Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz OddMan #4 üzenetére

    Ha tesznek Vulkan leképezőt egy játékba, akkor onnan már csak minimális erőfeszítésbe kerül a portolás más platformokra. Ha meg egy játékba tesznek DX12-t, akkor Vulkant is tehetnek, kb. ugyanakkora munka és nem is térnek el egymástól olyan nagyon.
    Most úgy kb. két tábor van:

    DX12 -> Windows + Windows store + XBox one
    Vulkan -> Mindenki más + Windows, store és xbox nélkül.
    A mindenki másba ha jól nézem a híreket, a PS4 is beletartozik már.

    Egyébként jelenleg is van egy rakás Linuxos játékom Steamen, szóval lehet ott is játszani. Persze nyilván nem ugyanaz a kínálat... Most a legújabb érkező az Rise of the Tomb Raider lesz. Arra kíváncsi leszek, hogy kap-e ehhez Vulkan leképezőt, mint ahogy utólag kapott DX12 leképezőt is.

    zéügynök: az itt olvasottak szerint problémás az opengl kódok hibakeresése, a használható eszközök is problémásak. Az is elmond valamit, hogy opengl-next helyett inkább megcsinálták a teljesen új Vulkan-t.

    Mondjuk a vulkan meg lehet, hogy elsőre lesz nehezebb, mert jobban gépközeli, mint az ogl.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • solasola

    csendes tag

    válasz OddMan #4 üzenetére

    "Ez most azt jelenti, hogyha a jövőben kijön egy játék, akkor az futni fog Windows, Linux és MacOS alatt is gond nélkül? Engem főleg a Linux izgat, király lenne, ha a jövőben nem lenne kötelező Windows-t használni szinte minden game-hez."

    Igen, ez ebbe az irányba hat.

    Azzal, hogy a Vulkan API még szélesebb körben elérhető lesz, jelentősen nő a motiváció a játék fejlesztő cégeknél, hogy a játékokat alapvetően Vulkan API-ra készítsék/teszteljék (vagy legalább olyan engine-t válasszanak, ami 100%-ban támogatja).

    Linux-ra nyilván még egyszerűbb lesz a a Vulkan-os játékok portolása, mert ott egyrészt natívan 100% Vulkan kompatibilis, nem csak 95% mint a macOS MoltenVK-n, másrészt a Wine-on keresztül sok Vulkan on Windows alkalmazás gyaníthatóan minimális bütyköléssel még portolás nélkül is elindítható lesz (mint az új Doom).

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz OddMan #11 üzenetére

    Láttam valami hírt ezzel kapcsolatban, de nem hiszem, hogy az MS-t érdekelné a konkurencia beengedése a saját ökoszisztémájába.
    Ha mindenen menne a Vulkan, akkor nem nagyon lenne indok DirectX használatára... Nekik már az se éri meg, hogy pl. Win7 és 8-on is tudsz Vulkan-al olyan játékot futtatni, amihez egyébként DX12 és Win10 kellene.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

Új hozzászólás Aktív témák