Új hozzászólás Aktív témák

  • Tüzi

    veterán

    válasz t72killer #161 üzenetére

    Ott a videóban a válasz, hiába pluginhibrid, ha a júzer baszik bedugni a konnektorba éccaka' :D A modern CR dízel pedig drága, mert 2000bar+-t tol a magasnyomású, a volvo dízele egy ciklus alatt (azaz egy holtpont környékén) kilencszer (!) fecskendez be, kell rá EGR, DPF, SCR, DOC, slip-cat, adblue meg a tököm tudja még mi, ezzel szemben a benzinesbe meg kell egy EGR és egy katalizátor. A közvetlenbefecsisbe még pluszban egy GPF. Slusz.
    És ezek egyike sem hozza a környezetvédelmi normát addig, amíg a lambda nem éri el a 250-300 fokot. Ezért (is) büntetném az autók ketyegtetését télen.
    Mert a modern CR dízelt ketyegteted 20 percig télen, és meg sem mozdul a vízhőfokmérő, egy benzines meg 5 perc alatt legalább a vizet befűtötte (ha még az olajat nem is).
    Szóval egy kis benzinmotor a gyártónak (ahogy mondja) kb 1000 euróban van, egy dízel meg 2-3ezer között, attól függően, hogy mennyire van szarul összerakva.

    Ha egy CR dízellel mész, az bemelegszik 30km alatt is csak haladni kell vele.

    Szóval ha az összképet nézzük, én élek a gyanúval, hogy az elektromos 10 év alatt sem dolgozza le a gyártása során fellépő +co2 kibocsájtást.

Új hozzászólás Aktív témák