- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hobby elektronika
- Sorban áll az iPad és a MacBook az OLED panelekért
- Veszélyben az adataid? Gond van a WD népszerű HDD-ivel
- iPad topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Frissítettél? Lehet, hogy ezért tűnt el egy funkció a VGA-dról!
- AMD Catalyst™ driverek topikja
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			
- 
			
			válasz  t72killer
							
							
								#273
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#273
							
							üzenetéresosem volt kötelező használni, és csak azt adod meg amit meg akarsz adni. Regisztrálsz Koponyányi Monyókként, azt kész. A szolgáltatód(aki kötelezően 5 évig megőrzi az összes hívást, sms-t mms-t, helyadatot etc.) így is tudja az összes adatot, amit a google megkap. Mennyiben jobb egy vodafone, telekom, mint egy google? nem tudod kikerülni, inkább ésszel kell használni. 
- 
			
			válasz  t72killer
							
							
								#275
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#275
							
							üzenetéreNem volt sokkal elavultabb, mint a mostani De. Az a baj, hogy ott az autóban a beépítetett hagyományos GPS, az elérhető legfrissebb térképekkel, de mellett ott megy a Waze, mert az sokkal inkább szokta tudni, hogy merre lehet és merre érdemes menni, szóval nem tudok az emlékezet által megszépített "régenmindenjobbvolt" fedezékébe húzódni. Igen, tudok a TMC-ről, van az autós GPS-ben is, az kb. sehol sincs a Google Maps / Waze adataihoz képest. 
- 
			
			  t72killer titán Ok, csupán azok a házipornók és bankszámlaszámok, e-mail tartalmak, stb amik egy okostelón átmennek. Nem volt sokkal elavultabb, mint a mostani. A guglimap is úgy kihagyott körforgalmakat, elágazásokat pl Franciao.-ban, friss térképpel, mint a huzat. Nem volt hibátlan az igo-s térképkészlet pláne a balkánon, de valahogy mégiscsak komoly kalamajka nélkül eljutottunk vele többször is különböző dél-Dalmát falvacskákba igencsak fura utca/hsz kombinációkra, saját útpreferenciákat beállítva, benzinkutakat megtalálva, stb-stb. Ja képzeld, még live traffic is volt ám akkor, TMC-vel  - igaz, sose használtam. Az egész cucc egy olyan vason elfutott, amit manapság már okosórába is soványnak tartanak. - igaz, sose használtam. Az egész cucc egy olyan vason elfutott, amit manapság már okosórába is soványnak tartanak.
- 
			
			válasz  t72killer
							
							
								#273
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#273
							
							üzenetéreX milliárd ember összes személyes adata Itt asszem némileg túlzásokba esel, az "összes személyes adat" pl. határozottan az. amit a gyakorlatban némi 1x kifizetett kp-ért megkaptál 15 évvel ezelőtt. Egyrészt 15 évvel ezelőtt nem kaptál olyan térképat, ami tényleg naprakész volt, az jó esetben is minimum előző évi volt (a valósidejű forgalmi adatok meg ugye scifinek tűntek) és az azért tipikusan nem "némi kp", hanem elég jelentős summa volt. 
- 
			
			  t72killer titán válasz  makkmarce
							
							
								#272
							
							üzenetére makkmarce
							
							
								#272
							
							üzenetéreSenki se mondta, hogy 2 fillérből kell. X milliárd ember összes személyes adata enyhénszólva túl magas ár olyasmikért, amit a gyakorlatban némi 1x kifizetett kp-ért megkaptál 15 évvel ezelőtt. A mostani telómon kb a nagyobb kijelzőt tudom gyakorlati fejlődésként többletként elkönyvelni a 2009ben használt htc kaiseremhez képest. A többi csillámpor a netes bloatware kezelésére. 
- 
			
			válasz  t72killer
							
							
								#270
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#270
							
							üzenetéremiért ne mondana, de eljárt felette az idő.. meg is vettem még droidra is. 
 azért egy googlis mapot összehasonlítani az igo-val... sajnos nem egy kategória, a másik, hogy ettől függetlenül az igo elkészítéséhez is kellett tőkekoncentráció, ami finanszírozta a fejlesztést és termékgyártást. 2 fityingből az se megy. Ha az igo-t most készítenék, akkor ugyanúgy full online lenne, mint a többi. Ma már nem kérdés a mobilnet.
 Az internethez szintén szükség van tőkekoncetrációra, ahogy a GPS-hez is.. pistike otthon nem fog összedobni egy műholdat a garászban. (most az, hogy ezt egy állam katonai részlege dobta össze irreveláns, neki is sok pénz kellett).
- 
			
			pedig bizonyos szintű tőkekoncentráció kell, hogy nagy dolgokat lehessen véghezvinni, mert mondjuk egy google féle műhold rendszert, ami fényképez, vagy egy streetview-t nem lehet 2 fityingből megcsinálni. A hiba csak ott van, ha nem ad vissza semmit sem a közösségnek az, akinek jól megy a szekér. Ha megtolja előre a technológia szekerét, az általában mindenkinek jól jön, legyen ez akár gyógyszerkutatás, űrkutatás, vagy bármi más. 
- 
			
			  kk75 tag Visszatérve az eredeti témához. A világ 26 leggazdagabb emberének akkor a vagyona, mint annak a 3.8 milliárd embernek, aki a világ szegényebbik feléhez tartozik. forrás : [link] Ahogy a témához korábban hozzászólok említették ez a vadkapitalista rendszer egy szűk, kiváltságos réteg számára kedvez, mindenki másnak csak alamizsna jut. 
- 
			
			  t72killer titán 1. A puntok hány %-a gyullad ki? (itt egy tesla, egy "fél" tesla (nem egészen ér, uis karambolozott előtte), plusz egy másik "fél" tesla. hány eladott példány*vezetett km-re is? 
 2. Melyiktől van esélyed elmenekülni, egy kigyulladástól vagy egy felrobbanástól?
- 
			
			  t72killer titán töltés közben robbant fel egy kínai hibrid autó - csak kicsi adalék a villanyverda témakörhöz /re "prototípus szint" (ld még: samsung note 7) 
- 
			
			válasz  makkmarce
							
							
								#250
							
							üzenetére makkmarce
							
							
								#250
							
							üzenetéreNagyon úgy néz ki, hogy most a shortpozíciók szopódtak be a Teslánál, mert csak nem akart csődbe menni  Némileg hasonló a helyzet, mint amikor 2008 őszén a WV részvények árai szöktek az egekbe, mivel egyrészt egy csomóan shortolták, mert azt gondolták, hogy a gazdasági válság betesz nekik, másrészt viszont a Porsche egy ideje már titokban vásárolta fel a WV részvényeket (amiket esze ágában sem volt eladni a shortolóknak) - így aztán a short pozíciók fedezeteként baromi nagy kereslet volt WV részvényekre, a piacon viszont alig volt eladó - amit meg mégis eladott valaki, azért annyit kérhetett, amennyit nem szégyellt (és hát a tőzsde alapvetően nem a szégyenlősök terepe). Némileg hasonló a helyzet, mint amikor 2008 őszén a WV részvények árai szöktek az egekbe, mivel egyrészt egy csomóan shortolták, mert azt gondolták, hogy a gazdasági válság betesz nekik, másrészt viszont a Porsche egy ideje már titokban vásárolta fel a WV részvényeket (amiket esze ágában sem volt eladni a shortolóknak) - így aztán a short pozíciók fedezeteként baromi nagy kereslet volt WV részvényekre, a piacon viszont alig volt eladó - amit meg mégis eladott valaki, azért annyit kérhetett, amennyit nem szégyellt (és hát a tőzsde alapvetően nem a szégyenlősök terepe).
- 
			
			válasz  t72killer
							
							
								#245
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#245
							
							üzenetérebizony, sőt, van tervezett üzemidő is. sőt, van tervezett degradáció is.. 
 az eredeti terv évi 1%-os degradáció, jelenleg 0.4%-osat mérnek a valóságban átlagban.
 Amin meglepődtem, hogy amit hozzám kihoztak az nem üvegburkolatú, hanem valami gyantás cuccnak tűnik. A napelem maga annyira primitív (persze ezt is túl lehet bonyolítani), hogy simán adnak rá hosszú garanciát, mert ha csak nem csap bele a villám, túl sok baja nem lehet.
 Ami szét szokott menni az az inverter, de annál meg divat lett kültérre szerelni, holott se a párát, se a tűző napot nem szereti.
- 
			
			Kapcsolódó hír: Elon Musk megérkezett a harmadik helyre (Zuckerberget előzte meg, Elon 115,4 milliárdnál áll, Zucki meg 110,8-nál). 
- 
			
			válasz  t72killer
							
							
								#243
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#243
							
							üzenetérenem tolták orrba szájba. 
 a 11 ktonna ólom meg a forraszanyag, és ennek semmi köze a prototípushoz, az a dízel csotrogány az, ami 50.000km-nél kb 50x-es kibocsájtást tud most is...
 tudod a számítógépedet is azzal forrasztották, mielőtt az eu betiltotta a forraszanyagban(cserébe 5 év alatt szarrámegy rengeteg dolog, mert nem elég rugalmas a forrasztás, már a háztartási gépeket is újra kell forrasztgatnom). Nem adják be a kulcsot, max csökken a teljesítményük, te a gyári garancia végét nézed, de annak semmi köze ahhoz, hogy egy sima panel mikor romlik el.
- 
			
			  t72killer titán válasz  makkmarce
							
							
								#242
							
							üzenetére makkmarce
							
							
								#242
							
							üzenetéreFantasztikus, megvilágosodtam... És egyúttal itt a fentebb emlegetett prototípus probléma: ha az ólom-kadmiumos változatokat nem tolták volna orrba-szájba, támogatva 10évvel ezelőtt (akkor uis még kivételzetek a RoHS-ban a napelemek kedvéért), akkor nem halmozódik fel a rendszerben a fentebb említett 11ktonna ólom, 0.8ktonna kadmium. Nem mellesleg ezek valszleg még dolgoznak, a 2010ben telepített cuccok kb 2030 körül adják be az unalmast. 
- 
			
			válasz  t72killer
							
							
								#239
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#239
							
							üzenetére1-2 már elavult panel van, amiben volt nehézfém. 
 az újakban nincs
 ha neked a réz a fő szennyező, akkor inkább ne használj elektromos eszközt, sőt. réz kilincset sem. Vicc, hogy ilyen butaságokkal meg tudnak etetni embereket, hogy a réz, mint erős nehézfém szennyezés, mikor ezeket a fémeket simán újra lehet hasznosítani.
- 
			
			  t72killer titán válasz  makkmarce
							
							
								#236
							
							üzenetére makkmarce
							
							
								#236
							
							üzenetéreLegközelebb magad csináld a házi feladatod, leülhetsz 1es: "The following are some panels that do or may contain toxic material. 
 • CDTe solar panels may be a hazardous due to cadmium.
 • Gallium arsenide (GaAs) panels may be hazardous due to arsenic.
 • Some older silicon solar panels may be hazardous waste for hexavalent chromium coatings.
 • Newer, thin-film solar panels contain CIS/CIGS and may be hazardous due to copper and/or
 selenium." [link]“From the installed capacity and the performance-related weight, we can estimate that in photovoltaic industry by 2016 about 11,000 tons of lead and about 800 tons of Cd (cadmium) have been deployed. “ [link] 
- 
			
			  t72killer titán "francia autók" -hja, mondasz valamit, nem kevés példányba kár ott a nyersanyag  . .SzVSz 10éven belül lesz értelmes villanyautó. Igény van rá, ha sikerül érdemeben tovább tisztítani az energiamixet, és mondjuk egy 2-3as faktorral javítani az akksik energiasűrűségét+fajlagos árát, már fullra versenyképes lesz a villany. 
 #234: nehézfémek a mostani napelemekben vannak.
- 
			
			nem én mondtam nehézfémet, hanem alattam a sok "szakértő"... gondoltam megkérdezem, mi van benne, mert sose hallottam róla. 
 amiket írtál, az se nyert sajnos:
 ittrium: régi csöves tv és fluoreszkáló anyagok alapanyaga, nem ritkaföldfém
 lantán: nem ritkaföldfém, csak azokkal együtt bányásszák, de ólom mellett is kijön
 terbium: ez az egy ritkaföldfém
 és ezeket se használja mindenki. Jelenleg talán a kobalt-al van gond, de nagy mennyiségben csökkentették már a használatát, a legmodernebb akkukhoz se kell már túl sok, és nem is az akku a kobalt elsődleges felhasználási területe.
- 
			
			válasz  t72killer
							
							
								#229
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#229
							
							üzenetére"Mert ha nem kapsz kézhez egy alfaverziós járgányt, " 
 Francia autók? Amúgy Teslából már bőven vannak ám 400km-es példányok... Vagy mennyitől béta? Ja, meg gyártanak villanyautókat 10+ éve. Miért lenne béta. Nekem sajnos most egy 20 éves F Astrám van, árban semmi nem versenyzik vele, de ha megtehetném, már villanyom lenne. "A számítógépekhez/winfosch.hoz nem kellett fél esőerdőt letarolni. " 
 Nem a büdös francot nem..."Futtassák fel a fejlesztést kevesebb környezetrombolással," 
 Ezt én is támogatnám, a többi meg üres vagdalkozás amit csinálsz. Továbbiakban nem fogok ezzel foglalkozni.@Viktor77 : Meg mondjuk akkukért még nem volt háború, olajért meg nem egy   
- 
			
			  Viktor77 titán válasz  t72killer
							
							
								#229
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#229
							
							üzenetére"A számítógépekhez/winfosch.hoz nem kellett fél esőerdőt letarolni. Tömeges béta-akksik nyomatásához viszont kell" Csak szólok, Alaszkát most fogják letarolni az olajért. 
 Nem elöször írtok olyan dolgokat, amik ugyanúgy fennállnak a másik oldalon, de mintha nem akarnátok tudomást venni róluk.
- 
			
			válasz  t72killer
							
							
								#227
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#227
							
							üzenetéreDe a xxi.században vagyunk, ne kelljen már a K+F-hez feleslegesen alfa-bétaverziós termékeket milliószámra legyártani Ha alfa-bétaverziós cucc lenne, akkor nem lehetne milliószámra eladni. 
 Az első Tesla Roadster az tényleg prototípus volt, gyártottak is belőle kemény 2500 darabot.
 A Model S, 3 meg X már nem az, azok tényleges napi használatban lévő autók és tulajdonosaikat különösebben nem érdekli az, hogy neked jó-e az a München-Kiskunfélegyháza közti ingázásra, mert az érdekli őket, hogy nekik jó-e oda, ahova használják (és nyilván jó, különben nem vennék ilyen nagy számban ennyi sok pénzért).Az viszont látszik, hogy a villany alapvetően jó irány, meg az is, hogy itt még sok szempontból az elején vagyunk a dolognak és szerintem az is, hogy ez pont olyan dolog, ahol a befektetett állami pénzek valós társadalmi hasznot termelnek. 
- 
			
			  t72killer titán Mert ha nem kapsz kézhez egy alfaverziós járgányt, ami még ha osztjuk is kettővel a német tanulmányt, majdnem olyan környezetterhelő, mint a fosszilis ÉS nem mellesleg az új fosszilisnál nem kicsit drágább - az ésszerű élethelyzetben/valóságban beszerzett kicsit használt fosszilisnél meg SOKKAL drágább, abba beledöglesz? Ez egyelőre egy hobbi. Fizessék 100%-ban a hobbisták, az én adócentjeimet meg hagyják békén. A számítógépekhez/winfosch.hoz nem kellett fél esőerdőt letarolni. Tömeges béta-akksik nyomatásához viszont kell, és ez bizony már túlmutat a pénzzel megfizethető értékeken. Futtassák fel a fejlesztést kevesebb környezetrombolással, és ha tényleg kész a cucc, akkor engedjék fel x milliósra a darabszámot. 
- 
			
			válasz  t72killer
							
							
								#227
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#227
							
							üzenetéreNeked ezek problémák. Másnak nem (nekem sem lenne az egy 150km-es autóval). " Telibesz.rom, " Ja, az jó hozzáállás. Mindenki más meg dögöljön meg, vagy mi? "De a xxi.században vagyunk, ne kelljen már a K+F-hez feleslegesen alfa-bétaverziós termékeket milliószámra legyártani " 
 Most még durvább a gazdasági környezet. Számítógépekkel sem volt másképp, stb. (Szoftveriparban meg folyamat bétatesztelsz ) És ezek továbbra sem alfa-bétaverziós termékek, csak szerinted. ) És ezek továbbra sem alfa-bétaverziós termékek, csak szerinted."Ennyi erővel az állami pénzek mehetnének egyenesen a fejlesztésbe." 
 Nem lenne feltétlen rossz modell (az űrkutatás így kezdte).
- 
			
			  t72killer titán Mert nem tudok másfél naponta kútra járni áramért ember, azért szempont! Meg ha hazamegyünk anyósékhoz az a szokásos 2 helyett 6 megálló, ráadásul még várjuk is meg, hogy fullra feltölti. Nyaralás ugyanez. És szvsz ezzel nagyon nem vagyok egyedül, legalábbis ahogy elnéztem legutóbb a horvátoknál nem mi voltunk az egyetlen külföldi rendszám - de még a Kiskunfélegyi Tesco-parkolóban se. Telibesz.rom, hogy vannak emberek, akiknek a sarki közért a kis házi Bamako rallyjuk legtávolabbi pontja. " első benzines autók " = prototípusok? Értemén, 100évvel ezelőtt így finanszírozták a fejlődést. De a xxi.században vagyunk, ne kelljen már a K+F-hez feleslegesen alfa-bétaverziós termékeket milliószámra legyártani és egyébként effektíve az állammal megvetetni (adókedvezmények, stb). Ennyi erővel az állami pénzek mehetnének egyenesen a fejlesztésbe. Nincs repülőgépem. Vagyis van, és az pont akksival működik, csak egy egérnél nehezebb súlyt nem bír el  
- 
			
			  moha21 veterán Szerintem, mint a természetben minden, A Föld is igyekszik valamilyen módon egyensúlyba hozni önmagát. Az, hogy ez annyi paraméteres egyenlet ( Laplace démona ), hogy mi nem tudjuk felfogni az más kérdés. De józan paraszti ésszel belátható, hogy ha valahova jelentősen beavatkozol. ( teljesen mindegy milyen módon ), akkor ott valamiféle ellenhatás is fel fog lépni. 
 Lehet olyan formában amiről még nem is tudunk.
- 
			
			  Tüzi veterán Tudom. De amennyire földrajzi ismereteim helytállóak, a Jangce az egy viszonylag hegyi folyó, ennek megfelelően szerintem jóval gyorsabb folyású mint az Itaipu gát folyója (ne kérdezd a nevét, de tuti valami Rio) ami viszont az őserdő jó sok szerves cuccát viszi magával, szerintem melegebb is van ott, sík területen, tehát lassú folyású, aztán bomlik benne az anyag. De legfeljebb majd megfikáz valaki ha hülyeséget írok  
- 
			
			
- 
			
			  Tüzi veterán Nézd, most megkerestem neked nagyhirtelen az egyik hivatalos oldalon. 
 [link]
 Feltételezem, hogy nem kamuznak.
 "No long-lived radioactive waste: Nuclear fusion reactors produce no high activity, long-lived nuclear waste. The activation of components in a fusion reactor is low enough for the materials to be recycled or reused within 100 years."
 Ezzel párhuzamosan az üzemanyag párezer évig kitart, még kevesebb co2-t kreál mint a hagyományos atomerőmű, és gyakorlatilag nem csinál nukleáris hulladéklerakót a bolygó bizonyos részeiből amik párszázezer évig még sugározni fognak akkor is, ha az elvtársak újféle reaktoraiban a régi "szemetet" megint energiagyártásra lehet fogni.
 Az összes csillag fúzióval működik az egész világegyetemben, gondolom ha lenne jobb, akkor nem így működnének, hanem úgy.
 Most neki lehetne állni bizonygatni, meg százoldalas tanulmányokat idebiggyeszteni, de szerintem sok értelme nem lenne. Én elhiszem, hogy ez jó, és elhiszem, hogy ez a jó irány.
 Csak k.rva bonyolult (még). Majd ha már rutinból megy az építése, akkor már sokkal egyszerűbb lesz.
- 
			
			
- 
			
			  moha21 veterán Nem és aki azt mondja, hogy tud ilyen adatot mondani az kuruzsló kategória.:-) 
 A nemzetközi villamosenergia-rendszer sokkal összetettebb minthogy egyszerűen ezt meg lehessen mondani.
 Ha külön tekintem Paks-ot, mintha önálló erőmű lenne és a töltőt ami önálló fogyasztó, akkor lehet durván számítgatni ( azért durván, mert időjárásfüggő etc a történet ).
 Ha generátor kapcsai felől nézzük, akkor a 10,5kV-os generátor feszültséget feltranszformálják ( ha jól tudom másfélmegszakítós hálózatképen csatlakozik az alaphálózathoz ) 400 kV-ra. Itt ugye már van egy mondjuk 2-5% veszteség. ( pontos számot nem tudok, miután alaperőmű és állandó terhelésen jár , így a transzformátor hatásfoka is lehet egészen jó ).
 Most jutottunk ki az alaphálózatra amit az egyszerűsített modellben egyszerű sugaras hálózatként kezelünk. ( A valóságban többszörösen hurkolt ).
 Így adott a távolság amíg eljut egy adott körzet súlypontjáig lévő alállomásra.
 A távvezetéken hossz és keresztirányú feszültségesés történik mely a távolság és az áram függvénye. Ha csak a "watt"-os veszteséget nézzük az relatív kicsi 400 kV-on. ( de mellette többféle veszteség fellép ).
 Aztán ezt a 400 kV-ot átalakítjuk mondjuk 120 kV-á ( főelosztóhálózat ) és így visszük tovább a következő alállomásig . Itt is van veszteség az átalakításnál is , illetve a szállításnál is. ( a wattos már nagyobb, mert az áram négyzetével arányos a wattos veszteség. )
 Na és akkor megérkeztünk a következő alállomáshoz , ahol a 120 kV-ból mondjuk csinálunk
 11 kV-os városi kábelhálózati feszültséget. Az eddig elmondottak szintén igazak, ismét átalakítás történt, illetve már sokkal nagyobb a wattos veszteségünk.
 És ez a kábel szépen megy mondjuk a családi házat kiszolgáló betonházas transzformátorhoz, ahol a 11 kV-ból, most 0,4 kV-ot ( Vonali feszültség a 230 a fázisfeszültség ) csinálunk. Ismét veszteség.
 A transzformátort összekötjük a lakóépület mérőhelyével, ezen a szakaszon is keletkezik veszteség, bár a kis távolság miatt elhanyagolható.
 Aztán ha ügyes villanyszerelőnk volt, akkor innen már el is jut a villamos energia a dugaljig, ahova csatlakoztatva van a töltő. Maga a töltő a váltakozó áramot egyenárammá alakítja és eközben is hő fejlődik ami szintén veszteség, illetve töltéskor az akkumulátor is melegszik ami szintén veszteség.
 A létesítmények beruházási költségelőirányzata 1973. évi árszinten:
 ■ 750 kV-os távvezeték 1430 millió Ft
 ■ Albertirsai 750/400 kV-os alállomás 1150 millió Ft
 ■ 400 kV-os létesítmények + infrastruktúra 2020 millió Ft
 Összesen 4600 millió Ft
 Nyilván érezhető, hogy ez az összeg ma mennyi lehet kb. és ez csak a beruházás, az üzemeltetés nincs benne. ( azt is kell fizetni ).
 Nyilván ez egy nagyon leegyszerűsített modell, de próbáltam érezhető formát adni a jelenségnek. A valóság ennél sokkal-sokkal bonyolultabb és összetettebb.
- 
			
			
- 
			
			Elméleti szinten (gyakorlatilag is) a deutérium-trícium (mint valszeg' a leggazdaságosabban energialeadásra képes két H izotóp) házasítása során fellépő, és hátramaradó sugárzó anyag a hélium. Plusz a neutronsugárzás, ami rádioaktívvá tesz mindent, szóval a containment building az itt is kompletten rádióaktív hulladékká válik, pont, mint az atomerőműveknél. 
- 
			
			  Tüzi veterán Akkor Te hátha tudsz nekem egy %-ot mondani, egy Paks-végfelhasználó a villanyos autójával viszonylatban. Tényleg érdekelne, hogy egy megtermelt kw-ból mire elér az akksiba mennyi marad. 
 (#204) dabadab
 Fúziónál a természet nem talált még ki jobbat amennyire ma ismerjük a dolgokat.
 Elméleti szinten (gyakorlatilag is) a deutérium-trícium (mint valszeg' a leggazdaságosabban energialeadásra képes két H izotóp) házasítása során fellépő, és hátramaradó sugárzó anyag a hélium. Ami viszont semleges. Az egész folyamat lényegében tiszta.
 Összehasonlíthatatlanul tisztább mint a mai urán alapú erőművek.
 Ráadásul kb négyszer hatékonyabb is (tömegre vetítve), lásd lent.
 Ja, és ebből nem jön ki semmi olyan amit dúsítással egymásra lövöldözhetnénk.
 Hacsak a héliumot fel nem fogjuk, töltünk vele lufit, amire meg bombát kötünk... (lásd japók akik eltaláltak az usában egy transzformátot, és ez miatt csúszott a manhattan terv pár napot) 
 Szóval amíg nem tudunk egy kvantumszingularítást befogni egy erőműbe, addig marad a fúzió mint az energiatermelés szent grálja.
 Szerintem lehet annak hívni  
 Nem emlékszem már pontosan, de valami olyasmi rémlik, hogy két-három évtized elteltével az összes alkotóelemét egy fúziós reaktornak újra fel lehet használni.
 Ezt (ne) próbáld meg egy urán-alapúval.
- 
			
			Dehogynem. A költségszerkezetben (egyiknél az üzemanyag a meghatározó, a másiknál az építési költség), biztonsági előírásokban (egyiknél elvileg kellene valami szűrő meg katalizátor a másiknál meg a beruházási költségek javarésze a biztonsági előírások miatt szükséges), károsanyag-kibocsátásban (az egyik simán a levegőbe ereget mindent, a másiknál meg szépen összecsomagolva ott vannak a rádioaktív cuccok), ilyenek. A fúziós erőműveknél az atomerőművekhez képest csak annyi különbséget látok, hogy azokból nem jön ki a használt fűtőanyag, de őszintén szólva ez nem tűnik túl jelentős különbségnek, mert a radioaktív hulladék meghatározó részét úgyis az egyebek adják. 
- 
			
			  moha21 veterán Azért egy ideje csinálgatják már ezt. 56- körül kezdték az oroszok a tocamakokkal. 
 The Joint European Torus néven is volt hasonló futó projekt. És az ITER is reszelik azért már pár éve.
 Az oroszok meg inkább a jelenlegi nukleáris hulladékok ujrahasznosításán dolgoznak, hogy a kiégett fűtőelemekből még energiát tudjanak kivenni, így ugye a hulladék radioaktivitása is csökken. Én azért ebben is látok fantáziát.
 (#210) Fred23: Ön matematikus? Mibűl számolta ki?  
- 
			
			Közben a magyarok is duzzadnak: KSH: 15,6 százalékkal, 421 ezer forintra nőtt az átlagkereset. 
- 
			
			  moha21 veterán "Amúgy most kérdeztem meg eonos vill-mérnök haveromat, és 5-6%os transzformálási veszteségről ír/db, miután fel van mágnesezve egy nagy trafó." 
 Valószínűleg mást értünk "nagy trafó alatt". A villamos energetikában használt igazi nagy booster trafók 400/220kV ennél kisebb veszteséggel működnek.
 Ez csak kiegészítés, nem kötekedés :-)
 A többi részével a mondandódnak nagyjából egyetértek.
- 
			
			  t72killer titán Ez nem egy windóz "frissítés", amit alfaverziósként kiadva segít helyrepofozni a százmillió felhasználó. Itt feleslegesen legyártanak xmillió prototípus terméket gigantikus környezeti erőforrásokat beáldozva, a felhasználótól 0.0 hasznos infót kapnak a lítiumakksi-fejlesztéshez (ami kb az egész sarokköve). Majd 10év elteltével kiadják a 1.0-ás verziót köszönhetően egyéb iparágak (konkrétan akksiipar*) fejlődésének ami ráadásul egy tisztább energiamixből eszik. Az első 10év tiszta pocséklás volt nulla ökológiai és technológiai haszonnal, de legalább a vásárlókat + őket támogató államkasszákat is jól kizsebeltük. *megj: akksiipar !=elektroautó-ipar, vastagon fejlesztenek a mobilteló-gyártók pl, 2 nagyságrenddel kevesebb nyersanyagot felhasználva. Simán meg lehetne várni, míg az akksik elérnek egy értelmes energiasűrűséget, hogy pl 500km hatótávhoz elég legyen egy <100kilós darab, a mostani környezeti lábnyom hatodáért. 
- 
			
			
- 
			
			  t72killer titán Nekemis ez a sejtésem. Viszont magas atom%-al egész jól elvan a gazdaság, lásd pl Franciao-ot. Az atomot se baj, ha kiváltják vele, mert akkor ugye nem kell olyan sok súlyosan radioaktív szemetet elásni (mivel a fúzió is igencsak energikus magreakció, valamennyi valszleg itt is lesz, csakhát nem egy dombnyi hosszú felezési idejű transzurán szutyok), de valszleg rendszerszinten nyugodtan tovább lehet menni pl a lignit kukázása irányába. 
- 
			
			  t72killer titán Ennyi, és ha ez megvan, akkor 20éven belül lehet kukázni az összes szenes, szélkerekes, nehézfémnapelemes, olajos, gázégetős baromságot. Najó, mondjuk 90%-ukat. A szpész-szex érdekes, de globálisan sokkal-sokkal égetőbb problémáink vannak, többek között az energia és az élelmiszerellátás területén. Mindkettő éppenséggel működik, de gigantikus lábnyoma van a bolygó ökoszféráján: gondoljunk csak bele, hány millió km2-t lehetne visszaadni a természetnek, ha az élelmiszertermelés hatékonyságát 20-30%-kal megugrasztanánk. Energiában meg ugye ott (lenne) az ITER... Rengeteg használható szürkeállomány is lenne ehhez, csak kellenének ösztönzők kisiskolás kortól, hogy ne a bankárok trágyadombját vakargató senior java developer meló lebegjen minden gyerek szeme előtt, hanem ugyanúgy becsüljék meg a fizikust és a botanikust/agrárszakit is. 
- 
			
			  Tüzi veterán válasz  t72killer
							
							
								#200
							
							üzenetére t72killer
							
							
								#200
							
							üzenetére2-3 hete kezdték el összerakni az ITER reaktorát. 
 Az egész project kb 30 milliárdban lesz.
 Ha úgy nézünk erre mint a szent grálra (mert az), és mondjuk a sok f.szkodás helyett ebbe öntenék a lóvét (egy tollvonásba kerülne), és a 30 milliárdot felsrófolták volna 150-re (világgazdasági szinten is szotyipénz), ezzel sokkal vonzóbbá téve a mammutoknak a belépéshez, akkor szerintem már pár éve kész lenne, sőt lehet, hogy már a DEMO-t építenék, és a tapasztalatok alapján aaaa... mondd már... PROTO-t terveznék.
 Mert ha már ez adná az EU-s áram 30-50%-át, akkor azt mondom, hogy "ergye fiaim, mindenki akksisba"*. Lehetne lelövöldözni a fosszilis erőműveket, az egységnyi áram előállítási költségének csökkenése miatt pedig a bányászokat is lehetne támogatni... stb stb...
 De az emberiség ehhez túl hülye. Egyén szintjén intelligens (legyünk PC-k), de tömegben idióta birkává válik.A sok pénznél csak a még több a jobb, a még többnél pedig az annál is sokkal több, Bezos pedig nem lesz szép gyerek a pénzétől, de az ezermilliárdos cégétől sem, szóval, igazából arra jó, hogy valami nő lehúzza róla. Meg a sok technokratának legyen kiket hájpolnia, hogy mars, meg globálnet, szpész-szex, meg anyámkínja okán. És itt most nem az innováció, és a haladást fikázom mielőtt valaki rám fogná. Csakhogy... -> 
 Közben meg az az ökoszisztéma ami ezt az elbaszott fajt életben tartja ezen a tyúkszaros sárgolyón recseg-ropog, az összeomlás határán van. Mars nélkül szerintem tök jól elvagyunk, kaja, oxigén, meg élhető időjárás nélkül már nem annyira.
 Egy olyan rendszert barmolunk szét a pénz/hatalomhajkurászással, ami olyan, mint a világűr... minél többet tudunk meg róla, annál inkább rájövünk, hogy semmit sem tudunk.
 [link]
 De majd ezt is megmagyarázza valaki, hogy az emberek igazából jól viselik a 90 fokot és az anaerob életvitelt is, a hülyehíreknek úgyis egyre nagyobb a keletje mostanában ahogy az emberek napról napra butulnak el. [link]*Bár mondjuk még mindig nem vagyok meggyőzve arról, hogy egészségileg jó ötlet az elektromos autó. 
 De akkor is ott van az a gondolat a fejemben, hogy már 20-30 éve kifutottunk az időből.
 Azok a folyamatok amik beindultak a természetben, már olyanok globálisan nézve, mint a Sharidon... egymás hatásait gyorsítják. Aminek a végeredménye elég szar ránk (a fejfájásra) nézve  Na mindegy, abbahagyom, mert úgysem érek el vele semmit, így értelme sincs. 
 Ez a faj pusztulásra érett, és nem is kár érte.hcl: 
 ezért nem szeretek neten beszélni, mert nincs se hang, se hanglejtés, se semmi, csak szöveg, én gyorsan olvasok, ez pedig nem jó abból a szempontból, hogy simán átsiklok lényegi részek felett/kimarad az értelmezésből.
 Ugyan azt beszéljük, ez tény. A villanyozás nem hülyeség, csak helyén kell használni. Városban. Messzire meg dízel kell. Lehetőleg nem kiütött dpf-el egr-el adblue-val.
 Szerintem.
- 
			
