Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Synthwave #37 üzenetére

    Szerintem nem druva de nem is különös. Játéktól és játékstílustól is függ. Illetve bizonyos monitoroknál és/vagy játékoknál még az input lag sem sokkal alacsonyabb 144Hz/144fps esetén a 75Hz/75fps-hez képest.
    A quake az ugye teljesen más kérdés. Az pont nem ez a kategória.

    [ Szerkesztve ]

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Synthwave #41 üzenetére

    Na most direkt kipróbáltam az nvidia pendulum demot, 60hz/60fps és 120Hz/120fps módban. Természetesen élesebb a mozgás, de az inga sebessége miatt pici a látványbéli különbség. Már csak azért is, mert ha szabadon mozgok a kamerával, nem gyors a kameramozgás. És ráadásul, hála a mai aktív szinkronoknak és a pár millisec frametime különbségnek köszönhetően az input lagon is alig lehet felfedezni különbséget.
    Persze a játék motorjától és sok minden mástól is függ.

    Viszont egy átlag játékos biztos nem nézi ennyire részletesen. És kifejezetten az átlag játék általános sebessége tapasztalataim szerint(!!!) sem igényel 60/75fps-nél többet véleményem szerint.
    A mai világban én pedig kifejezetten ráhatok az emberekre, hogy feleslegesen ne füstöljön már el az éterbe több áramot. :U Nem is a forintok miatt, hanem az energiatudatosság miatt. Minek futtatni mondjuk egy AC sorozatot 75fps-nél többel? Se a játékélményhez, se a játékon belüli teljesítményhez nem ad hozzá.

    Viszont a quake championsben 60fps limiten, konkrétan folyamatosan villog a performance issue. Gondolom, a kliens és a szerver nem tudja így összeszinkronizálni magát. kb 90fps-től felfelé kezd normálisabb, már majdnem so-so folyamatos lenni. Gyanítom nem véletlen az in-game fps limit 120fps defaulton. Próbáltam is, hogy 100fps alatt közel sem annyira effektív a movement. Vannak helyek, ahova az Istennek sem akart felugrani 90fps-nél akarakterem. 120-as limitnél egyből minden működött, ahogy kell. Tipikus Quake. :DDD
    240fps-nél meg a 120fps-re mondom, hogy lassú, annyival más dimenzió a kettő.

    Én azt mondom, hogy mindenkinek igaza van. :)) Különbözőek az érzékszerveink, az idegrendszerünk. Más a játékstílus. (Elsősorban a tempóra, dinamikára gondolok.) És még egy olyat is mondanék, hogy az élettapasztalataink is befolyásolják az igényt.
    Erre példa, hogy a veterán arena shooteresek hajlamosak esküdni arra, hogy ne használjunk aktív szinkront a megnövekedett input lag miatt. Viszont ma már a tesztek is igazolják, hogy egy jobb monitornál annyira jelentéktelen a különbség, hogy ma már ez sem igaz.
    Rapha-t megkérdeztem egy streamben, mert feltűnt, hogy beton stabil 240fps-t mutat az in-game fps számlál. A kérdésemre elmondta, hogy azért mert 240Hz g-synces monitort használ, aktív g-sync-kel.
    Mára pedig én is elmondhatom. 1 hete tesztelem quake champions alatt a 240hz-es monitorom, hogy tökéletes. Annyira kicsi a különbség input-lag-ban, hogy egy vakteszten meg sem lehetne mondani a különbséget. Amit érzek, az is lehet, hogy csak placebo, mert tudom, hogy kell legyen 1-2-3ms különbség. Amiről meg nyilván tudom, hogy annyira rövid idő, hogy biztos vagyok benne, hogy érzékelhetetlen.

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Synthwave #43 üzenetére

    "Az emberek hajlamosak túlozni. TN és TN panel között is óriási különbségek vannak, és pörgős játékhoz még mindig jobbak, mint az IPS vagy a VA."

    Tényleg nagy különbség van Tn és TN között és ez okozza az embereknél a TN lenézését. A mi 24GN77 monitorunk viszont egy elég jó darab, nem véletlenül van jó véleményünk a TN-ről. :B
    Viszont ma már nem feltétlen igaz az, hogy a legjobb a TN. Csak javaslok egy listás szűrést az rtings honlapján és nem véletlen látjuk azt, amit. Nevezetesen főleg IPS-t látsz az 1-1 VA és TN-k között, azok közül, amik kifértek a képernyőre :B :

    Szerk.: Jah és ezt ma már én is alá tudom támasztani egy Acer XV252Q tulajdonlásával. Már összevetettem face-to-face a 24GM77-tel, mert még nem adtam el. hobbista Kvékesként is azt mondom, hogy megérte és elégedett vagyok vele. Nem csak magasabb képfrissítést kaptam, hanem az input lagja is jobb valamivel. A pixel response time pedig látványosan jobb. Face-to-face egymás mellett nyilvánvaló. De ha csak egyiket használom egyszerre, akkor is érezem már a sokkal gyorsabb 240hz-es IPS panel fölényét. Nem mellékesen pedig nem látok gradiens problémákat, míg sajna a 24GM77-nek azért itt-ott azért van, bár én elnéztem neki az "arena shooter teljesítménye" miatt. :D

    [ Szerkesztve ]

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Synthwave #48 üzenetére

    Az rtings listában a gaming pontok szerint rendeztem. A gaming pontokból pedig nagyn nagy részt tesz ki a pixel response time teljesítmény. És amennyit rtings teszet átnyálaztam, nagyjából reprezentatívnak lehet mondani. De az is lehet, hogy gyártás és a felvevő piac miatt is úgy alakul ahogy, mert mondjuk szívesebben vesznek az emberek IPS-t. De hát a lényegen nem változat. A mai IPS-ek hozzák a képfrissítésnek megfelelő pixel response time időt.

    Rájöttem a QC kapcsán, hogy hagyni kell a default 66.6667% screen scale-n. A PRO-k a high-end RTX kártyáikon is csökkentett screen-scale-en játszanak. Max 75% screen scalen.
    Az én kis gagyi 1060-am így átlag 220fps+ átlagot tol és G-sync kompatiblis módban így már nagyon jó. A stutter az nagy eséllyel az enemy játékosok számlájára írható. Már összevetettem, úgy, hogy kiléptem egy nagyon lagos MM-ből. Rögtön utána elindítottam csak botok ellen egy customot és tökéletes sima játék élmény volt. Úgyhogy ma már én nem erőltetem a lagos enemys meccseket vagy játszok haverokkal customot. Sokszor vagyunk elegen ahhoz, hogy custom 2v2, 3v3, 4v4 játszunk. Igaz sajna itt is vagyunk olyanok, akiknek nem túl sima a kapcsolata, de hát nah. A quake live is csak akkor jó, ha mindenkinek jó a pingje.

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Synthwave #51 üzenetére

    Akkor ebben nem fogunk egyetérteni. :))
    A társasággal egyszer beizzítottuk a quake 3-at, a retrózás miatt, meg hát a többség persze 30+. kb. fél óráig tartott a lelkesedés és mentünk vissza QC-zni. :)
    Pl. Nekem ma már kifejezetten tetszik a sokféle karakter. De ha kicsit klasszikusabb feelinget akarunk, akkor egy valaki választ karaktert és mindenki más is ugyan azt választja.
    A legnagyobb hibája talán a saját szerver és map editor hiánya.
    Na mind1 100 szónak is 1 a vége, ki így, ki úgy. :)

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák