Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
fodorzsolt #192 üzenetére
Van, ahol eddig is volt
Nem baj, ha mindenhol lesz!
-
-
Az óraszám kevés, abban nem is vitatkozott senki...
Én otthon tanultam a legtöbbet, saját tapasztalatból, de hát nem is véletlenül mentem informatikusnak. Ez egy mezei tanulótól, aki csak használ egy számítógépet, nem várható el.@godefroy : Ezért van a windóz jobban elterjedve. Annak idején jó volt az MS marketingje, ha az IBM kicsit a sarkára áll az OS/2-vel, akkor lehet más lenne ma a helyzet.
-
válasz
Godefroy #175 üzenetére
"Az összes Linuxos ismerősöm/kollégám egyrészt vallási okokból másrészt mert tényleg nem ért hozzá fogalma sincs Windowsról."
Érdekes, én nem sokat ismerek ilyet.
Mondjuk az eszedbe jutott már, hogy direkt nem akarnak érteni a windózhoz? Mert úgy kevesebbet zaklatják őket(Meg olyanból, aki azt hiszi, hogy ért a Windowshoz, amúgy is sok van...)
Különben mint mondtam, én pl. windózt supportálok melóban, szal lehet, hogy akad némi tapasztalatom. Itthon meg Linuxot használok elsődleges rendszerként.
-
-
Nem mondom, hogy jobb... Egyik sem tökéletes.
Meg a MS a vállalati szektor miatt nagy előnyben van elterjedtségben (ahogy a Windows is ezért egyeduralkodó desktopon) , de korántsem azért, mert olyan jó lenne. Illetve van ugye még Lotus Notes is, de az is elég katasztrofális. -
"Akkor mégis mire építsen az oktatás? ... hogy nem fogja használni a diák az ismereteit? Ez eléggé érdekes megközelítés."
"De most nem arról van szó, hogy mit kell tanítani, hanem arról, hogy mit,"
Az időkeret tényleg kevés az igaz."Nem, az ms office nem olyan, mint amit te gondolsz róla."
Tényleg nem. Még annál is rosszabb.Ugyanis aki Linuxot használ, az általában ért a winnyózhoz is (mert attól függetlenül zaklatnak vele...), aki csak windózt, az nem szokott a Linuxohoz és az azon előforduló cuccokhoz.
A melóhelyemen windóz van. Kösz, itthonra nem kérek belőle. -
Ha hülye vagyok, akkor meg mit vitatkozol?
"Már ne tanítson Office 2003 programmal, használjon Office2007-et vagy Office 2010-et."
Persze, mert az iskolákban pont olyan vasak vannak, hogy az Office2010 megy rajtuk, meg a winnyóz hét. Ha meg menne, akkor vagy van rajta, vagy nincs."Egy állás felvételi procedúrájának utolsó lépésében, a próbanapon vagy a próbaidő alatt elküldik ha kb. a tudása."
Khm, nálunk elég egy alapszintű, és a felvettek nem teljesen titkárnői feladatokat oldanak meg.
Mondjuk van is pár meredeken hülye user."Hozzáteszem, ez olyan diákokra vonatkozik akik utána napi szinten használják majd az adott programot. De én ilyeneket tanítottam."
Az általános informatikaoktatás meg nem ennyire építhet arra, hogy az a diák fogja az ismereteit használni.
Úgy sokkal könnyebb lenne, mert amit használsz, azt tudod."Tudom vannak különbségek, néhol elenyésző, néhol lényeges. De nem változnak olyan sűrűn."
Nem sok olyan user volt, aki be is állította. Másrészt, a tálca-startmenü a 3.x -hez képest előrelépés volt, a Metro meg tábagépen előrelépés, asztalin vissza. -
válasz
philoxenia #158 üzenetére
Autószerelő a felőoktatásban= gépészmérnök
-
Ezt megbeszéltem a másik kollegával korábban.
Ha megtanulja használni az wödör2003-at, akkor a 2010-től hülyén fog nézni.
Ha tudja az alapműveleteket, és azt a lényegtelen információt, hogy ezeket kb. minden programban így kell, akkor megvan az alapja.
Egy olyan területen, ahol a felhasználói felületek pár évente változnak, másképp nem tartom jónak.
(Ld. még win8.)(Nem mellesleg, ha egy programot tanul meg egy diák középiskola 2. osztályban mondjuk, és azt a tudást nem használja, akkor mire egyetemen beadandót kell írnia, ugyanúgy nem fogja tudni.)
-
" de azért csak könnyebb, ha valaki elmondja mi hol van, mire és hogyan kell használni. Egy iskolában pont ez történik, elmondják, mi micsoda és gyakorolják."
Nyilván, itt a módszer volt a kérdés. Lehet az ikonok helyét tanítani, csak felesleges."Ha valaki a gyakorlatban használ egy programot - mondjuk a munkája során -, akkor azért jóval hatékonyabban tud dolgozni, ha nem kell folyton keresgélnie "
Én korábban írtam, hogy NEM használom naponta a wödröt, mert nem vág a munkámba. Szinte alig. Ha használnám, akkor fejből nyomnám, mi hol van, így csak a műveleteket tudom, amiket lehet vele."A szövegértelmezés duma meg hát..."
Miután azt magyarázom, amit 2 kommenttel korábban írtam, hát, nem volt alaptalan.@Nekomajin : "Viszont a jó tanárok most se Wordöt tanítanak, hanem szövegszerkesztést."
Jobb helyeken tényleg. -
-
Te meg nem tudsz értelmezni egy szöveget...
Nem arra vagyok büszke, hogy nem tudom fejből a menüket, hanem hogy megtalálom, amit keresek benne, ha kell. Én mutatom meg a usereknek, hogy mi hol van, akik többet használják, mint én."Te hogyan tanítanád meg egy vak tanulónak a szövegszerkesztő használatát? Ráadásul nem szegregált intézményben, hanem ép látásúak közé integrálva."
Azért ez tényleg nagyon meredek, és kirívó eset. -
"A kerettanterven célkitűzések vannak. Ezért nem kell évente újraírni. Az ott megfogalmazott célok jók, de tartalommal megtölteni a helyi tantervben szokták"
Akkor meg miért hivatlkoztál " a tantervre"?
Ha hülyeséget írsz bele, az akkor a te bajod"És akkor újra meg fogja tanulni a helyét a neki legmegfelelőbb módszerrel."
Kivéve, ha alapból rosszul tanították meg neki, mert nem a műveletet tanulta meg, hanem az ikont."A tanár feladata a leghatékonyabb módszer használata, ebbe beletartozik a bemutatás, az olvasott szöveg alapján önálló feldolgozás és a "bemagolás" is. Ez viszont diákonként eltérő lehet."
Meg esetleg feladatonként is. A Wödör használata nem lexikális tudás."Saját tapasztalat felsőoktatásból, a valahol van olyan nem szervezett kereséshez vezet, hanem a menüszalag ikononkénti átvizsgálásához. "
Ha nagyon nem találok valamit, én is ezt szoktam... De ha használja, úgyis rögzül.
Ha meg az iskolában még ofisz xp van, akkor amikor megveszi az első laptopját, amin 2010 lesz, úgyis keresgélni fog mindent egy csomó ideig.Én csak a usereimet "tanítom" (sokszor kell nekik megtanítani új dolgokat), de a "megmutatjuk, hogy az ott van" nem működik.
-
Te csak tantervet írtál az elején. Gondoltam a központira gondolsz.
A helyit meg ha te írod, nem írsz bele olyat, ami szerinted nem jó." Azt viszont ismerni kell, hogy ne kelljen pecekig keresni a kép beszúrását,"
A következő ofiszban máshogy lesz."Ez akkor is bekövetkezik, ha nem magolással tanulta meg. "
Pont arról beszélek, hogy nem. Ha tudja, hogy van valahol olyan, csak keresni kell, akkor magától megtalálja.(Jah, a menük magyarul vannak - hát elvileg meg tudnak olvasni, persze gyakorlatban nem... De ez felnőttekre is igaz...)
"Idézem: "(Meg a cégnél van Word 2003-2007-2010, otthon meg LO, hát ezeket jegyezd meg...)""
Akkor kellett volna a hangsúly is hozzá. Szarkasztikus lett volna. -
" Így a kezdetektől ismert a cél, és az eléréséhez szükséges eszközök."
A tanterv is lehet rossz. Persze oké, ha abban az van leírva, azt kell tanítani"még nem indok, hogy ne legyen benne a tananyagban a szövegszerkesztő menüfelépítésének az ismerete."
Végiggondoltad, amit írtam? Gondolom nem alaposanNem mondtam, hogy ne legyen benne. De pontonként tanítani a menüt, elég felesleges. Amit én mondtam, hogy hogyan használom, csak arról szólt, hogy gondolkodni (absztrakció) tanuljon meg a tanuló, azt, hogy ha van egy szövegszerkesztő, abban kb. miket lehet csinálni. A gyerekek elég találékonyak, ha tudja, kb. mit kéne elkövetnie, hogy az a szöveg úgy nézzen ki, ahogy szeretné, akkor megkeresi, és így sokkal jobban is rögzül
Én is úgy tanítottam a szőnyegszerkesztést, hogy elmagyaráztam a főbb dolgokat, meg igen, a menüpontokat is, de nem vártam el, hogy megtanulják. Viszont csináltattam gyakorlati feladatokat, amiből kiderüült, hogy értették.
A menüpontok nevének magoltatásából az lesz, hogy amikor Gizike a 2003 elől 2007 elé ül, akkor azt se tudja, mi van, mert másképp néz ki
Egy rakás irodai munkához meg olyan szintű szőnyegszerkesztési simeretek kellenek, hogy max. az alapdolgokat használja a user"Miért kellene megjegyeznem, de most komolyan? Majd megjegyzem ha szükségem lesz az információra."
Miért, én mit mondtam? -
-
-
válasz
proci985 #113 üzenetére
net localgroup add helyicsoportnév /usernév/tartománynév
ipconfig -all
ipconfig -renew
shutdown -s -m //gépnév
ping 192.168.1.1Ezeket windóz alatt szokás használni, parancssorból. Igaz, nem DOS parancsok... De sokszor előkerülnek
És a pinet meg az ipconfigot nagyon sokszor kell bediktálnom home usereknek, amikor nem megy a net... -
@bimbiri : Én pl. tök nem tudom, hol vannak az egyes wödör verziókban, meg a Libreoffice-ban az utasítások. Ha kell, megkeresem. Nem használom olyan gyakran, hogy fejből tudjam, de tudom, hogy egyes feladatokhoz mire lesz szükség, ill. végig tudom gondolni.
(Meg a cégnél van Word 2003-2007-2010, otthon meg LO, hát ezeket jegyezd meg...)"írásbeli vizsgákra általában 3-5 órát szoktak allokálni,"
He? Nekünk 1db 45 perces, vagy 1,5 órás ZH-k voltak (írásbeli vizsga is ugyanez volt)."erre kb 2-3 figyelő van 40-50 főre, speciálisan a célra kialakított vizsgatermekkel."
Ez jóDe nem mindenhol általános. Itt Pécsett pl. vannak lepukkant épületekben lepukkant termek a legtöbb karon. Egy, max. 2 tanár szokott bent lenni az adott helyen írásbeli vizsgán, ott, amiről beszéltem - a többin meg rendes szóbeli vizsga a divat, ahol beül-tételkidolgoz-elmeséli a tanárnak. Szigorlat esetén több tanárnak.
-
-
-
" Azzal van a baj, hogy nincs tekintettel rám mint tanulóra amikor tisztában van vele, hogy másnap írunk 3 dolgozatot és akkor is odarakja az övét."
Ez tényleg szemét dolog. Viszont ez később sem lesz másként, legkésőb a leendő munkahelyeden, ha kifogsz egy jobbféle főnököt/cégtulajt... :S"Nem igazán utópisztikus. Lenne tétje az egésznek, mivel habár év közben mondjuk nem lenne dolgozat, de lehetne vizsgázni "
Akkor az olyan lenne, mint most
Egyetemen már így van. Az eredménye az, hogy miután kreditrendszer van, nem tanulnak az emberek, és év végén el sem mennek vizsgázni, mert jaj, erre most nem tudok felkészülni...
Ahol meg csak írásbeli vizsga van (jártam ilyen helyre :S ) ott meg az emberek fogalmazási készségei kezdtek mélyrepülésbe. -
-
-
-
válasz
Nekomajin #70 üzenetére
"Nagyon szép utópisztikus elgondolásaid vannak, de biztos lehetsz benne, hogy a gyakorlatban ez nem működne. Abban a pillanatban, hogy nem kérnék számon az anyagot, a gyerekek egyszerűen nem tanulnának.'
Azám! Lekötni a figyelmet meg jó dolog, de 100%-osan nem fog sikerülni.(Hozzáteszem : sok ma sem tanul
)
-
-
-
Nem nevezném feleslegesnek a tesi óraszámok növelését.
Hogy ez gondot okoz az iskoláknak - nem ez okoz gondot, az okoz gondot, hogy a kedves kormányaink épp' csak annyit költenek a társadalomra - egészségügy, oktatás, rendfenntartás - hogy őket el tudjuk tartani... Az okoz gondot az iskoláknak, hogy nincs pénz, nem az, hogy minden nap lesz tesi. -
-
-
válasz
KINKY_007 #23 üzenetére
A GUI minden Linuxon cserélhető, nem csak Ubin, de a parancsok 99%-ban ugyanazok.
Illetve Linuxhoz már nem kifejezetten kell parancssor.
Különben mostanában mintha Win fronton is pont GUI csere lenne... (Win8 ) A Win7/Pista és XP is elég más...Mondjuk az viszont 100%, hogy a MS-ről Linuxra fél év alatt (sem) átállni kicsit meredek lett volna.
-
Áh, bizonyos időkeret alatt már mindegy :S
@Nekomajin :
"Nem lehet arra alapozni, hogy úgyis egy csomó mindent megtanulnak otthon."
Akkor olvasd el, és értelmezd, hogy mit írtam.
Ugyanezt... Csak tömörebben fogalmazva..."Ő úgy nőtt fel, hogy otthon saját laptopja van, ezért ilyen problémák fel se merülnek neki."
Értem, csak ez egy viszonylag egyszerű eset
Én is infótanárit végeztem ám, csak nem abban dolgozok"Egy öt éves gyereknek nem az a dolga, hogy írni tanuljon, hanem az, hogy játsszon, fejlődjenek a szociális képességei, egyre több dolgot ismerjen meg a világból"
Nem mondtam, hogy elvárás. De ha tud, az nem baj. Én kb. 4 éves koromban tudtam olvasni, 5 évesen nyomtatott nagybetűket... És nem vagyok egy okos arc. -
-
A mai gyerekek, ha van otthon, nagyon sokszor már iskola előtt használnak számítógépet. Ez nem baj, csak könnyebbé teszi az oktatást. És persze nem várható el, hogy mindegyiknek legyen ilyen tapasztalata.
(Különben sokan tudnak már írni-olvasni is, mire elsősök lesznek, de sajnos persze ez nem általános)
-
"Az alsó tagozatból „eltávolítható” az informatika oktatása, de akkor egészen 7. osztályig más tantárgyakban sem fordulhat elő az informatika alkalmazása, ugyanis 6. osztálytól lesz csak informatikaoktatás, így előtte nincs mire alapozni."
Ez sokszor nem szokta érdekelni a NAT íróit, és egyes tanárokat sem"Jelenlegi állapotában a kerettanterv elvárja a fizikatanártól, hogy tanítsa meg a hatványozást!"
Ezt mondtam"Mielőtt elkezdtem volna tanítani, azt hittem, jól tudok szöveget szerkeszteni. Ma már nem gondolom.”"
Ennyi. Sokan hiszik azt is, hogy "értenek a számítógéphez", mert tudnak filmet letölteni. Aztán amikor problémát kell megoldani, akkor kiderül, hogy nem.Azzal egyetértenék, hogy felhasználókat kell képezni, gondolkodni tanítani (bár a gondolkodás úgysem divat manapság). De az is látszik, hogy ez ezekke a feltételekkel, nem megy.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L480 - i5-8GEN I 8-16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged