Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Az Intel szerint a régebbi processzoraikat keresik az ügyfeleik
- OLED monitor topic
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Micro Four Thirds
Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
Példul én mennék többet is bringával, nem csak túrákra, ha lehetne biztonságosan tárolni.
Munkahely még még csak, bár ott sem biztos mindenhol, egy nagy irodaházban nem is tudom. De a lényeg Üllői úti bringasávok, na de hova , munkába és még? Mert egyéb helyekre nem lehet használni, mert nem lehet lerakni. Max bubival, azt nem viszik el, na de az meg mennyire jól gurul, még nem használtam...
U.I: Na meg ez itt nem Hollandia, Belgium itt a büdös életben nem fogja a többség lerakni az autót a bringa okán.... -
Ijk
nagyúr
Egyik Totalcaros népszerűsítő cikk.
Én is már 4 hónapja használom az ebike-ot commutingra, sokkal többet megyek vele mint amikor hagyományossal közlekdtem, eddig 1400km-t pakoltam bele, pedig leginkább csak melóba járok. Ha a fenntartási költség ugyananniy lenne, akkor is a bringát venném elő, közlekedési dugó elkerülés végett, ill. parkolóhely vadászat városon belül. -
sebgutkopf
őstag
válasz
Runner_fxr #6962 üzenetére
Ez tényleg nem jön minden nap szembe az emberrel.
A geóra enduro vonalon nekem nagyon tetszik kimondottan moderált a hátsó háromszög hossza és persze mullet, ami alapján elég fordulékony lehet (mondjuk az ilyen fejcsőszögekkel már egyik gép se egy szlalom gép, de nem is azt keresünk endurora).
Mostanra egyre több a jó geós gép, már nem szégyellik a jól bevált recepteket másolni és jól is teszik.Kinematika tekintetében az tűnik fel, hogy egészen a tagon mérve 60mm-ig progresszív, és a vége teljesen lineáris marad, tehát a tengelyen nézve a rugóút végén 1-1,5cm már nem sokat tart a felütésig. Ez ugyan kissé szokatlan, de önmagában nem gond, a tag hangolásával simán kezelhető, tudni kell, hogy ilyen és a végén a megfelelő tokenezés, vagy még jobban kezelhető egy már gyárilag hbo-val szerelt tag (új RS superdeluxe, vagy új vivid) jól kezeli. Az is lehet, hogy 150mm-ről a tengely út erősen visszafele induló tengely út érzéketlenségét kompenzálják, bár a rugóút azon pontján már nem nagyon tudok elképzelni olyan akadály, amin az "akad a hátulja" érzést tudna kelteni.
Maga a twin link felépítés kísértetiesen hasonlít az Santa Cruz féle VPP-re. UDH-s tehát mehet rá az új T-type transmission és ebike-ra innentől nincs értelme az elsőgenerációs axs rendszereknek.
Itt már végre a szépen integrált új Bosch rendszer van. Még mindig a Bosch Race motorra vágysz?
Nem versenyző riderek esetében eddig minden tesztben jobban szerepel a non race verzió, valószínű a versenyzők máshogy és máshol tudják kihasználni a race motort, mondjuk ők a motor mellé is olyan teljesítményt beleraknak saját erőből, ami szintén versenyzői szint.Ha lesz új gép mutasd!
Nekem most már egy hónapja megint csak elmélet van (legalább futni tudok) és még minimum további 1 hónap mire újra bringára tudok ülni.
-
Friczy
senior tag
-
Vesa
veterán
válasz
pècsimunkás #6990 üzenetére
-
pècsimunkás
addikt
válasz
lacos001 #6989 üzenetére
Bacca meg...
Eszembe jutott valami: nem tudom, hogy le tudom - e vinni a bringát a pincèbe, mert máshol nincs helyem.Itt kellene levinni. A főbérlő fiának van egy Cube bringája, valamelyik nap megpróbálom levinni az övèt.
Ha megy, semmi gond, meg is veszem, ha nem, akkor szomorú leszek... -
ÁrPi2
senior tag
válasz
Runner_fxr #6979 üzenetére
Köszönöm a történetet,
A fotó alapján ez a már itt e fórumban is felbukkant Duotts C29 ! Ami 750 Wattos agymotorral van mindenütt hirdetve .
A tesztek alapján még igen szimpatikus...
Amúgy nem megnyugtató ha tűzveszélyig túlzsírozzák valahol a gyárban, csak annyi pozitívum hogy legalább nem fenyegette akkumulátor-
Lítium tűz a bicaj tulaját mert a motor hátul tüzesed(ett).
-
lacos001
senior tag
válasz
pècsimunkás #6987 üzenetére
Kb mennyi kilométerre elèg az aksi?
Legtöbbször Tour módban nyomom, úgy heti egy töltés van, 5x20km max/nap használat mellett.
Mikor beugrik a Turbo, akkor csütörtökön felpattintom, hogy biztosan elég legyen a hét további részére. Fullos turbo használatnál csütörtökön alig marad benne.
80-90km kijön az 500ból teljesen sikon, hibátlan bringaúton, nem mindíg tekerve. ECOban több, de azt nem is értem minek...
Ez csak 500, amit néztél nagyobb/több.Fékeket én is használom egyszerre, megszokás..., na meg azért 25-30km/h-ról, hogy pikkpakk megálljál, csak a hátsó nem elég és durván elkopna hamar, bringa súlya+te...
gbors igazat ír, 4. Gen. 65Nm vs 85Nm. Nyíilván az is hajt, de van különbség, még ha nem is tapasztaltam.
-
válasz
pècsimunkás #6983 üzenetére
A Cube jellemzően rendben van műszakilag, ill. nagyon szép bringákat csinálnak
A linkelt gépben alap, de normális minőségű cuccok vannak, 3. generációs Bosch motorral, ami kicsit fura annak tükrében, hogy 2023-as modellévre írják a bringát - ez sem feltétlen baj, csak érdemes tudni.
Esetleg próbálj meg a 4A-es töltő helyett 6A-est hozzáalkudni. -
pècsimunkás
addikt
válasz
lacos001 #6986 üzenetére
Jól nèz ki a bringád!
Kb mennyi kilométerre elèg az aksi?Ja... meg kollègám mondta, hogy mindkèt fèket használja egyszerre. Ez normális?
Règen- mikor rendszeresen bicikliztem, a hátsó fèket használtam. Kontrás biciklinèl is- ugye ott természetes volt, de a mountain bike- nál is a hátsót használtam. -
lacos001
senior tag
válasz
pècsimunkás #6985 üzenetére
-
pècsimunkás
addikt
válasz
lacos001 #6984 üzenetére
Köszi
!
Jó, hogy rákerestem, hogy van- e fóruma az E bringáknak.
Majd a jövő héten, átfutom az utolsó 1-200 hozzászólást.Amit nèztem biciklit, azon van sárvédő, ès vilagítás, alapvetően csak aszfalton használnám.
Ha jó idő van, melóba járni, meg hètvègèn túrázgatni.Mindenképpen veszek egyet, csak nem tudom, hogy mikor. Lassan megyek haza szabira, hosszabb időre.
Azt nem tudom, èrdemes- e október végén- időjárás miatt- biciklit venni, vagy várjak vele tavaszig. -
lacos001
senior tag
válasz
pècsimunkás #6981 üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz
pècsimunkás #6981 üzenetére
Hogyan mondana többet? Egy Bosch PowerTube 625 akku van benne: ez
elvileg 36V és 16.7Ah... De lehetne akár 48V-os rendszer, ami ugyanannyi
segítséget nyújtva, ugyanannyi távot tud elmenni, miközben "csak" 13 Ah.
Pont ezért jó a Wh: össze lehet hasonlítani az akkuk tárolt energiáját. -
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Tervezek venni egy ilyen bringát: [link]
A 625 wattórás akkumulátort hova helyezzem el amperórában?
Az tóbbet mondana nekem. -
válasz
Runner_fxr #6973 üzenetére
-
Szia!
Őszintén szólva nem tudom hány Wattos. Így néz ki a bringa.
