- ASUS ROG Ally
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #37 üzenetére
Szerintem nem druva de nem is különös. Játéktól és játékstílustól is függ. Illetve bizonyos monitoroknál és/vagy játékoknál még az input lag sem sokkal alacsonyabb 144Hz/144fps esetén a 75Hz/75fps-hez képest.
A quake az ugye teljesen más kérdés. Az pont nem ez a kategória.[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #41 üzenetére
Na most direkt kipróbáltam az nvidia pendulum demot, 60hz/60fps és 120Hz/120fps módban. Természetesen élesebb a mozgás, de az inga sebessége miatt pici a látványbéli különbség. Már csak azért is, mert ha szabadon mozgok a kamerával, nem gyors a kameramozgás. És ráadásul, hála a mai aktív szinkronoknak és a pár millisec frametime különbségnek köszönhetően az input lagon is alig lehet felfedezni különbséget.
Persze a játék motorjától és sok minden mástól is függ.Viszont egy átlag játékos biztos nem nézi ennyire részletesen. És kifejezetten az átlag játék általános sebessége tapasztalataim szerint(!!!) sem igényel 60/75fps-nél többet véleményem szerint.
A mai világban én pedig kifejezetten ráhatok az emberekre, hogy feleslegesen ne füstöljön már el az éterbe több áramot. Nem is a forintok miatt, hanem az energiatudatosság miatt. Minek futtatni mondjuk egy AC sorozatot 75fps-nél többel? Se a játékélményhez, se a játékon belüli teljesítményhez nem ad hozzá.Viszont a quake championsben 60fps limiten, konkrétan folyamatosan villog a performance issue. Gondolom, a kliens és a szerver nem tudja így összeszinkronizálni magát. kb 90fps-től felfelé kezd normálisabb, már majdnem so-so folyamatos lenni. Gyanítom nem véletlen az in-game fps limit 120fps defaulton. Próbáltam is, hogy 100fps alatt közel sem annyira effektív a movement. Vannak helyek, ahova az Istennek sem akart felugrani 90fps-nél akarakterem. 120-as limitnél egyből minden működött, ahogy kell. Tipikus Quake.
240fps-nél meg a 120fps-re mondom, hogy lassú, annyival más dimenzió a kettő.Én azt mondom, hogy mindenkinek igaza van. Különbözőek az érzékszerveink, az idegrendszerünk. Más a játékstílus. (Elsősorban a tempóra, dinamikára gondolok.) És még egy olyat is mondanék, hogy az élettapasztalataink is befolyásolják az igényt.
Erre példa, hogy a veterán arena shooteresek hajlamosak esküdni arra, hogy ne használjunk aktív szinkront a megnövekedett input lag miatt. Viszont ma már a tesztek is igazolják, hogy egy jobb monitornál annyira jelentéktelen a különbség, hogy ma már ez sem igaz.
Rapha-t megkérdeztem egy streamben, mert feltűnt, hogy beton stabil 240fps-t mutat az in-game fps számlál. A kérdésemre elmondta, hogy azért mert 240Hz g-synces monitort használ, aktív g-sync-kel.
Mára pedig én is elmondhatom. 1 hete tesztelem quake champions alatt a 240hz-es monitorom, hogy tökéletes. Annyira kicsi a különbség input-lag-ban, hogy egy vakteszten meg sem lehetne mondani a különbséget. Amit érzek, az is lehet, hogy csak placebo, mert tudom, hogy kell legyen 1-2-3ms különbség. Amiről meg nyilván tudom, hogy annyira rövid idő, hogy biztos vagyok benne, hogy érzékelhetetlen.Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #43 üzenetére
"Az emberek hajlamosak túlozni. TN és TN panel között is óriási különbségek vannak, és pörgős játékhoz még mindig jobbak, mint az IPS vagy a VA."
Tényleg nagy különbség van Tn és TN között és ez okozza az embereknél a TN lenézését. A mi 24GN77 monitorunk viszont egy elég jó darab, nem véletlenül van jó véleményünk a TN-ről.
Viszont ma már nem feltétlen igaz az, hogy a legjobb a TN. Csak javaslok egy listás szűrést az rtings honlapján és nem véletlen látjuk azt, amit. Nevezetesen főleg IPS-t látsz az 1-1 VA és TN-k között, azok közül, amik kifértek a képernyőre :Szerk.: Jah és ezt ma már én is alá tudom támasztani egy Acer XV252Q tulajdonlásával. Már összevetettem face-to-face a 24GM77-tel, mert még nem adtam el. hobbista Kvékesként is azt mondom, hogy megérte és elégedett vagyok vele. Nem csak magasabb képfrissítést kaptam, hanem az input lagja is jobb valamivel. A pixel response time pedig látványosan jobb. Face-to-face egymás mellett nyilvánvaló. De ha csak egyiket használom egyszerre, akkor is érezem már a sokkal gyorsabb 240hz-es IPS panel fölényét. Nem mellékesen pedig nem látok gradiens problémákat, míg sajna a 24GM77-nek azért itt-ott azért van, bár én elnéztem neki az "arena shooter teljesítménye" miatt.
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #48 üzenetére
Az rtings listában a gaming pontok szerint rendeztem. A gaming pontokból pedig nagyn nagy részt tesz ki a pixel response time teljesítmény. És amennyit rtings teszet átnyálaztam, nagyjából reprezentatívnak lehet mondani. De az is lehet, hogy gyártás és a felvevő piac miatt is úgy alakul ahogy, mert mondjuk szívesebben vesznek az emberek IPS-t. De hát a lényegen nem változat. A mai IPS-ek hozzák a képfrissítésnek megfelelő pixel response time időt.
Rájöttem a QC kapcsán, hogy hagyni kell a default 66.6667% screen scale-n. A PRO-k a high-end RTX kártyáikon is csökkentett screen-scale-en játszanak. Max 75% screen scalen.
Az én kis gagyi 1060-am így átlag 220fps+ átlagot tol és G-sync kompatiblis módban így már nagyon jó. A stutter az nagy eséllyel az enemy játékosok számlájára írható. Már összevetettem, úgy, hogy kiléptem egy nagyon lagos MM-ből. Rögtön utána elindítottam csak botok ellen egy customot és tökéletes sima játék élmény volt. Úgyhogy ma már én nem erőltetem a lagos enemys meccseket vagy játszok haverokkal customot. Sokszor vagyunk elegen ahhoz, hogy custom 2v2, 3v3, 4v4 játszunk. Igaz sajna itt is vagyunk olyanok, akiknek nem túl sima a kapcsolata, de hát nah. A quake live is csak akkor jó, ha mindenkinek jó a pingje.Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #51 üzenetére
Akkor ebben nem fogunk egyetérteni.
A társasággal egyszer beizzítottuk a quake 3-at, a retrózás miatt, meg hát a többség persze 30+. kb. fél óráig tartott a lelkesedés és mentünk vissza QC-zni.
Pl. Nekem ma már kifejezetten tetszik a sokféle karakter. De ha kicsit klasszikusabb feelinget akarunk, akkor egy valaki választ karaktert és mindenki más is ugyan azt választja.
A legnagyobb hibája talán a saját szerver és map editor hiánya.
Na mind1 100 szónak is 1 a vége, ki így, ki úgy.Jevons paradox
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Xbox Series X|S
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- ASUS ROG Ally
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Tőzsde és gazdaság
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Beszámítás! Asrock H310M i5 8600K 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RTX 3060 12GB ZALMAN S4 FSP 600W
- Beszámítás! MSI B450M R5 2600X 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1070 8GB ZALMAN Z1 Neo Corsair 520W
- Beszámítás! ASUS B450M R7 5700X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ZALMAN S2 TG Chieftec 750W
- Beszámítás! ASUS B450M R5 5600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN S2 TG Cooler Master 650W
- Beszámítás! GIGABYTE B250M i5 7600 16GB DDR4 128GB SSD GTX 1050Ti 4GB FSP CMT160 fekete Chieftec400W