Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lionhearted #96 üzenetére

    A PhysX az több szempontból zátonyos terület. Mennek az AMD és az NV között a tárgyalások, de most már elmondta az AMD, hogy mit akar, és az NV is. Ezek az álláspontok nem közelednek egymáshoz. Ugye az NV felajánlotta az AMD-nek, hogy elkészítik a CUDA Library-t a Radeonokhoz, az AMD meg mondta, hogy nem érdeklik a zárt rendszerek. ellenben hajlandók támogatni a PhysX-et, ha egy nyílt GPGPU platformon keresztül működne. Nyilván ez az NV-nek nem előnyös. A dedikált PhysX gyorsítás meg egyszerű QA-n bukik meg. Az NV-nek nem akarja a Radeonokkal tesztelni a működést, így inkább tiltják. Nyilván az AMD-t nem zavarná az engedélyezett állapot, de az NV-nek az a célja, hogy az AMD támogassa a CUDA-t. Minden olyan dolog, ami ezt a célt nem viszi előre lényegtelen.

    Ha ismered pár játék történetét, akkor tudhatod, hogy az AMD kopogtat a fejlesztők ajtóin csak nem nyitják ki. A Batman-hez is csináltak saját AA rutint (ha már az NV szabványos kódja nem futhat Radeonon), de elzárkóztak a fejlesztők az implementálástól. Az AMD-nek a Batman körül az volt a baja, hogy teljesen szabványos algoritmust írtak DX-ben a fejlesztők és letiltották a Radeonon való futtatást, ha CUDA-n keresztül írták volna, akkor semmi probléma nem lenne. Nyilván a szabványos kódok gyártóhoz kötése megkérdőjelezi a szabvány létjogosultságát.
    Mellesleg ez a harc nekünk sem lesz jó. Az AMD már kidolgozott egy shader alapú AA algoritmust, melyet Compute Shader 5.0-ban írt meg. Ezt implementálták az Alien vs. Predatorba. Egyfajta válasz a Batman-ra, ami még belefér az AMD elveibe. Nyilván csak DX11-es kártya képes az AA-ra az AMD új eljárásával. Persze képminőségben a valaha írt legszebb AA-t kapjuk, de Deferred Renderingnél lehet AA-zni DX10 és DX10.1 alatt is, bár előbbi korlátozott minőséget eredményez, de az élekre biztosan szűr.
    Azért nem jó a fejlesztőknél ez a fajta kizárásos dolog, mert mindkét gyártó tud így játszani. Ennek csak mi és a PC-s játékpiac szívja meg a levét. Bár az AMD lépése annyiban különbözik az NV-étől, hogy minden szabványos hardveren engedi a szabványos kódot, de mivel az NV-nek nincs DX11-es VGA-ja, így nincsa AA-képes kártyaja az AVP esetében. Ezt még idén jó párszor eljátszhatja az AMD.

Új hozzászólás Aktív témák