A tulaj elmondása szerint, 100km használat után egyszer csak dobott egy hibakódot és nem ment, csak búgó hang jött a motorból. Írt a kínaiaknak, ami nem volt egy egyszerű kommunikáció.
Azok meg küldtek alkatrészt, az agymotor belét. Én pedig szétszedtem, kitakarítottam, kicseréltem, kapott Bosch ebike hajtómű zsírt is. Működik. Teljesítményre egész jónak tűnik, de azért a rásegítés elég bután működik rajta. Gázkarral is megy 40-45 körül.
Amikor szétszedtem iszonyú büdös, égett szag jött ki belőle, tényleg fossá volt égve az egész, még a zsír is ráégett. Itt nem sokon múlt, hogy kigyullad a bringa, az tuti. Én azt gondolom, hogy talán az okozhatta a problémát, hogy nagyobb mennyiségű zsír került az elektronikába. Tiszta zsír volt azon a részen, ahol nem kéne. És talán ez okozott egy zárlatot. Egyelőre hosszú távú tapasztalatról nem tudok nyilatkozni a bringával kapcsolatban. Kipróbálva a bringát a minőségi érzet elmegy, láttam már sokkal gagyibb kínai bringát is, de azért nem nőtt a szívemhez. Én azért igyekszem mindenkit lebeszélni a kínai csodákról és a minőség felé terelni. Mint MTB egy vicc, arra egyértelműen alkalmatlan, de trekking szintű felhasználásra amúgy jó lehet, amennyiben az elektronikája is úgy gondolja és hosszabb távon életben marad.
Ja ami még vicces volt, az agymotor süllyesztett, csillagfejű csavarokkal volt összerakva. Hogy azt is hogy gondolták, nem tudom.
-
ÁrPi2
senior tag
válasz
Runner_fxr #6977 üzenetére
Hello ,
Runner_fxr jó mester, ez itt a képeken egy Duotts 750 Wattos motorjának a története?
Elmesélték hogyan történt?
( Főleg munkába járásra, de alkalmi bicajozásra már egy ideje egy Duotts C29 vásárlásán gondolkozom . - Aztán már itt az ősz meg az esős idő...)
-
A mai informatika világában, azért online elég jól lekövethető, hogy kiről milyen véleménnyel vannak. Tisztában vagyok vele, hogy a lithium akku nem játék, egy kis ebike akku is több méteres lánggal tud égni és egy ház leéghet tőle, akár emberek hallhatnak meg, ha pl ez a tűz éjszaka keletkezik egy lakásban vagy garázsban. Szóval még bringa szinten sem játék. A motor az valóban kevésbé kockázatos, de az sem olyan egyszerű feladat. Épp a napokban javítottam egy bolygóműves agymotort, ki kellett cserélni a
komplett belét, fossá égett, szerintem itt sem kellett sok, hogy kigyulladjon a bringa.
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
Én azzal semmiképp sem vitatkoznék, hogy vannak kóklerek, főleg az építőiparban. De azért kókler más országban is akadhat, ez nem kifejezetten magyar sajátosság. Én személy szerint úgy vagyok vele, hogy csak olyan munkát vállalok amiben biztos vagyok, hogy meg tudom minőségben csinálni, nyilván ezzel nem mindenki van így.Az EU-ba lépés egyik velejárója pont az, hogy a munkaerő szabadon áramolhat EU tagok között, engedély nélkül. Miért kéne ezen meglepődni, hogy egyes állampolgárok élnek ezzel a jogukkal? Én is dolgoztam külföldön, több évet. Ez probléma akkor lenne ha tényleg mindenki, vagy legalább is a többség elmenne, de a statisztikák alapján, elvándorlás tekintetében bőven nem állunk rosszul a térségben. Akkor minek ezen fennakadni? De lehet én látom rosszul.
Szerintem ilyen műhiba példát bármelyik országból lehetne idecitálni. Valószínűleg cifrábbakat is. Ha már fogászat, ment a TV-ben egy angol sorozat ahol az elrontott plasztikai műtétek helyreállításával foglalkoztak. Angliában is vannak cifra dolgok, az embernek egy ültő helyében kihúztak vagy 10 fogát, meg komplett fogpótlást csináltak 1-2 nap alatt. Gondolhatod az milyen minőség, mindezt többszörös áron mint nálunk. Nekem balesetek miatt sokszor megsérültek a fogaim. Egy több millió ft-os felújításon vagyok túl. Tökéletes munkát végeztek és az amit Angliában 2 nap alatt összehánynak, nekem 1 év volt. De mindennek volt ideje gyógyulni, nem is értem, hogy azt az 1-2 napos teljes felújítást hogyan képzelték azok a hentesek ott. Rengeteg ismerősöm költözött ki Angliába 2005-2007 körül. (Többségük azóta már hazajött) Amíg kint éltek, orvoshoz legtöbbször haza jártak, ha valami fontosabb dologról volt szó, meséltek érdekes sztorikat az ottani eü rendszerről. -
dugo_
veterán
Ez a terület ma alig van szabályozva, majd amikor meghalnak az első emberek, akiknek Józsi kókányolta össze az akkuját annak ellenére, hogy a gyártó ezt kifejezetten tiltja, akkor majd talán elkezdenek vele foglalkozni.
Lemaradtál erről?
https://telex.hu/belfold/2023/09/19/szakkepesites-szobafestes-szakma-foglalkoztatottsag
"A Gazdaságfejlesztési Minisztérium tervezetének értelmében az épületbádogosoknak például már nem kellene szakképesítés, ahogy annak sem, aki biológiai termékeket állít elő, aki villamos gépeket javít vagy telepít, aki villanyautók egyes alkatrészeit cseréli."
-
Vesa
veterán
válasz
Runner_fxr #6973 üzenetére
A konkrét kérdéshez: Bizonyára vannak jó szakemberek, de ez miből állapítható meg, ha nincs keretek közé szorítva és szabályozva egy terület? Az építőiparban is kókler hegyek maradtak itthon, a minőségi munkaerő elment külföldre. Ugyanez van autószerelő fronton is. A néhány ritka kivétel persze erősíti a szabályt, de valahogy nem a sikersztorikkal van tele minden, hanem az átveréssel, lehúzással, horror összegekért elrontott munkákkal, el sem végzett, de kiszámlázott javításokkal, vagy akár a hibás javításból eredő károkkal.
Egy akupakk nem játék. Az elektromos tűz rettentő nehezen oltható és nagyon veszélyes. Akárkinek nem kéne szerelgetnie csak azért, mert valaha látott már ilyet közelről és kitalálja, hogy ért hozzá. Ez a terület ma alig van szabályozva, majd amikor meghalnak az első emberek, akiknek Józsi kókányolta össze az akkuját annak ellenére, hogy a gyártó ezt kifejezetten tiltja, akkor majd talán elkezdenek vele foglalkozni.
Ebike azért más téma, mert ott aligha fog meghalni bárki egy javított motor miatt. Egy sok-sok kWh-s akkupakk már nagyon más kockázat.
Merjünk nagyok lenni, ha van mire, csak az átlag magyarban (nem mindenki természetesen) általában van egy egészségtelen gőg, ami mögött viszont nincsen semmiféle teljesítmény. Ez egy sajátosság, más népeknek pedig más hibáik vannak. Miért van az, hogy tehetséges magyarjaink, akikre büszkén mutogatunk, szinte kivétel nélkül nyugaton érték el a sikereiket, mi pedig jóformán csak arra vagyunk büszkék, hogy itt születtek? Mivel más nem marad, mert a legtöbbet irígységből elüldöztük, ellehetetlenítettük. Aztán amikor nyugaton egy normális környezetben megcsinálták a sikert, akkor verjük mellünket, hogy "a mi vérünk".
Napi kiváló példa. -
A legnagyobb körültekintés mellett is meghibásodhat az akku, de az biztos, hogy sokat tudsz tenni az élettartam növelése szempontjából ha nem hagyod sokat a hidegben és lemerülve vagy maxra töltve. Egyébként az akku legjobb karbantartása a használat, minél rendszeresebben van használva, annál tovább szokta bírni.
Most nem is feltétlen a Leaf-re gondoltam, hűtés, fűtés szempontjából, de egy jó példa, mert azokból vannak régiek és szépen tartják magukat.
#6971 Vesa
Vannak Magyarországon is jó szakemberek. Én nem osztom ezt a merjünk kicsik lenni nézetet. Meg ilyen erővel saját magadat, engem is, meg mindenkit ledegradálsz, lekóklerezel, mert mind Magyarok vagyunk gondolom. Ha Magyarország olyan mint állítod, akkor miért pont mi lennénk a kivételek?A gyártóknak nyilván az az érdekük, hogy autót adjanak el, nem az az érdekük, hogy megjavítsd és 15-20 évig használd ugyan azt az autót. Ezért nincs támogatás az akku javításra és ezért adják autó árban az akkupakkot. Lehet akkut javítani, nyilván nem mindet, de sokat igen, és erre is vannak itthon komoly szakik, akiket nem neveznék kókler józsinak. Autós körökben nem kevés komoly szakemberünk van, persze nyilván vannak kóklereink is, mint mindenhol.
Az ebike motorok felújítását sem támogatja a gyártó, ennek ellenére jó pár Bosch motort javítottam magam is, és van ismerősöm aki meg csak ezzel foglalkozik, igen magas szinten. Ez a gyártók részéről nem korrekt, mert ilyen drága alkatrészekhez illene gyári támogatást adni szerszám és alkatrész szinten, de leleményes, ügyes emberek megoldják.
#6972 gbors
Szerintem szerezz be egy láncnyúlásmérőt, és pár száz kilométerenként mérd meg, amint 0,75-öt eléri, mehet a lánc csere. Ha csak szervizbe nézik meg, simán lehet, hogy sor + lánc csere együtt lehetséges csak, mert túlnyújtod. Illetve ha túlnyújtod a láncot, hamar megeszi az első lánckereket is. Ha a kerékagyak kónuszosak, akkor évente át kell zsírozni és beállítani, már amennyiben egész évben mész a bringával. Fékolajcsere max 2 évente, ha ásványi, DOT-ot évente cserélni kell. Alap rugós villát 2 évente érdemes széthúzni, tisztítani, zsírozni, levegőset évente.
Nagyjából ezekkel lehet számolni. -
válasz
Runner_fxr #6964 üzenetére
Hát, végső soron lehet, mert vszleg előbb fognak a sisak hiánya vagy a lakott területen bicikliúthasználat miatt piszkálni - ha ezekkel nincs gond, akkor elve nem valószínű, hogy megállítanak.
A karbantartásra majd én is kíváncsi leszek - az 1500 km-enként 16e pénzt mondták előre, viszont az első karbantartásnál már kezdtek korai alkatrészcseréket belebegtetni. Miután nekem trekking a bringa, és elég kíméletesen használom, annyira nem látom indokoltnak, hogy az első pár alkalommal nagy cserebere legyen. Meglátjuk. -
Vesa
veterán
válasz
Runner_fxr #6967 üzenetére
"És ha tönkre is megy, azt is fel lehet újítani, nem lesz többe, mint egy modern diesel motor generál"
Ez így sajnos nem teljesen igaz. Egyrészt, nem minden autó akkuja javítható, pl. a Tesla új pakkjai telibe vannak öntve habbal, gyakorlatilag szétszedhetetlen. A másik probléma ezzel, hogy számos autó/gyártó ezt nem is támogatja hivatalosan. A javítás ma úgy néz ki, hogy megjelentek a piacon a Józsik, akik majd a garázs-szervizben megoldják (az a magabiztos típus, aki önmaga bevallása szerint egy B2-es bombázóhoz is ért), vagyis a gányolók. Nekem semmi bizodalmam nem lenne családot ültetni egy autóba, amiben Józsi gányolta össze a gyári akkupakkot alattunk. Aztán ha ránk gyullad és ott pusztulunk, akkor meg mossa kezeit.
Szóval az akkupakk javítás nagyon nincs még kitalálva, de leginkább sehogy, a gyártók többsége komplett cserét ír elő. Persze a magyar rögvalóság ahogy azt már megszokhattuk, itt is beindítja a kókányolókat, akik majd okosba megszakértik, mert a magyar mindenhez IS ért, mindent IS jobban tud mindenkinél. Egy garázsból.
-
Vesa
veterán
2 éve hajtok egy EV-t, most 5 éves, 3 évesen vettem. Most 90k km-nél jár, eddig 100%-kos minden cella. Bár nagyon nem aggódom, mert egyrészt 8 év gyári gari van az akkura, másrészt el lesz adva ősszel. A lényeg, hogy a kocsiknál a tapasztalatok szerint egészen sokáig bírja az akkupakk. A Leaf azért jó példa, mert amúgy temperálatlan az akkupakkja -éppen ezért sosem vennék Leaf-et, az újat sem mert az is ilyen-, de ennek ellenére is futnak vígan még mindig 8-10 évesen. A normális hűtőkörrel megáldott autókban viszont sokkal jobb a helyzet. A gyártók már jó ideje pufferrel szerelik a kocsikat, tehát mondjuk egy 40kWh-nak eladott autóban 42-43kWh-s pakk van valójában, és ebből megy le a degradáció. Ennek nyomán lehetséges, hogy egy 8 éves autóban még mindig 100% hatásfokot ír ki a műszer, ami a valóságban persze nem igaz, de csak a bruttó kapacitásra nézve nem igaz. A felhasználó szemszögéből igaz, mert az eredeti paramétereket nagyrészt még képes hozni az autó a nettó kapacitást nézve.
Abban viszont igazad van, hogy az akkupakk irdatlan drága. Gyakorlatilag egy idősebb autóban gazdasági totálkárt jelent a csere, mert annyiba kerülne az akku, mint a használtautó ára.
-
Ijk
nagyúr
válasz
Runner_fxr #6967 üzenetére
Egyenként Leaf akksi is akkor van futve ja megy a kocsi vagy ha van zárt garázs fűtéssel.
-
Ijk
nagyúr
válasz
Runner_fxr #6967 üzenetére
Nekem fűtött tárolóban lesz télen, az akkut behozom majd irodába, max 30 percet lesz kint hidegben, bár itthon már ritkán van 0 fok alatt. Nagyrészt 30-80% között tartom, havonta egyszer felnyomom 100%-ra. Talán így bírja majd sokáig.
Nyilván én most közlekedési eszközként tekintek rá, aki endurot vesz azért számoljon kiadásokkal ha ténylegesen igénybe is veszi a gépet. -
Ez attól függ, hogy milyen felszereltségű, milyen kategóriába sorolható az alap bringa. Ha mondjuk egy egyszerű trekkingről beszélünk, amin van egy alap suntour villa, alap shimano tárcsafék, meg mondjuk egy 9 sebességes váltórendszer, akkor ott valóban helytálló a megállapításod, tényleg az akku, illetve a motor jelentheti a legnagyobb kiadást. Viszont ha egy közép-felső kategóriás Enduro bringa az alap, akkor egészen más számokról beszélünk. Bejön a képbe 2 teló rendszeres szervize, sűrűbben kell féket javítani (fékbetét csere, féktárcsa csere, fékolaj csere), a külső gumikat is jóval hamarabb fogyasztod el, a lánc és sor is hamarabb pusztul. És az esés is valószínűbb, illetve az abból eredő károk. És minden kopó alkatrésze sokkal drágább. Illetve előfordulhat a forgáspontok szervize is, ami szintén nem olyan olcsó dolog. Egy Enduro bringára simán rá lehet locsolni évente 150-200-at, úgy, hogy az elektromos rendszeréhez hozzá sem nyúltál, de ha kicsit jobban elhanyagolod, akkor a 250-300 sem ritka.
Az akkuk elméletileg sokat kibír, ha rendszeresen mész vele, 10 ezer felett tudnak azért.
Az elektromos autó teljesen más dolog. Ott az akkupakknak van fűtése, hűtése, a degradálódás sokkal lassabb mint egy ebike akkunak. Vannak 10 éves Nissan Leaf-ek, amiben simán 80%-os az akku. És ha tönkre is megy, azt is fel lehet újítani, nem lesz többe, mint egy modern diesel motor generál, vagy dsg váltó felújítás. Az elektromos autó szerintem nagyon jó dolog, sokkal kiszámíthatóbb a fenntartása, mint egy modern belső égésűnek. A probléma inkább az ára, mert az viszont irreális.
#6966 StLui
Nem szoktak ilyenekkel keresni, de ha lenne rá nagyobb igény, akkor átmennék átalány adózásba. -
StLui
veterán
válasz
Runner_fxr #6957 üzenetére
Akkor a céges bringát te nem javitod.
-
Ijk
nagyúr
válasz
Runner_fxr #6964 üzenetére
Szerintem a legjelőntsebb valóban mellbevágó dolog az akkucsere, főleg ha Bosch, ha elmész vele 10.000km-t, akkor 30-35Ft/km az ára, igencsak ott van mint egy autó üzemanyag fogyasztása. Szóval az akkura igencsak oda kell figyelni minél többet tudj vele elmenni, ezért sem nagyon hiszek az elektromos autókban.
-
Szerintem ezen különösebb aggódni való nincs, nehezen tudom elképzelni azt a szituációt, hogy egy max 25km/h-s, gázkaros bringával megbüntetnek. A bringa boltok sok mindent szeretnek a saját szájuk íze szerint mondani, nekem ami sokkal unszimpatikusabb, hogy eladnak több millió ft-os bringákat, de a karbantartás költségeiről, a fenntartási költségekről csak nagyon szűkszavúan nyilatkoznak. Nyilván nem akarják elijeszteni a potenciális vásárlókat, de ez így nagyon nem korrekt. Rengeteg olyan ügyfelem van, aki elhozza hozzám a komolyabb bringát, aztán amikor közlöm vele a szükséges karbantartásokat, fenntartási költségeket, lesápad.
Fogalmuk nincs, hogy mivel jár egy prémium bringa, azt hiszik, hogy ez azért drága, mert "bírja", nem kell vele különösebben foglalkozni.
-
válasz
Runner_fxr #6957 üzenetére
Kicsit utánakerestem a dolognak. Én is számos helyen találkoztam az említett kitétellel, és mindegyik bringabolt volt
Az egyik végül hivatkozott a 326/2011.(XII.28.) Kormányrendelet 2. mellékletére, mint forrásra, ami a nemzetközi kategóriákat írja le, és kissé fura - leírja több helyen az SMKP sajátosságait, és mindenhol megemlíti, hogy kivételt képeznek azok a járművek, amik max. 25-öt tudnak. Arról viszont egy szót sem ír, hogy ezekkel mi a helyzet - nem csak jogosítvány, hanem biztosítás és bukó terén sem. Szóval lehet úgy is értelmezni, ahogy a bringaboltok írják, csak nem látom garantálva, hogy a rendőr is úgy fogja.
#6956 DigitXT: igen, a tervezetben valóban beszélnek arról, hogy a roller állva hajtott.
-
sebgutkopf
De, hogy legyen egy kis ON is.Mostanában újra agyalok egy rendes E-Enduro vásárlásán. Egy időre parkolópályára tettem a dolgot, mondjuk volt épp elég dolgom, de már nagyon hiányzik a terepezés.
Erről mi a véleményed? Te tudod értékelni az ilyen finomságokat.
Nem egy tömeg termék. -
-
Vesa
veterán
válasz
Runner_fxr #6959 üzenetére
Nem szeretném a topikot elvinni belpolba, de itt nem kezdtek valamit a KATA-val, hanem kinyírták. Senkinek, semmi gondja nem lett volna mondjuk az összeg megemelésével, de amit, és ahogy ezzel -is- műveltek, az gáz. És akkor tegyük hozzá, hogy a kvázi csalók miatt megint -jó magyar szokás szerint-, szivatjuk azokat is, akik csak dolgozni akarnak. Nulla egyeztetés, csak a király kihirdette és kész, ennyi, minden jobbágy kussoljon ahogy az lenni szokott ebben a sz*rfészekben.
Engem nem érintett, sokkal komolyabb céget viszek 35 éve, de attól még átérzem azok helyzetét, akiknek ez a megélhetését b*szta szét ráadásul úgy, hogy rákészülni se tudott. Dehát diktatúrában ez így megy. Egyet lehet tenni, elmenni ebből az éppen viktor által kiépítendő magyar szovjetunió 2.0-ból a pébe.
-
Sok hülye szabály van az tény, de konkrétan a KATA módosítással valamilyen szinten egyet tudok érteni. A KATA nem arra lett kitalálva, hogy a munkavállalókat alkalmazotti státusz helyett KATA-ra kényszerítsék. Ez a kisvállalkozóknak lett kitalálva, hogy könnyebb legyen az adózása, könyvelése stb. Az, hogy 90% bukta, szerintem egy igen téves információ. Az mondjuk vitatható, hogy talán túl gyorsan jött a módosítás, de valamit mindenképpen csinálni kellett, mert rengeteg cég adócsalásra használta. De ez már nagyon off.
-
Vesa
veterán
válasz
Runner_fxr #6957 üzenetére
"Én most is KATA-s vagyok, nem szántották be."
A KATA-sok 90%-ka bukta. Igen, van 10% akire a maradék szabályozás még működik és maradhatott. De ez gyakorlatilag beszántás, többszázezer embert érintett beszántásként mert ki kellett lépnie belőle más választás híján.
-
Fogalmam nincs az milyen kategória, valahol olvastam, hogy jogsi csak ahhoz kell ami 25km/h felett tud közlekedni, és a gázkaroshoz nem kell, ha 25-nél nem megy gyorsabban.
#6955Vesa
Én most is KATA-s vagyok, nem szántották be.#6956DigitXT
Persze, hogy elavult. Azt sem értem, hogy akinek van B jogsija, az miért nem vezethet pl 125ccm-ig motort? Vagy legalább robogót? Egy 50-es gép sok esetben veszélyesebb mint a 125, mert letolnak vele az útról.Akkor Te egy üdítő kivétel vagy
, nagyon sokan használnak úgy e-rollert, hogy közük nincs a KRESZ-hez, se jogsi, se semmi, ez a probléma. És egy komolyabb roller sokkal durvábban megy mint az SMKP.
-
DigitXT
félisten
válasz
Runner_fxr #6953 üzenetére
80-90-et is tud
Ebből következőleg viszont nem SMKP: ez mutatja, mennyire elavult a KRESZ.
A világon sehol máshol nem lehet ilyenekkel rendszám nélkül száguldozni.aki SMKP-t használ, annak általában van jogosítványa
A kerékpárosoknak is, mégis elég szabadon értelmezik a szabályokat ugye.
A beazonosíthatóság hiánya meglehetősen problémás eseteket szül: ez van...Ui: rollerezem mostanában, de idestova 23 éve van B jogsim, és 14 éve A is...
Tudom "kerékpárként" is használni a rollerem, de SMKP-ként is (mínusz ülés),
mivel képes 45 km/h-s sebességre (többre is). Csak hát kisebb a kereke, ÉS
az álló pozíció miatt egy úthiba gyorsan balesetveszélyes helyzetet teremthet.
Éppen ezért természetesen hordok sisakot. Védte már meg a fogsorom.
Ha nincs más út, tudok menni az autókkal. Csak azok ezt nem mindig szeretik.gbors: az ülés a vízválasztó... Ha ülsz egy kerékpáron, az nem lehet roller.
Hovatovább a roller nem lehet SMKP, mert nincs rajta ülés. Kivéve, amin igen.
(Nem biztos hogy feltétlen meglévő - elavult - kategóriákba kéne besorolni egy
merőben új közlekedési formát, de ha mégis, hát ember legyen a talpán, aki a
felhasználási módja alapján lezavarná az útra a lassú rollereket: ennyi erővel a
25 km/h-ig rásegítő EB is ugyanúgy lehetne SMKP, mert csak... Pont "annyira
veszélyes". Értitek, hogy nem gondolom annak. Ahogy a kis rollereket sem.
Az más kérdés, hogy ki és hogyan használja. Az már lehet veszélyes, valóban,
ezért pl. ezt a bérrolleresdit el lehetne felejteni, meg az ittas kétkerekezést is.) -
Vesa
veterán
válasz
sebgutkopf #6950 üzenetére
Pedig mindenféle adókat ki tudnak vetni rendeletekben 1 nap alatt, a KATA-t be tudták szántani pikk-pakk, szóval semmi másról nincs szó, mint az akarat hiányáról. Vagy valamilyen NER lovag érintett a bizniszben és szólt a haveroknak, hogy ráér ez még.
-
válasz
sebgutkopf #6950 üzenetére
El tudom képzelni, hogy a politika és az üzlet összefonódik. Egy kellemetlen jogszabállyal azonnal tönkre lehet tenni egy bizniszt. Nem véletlenül ilyen laza a kerékpárokat illetően is a jogszabály. De tényleg ideje lenne már rendet tenni, mert az e-roller felhasználók nagyon durván elszemtelenedtek.
#6951DigitXT
50-60-at? Egy jó kis vízhűtéses, 50-es kétütemű robogó, 80-90-et is tud fojtások nélkül.
Szerintem hamarosan lesz jogszabály a rollerekre, mert nagyon sokakat zavarnak. Az SMKP nem annyira problémás, mivel aki SMKP-t használ, annak általában van jogosítványa, vezetési tapasztalata, a roller felhasználónak semmi sem kell, teljesen törvényen kívüliek. Ettől függetlenül nyilván az SMKP rendszámozása sem lenne baj. Sőt, én a városi bringásokat is kötelezném legalább egy KRESZ vizsgára és egy alap műszaki vizsgára.#6952Friczy
A 25 km/h alatti gázkaros ebike-hoz sem kell jogsi, csak bukósisak és biztosítás, a bringa és az SMKP között van. -
Friczy
senior tag
válasz
sebgutkopf #6950 üzenetére
Ha ezt beleteszik, akkor lesz egy ellentmondás: miért van az, hogy az önerejéből menni tudó kerékpár 25 km/h alatti max. sebességnél is SMKP, a roller pedig nem?
-
DigitXT
félisten
válasz
Runner_fxr #6949 üzenetére
És mi a helyzet a 45 km/h fölött tudó SMKP-kkal? Hivatalosan nem léteznek,
miközben nagyon tuningolni se kell, hogy menjenek 50-60-at kényelmesen.
(Van egy olyan érzésem ezzel a roller szabályozással kapcsolatban, hogy kb.
ugyanakkor fog jönni, mint az SMKP-k rendszámozása. Pedig az is jó lenne.) -
sebgutkopf
őstag
válasz
Runner_fxr #6949 üzenetére
A KRESZ kapcsán nekem továbbra is érhetetlen, hogy amit te is leírsz ezt a kb 2 mondatot tervezik betenni a KRESZ-be. Félévente jön a cikk, a hír mindenhol, hogy most már tényleg itt a végső megoldás, amiben ugyan semmi forradalmi újítás nincs, szög egyszerű és logikus, ehhez képest ez már 4 éve így megy és csupán idén is 2x cikkeztek a végső megoldás 2 varázs mondatáról, amit azóta se sikerült betenni a KRESZ-be.
Jönnak az ilyen kamu "társadalmi, meg szakmai egyeztetéssel"... miközbn az elvi egyetértés is már kezdetek óta megvan, de mégis kifog a minisztériumon és a parlamenten ennek a bővített összetett mondatnak az elfogadása. -
válasz
sebgutkopf #6947 üzenetére
Fogalmam sincs mi szükség egy rollerre ami 160km/h-val tud száguldani, most már ilyen is van.
Budapesten belül, városi közlekedésre használja. Törvényen kívüli használatban van.
Annyira nem vagyok képbe az elektromos roller szabályozásával, de elméletileg pont most változik a KRESZ erre vonatkozóan. 25km/h-ig kerékpárnak minősül az e-roller, a felett segédmotoros kerékpár. Gondolom ami meg 45km/h-nál gyorsabban megy, az meg rendszámot is kaphat mint egy nagy motor, vagy csak simán betiltják (ez lenne az ésszerű szerintem).
-
Vesa
veterán
válasz
sebgutkopf #6947 üzenetére
Ezzel rámegy 160-al (vagy akár csak 100-al) egy jófajta magyar autópályás bukkanóra, és game over, ott pusztul meg ahol van. További csodás adottsága az ilyeneknek, hogy a vásárlóik zöme nem a 6 diplomájáról híres, aztán persze mennek vele az utcán meg a járdán is ezerrel mert meg kell mutatni ki a menő a faluban, de itt már másokat is vígan meg tud ölni vele, nem csak önmagát. Mondjuk szerencsétlen gyalogosokat, gyerekeket, nőket, akárkit. Szóval ezt úgy ahogy van be kéne tiltani a pébe, mert konkrétan ön/közveszéles, életveszélyes eszköz.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Runner_fxr #6944 üzenetére
Atya ég!!!
Ezzel mit csinálnak, rendszámot tesz rá és kimegy az Autobahnra?
Ezeknek mi értelme van azon kívül, hogy meg tudják építeni? Ez már nem is olcsó, ennyiből nagyon jó elektromos motort lehet venni, ami súlyban se nehezebb, rendes méretű kereke van stabilan ülni lehet rajta és valószínű a felfüggesztése is jobb tud lenni.
Kíváncsi vagyok meddig feszegetik még ezt a témát és mikor fogják egy bizonyos teljesítmény felett már betiltani.Ami nálad volt azt mire használja a tulaja és mennyire volt legalizálva?
-
Vesa
veterán
válasz
Runner_fxr #6944 üzenetére
Majd ha már páran meghaltak ezeken, akkor észbe kap a hatóság is...
-
válasz
sebgutkopf #6919 üzenetére
Ha már roller, ez mi?
160-al tud menni. Nem tudom hova akarják még fokozni ezt az őrültséget. Néhány hónapja volt nálam egy izmosabb darab fékszervizen, az is 90-100 körül tudott menni, azt hittem beszarok rajta, ki kellett próbálnom.
Pedig nekem is van egy 30LE körüli Malossi tuningos kisrobogóm, ami szintén őrült dolog, de ezek a rollerek rátesznek 2 lapáttal.
-
Fúrni valószínűleg nem kell, viszont pár speciális szerszámra szükség lehet, érdemes megnézni pl. ezt a videot, elég részletesen bemutatja, miket kell csinálni az átalakításhoz. Ill. a kitben lehet pár dolog, amit egyeztetni kell a bringával.
Felszerelni fel tudod, viszont egy normál bringa nem ilyen nyomatékra van tervezve, úgyhogy egyes alkatrészek megszenvedhetik (a videoban a srác eleve lánccserét javasol, és a hátsó fogaskoszorú élettartama sem fog nőni az elektromos hajtástól). Minden más attól függ, hogy milyen motort és elektronikát teszel fel - ha 25-re van korlátozva a sebesség, akkor túl nagy extra terheléssel a többi alkatrésznél nem kell számolni. A bringa lehet, hogy 40-50%-kal nehezebb lesz, viszont ha rajta ülsz, akkor az csak 10%.
Hogy hol veszed, az elsősorban bizalmi kérdés. Itthon kiskerben van a legtöbb lehetőséged problémát kezelni, viszont ez a legdrágább. A német amazonnal nekem eddig jó tapasztalataim vannak, de ez is csak egy vélemény. Az aliexpress még olcsóbb, de ha valami gond van (pl. nem azt kapod, amit a shop ígér), akkor a fene tudja, mi történik. Ha küldözgetni kell az árut, az idő+pénz.
Motor: ha 250W-nál nagyobb folyamatos teljesítményűt veszel, akkor az átalakított gép nem fog kerékpárnak minősülni, hivatalosan le kell vizsgáztatni segédmotornak. Ugyanez igaz akkor is, ha 25 km/h-nál nem korlátoz le. A gyakorlatban ez nem feltétlen probléma, de nem árt tisztában lenni vele. Szerintem amúgy elég a 250W, de ez ízlés dolga. Esetleg próbálj ki egy gyári ebike-ot, hogy eléggé harap-e.
Akksi: a legnagyobbat vedd, ami még nem aránytalanul drága és nehéz (meg persze elfér a vázon) - később örülni fogsz neki. Nekem 625-ös van, de ha 2 kilóval több lenne és 1000Wh-s, akkor egyáltalán nem szomorkodnék -
A RedPed 3-at végül visszaküldtem pár nap használat után és egy Speedbox 3B-re váltottam, tulajdonképpen kizárólag az app használhatósága miatt, a Speedbox-é jobban néz ki, intuitívabb és egyszerűbb a használata, több statisztikai adatot jelenít meg.
Illetve volt pár alkalom amikor a RedPed nem csatlakozott, ilyenkor ki kellett lőni és újra elindítani, ez le van írva a használati utasításában is (?), a Speedbox app-nál ilyent eddig nem tapasztaltam egyáltalán, mindig elsőre csatlakozik gond nélkül.
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Van egy Kross Level bringám, végre megtaláltam a méretem, viszonylag szépen meg is épült az igényeimre, azonban a héten amikor Horvátországban kint voltunk, és mindenki dombon fel lazán tekert, akkor így megdobbant a szívem, hogy woah, ilyen nekem is kell
Egyelőre még csak gondolkodóba estem, és elkezdtem utána olvasni, de ha veszek egy Bafangot (vagy hasonlót), akkor a középrészt cserélem a motorosra, felteszem az akksit, a kezelőt, összekábelezem, és tulajdonképp ennyi? A vázat semmiképp nem szeretném fúrni.
A másik, hogy ezek "bármilyen" vázra felmennek, vagy vmi erősített nem árt hozzá? (bár a mostani váz se gyenge szerintem)
Illetve ugye az itteni ajánlások szerint német amazon, de alin lényegesen olcsóbbnak tűnnek ezek. Vagy van itthoni használt ajánlott beszerzés? (vagy a használt nem játszik az elhasználódás miatt?)
Igazából csak rásegítés lenne érdekes, magától nem kell, hogy menjen, arra ott van a motorom
Erre a felhasználásra (tényleg néha kis erdei-aszfaltos-stb tekerés) mekkora motor és akksi ajánlott? (vagy az akksit számoljam ki a Wh / motor teljesítmény, és ennyit megy el max rásegítésen folyamatosan?)
-
Friczy
senior tag
Ha ez megnyugtat, én annak idején kattintottam a linkedre, de mivel a cikkben olyan kategória volt, ami nem az én világom (összteleszkópos monti), nem fogott meg annyira. Persze maga a Pinion rendszer igen, főleg, hogy a Pinion váltó motor nélkül is legenda, úgyhogy reménykedtem abban, hogy előbb-utóbb trekking/túra jellegű kerékpárban is megjelenik. És valóban megjelent, aminek örülök, bár nem egyhamar lesz ilyenem (ha egyáltalán lesz).
-
Vesa
veterán
Ezt én sem értem...Akkor ha valaki egyszer linkel valamit, azt másnak már tilos? Ez ilyen örökös kizárólagos jog kéne legyen? Tény, hogy néha illene visszaolvasni egy kicsit, mert az engem is zavar, amikor 1-2 napon belül ugyanazt linkelik többen is egy topikba, de itt most nem erről volt szó.
-
arcitec
addikt
Nem értem a hozzászólásod értelmét. Azé nem kell durculnod. Azon túl meg szerinted mindenki pont a TE bejegyzéseidet figyeli? Előfordul, hogy átsiklik az ember dolgokon vagy épp máshol van, nem de bár.
No meg látod nem nyert tetszést bár lett vélemény róla(+), [link] csak nem itt és pont a szakértőtől és 100% egyet lehet vele érteni. És igen jó lehet az irány ez a jövő egyik lehetséges megoldása pláne, ha majd kisebb és könnyebb, és pláne könnyen karbantartható(bááár) lesz valamikor ...
Az Enviolo Automatic meg lehet jó városban, de nem tudom túrákra dombokra megfelelő lenne-e. Szóval ez is olyan, hogy sok féle bringa van, mind más-más felhasználási célra , no és rétegnek. Azért mert valakinak valamelyik egyik bejön, attól még nem kell temetni a többit. -
-
JoinR
őstag
Hát a kínai változatot megnézném, mit tud ebből kihozni.
Nekem nagyon tetszik, igazából árban a MTB-k nem sokkal drágábbak (eddig is méregdrágák voltak). Nekem még a kisebb 720-as akksi is túl nagy lenne, főleg hogy van range-extender lehetőség. Inkább egy 500-as és mínusz 1 kiló (de lehet, hogy már nincs ennyi különbség se köztük). -
Ijk
nagyúr
válasz
arcitec #6932 üzenetére
Nem feltétlen, ugyanis piszok drága és 90%-nak nincs szüksége rá. Persze lesz majd kínai változat is, de akkor is jóval költségesebb (vagy ócskább) egy ilyen integrált rendszer mint ha külön egység. Azért 2+ milliós ebike még a fejlett nyugaton is rétegtermék.
Magam részéről egyelőre meg Enviolo Automatiq. Full zárt, karbantartás és fokozatmentes, városba (márpedig oda megy az ebike-ok túlnyomó többsége) még mindig a legjobb megoldásnak tartom. Persze ha nem veszem számba a jóval olcsóbb agymotoros bringákat amit racionálisan még kifizetne az átlag. -
arcitec
addikt
Tessék kérem, ha tartós is lesz és jó is, akkor valóban ez lehet a jövő: [link]
-
Ijk
nagyúr
válasz
agszabv #6930 üzenetére
Szvsz vidd el Bosch partner szervizbe ha van elérheő közelségben. Mágnest csekkold le mindenképp.
Én is bosszús lennék a helyedben, soha nem piszkáltál tuninggal bele, egy mágnes elmozdulás miatt tkp. büntet a rendszer elég keményen. Bosch-nak is írnék egy finom elmehettek a *-ba levelet, hogy legyen nekik minél több visszajelzés a túltolt antituning miatt. -
agszabv
csendes tag
Idén márciusban vásárolt Bosch Gen4 Smart System-mel eddig mentem 2.700 km-ert hiba (és defekt) nélkül. 0 km-től van benne tunning.
Tegnap ugrattam egyet, és kaptam egy 524001-es hibát "Speed signal manipulation detected." A bicaj beállt szervíz módba rásegítés 10 Km/h-ig
Ha jól értem a normál mód visszaállításához büntetésből kell tekerjek 90 percet rásegítés nélkül. "Once any manipulation has been rectified, restore the full motor support by a 90-minute journey in limp-home mode." Nem lehetne inkább 10 fekvőtámasz? Agszabv-nek ne mondja senki hogy térdeljen a sarokba
Lehet hogy az ugratás miatt elmozdult a mágnes....
Tiszta szégyen, micsoda világ. Egy kerékpár software megbüntet mint egy hülye gyereket.
-
válasz
XboxGamePass #6927 üzenetére
Sava deck 9.1 ismét jóárasított, 21" vázzal is van
Városi közlekedésre mondjuk jobb egy Trekking... ( de első lánckerék csere nem árt 32T van most rajt, nem városi közlekedésre való, 4x104-esnek tűnek, könnyen cserélhető) -
JoinR
őstag
válasz
XboxGamePass #6927 üzenetére
A geometria tabon láthatod, hogy L/XL is jó.
-
XboxGamePass
senior tag
Sziasztok! Új nekem a téma, 1-2 hete nézegetem. 184 cm-hez XL méretű váz lenne az ajánlott?
Városi közlekedésre kellene valami, hogy ne mindig autóval járjak. Aztán még lehet nem elektromos mellett döntök, de alapvetően imádom a kütyüket és érdekel a dolog. Szívesen fogadnék tanácsot mi merre.
Pl őt találtam.
https://www.alpinbike.hu/webshop-GIANT-EXPLoRE-E-4-GTS-2022-2-10232Jó állapotú használt is szóba jöhet, ha százezrekkel olcsóbb, mint az eredeti ára, de az ebike facebook csoportokban mind kisebb vázzal láttam ebben a kategóriában.
-
Ijk
nagyúr
válasz
sebgutkopf #6925 üzenetére
Azért commuter bringából kapsz ha nem is 800-ért, de 1,2-1,8 között igen jót amivel azért nem sokat kell bajlódnod és azért a tereptől sem fekszik ki. Nyilván a 3-4M e-bike az egy teljesen más világ, más igényekkel és nem fedi semmilyen szinten a roller felhasználás halmazát.
-
sebgutkopf
őstag
Jól látod, 100k-ért nem szabad rollert venni, még a felfüggesztés nélküliek is 200-tól indulnak, amitől nem kell félni, hogy széthullik.
Lehet ebből is feljebb menni, amit linkeltél 900k-ért abból is 4-5 db-ot lehet venni egy jó bringa árából.
Most már tényleg elengedem ezt a témát, mert a végén csak a saját hobbim ellen fordulok,
A commuter vonal bringán is más... kívül esik a látókörömön. -
Ijk
nagyúr
válasz
sebgutkopf #6919 üzenetére
Nem tudom nekem ezek a 100-200k-s rollerek egyáltalán nem festenek olyan jónak, a 100kg-om alatt + csomag a hátamon ezeken a jó magyar betonokon nem tudom mennyit bírnának ki. Pl. most hirtelen rákeresve erre már beruháznék 10+ éves elvárással hogy talán nem esik szét havi 300-400km városi nyúzástól. Ja csak az ára 800k.
-
És a futómű ugye, ami ég és föld, hiszen mondhatni rolleren (átlagosan) olyan nincs is..
Hol csinálod meg azt mint pl egy kerékpárral (akár egy átlagossal, amin szintén nincs teleszkóp, meg rugóstag akár), hogy leszállás nélkül járdaszegélyről le, járdaszegélyre fel, belemehetsz pocsolyába, murvás útra, stb stb.. Ezt egy átlag 'tanyabike'-al kvázi abszolválni lehet, nemhogy egy félkomoly MTB-vel..
más dimenzióban van a kerékpár és a roller... (és pl én még rendszeresen szállítok is kisebb csomagot kerékpáron kerékpártáskában) -
Vesa
veterán
válasz
DigitXT #6921 üzenetére
Na igen, de ahogy írod is, rollernél az ilyen teljesítmény nem egy életbiztosítás. Lehet persze tolni, de alapvetően nem erre való és tényleg hajszálakon múlhat egy méretes elszállás. Ilyen sebességnél még csak ütközni se kell, egy borulásnál esélyes a mindenféle törés még védőfelszerelésben is.
Emiatt hoztam fel a szimpla verzió, mert reálisan azzal számol a többség, főleg azok, akik költséghatékonyságot számolgatnak a két eszköz között.
-
DigitXT
félisten
Meg hát ne felejtsük el, hogy nem csak az a roller, amit 100K-ért utánad dobnak, hanem van sok bőven millió feletti vas, 80 km/h fölötti végsebességgel, de lightos tempó esetén simán 100 km hatótávolsággal, szóval ahogy az EB, úgy a rollerek sem egyszerűen beskatulyázhatók gazdaságos rohangálósnak a városon belül... Mint minden hobbiban, ebben is a határ a csillagos ég: bőven motorkerékpárokat idéző teljesítmény szintekkel találkozhatunk, egyedül a kerékméret, ami kisebb.
Szerk: nekem most egy 12"-os kerekű van rohangálósnak, ami ugye a legkisebb gyerekbiciklik szabvány kerékmérete. Épp most voltam kint egy rövidke teszt karikán, mert teszteltem az új vezérlőt/tuningot, és bár nem ment a km-óra (mivel momentán nincs rajta kijelző
), majdnem utolértem egy autót az emelkedőn: utólag visszanézve a felvételt, 55 km/h volt a tempó ekkor, szóval a tuning sikeres (3000W körül hajt), csak ilyen sebességgel közlekedni ekkora kerekeken "nem feltétlen teljesen biztonságos". És akkor most nagyon finoman fogalmaztam.
Tökéletes aszfalton persze nem para, de ha úthibák vannak, abból nagy baj lehet.
-
Vesa
veterán
válasz
sebgutkopf #6919 üzenetére
Ennél annyival azért árnyaltabb a kép, hogy EB-ből sem csak MTB és Enduro létezik. A rollerrel inkább az egyszerű, Trekking vagy City féle megoldások hasonlíthatók össze. Ezekhez nem kell olyan rugóstag meg villa, amiből 4db rollert veszel, mert nem kell vele lejönni a hegyről csak a rollerhez hasonlóan, gurulsz az aszfalton.
Ettől függetlenül, a két eszköz így sem hasonlítható össze igazán, már csak a váz/kerekek/hajtás/kormánymű mérete, felépítése, és súlya miatt sem. Talán az akkut lehetne összevetni a kettőnél, de igazából azt sem, mert azonos kapacitás mellett is a rollernek vinnie kell egy kis valamit plusz a usert, a bringába szereltnek meg kb. 3-4x annyi súlyt. -
sebgutkopf
őstag
Teljesen másra van a két cucc. A bringával lehet túrázni, sőt az enduro emtb-m igazán dh orientált azzal végképp mindenhol le tudok jönni, egy igazi műremek.
Egy roller egyértelműen csak commuter és városi közegbe való szigorúan aszfaltra (már a kerék méret miatt is).Egy tök más vonalat hozok be most, de amellett akkor se tudok elmenni szó nélkül, hogy hogy pusztán az első teleszkópomból kijön 1,5 roller ára, az akkumból szintén 1,5 db, a fékek és tárcsák is egy újabb roller ára, a hátsó tag szintén 1 roller, a kerekek újabb 1,5 roller és akkor még hol van a motor, a vezérlő elektronika, a váltásrendszer és persze a karbon váz ára. Összesen pedig a pedelec bringám árából 18 db roller jön ki (nem belépő kategóriás).
Arról pedig nem is beszéltem, hogy évente mennyit költök karbantartásra és a kopó alkatrészek cseréjére, amikből további rollereket lehet venni.
Persze nagyon más a felhasználás és erősen eltérő a felhasználás, de sarsosan elég vicces, hogy ha évente kukába dobnék egy működő rollert, mert van rajta 3 karc, akkor is olcsóbb.
Úgy hogy szeretem a bringámat és hajlandó voltam mindkét gépemet kifizetni (ilyen ez a hobbi), és imádom használni, akár csak megpöckölni és megsimogatni, amikor áll akkor is, azt el kell ismernem, hogy a bringák nagyon túl vannak árazva. -
Vesa
veterán
Meg itt ugye akkor van gond, ha netán baleset részese lesz (ha okozója, az rosszabb, de elszenvedőként sem lesz rendben). Mert a kvázi illegálisan működtetett jármű rontani fog az ügyön. Engem is csak ez tart vissza egyelpre a tuningtól. Pedig nagyon idegesít már a 25-ös korlát. Kb. 35 lenne nekem ideális sebesség.
-
Pedig rászálltak pár éve pár helyen (ld. cikk), azt mondjuk nem tudom, kitartott-e máig a lendület.
De szerintem amúgy ennek a kérdésnek két jó elkülöníthető része van:
- Az egyik, hogy legyen mindenki tisztában azzal, hogy a járműve minek minősül és minek nem
- Aztán az már lehet egy tudatos döntés, hogy tudja, hogy szabálytalan / más kategóriába esik a gép, de használja mint biciklit, arra számítva, hogy átmegy a radar alatt -
Amennyire nem kezdenek a rollerekkel semmit úgy érdekes lenne ha rászállnának az elektromos kerékpárokra, mialatt azok elterjedtsége, számossága majdhogynem statisztikai hibahatár körül lehet.... (nagyon nem kedvez elterjedésüknek a mondhatni baromi drága vételi ár --> egy komplett kerékpár esetében). Én vidéki kisebb-közepes városban lakom, elektromos rolleresből lassan annyi lesz mint (hagyományos) kerékpárosból, pláne mióta az egyik bér elektromos roller szolgáltató betette a lábát a városba és elindította a szolgáltatását. Elektromos kerékpárból meg szerintem 2 év alatt láttam mondjuk 5-öt - úgy, hogy télen-nyáron napi szinten! munkába kerékpárral járok... (az idei hőhullámos nyár azonban kissé betett, mikor munkába már izzadtan érkeztem, aztán ülhettem úgy egész nap, nagyobb 'tisztálkodásra' meg nincs lehetőség munkahelyen..)
-
válasz
DigitXT #6913 üzenetére
Igen, ez majdnem így van, csak ahhoz, hogy segédmotornak minősüljön, le is kell vizsgáztatni / be kell regisztrálni segédmotornak, amihez kell tanúsítvány, ami igazolja, hogy a jármű belül van az SMKP követelményeken. Egy házilag összerakott cucc esetében ez nem feltétlen egyszerű.
-
Vesa
veterán
Mehet, csak segédmotorkerékpárnak minősül, tehát ennek megfelelően a KRESZ szerint bizonyos feltételeknek meg kell felelnie a közúti közlekedéshez. Kell rá lámpa, irányjelző, duda, sisak a vezetőnek és ha jól emlékszem, jogosítvány is. Illetve nem mehet fel vele kerákpárútra sem.
-
Amazon.de-n vannak Bafang és TongSheng motoros kitek, 500Wh körüli akkuval 700-800 EUR körül (ÁFA-konverzóval +50 EUR). Kicsit káoszos a dolog - pár hónapja mindkettőből találtam nyomatékszenzoros kitet, most csak a TongShengnél írja ezt; pár napja pedig volt a TongShengből választható akkus szett, most azt sem találom. Itthon is vannak ilyenek, jellemzően drágábban.
Arra figyelj, hogy ha olyan szettet veszel, ami 25km/h-nál gyorsabb sebességet enged, vagy van rajta "gázkar" (azaz tekerés nélkül is hajtja az elektromos motor), akkor azzal egy illegális járműved lesz, amivel a KRESZ szerint nem mehetsz közútra.
-
Đusty
addikt
kínaiak kijönnek ennyiből:
Bikes, Electric Bikes & more - Find Top Class E-Bikes at Geekbuying.com
-
Sziasztok!
Mennyiből jön ki most egy olyan elektromos meghajtás kerékpárra, aminél nem kell tekerni a pedált, vagy maximum csak imitálni - mégis megvan egy egészséges kerékpár tempó tartósan? Mondjuk viszi a 30 mKm/h-t. + egy olyan akkupakk-al ami bőven bírja (azaz nincs sebesség beesés - a napi max 25 Km - es össztávon.
Megmondom őszintén egy használt, normál állapotú, 50ccm-es robogó + mondjuk 1 év üzemanyag költsége az etalon.. ami esetemben, felhasználási 'szokásom' szerint 350e Ft sacc per kábé - ennyit rászánnék az elektromosítás érdekében. - Milyen rendszer hozható ki ennyiből ?
-
Atos23
senior tag
Sziasztok!
Lehet felmennék még ma a Szentendrei HÉV-től Prédikálószékre.
Bocsi, ha hülye kérdés, de Szentendrén melyik utcát kell keresnem kiindulópontnak?Sohasem voltam még a Pilisben bringával, Szentendrén is csak azért jártam, hogy Bp-Szentendre-Bp távon bringázzak.
Köszi!
-
Amazon.de-s ár volt (írtam is), ott csak az ÁFA-különbözetet kell fizetni, úgyhogy a 700-800-ból 750-850 lesz, ezt az árfolyammal beszorozva 290-330e HUF. A TongSheng motor nyomatékszenzoros, a Bafangból most én is csak pedálost találtam, de fél éve még volt nyomatékos ezen az áron.
Ott van a fő különbség amúgy, hogy Te az átépítéssel hasonlítod össze az új árat, én pedig azt próbálom megbecsülni, hogy mennyivel több a gyártónak leszállítani ugyanazt a bringát elektromos változatban. Az jött ki, hogy a Tongsheng szettel számolva 500k körül van a "belső" felár, azaz 500k a "zsír" rajta. -
Friczy
senior tag
Kíváncsiságból nézegettem átépítő kiteket, és pl. Bafang (nem nyomatékérzékelős) kit 250eFt környékén van, akku nélkül. 500W környéki akku kb. 200, plusz még dolgozol az átépítéssel, szóval együtt nagyjából 500e-ben van egy hagyományos bringa átalakítása. Szóval drágább, de nem annyival.
Az Amazon árát még korrigáld az áfával, származási hely szerint vámmal, én inkább itthoni árakat néztem. -
Friczy
senior tag
válasz
sebgutkopf #6899 üzenetére
A bringa akku valóban feltehetőleg túlárazott, bár lehet, hogy a roller akku (és a rollerek többsége) jön inkább dömpingáron. Nekem azért vannak kétségeim arról, hogy egy roller akár hasonló tartóssággal bír, mint egy ebike, mondjuk kilométerre. Hatótávban meg aztán sehol sincs, nyilván nem is az a cél, na meg a roller saját erőből megy, míg az ebike rásegítéssel. De én elmegyek egy töltéssel 1150-160 km-t, ha a pótakkut is viszem, akkor meg 300-at. Na tedd ezt meg rollerrel
-
Normális márkából, alap felszereltséggel 300k körül van egy trekking bringa. Erre ráteszel tárcsafékeket (kb. 100k extra), 50Nm-es motort kijelzővel (ez nem tudom, pl. Bosch-ból vagy Yamahából mennyi, nemigen látok külön megvehetőt újan), 500-as akksit (300k) és egy erősebb vázat (csodálkoznék, ha 50k-nál több lenne), meg még biztos van egy csomó apróság (legyen 50k) és lesz belőle e-bike-ként 1.3M. Ez nyilván így elég felületes, de nagyságrendileg 800-850k-t fizetsz a motorért + akksiért - ebben azért van bőven zsłr, azt gondolom. Összehasonlítható Bafang vagy Tongsheng motor 500-as akksival az amazon.de-n 700-800 EUR. Vagyis nagy vonalakban 500e pénzt fizetsz a "nagy" márkák jobb minőségéért (ha van ilyen), valamint a névért.
-
Ijk
nagyúr
válasz
sebgutkopf #6899 üzenetére
E-rollerek gondolom mind kínaiak, kínai akksikkal. Nyilván ezekhez az agymotoros kínai ebike-okat kellene mérni árban, kínai akku 100k alatt van, Bosch tube meg 320k (ami szvsz tényleg lehúzás, dehát Bosch).
Li cellákban is nagy a szórás, kapsz 500-ért is meg 1200-ért is iparit, fogadok hogy a kínai rollerekben nem az utóbbi van. Roller váza egy kis picsa kerékpárhoz képest, tengelytáv mennyi, fele? Nincs hajtáslánc csak egy mini agymotor és minden noname kínai gyárban készül.
Abban egyetértek hogy ha egy válltáskával kell magad szállítani elektromos roller a legolcsóbb, de nagyon beszűkül szerintem a használhatósága városi infrastruktúráktól föggően. Kerékpárral lazán átmész terepen, rossz minőségű betonon, autók között, patkákon, rollerrel azért nem biztos.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- iPhone topik
- Last Epoch
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- EA Sports WRC '23
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Crative Gigaworks S750 7.1 szett+ Sb X-fi titanium karival
- Asus ROG STRIX Z590-F GAMING WIFI Alaplap
- Samsung Xcover 4 STRAPA-Okostelefon, Garanciával, Üzletből
- Samsung Galaxy Xcover 4s 3G/32GB , Androidos Strapatelefon, Üzletből
- AMD Ryzen 9 9950X 16-Core 4.3GHz ( 64M Cache, Up to 5.7 GHz) AM5 Box Processzor! BeszámítOK
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- Apple iPhone 12 Mini 64GB,Átlagos,Adatkábel,12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS MAXIMUS VIII HERO Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest