Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz Ijk #6969 üzenetére

    2 éve hajtok egy EV-t, most 5 éves, 3 évesen vettem. Most 90k km-nél jár, eddig 100%-kos minden cella. Bár nagyon nem aggódom, mert egyrészt 8 év gyári gari van az akkura, másrészt el lesz adva ősszel. A lényeg, hogy a kocsiknál a tapasztalatok szerint egészen sokáig bírja az akkupakk. A Leaf azért jó példa, mert amúgy temperálatlan az akkupakkja -éppen ezért sosem vennék Leaf-et, az újat sem mert az is ilyen-, de ennek ellenére is futnak vígan még mindig 8-10 évesen. A normális hűtőkörrel megáldott autókban viszont sokkal jobb a helyzet. A gyártók már jó ideje pufferrel szerelik a kocsikat, tehát mondjuk egy 40kWh-nak eladott autóban 42-43kWh-s pakk van valójában, és ebből megy le a degradáció. Ennek nyomán lehetséges, hogy egy 8 éves autóban még mindig 100% hatásfokot ír ki a műszer, ami a valóságban persze nem igaz, de csak a bruttó kapacitásra nézve nem igaz. A felhasználó szemszögéből igaz, mert az eredeti paramétereket nagyrészt még képes hozni az autó a nettó kapacitást nézve.

    Abban viszont igazad van, hogy az akkupakk irdatlan drága. Gyakorlatilag egy idősebb autóban gazdasági totálkárt jelent a csere, mert annyiba kerülne az akku, mint a használtautó ára.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák