- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SSD kibeszélő
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen monitort vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
bimbiri
tag
Hol, is kezdjem... Elolvastam az előző cikket és végigrágtam magam a 445 hozzászóláson is. El is ment a kedvem, hogy oda belekommenteljek. Ott annyian megmondták a tutit, hogy nincs kedvem szaporítani a számukat. És itt sem ezt szeretném tenni. Inkább az ördög (fogadatlan) ügyvédje lennék. Mert ma Magyarországon legalább három dologhoz mindenki ért: a focihoz, a gyerekneveléshez és a számítástechnikához (a számítástechnikához és nem az informatikához, még ha következetesen keverik is a két fogalmat, ezzel is bizonyítva a kompetensségüket).
A témára visszatérve, elkeserítő, hogy a gyerekeket eltávolítják a számítógépektől. Sokan azt hangoztatják, minek ennyi óra, mert számukra úgyis egyértelmű a használata. Lehet, de ezen azért vitatkoznék. De az iskola biztosítja a _szakszerű_ használat elsajátítását. Ha ez elmarad, akkor lesznek autodidakta felhasználók és lesznek a kívülállók, akik félnek a géptől és szégyenlik a tudatlanságukat, ezzel megnehezítve a tanulási folyamatot. Ha azt szeretnénk, hogy a gyerekeknek természetes legyen a gép használata játékhoz és tanuláshoz egyaránt, akkor már a tanulási folyamat legelején meg kell nekik mutatni. Természetesen helyén kezelve a szerepét. Ezt pedig bízzuk a pedagógusokra, ne pedig a szülőkre.
Következő az oktatás megreformálása. Szükséges lenne, de az elmúlt 25 év alatt mennyi oktatási reformi is volt? Mennyiszer kellett új módszereket tanulni és azok szerint tanítani? Az oktatás teljesítményét ez is befolyásolja. Egy évfolyam nem tudta úgy elvégezni az általános iskolát, hogy ne váltson hangsúlyt az oktatás.
Kidobni a felesleget a tananyagból. Mi a felesleg? Ne felejtsük el, hogy általános iskoláról és többségi oktatású középiskoláról van szó. Itt még bármi lehet a gyerekekből. Ami az egyiknek felesleges, az a másiknak alapkövetelmény a későbbiekben. Nem lehet kizárni tárgyakat, mert a kizárjuk a gyerekeket a megismerésükből. Honnan tudhatná a tehetségességét/tehetségtelenségét, ha nem találkozik a tárggyal? És az iskola nem csak tudást ad, tanulni is tanít. Kellenek a készségtárgyak is. A rajz, az ének, a technika és a testnevelés is. Megfelelő életkorban a megfelelő stimulációt kapjanak, hogy jól fejlődhessenek.
Ide tartozik az algoritmikus gondolkodás is. Kicsit elkésettnek találom a 12. osztályt. Hiszen már 2. osztályban szükség van rá. Pl. egy szöveges feladat megoldásánál. Az általánosságban tanult szabályt, a megoldás lépéseit alkalmazni kell a konkrét feladatra (deduktív gondolkodás).
Új hozzászólás Aktív témák
- 2025 - Íme a 26. héten megjelenő játékok listája
- 3D nyomtatás
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Interactive Brokers társalgó
- Path of Exile (ARPG)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- E-roller topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VivoBook X1504ZA notebook - i3 1215U 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Intel UHD IGP WIN11
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Akciós Windows 10 / 11 Pro OEM Licenc Kulcs 100% eredeti, jogtiszta!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 5060 Ti 16GB Zalman i3 NEO Enermax 650W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest