Új hozzászólás Aktív témák

  • bimbiri

    tag

    Cris99, FlekkeN és gabo9201!
    Mindhárman megfogalmaztátok, hogy van felesleges tananyag az iskolában.
    Gabo9201 szerint magyarul kellene megtanulni, kevesebb idegen nyelvet és több magyarórát. FlekkeN szerint sok az irodalomóra. Ez már egy ellentét. Honnan legyen gazdag és választékos szókincsű, szép beszédű, helyesen fogalmazó és író a gyerek, ha kevesebb az irodalomóra?
    Cris99, szerinted a történelem részletes tanulása a felesleges. Csakhogy a történelem, az irodalom, a földrajz és érintőlegesen a rajz és az ének is összefügg. Ha elhagyjuk a történelem egy részét, akkor minek tanítsuk az adott időszak irodalmát? Ha nem tanítjuk a tanítjuk a csatákat, akkor minek tanítsuk a csaták helyszíneit, az adott terület földrajzát? Konkrét példa: felesleges tanítani Szigetvár 1566 elestét. De akkor felesleges tanítani a Zrínyi Miklós: Szigeti veszedelem verses eposzát. Ha Zrínyi Milkóst nem tanítjuk, akkor minek tanítanánk Zrínyi Ilonát, de akkor Munkács várának történelme is felesleges. Jah, hogy valamikor Munkács Magyarországhoz tartozott? Azt is minek tanítani?
    Az általános és középiskoláknak országos (keret)tantervük van. Minden iskolának meg kell felelnie ennek és mindenhol egyformán számon kérhetőnek kell lennie. Nem egyszerű eldönteni mi legyen tananyag és mi nem. Rengeteg dolgot kell mérlegelni. Hagyjuk meg azoknak, akik értenek hozzá.

Új hozzászólás Aktív témák