Új hozzászólás Aktív témák
-
bimbiri
tag
Hol, is kezdjem... Elolvastam az előző cikket és végigrágtam magam a 445 hozzászóláson is. El is ment a kedvem, hogy oda belekommenteljek. Ott annyian megmondták a tutit, hogy nincs kedvem szaporítani a számukat. És itt sem ezt szeretném tenni. Inkább az ördög (fogadatlan) ügyvédje lennék. Mert ma Magyarországon legalább három dologhoz mindenki ért: a focihoz, a gyerekneveléshez és a számítástechnikához (a számítástechnikához és nem az informatikához, még ha következetesen keverik is a két fogalmat, ezzel is bizonyítva a kompetensségüket).
A témára visszatérve, elkeserítő, hogy a gyerekeket eltávolítják a számítógépektől. Sokan azt hangoztatják, minek ennyi óra, mert számukra úgyis egyértelmű a használata. Lehet, de ezen azért vitatkoznék. De az iskola biztosítja a _szakszerű_ használat elsajátítását. Ha ez elmarad, akkor lesznek autodidakta felhasználók és lesznek a kívülállók, akik félnek a géptől és szégyenlik a tudatlanságukat, ezzel megnehezítve a tanulási folyamatot. Ha azt szeretnénk, hogy a gyerekeknek természetes legyen a gép használata játékhoz és tanuláshoz egyaránt, akkor már a tanulási folyamat legelején meg kell nekik mutatni. Természetesen helyén kezelve a szerepét. Ezt pedig bízzuk a pedagógusokra, ne pedig a szülőkre.
Következő az oktatás megreformálása. Szükséges lenne, de az elmúlt 25 év alatt mennyi oktatási reformi is volt? Mennyiszer kellett új módszereket tanulni és azok szerint tanítani? Az oktatás teljesítményét ez is befolyásolja. Egy évfolyam nem tudta úgy elvégezni az általános iskolát, hogy ne váltson hangsúlyt az oktatás.
Kidobni a felesleget a tananyagból. Mi a felesleg? Ne felejtsük el, hogy általános iskoláról és többségi oktatású középiskoláról van szó. Itt még bármi lehet a gyerekekből. Ami az egyiknek felesleges, az a másiknak alapkövetelmény a későbbiekben. Nem lehet kizárni tárgyakat, mert a kizárjuk a gyerekeket a megismerésükből. Honnan tudhatná a tehetségességét/tehetségtelenségét, ha nem találkozik a tárggyal? És az iskola nem csak tudást ad, tanulni is tanít. Kellenek a készségtárgyak is. A rajz, az ének, a technika és a testnevelés is. Megfelelő életkorban a megfelelő stimulációt kapjanak, hogy jól fejlődhessenek.
Ide tartozik az algoritmikus gondolkodás is. Kicsit elkésettnek találom a 12. osztályt. Hiszen már 2. osztályban szükség van rá. Pl. egy szöveges feladat megoldásánál. Az általánosságban tanult szabályt, a megoldás lépéseit alkalmazni kell a konkrét feladatra (deduktív gondolkodás).
Új hozzászólás Aktív témák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- alza vélemények - tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Futás, futópályák
- Autós topik
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Alphine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3024, 91% Akkumulátor
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó karcmentes Apple iPhone 13 Pro Max 512GB / 12 hó jótállással
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600 / RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest