Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FlekkeN

    aktív tag

    válasz bimbiri #68 üzenetére

    Megnézem ezeket az pedagógiai irányzatokat és terveket és befolyásaikat, köszi.

    Tudom, hogy joggal várja el és ezzel semmi baj sincs. Azzal van a baj, hogy nincs tekintettel rám mint tanulóra amikor tisztában van vele, hogy másnap írunk 3 dolgozatot és akkor is odarakja az övét. Ez mondjuk csak egy extrém példa volt, de talán érzékeled mire gondolok. Elvárja, hogy az ő tárgya precedenciát élvezzen a többi felett még ha más lehetőségek is ajánlunk.
    Sajnos a te általad ajánlott tanulással baj van. Ha akár egy tárgyat is hanyagolok valami más javára akkor hallgathatom a szülők, barátok, tanárok dumáját, hogy miért nem megy tanulj, többet, segítenek, külön óra...

    #70 Nekomajin:
    Ennél lejjebb már hová akarod vinni? Így is egy csomó funkcionális analfabéta kerül ki az iskolákból.
    Egyet értek; rosszul fogalmaztam. Inkább maradok a két féle szintű tárgynál.

    Nagyon szép utópisztikus elgondolásaid vannak, de biztos lehetsz benne, hogy a gyakorlatban ez nem működne. Abban a pillanatban, hogy nem kérnék számon az anyagot, a gyerekek egyszerűen nem tanulnának.
    Nem igazán utópisztikus. Lenne tétje az egésznek, mivel habár év közben mondjuk nem lenne dolgozat, de lehetne vizsgázni vagy ha mondjuk az nem is lenne akkor is ott az érettségi. Attól, hogy lazább az óra menete nem biztos, hogy nem tanulnának. Ha van a tanár iránt elég tisztelet vagy szigor az órán, akkor megtanulja magától. Persze ez megint más kérdés.

    Uhm, szerintem ez nálunk is így van. Fakultációnak meg érettségi/felvételi felkészítőnek meg szakkörnek hívják.
    Szerintem ott nem olyan jellegű. Jártam itthon fakultációra és szakköre és megfelelő tanár és diákok nélkül semmit ér. Továbbá ott az órák során kreditet is kapsz (háziért, órákért) majdnem mint az egyetemen. Legalábbis wikin ez áll.

  • FlekkeN

    aktív tag

    válasz bimbiri #32 üzenetére

    Én nem sokallom az órák számát inkább a módszertant és a struktúrát nem helyeslem. Minden órán meg kell tanulni az adott anyagot és minden tanár elvárja, hogy tudjam az ő órájának anyagát. Van egy évben 6-10 tantárgy. Mégis, hogy a túróba tanuljam meg mindet jól?
    Én inkább arra céloztam, hogy nem annyira alaposan kéne tanulni és az elvárásokat lejebb vinni. Vagy mivel egyes tárgyak más-más szakmánál fontosak felosztani őket egy olyan kurzusra ahol többet tanulnak belőle és egy olyanra ahol kevesebbet vagy felületesebben.

    Én azzal mentem végig általános iskolán, hogy odafigyeltem az órán és ott megjegyeztem az anyagot. Nyugodtan lehetne interaktívan alkalmazni ezt, tehát végigmenni az anyagon és bemutatni eszközök segítségével szemléletesen, anélkül hogy nyomást gyakorolnál a tanulóra azzal az elvárással, hogy vissza kell adnia mindezt.

    Ilyen kisérleti tananyagokat kéne alkalmazni 1-1 iskolában és ha sikeres kiterjeszteni vagy az alkalmazható részeit átvenni. De még ilyet sem csinálnak. Csak a ragaszkodjunk az eddigihez megy.

    #36 Narxis: Az én felvetésem már erre irányul a kurzusokkal. A diákok felvehetik azokat a tárgyakat amik érdeklik őket és hasznosak nekik azaz szakosodhatnak. Az USA-ban van középiskolában lehetőség szakköröket is felvenni ahol különféle egyéb dolgokat mint újságírás is elsajátíthatnak.

    #61 pigster: Édesanyám matek-fizika szakos tanár általános iskolában és gimnáziumban. Innen szedem az értesülésemet és a tapasztalataim egy részét. Szokták rendezni az órák számát.

  • FlekkeN

    aktív tag

    válasz gabo9201 #8 üzenetére

    Hát nem egyre gondolunk én két tanítási nyelvűbe jártam és tudok angolul. Egy másik nyelv ismerete hatalmas lehetőségeket nyit meg. Több munkalehetőség, új emberek megismerése, filmeket és sorozatok aznap megnézhetem, információmennyiség másik nyelven. Mindenképpen kell másik nyelvet tanulni.
    A magyar nyelv ismeretét más órán kell megtanulni, ami nem befolyásolja az idegen nyelvet.

    Én inkább olyasmire gondoltam,hogy tanultam bioszt amiből kb 80%-ra nem emlékszem. Irodalomból feleltem írók és költők életrajzából, de már semmit sem tudok belőle. Meg kellett tanulnom megannyi verset és csak 1-2 sorra emlékszem. Nem a hasznát vitatom inkább módszertant.
    Én nem pazarolnám az időt a költők életpályájának kikérdezésére verseinek megtanulására. Próbálnám talán valahogy máshogy megtanítani vagy rögzíteni. Ebben lehet nagyot tévedek, mert olyan iskolába és azon belül is olyan osztályba jártam ahol jól teljesítettek a diákak tehát átlagon felüli volt. Lehet ez a fajta módszer nem lenne sikeres figyelmetlen diákok körében. Talán valami más megoldás kellene.

    A másik tantárgy amit felhoztam az a biosz. Nekem majdnem teljesen felesleges volt. Talán felosztanám az osztályokat "emelt" és "alap" szintre. Az emelt diákokat összeereszteném, ha nincs terem vagy elég hely órarendben. Nyilvánvalóan az "alap szinten" csak végigmennek a diákok az anyagon. Akár azt is el tudom képzelni, hogy nincs jegy; persze ez a mostani tanári eszközökkel káoszhoz vezetne.
    "Emelt szinten" pedig lehet tanítani részletesen, mintha érettségire készülnének.

    Én az egyetemi kurzosok valamilyen szintű átvételét el tudom képzelni. Itt lehetne választani tárgyakat, mondjuk emelt és alap szinten és lenne kötelező és választható. Kötelező lenne matek, irodalom, töri, informatika, tesi. Ezek mind alapszinten. Többi választható. Mondjuk kötelező lenne választani 2-őt. Valami ilyesmit el tudok képzelni és akkor nem lenne olyan, hogy olyat tanulok amire nincs szükségem.
    Hasonló rendszer van jelenleg az USA-ban.

  • FlekkeN

    aktív tag

    Nem csak az informatika órákat csökkentik állandóan hanem a többit is. Át kéne reformálni az egész oktatást. Kidobni a felesleget, modernizálni és egyes esetekben visszatérni a gyökerekhez. Az informatika egy teljesen új tantárgy amit mindenkinek kell tudni mert szerves része a mindennapoknak. Valahogy be kell illeszteni a többi tárgy közé úgy, hogy időben is odaférjen.
    Az a probléma, hogy régebben kevesebbet kellett tudni a diákoknak, most pedig sokkal többet kell tanulni, nagyobb a nyomás is. Valami megoldás kell rá, de szerintem nem csak az informatikát kell újratervezni, hanem az egészet.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés