- Sok gyártó szavaz a hagyományos tápcsatlakozóra a GeForce RTX 5060 sorozatnál
- OLED monitor topic
- Projektor topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- iPad topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
#97746176
törölt tag
DX minek tűnne el mikor ott van az Xbox és csomó Store game?
Vulkan nem rossz de sajnos korlátozottak a platformok miatt a lehetőségek .. főkép Apple részéről ...
Apple hiába másik fő profilja a szoftver fejlesztés .. mégis ők szabnak saját maguknak korlátokat
az 1.0-ás hardverek miatt ..
-
GodGamer5
addikt
Kár, hogy a winstore-ban nem fut minden dx12-n. Már az is haladás lenne ha dx11-et kiölnék a köztudatból, ilyen vulkan dolgokról már álmodni sem merek.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Láttam valami hírt ezzel kapcsolatban, de nem hiszem, hogy az MS-t érdekelné a konkurencia beengedése a saját ökoszisztémájába.
Ha mindenen menne a Vulkan, akkor nem nagyon lenne indok DirectX használatára... Nekik már az se éri meg, hogy pl. Win7 és 8-on is tudsz Vulkan-al olyan játékot futtatni, amihez egyébként DX12 és Win10 kellene. -
lev258
veterán
Egyébként furcsa módon kétértelmű az "elavult" jelen esetben. Ugyanis az Apple már jó ideje leállt az OpenGL API támogatásával (az újabb verziók már kimaradtak), javításával a saját rendszerükre (már a Vulkan/Metal előtt). Tehát ilyen értelemben az eddig OSX-re megjelent szoftverek is eleve erősen limitált OpenGL támogatással jöhettek csak és a teljesítményük sem volt az igazi.
Mindenesetre az OpenGL, mint olyan, továbbra sem tűnik el, mert a Vulkan nem minden esetben jó választás (időnként ágyúval verébre kategória). Nem csak játékokra kell gondolni. -
solasola
csendes tag
"Ez most azt jelenti, hogyha a jövőben kijön egy játék, akkor az futni fog Windows, Linux és MacOS alatt is gond nélkül? Engem főleg a Linux izgat, király lenne, ha a jövőben nem lenne kötelező Windows-t használni szinte minden game-hez."
Igen, ez ebbe az irányba hat.
Azzal, hogy a Vulkan API még szélesebb körben elérhető lesz, jelentősen nő a motiváció a játék fejlesztő cégeknél, hogy a játékokat alapvetően Vulkan API-ra készítsék/teszteljék (vagy legalább olyan engine-t válasszanak, ami 100%-ban támogatja).
Linux-ra nyilván még egyszerűbb lesz a a Vulkan-os játékok portolása, mert ott egyrészt natívan 100% Vulkan kompatibilis, nem csak 95% mint a macOS MoltenVK-n, másrészt a Wine-on keresztül sok Vulkan on Windows alkalmazás gyaníthatóan minimális bütyköléssel még portolás nélkül is elindítható lesz (mint az új Doom).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Rich véleménye még mindig releváns. Azóta annyi változott, hogy van Vulkan API, így nem kell agyalni rajta, hogy hova tovább.
Összességében a Vulkan kedvezőbb, ha tényleg multiplatform a fejlesztés. Emellett ma már tényleg marha sok tool is van hozzá, ami segít lásd Anvil és VMA, debugra nagyon jó a RenderDoc. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ha tesznek Vulkan leképezőt egy játékba, akkor onnan már csak minimális erőfeszítésbe kerül a portolás más platformokra. Ha meg egy játékba tesznek DX12-t, akkor Vulkant is tehetnek, kb. ugyanakkora munka és nem is térnek el egymástól olyan nagyon.
Most úgy kb. két tábor van:DX12 -> Windows + Windows store + XBox one
Vulkan -> Mindenki más + Windows, store és xbox nélkül.
A mindenki másba ha jól nézem a híreket, a PS4 is beletartozik már.Egyébként jelenleg is van egy rakás Linuxos játékom Steamen, szóval lehet ott is játszani. Persze nyilván nem ugyanaz a kínálat... Most a legújabb érkező az Rise of the Tomb Raider lesz. Arra kíváncsi leszek, hogy kap-e ehhez Vulkan leképezőt, mint ahogy utólag kapott DX12 leképezőt is.
zéügynök: az itt olvasottak szerint problémás az opengl kódok hibakeresése, a használható eszközök is problémásak. Az is elmond valamit, hogy opengl-next helyett inkább megcsinálták a teljesen új Vulkan-t.
Mondjuk a vulkan meg lehet, hogy elsőre lesz nehezebb, mert jobban gépközeli, mint az ogl.
-
solasola
csendes tag
Nagyon jó, hogy végre előálltak ezzel.
Ha DirectX12-re (Xbox) és a Playstation low-level API-jára is lesz átfordítás (libGCM, libGNM), akkor ezzel a Vulkan tényleg univerzális grafikus API-vá válik.
Azt hiszem a DIrectX-es már tervben van, a GNM-es nem volt világos nekem.
-
OddMan
őstag
Ez most azt jelenti, hogyha a jövőben kijön egy játék, akkor az futni fog Windows, Linux és MacOS alatt is gond nélkül? Engem főleg a Linux izgat, király lenne, ha a jövőben nem lenne kötelező Windows-t használni szinte minden game-hez.
-
Hardveren futó API-n futó API- futó...
Csoda, hogy brutál vas kell minden alá? :S -
zéügynök
csendes tag
" Ez a fejlesztők számára rendkívül kellemes lehetőség, ugyanis enélkül vagy az igen elavult OpenGL opciókra írnak támogatást"
Mindenfajta felesleges vagdalkozást szeretnék elkerülni, de valaki kifejtené az "elavult OpenGL" pontosan miért elavult? Tényleg érdekel mert döntés előtt állunk, hogy OpenGL vagy Vulkan (Win, Mac, Linux, mobil platformok).
-
bayarena
aktív tag
Kellett.
Új hozzászólás Aktív témák
ph A MoltenVK-n keresztüli támogatás közvetett, hiszen a Metal API-n fut, viszont így is elég kellemes alternatíva lesz a többség számára.
- ASRock RX 6950 XT 16GB GDDR6 Phantom Gaming OC - Gari 2026.05.02. -ig - Eladó!
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- RTX 2060 6GB DDR6/ ingyen foxpost
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix OC RTX 3070 8GB GDDR6 Videokártya!
- Bontatlan Gigabyte Geforce 3x 4070 Windforce OC 12G Super!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AX-370 R5 1600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 580 8GB Zalman S3 EVGA 500W
- AKCIÓ! GB B660M i7 12700KF 16GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB GDDR6X COOLER MASTER CMP 510 750W
- iKing.Hu - Google Pixel 9 Pro XL - Hazel - Használt, karcmentes
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest