A főnök most azon gondolkozik, hogy céges kisbuszokat vesz és azokkal fogunk melóba járni. Meglássuk. Sajnos, a közelebbi melóhelyek nem fizetnek ennyit. 
- 
			
			  66zio aktív tag Például ha tényleg csak munkára kell, akkor kiderülhet, hogy akár közelebbi munka is jó, hiába fizet kevesebbet, mert a különbséget elviszi az autó költsége. Konkrét példát had ne mondjak, mindenki eldönti az élethelyzete függvényében. Viszont úgy nehéz dönteni, ha nincsenek információid. Ez is egy infó a sokváltozós egyenletből. De például akinek olyan az élethelyzete erre is használhatja: #6 Domonkos 
- 
			
			  Somatom veterán Minek? Hogy infarktust kapjak? Ha függetleníthetném a melótól, akkor elhanyagolhatóak lennének a költségei, mert melón kívül alig használom. Így viszont futnia kell, kerül, amibe kerül. Persze, ha nem használom azzal csak áttolom a költségeket, mert a bringámra kb. ugyanannyi egy gumi, mint az autómra, a motoromra meg a duplája. 
- 
			
			  66zio aktív tag Köszi az idei infókat is! Mindenkinek érdemes lenne kiszámolni magának, hogy mégis mennyit költ autóra. 
- 
			
			  DEJVID őstag És ez miért jó? 
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte H81M-S2PV alaplap + Intel i5-4460 + 2+4GB DDR3 + hűtő 23e
- Lenovo T14 Core i5 10210U 16Gb Ram 256Gb NVMe FullHD IPS Boltól Garanciával Számlával
- Vadonatúj Blackshark 4 256GB full turbó mobilgamer csomag, kártyafüggetlen!
- Lenovo T14 G2 Core i5 1145G7 16Gb Ram Intel Iris Xe 256 NVMe Boltból Granciával Számlával
- Dell 7430 Core i5 1245U 10 mag 12 szál 16Gb Ram 4K Kijelző Boltból Garanciával Számlával
- Törött Apple iMac 19.2 i5-8500 Radeon Pro 560X 4GB 16GB 256GB SSD 21.5" 4K Retina
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- Lenovo ThinkPad P15 Gen 2 Mobile Workstation - i7-11850H 32GB 512GB Nvidia RTX A4000 8GB 1 év gar.
- HP 13 Elitebook 830 G7 FHD IPS 600nit i5-10210U 16GB 256GB SSD Intel UHD Win11 Pro 4G LTE Garancia
- Blabok nyakrögzítő M méret
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
 
								 
							 
  
  
								 
							 
  
								 
							 
								 
							 
								
 
  
								 
							 
  
							 
								![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
 
  
								 
							 
								 
							
 
								 
							 
								 
							 
								
 
								 
							 
								
 
								 
							 Jah, és az új Atra ugyebár már
 Jah, és az új Atra ugyebár már  
								 
							 
								 
							 
							 
								
 
								 
								 
							 
								
 
								 
								 
							