			@Tüzi : 
 " Ha lennének még ilyen projektek, amivel viszünk melót afrika északi részére, akkor talán a beáramlást is lehetne mérsékelni. "
 Van valami hasonló, de nagyon gyenge."Márpedig a jég nem nézi, hogy ez "kínai co2, ez meg európai, de az európaiak jó fejek, " 
 Vonatkoztassunk már el a villanyautózás meg a hozzá kapcsolódó környezetszennyezés megoldásaitól! Maga a villanyautó nem tudja, hogy milyen árammal töltöd, hogyan készült, stb.
 Ez már rajtunk múlik. A lehetőség adott.
 Ráadásul fentebb írtam, hogy a közlekedés 15%, de a párhuzamos kibocsátás-csökkentések még erősíthetik is egymást (nem elfelejtve, hogy még egymáshoz megfelelő technológiákat is felfedezhetünk)."És mindezt csak azért, mert így több a haszon, a haszon jobban mutat a negyedéves jelentésben, a haszonnak növekednie kell minden negyed évben," 
 Ez is emberi hülyeség. Ezzel nem a villanyautónak kell valamit kezdenie. ÉS ettől még nem hülyeség a villanyos autózás sem.gyakorlatilag ugyanazt mondjuk ám megint. 
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hobby elektronika
- BestBuy topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Sorban áll az iPad és a MacBook az OLED panelekért
- Metal Gear Solid
- Megérkeztek a Xiaomi 15T sorozatának telefonjai Magyarországra
- További aktív témák...
- Samsung S25 128GB Navy Blue makulátlan állapotban eladó
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (2 akku) RC Pro - drón szett újszerű állapotban
- Akciós áron eladó ÚJ HP Dragonfly G4 /I7-1355U/16 GB/1000GB SSD/13,5"/FHD+/400nit/1 ciklus
- Lenovo ThinkPad P15v Gen 3 i7 12800H 16GB 256GB SSD
- Prémium Microsoft Surface Laptop Studio i7 / 16GB / 512GB SSD / RTX 3050 Ti / W11 Pro
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- AKCIÓ! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3303
- BESZÁMÍTÁS! Xiaomi 15 Ultra 5G 16GB / 512GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 128GB Red -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3678
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
 
								
 
								 
							 
								 
							
 
								 
							 
								 .
. 
							 
								 
								 - igaz, sose használtam. Az egész cucc egy olyan vason elfutott, amit manapság már okosórába is soványnak tartanak.
 - igaz, sose használtam. Az egész cucc egy olyan vason elfutott, amit manapság már okosórába is soványnak tartanak. 
								
 
  
							 
								
 ).
 ). 
  
							 
								 Némileg hasonló a helyzet, mint amikor 2008 őszén a WV részvények árai szöktek az egekbe, mivel egyrészt egy csomóan shortolták, mert azt gondolták, hogy a gazdasági válság betesz nekik, másrészt viszont a Porsche egy ideje már titokban vásárolta fel a WV részvényeket (amiket esze ágában sem volt eladni a shortolóknak) - így aztán a short pozíciók fedezeteként baromi nagy kereslet volt WV részvényekre, a piacon viszont alig volt eladó - amit meg mégis eladott valaki, azért annyit kérhetett, amennyit nem szégyellt (és hát a tőzsde alapvetően nem a szégyenlősök terepe).
 Némileg hasonló a helyzet, mint amikor 2008 őszén a WV részvények árai szöktek az egekbe, mivel egyrészt egy csomóan shortolták, mert azt gondolták, hogy a gazdasági válság betesz nekik, másrészt viszont a Porsche egy ideje már titokban vásárolta fel a WV részvényeket (amiket esze ágában sem volt eladni a shortolóknak) - így aztán a short pozíciók fedezeteként baromi nagy kereslet volt WV részvényekre, a piacon viszont alig volt eladó - amit meg mégis eladott valaki, azért annyit kérhetett, amennyit nem szégyellt (és hát a tőzsde alapvetően nem a szégyenlősök terepe). 
							 
								 
								 
							 
  
							 
								 
								 
								 
							 
							
 , elég jó kerekítési alap, a többi csak zajszint...
, elég jó kerekítési alap, a többi csak zajszint... 
								 
								 
		

