Az Oculus Rift és a virtuális valóság kapcsán az elmúlt napokban történtek érdekességek. Ezek között vitathatatlanul az új, Crescent Bay kódnevű prototípus a legérdekesebb bejelentés, de az NVIDIA által bemutatott VR Direct után többen felrótták a cégnek, hogy nem lenne szerencsés, ha csak a GeForce-ok támogatására figyelnének oda.
Hirdetés
Itt alapvetően egy durva félreértésről van szó, amiről az érintetteket is megkérdeztük, és az Oculus sem érti, hogy mi alapján lehetett azt a következtetést levonni, hogy csak az egyik gyártót támogatnák. A vállalat elmondása szerint az Oculus Rift kapcsán nem érdekük senkinek sem kiemelt figyelmet biztosítani.
Az Oculus egyébként nem tagadta, hogy a nemrég lezajlott Oculus Connect kapcsán valamivel több szó esett az NVIDIA hardvereinek támogatásáról, de a vállalat szerint ennek az okát Tom Forsyth szoftvermérnök is világosan elmondta. Lehet, hogy tényleg nem ismert tény, de arról van szó csupán, hogy az Oculus Rift ökoszisztémájába most kerültek be olyan optimalizálások, amelyek segítenek a GeForce termékek késleltetésének csökkentésén. Ugyanakkor ezek az AMD hardverein már hónapok óta elérhetők. A cég szerint tehát a Radeonok nem kapnak alárendelt szerepet, csak ezek már jó ideje úgy működnek ahogy kell, így semmi érdemleges újítást nem tudtak bejelenteni hozzájuk. Eközben a GeForce hardverekre vonatkozóan még csak most zajlik az optimalizálás, így természetes, hogy az NVIDIA megoldásain folyamatos javulás tapasztalható az utóbbi időben.
Az Oculusnál azt is elmondták, hogy még mindig sok a munka a szoftveres alrendszer optimalizálása szempontjából, így nem tudják megmondani, hogy melyik gyártó termékein fog a legjobban működni az Oculus Rift. Ez majd csak a megjelenéskor derül ki, de a legjobb élmény érdekében minden érintettnek segítenek.