Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
lionhearted #96 üzenetére
A PhysX az több szempontból zátonyos terület. Mennek az AMD és az NV között a tárgyalások, de most már elmondta az AMD, hogy mit akar, és az NV is. Ezek az álláspontok nem közelednek egymáshoz. Ugye az NV felajánlotta az AMD-nek, hogy elkészítik a CUDA Library-t a Radeonokhoz, az AMD meg mondta, hogy nem érdeklik a zárt rendszerek. ellenben hajlandók támogatni a PhysX-et, ha egy nyílt GPGPU platformon keresztül működne. Nyilván ez az NV-nek nem előnyös. A dedikált PhysX gyorsítás meg egyszerű QA-n bukik meg. Az NV-nek nem akarja a Radeonokkal tesztelni a működést, így inkább tiltják. Nyilván az AMD-t nem zavarná az engedélyezett állapot, de az NV-nek az a célja, hogy az AMD támogassa a CUDA-t. Minden olyan dolog, ami ezt a célt nem viszi előre lényegtelen.
Ha ismered pár játék történetét, akkor tudhatod, hogy az AMD kopogtat a fejlesztők ajtóin csak nem nyitják ki. A Batman-hez is csináltak saját AA rutint (ha már az NV szabványos kódja nem futhat Radeonon), de elzárkóztak a fejlesztők az implementálástól. Az AMD-nek a Batman körül az volt a baja, hogy teljesen szabványos algoritmust írtak DX-ben a fejlesztők és letiltották a Radeonon való futtatást, ha CUDA-n keresztül írták volna, akkor semmi probléma nem lenne. Nyilván a szabványos kódok gyártóhoz kötése megkérdőjelezi a szabvány létjogosultságát.
Mellesleg ez a harc nekünk sem lesz jó. Az AMD már kidolgozott egy shader alapú AA algoritmust, melyet Compute Shader 5.0-ban írt meg. Ezt implementálták az Alien vs. Predatorba. Egyfajta válasz a Batman-ra, ami még belefér az AMD elveibe. Nyilván csak DX11-es kártya képes az AA-ra az AMD új eljárásával. Persze képminőségben a valaha írt legszebb AA-t kapjuk, de Deferred Renderingnél lehet AA-zni DX10 és DX10.1 alatt is, bár előbbi korlátozott minőséget eredményez, de az élekre biztosan szűr.
Azért nem jó a fejlesztőknél ez a fajta kizárásos dolog, mert mindkét gyártó tud így játszani. Ennek csak mi és a PC-s játékpiac szívja meg a levét. Bár az AMD lépése annyiban különbözik az NV-étől, hogy minden szabványos hardveren engedi a szabványos kódot, de mivel az NV-nek nincs DX11-es VGA-ja, így nincsa AA-képes kártyaja az AVP esetében. Ezt még idén jó párszor eljátszhatja az AMD.
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Napelem
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Béta iOS-t használók topikja
- Nintendo Switch 2
- Milyen videókártyát?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- További aktív témák...
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RX 6900XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Bomba ár! Dell Latitude E6420 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 14" HD I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest