Új hozzászólás Aktív témák
-
#97746176
törölt tag
DX minek tűnne el mikor ott van az Xbox és csomó Store game?
Vulkan nem rossz de sajnos korlátozottak a platformok miatt a lehetőségek .. főkép Apple részéről ...
Apple hiába másik fő profilja a szoftver fejlesztés .. mégis ők szabnak saját maguknak korlátokat
az 1.0-ás hardverek miatt ..
-
GodGamer5
addikt
Kár, hogy a winstore-ban nem fut minden dx12-n. Már az is haladás lenne ha dx11-et kiölnék a köztudatból, ilyen vulkan dolgokról már álmodni sem merek.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Láttam valami hírt ezzel kapcsolatban, de nem hiszem, hogy az MS-t érdekelné a konkurencia beengedése a saját ökoszisztémájába.
Ha mindenen menne a Vulkan, akkor nem nagyon lenne indok DirectX használatára... Nekik már az se éri meg, hogy pl. Win7 és 8-on is tudsz Vulkan-al olyan játékot futtatni, amihez egyébként DX12 és Win10 kellene. -
lev258
veterán
Egyébként furcsa módon kétértelmű az "elavult" jelen esetben. Ugyanis az Apple már jó ideje leállt az OpenGL API támogatásával (az újabb verziók már kimaradtak), javításával a saját rendszerükre (már a Vulkan/Metal előtt). Tehát ilyen értelemben az eddig OSX-re megjelent szoftverek is eleve erősen limitált OpenGL támogatással jöhettek csak és a teljesítményük sem volt az igazi.
Mindenesetre az OpenGL, mint olyan, továbbra sem tűnik el, mert a Vulkan nem minden esetben jó választás (időnként ágyúval verébre kategória). Nem csak játékokra kell gondolni. -
solasola
csendes tag
"Ez most azt jelenti, hogyha a jövőben kijön egy játék, akkor az futni fog Windows, Linux és MacOS alatt is gond nélkül? Engem főleg a Linux izgat, király lenne, ha a jövőben nem lenne kötelező Windows-t használni szinte minden game-hez."
Igen, ez ebbe az irányba hat.
Azzal, hogy a Vulkan API még szélesebb körben elérhető lesz, jelentősen nő a motiváció a játék fejlesztő cégeknél, hogy a játékokat alapvetően Vulkan API-ra készítsék/teszteljék (vagy legalább olyan engine-t válasszanak, ami 100%-ban támogatja).
Linux-ra nyilván még egyszerűbb lesz a a Vulkan-os játékok portolása, mert ott egyrészt natívan 100% Vulkan kompatibilis, nem csak 95% mint a macOS MoltenVK-n, másrészt a Wine-on keresztül sok Vulkan on Windows alkalmazás gyaníthatóan minimális bütyköléssel még portolás nélkül is elindítható lesz (mint az új Doom).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Rich véleménye még mindig releváns. Azóta annyi változott, hogy van Vulkan API, így nem kell agyalni rajta, hogy hova tovább.
Összességében a Vulkan kedvezőbb, ha tényleg multiplatform a fejlesztés. Emellett ma már tényleg marha sok tool is van hozzá, ami segít lásd Anvil és VMA, debugra nagyon jó a RenderDoc. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ha tesznek Vulkan leképezőt egy játékba, akkor onnan már csak minimális erőfeszítésbe kerül a portolás más platformokra. Ha meg egy játékba tesznek DX12-t, akkor Vulkant is tehetnek, kb. ugyanakkora munka és nem is térnek el egymástól olyan nagyon.
Most úgy kb. két tábor van:DX12 -> Windows + Windows store + XBox one
Vulkan -> Mindenki más + Windows, store és xbox nélkül.
A mindenki másba ha jól nézem a híreket, a PS4 is beletartozik már.Egyébként jelenleg is van egy rakás Linuxos játékom Steamen, szóval lehet ott is játszani. Persze nyilván nem ugyanaz a kínálat... Most a legújabb érkező az Rise of the Tomb Raider lesz. Arra kíváncsi leszek, hogy kap-e ehhez Vulkan leképezőt, mint ahogy utólag kapott DX12 leképezőt is.
zéügynök: az itt olvasottak szerint problémás az opengl kódok hibakeresése, a használható eszközök is problémásak. Az is elmond valamit, hogy opengl-next helyett inkább megcsinálták a teljesen új Vulkan-t.
Mondjuk a vulkan meg lehet, hogy elsőre lesz nehezebb, mert jobban gépközeli, mint az ogl.
-
solasola
csendes tag
Nagyon jó, hogy végre előálltak ezzel.
Ha DirectX12-re (Xbox) és a Playstation low-level API-jára is lesz átfordítás (libGCM, libGNM), akkor ezzel a Vulkan tényleg univerzális grafikus API-vá válik.
Azt hiszem a DIrectX-es már tervben van, a GNM-es nem volt világos nekem.
-
OddMan
őstag
Ez most azt jelenti, hogyha a jövőben kijön egy játék, akkor az futni fog Windows, Linux és MacOS alatt is gond nélkül? Engem főleg a Linux izgat, király lenne, ha a jövőben nem lenne kötelező Windows-t használni szinte minden game-hez.
-
Hardveren futó API-n futó API- futó...
Csoda, hogy brutál vas kell minden alá? :S -
zéügynök
csendes tag
" Ez a fejlesztők számára rendkívül kellemes lehetőség, ugyanis enélkül vagy az igen elavult OpenGL opciókra írnak támogatást"
Mindenfajta felesleges vagdalkozást szeretnék elkerülni, de valaki kifejtené az "elavult OpenGL" pontosan miért elavult? Tényleg érdekel mert döntés előtt állunk, hogy OpenGL vagy Vulkan (Win, Mac, Linux, mobil platformok).
-
bayarena
aktív tag
Kellett.
Új hozzászólás Aktív témák
ph A MoltenVK-n keresztüli támogatás közvetett, hiszen a Metal API-n fut, viszont így is elég kellemes alternatíva lesz a többség számára.
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- Csere-Beszámítás! Samsung Odysseg G5! 32COL / 2560X1440P Monitor.
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Bomba ár! Dell Latitude 5410 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8500 16GB DDR4 960GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest