- Kemény üzenetet küldött a gyártói részlegnek az Intel társvezetője
- Teljes fényárban: Chieftec Apex Lumo gépház
- A gyári kábelek fontosságára hívják fel a figyelmet az új GeForce-ok gyártói
- Gyártófüggetlen módon oldja meg a részletes geometria problémáját az AMD
- Hardvereket szállít a virtuális fuvaros
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Dell notebook topic
- Apple notebookok
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Néha instabil lehet az NVIDIA GeForce RTX 5080 Founders Edition VGA
- A gyári kábelek fontosságára hívják fel a figyelmet az új GeForce-ok gyártói
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hobby elektronika
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
N. Timmonstól. Az új Elite VR-t is támogat. Az AMD-nél nagyjából két és fél hónap beépíteni a Mantle-t és nagyjából két hét ráhúzni a VR-t. Az NV-nél a már kész DX11 kódot hozzávetőleg öt hónap kutatás úgy szerkeszteni, hogy tényleg jó legyen a VR-hez. De Itt fontos, hogy ez nem célzott programozás, hanem tippelni kell, hogy min kell változtatni a kompatibilitás javításához. Tehát nincs fix programozási időigénye. Az öt hónap az egy reális becslés egy ilyen munkára.
Ugyanaz amúgy a probléma, mint az SLI/CF-nél. Egy driver hacket célzol (VR esetén nem egyet, hanem többet), és a motor működését változtatod, hogy a hack jobban működjön. Ha nem sikerül kezded elölről, és ez addig megy, amíg nem működik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Ennek az oka csupán az, hogy tudod hogyan működik a motor és arra képes vagy ráhúzni egy támogatást. A kód ezen belül úgy módosítható, ahogy az ideális a VR és a motor szempontjából. A VR Direct koncepció nem ilyen. Az egy kész csomag, amit célozni kell a motorral. De ha nem működik, akkor a motort kell módosítani, méghozzá addig, amíg működésre nem bírható a támogatás. Itt alapvetően annyi az akadályozó tényező, hogy sokszor nem tudni min kell változtatni a motorban, hogy xy funkció működjön, tehát az egész egy gyakorlatias programozás lesz, ahol leginkább megtippelésre történik a következő fejlesztői lépés. Ezért tart tovább a beépítése.
Ha van más lehetőség, akkor ilyet senki sem akar, mert szenvedés olyan dologra írni támogatást, aminek a működését nem látod.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Amióta elérhető a Mantle.
Tehát mint mondtam az AMD nem fog direkt VR csomagot kínálni, ahogy az NV, mert egy fejlesztő számára sokkal egyszerűbb a motorba írni egy olyan VR támogatást, amely igazodik az adott motor képességeihez. Egy VR Direct csomaggal a kész motort kell addig módosítani, amíg a csomagba épített rutinok nem kezdenek el működni. Ez sokkal nehezebb feladat. Persze ez is megoldható, csak kétszer több ideig is tarthat a fejlesztés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #10 üzenetére
Itt az idő a kérdéses. Van egy kódod, amit VR-re akarsz optimalizálni. Ez DX11 alatt a VR Direct szerű megközelítéssel nagyjából öt hónap, persze gyártónként. Na most a Mantle beépítése és azon keresztüli optimalizálás még mindig csak három hónap munka és az eredmény ugyanaz.
Nem. A VR Direct sem hat visszamenőleg. Azt is támogatni kell.
Mindkettő megoldás hasonló alapproblémákat old meg. A különbség ott van, hogy a Mantle esetében a fejlesztő írja meg, hogy működjön a játék a VR alatt, míg a VR Direct esetében ez magának a csomagnak a része és a fejlesztőnek arra kell dolgoznia, hogy a motort addig hackelje, amíg a csomag nem működik. Ezért tart tovább a VR Direct beépítése, mert nehezebb egy előre meghatározott működéshez igazodni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Loha
veterán
Lehet, hogy tényleg nem ismert tény, de arról van szó csupán, hogy az Oculus Rift ökoszisztémájába most kerültek be olyan optimalizálások, amelyek segítenek a GeForce termékek késleltetésének csökkentésén. Ugyanakkor ezek az AMD hardverein már hónapok óta elérhetők.
Tehát pl. az NV által most beharangozott asynchronous warp AMD-n már hónapok óta elérhető?
-
Szóval AMD-n azért nincs ilyen, mert aki akarna alacsony latency-s elérést, az dobjon be egy mantle támogatást. Nvidia-n meg mivel nincs mantle, így ők ezt a módot tették be a driverbe. Viszont akkor ez visszamenőlegesen is működik, míg régebbi játékokba nem fognak utólag mantle-t tenni. Szóval az nv megoldása jelenleg és visszamenőleg is hat, míg az amd esetén a fejlesztőkön múlik hogy a programban lokálisan low level szinten mit sikerül összehozni? De sima dx11 esetén nem tesznek semmit? Annyi, amennyi?
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #8 üzenetére
Inkább azt mondanám, hogy a low-level API-k esetében a driver számos fő feladatát az alkalmazás látja el. Tehát a késleltetésre vonatkozó előnyt is az alkalmazásba kell építeni. Ezen driverrel, vagy más alternatív módon nem lehet javítani. Az alkalmazást kell jóra megírni és nyilván erre van az a guide.
Amolyan VR Direct csomagja az AMD-nek nincs. Még ha lenne sem támogatnák a fejlesztők, mert marha nehéz működőre összehackelni a rendszert így. Nagyjából öt hónapot venne igénybe a teljes optimalizálás, de az AMD-nél ez felesleges, mert három hónap alatt berakják a Mantle-t és ugyanott vannak a fejlesztők. Az AMD-nek értelmetlen egy saját VR Direct csomagot kínálni, mert a Mantle-lel szimplán hamarabb kész lesz a fejlesztés. Senki sem választaná nehezebb utat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Szóval akkor ha jól értem, a low level api-k esetén eleve nem probléma már a driveres késleltetés (mármint mantle alatt nem, dx12 alatt pedig várhatóan nem), csak dx11 alatt, viszont ott az amd volt némileg előnyben, és most ez a vr direct csak oda juttatta az nvidia-t késleltetésben, ahol az amd volt? (és szélsőségeseknek: nem a grafikai minőségről vagy egyekebről beszélek, hanem pusztán az előpufferezés mennyiségéről és a teljes pipeline késleltetéséről)
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
kigyi_23
addikt
Már a DK2 sem okoz komolyabb gondot. Akik a DK1-től rosszul voltak azoknak a DK2 már nem okoz komolyabb rosszullétet. Az, hogy a hullámvasúton rosszul lesz valaki az meg az ő hülyesége. Aki élőben is rosszul van tőle az ne csodálkozzon azon, ha a szemüvegben is ez lesz a hatás. A hagyományos rosszullét hatása már most nagymértékben csökkent. A morpeus-tól pl. rosszul lettek a tesztelők
A végleges Riftben még jobban meg fogják ezt oldani és még kevésbé lesz probléma a felhasználóknak. Aki hullámvasútra vágyik, de nem bírja az meg rókázzon annyi amennyit akar....
Az a néhány százalék aki a 3D mozitól is rosszul van az meg hajlamos rá arra lehet, hogy nem lesz megoldás ezt el kell fogadni.https://www.youtube.com/user/kigyi23/
-
Joshi
titán
Ha picra dobják az Oculust jár hozzá egy hányózacskó is.
-
priti
addikt
Ez a sok álhír, hogy beszéljenek róla, meg burlesque fejhallgató rá... nevetséges már. Közben azt sem könnyű eldönteni, hogy akkor ez az egész most éppen közeledik vagy távolodik.
Ha ez lenne a legnagyobb gond kihoznák egy új generációs konzol perifériájaként és indulna az óriási kasza, konzol is, rift is, meg külön online üzlet minden 3d-s szoftvernek, kiegészítőnek.Most az kéne benyalnom, hogy ez valami szabadságharcos téma miatt van, hogy mindenki használhassa, csak egy konzol árával felérő dedikált VGA-t vegyen vagy kettőt? Nemár.
Hardverlesen
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle-re nem szükséges optimalizálás. Van nekik egy guide-juk, hogy low-level API-val mit hogyan, és ide ennyi elég. A Mantle késleltetése önmagában és alapból olyan alacsony, amire a DX11 még agyonoptimalizálással sem képes. A DX11-re azért optimalizálnak, mert alapból nagyon magas az API szoftveres késleltetése. Ezt kell lehúzni elfogadható szintre.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Reggie0
félisten
Mantle fele mikor mozdulnak? Mert parszor felmerult, hogy az optimalisabb lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
ph A vállalat szerint teljes félreértés, hogy jó minőségben csak az NVIDIA GeForce hardvereit támogatnák.
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Autós topik
- Tudományos Pandémia Klub
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Dell notebook topic
- Apple notebookok
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Építő/felújító topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest