Új hozzászólás Aktív témák

  • bimbiri

    tag

    Hol, is kezdjem... Elolvastam az előző cikket és végigrágtam magam a 445 hozzászóláson is. El is ment a kedvem, hogy oda belekommenteljek. Ott annyian megmondták a tutit, hogy nincs kedvem szaporítani a számukat. És itt sem ezt szeretném tenni. Inkább az ördög (fogadatlan) ügyvédje lennék. Mert ma Magyarországon legalább három dologhoz mindenki ért: a focihoz, a gyerekneveléshez és a számítástechnikához (a számítástechnikához és nem az informatikához, még ha következetesen keverik is a két fogalmat, ezzel is bizonyítva a kompetensségüket).
    A témára visszatérve, elkeserítő, hogy a gyerekeket eltávolítják a számítógépektől. Sokan azt hangoztatják, minek ennyi óra, mert számukra úgyis egyértelmű a használata. Lehet, de ezen azért vitatkoznék. De az iskola biztosítja a _szakszerű_ használat elsajátítását. Ha ez elmarad, akkor lesznek autodidakta felhasználók és lesznek a kívülállók, akik félnek a géptől és szégyenlik a tudatlanságukat, ezzel megnehezítve a tanulási folyamatot. Ha azt szeretnénk, hogy a gyerekeknek természetes legyen a gép használata játékhoz és tanuláshoz egyaránt, akkor már a tanulási folyamat legelején meg kell nekik mutatni. Természetesen helyén kezelve a szerepét. Ezt pedig bízzuk a pedagógusokra, ne pedig a szülőkre.
    Következő az oktatás megreformálása. Szükséges lenne, de az elmúlt 25 év alatt mennyi oktatási reformi is volt? Mennyiszer kellett új módszereket tanulni és azok szerint tanítani? Az oktatás teljesítményét ez is befolyásolja. Egy évfolyam nem tudta úgy elvégezni az általános iskolát, hogy ne váltson hangsúlyt az oktatás.
    Kidobni a felesleget a tananyagból. Mi a felesleg? Ne felejtsük el, hogy általános iskoláról és többségi oktatású középiskoláról van szó. Itt még bármi lehet a gyerekekből. Ami az egyiknek felesleges, az a másiknak alapkövetelmény a későbbiekben. Nem lehet kizárni tárgyakat, mert a kizárjuk a gyerekeket a megismerésükből. Honnan tudhatná a tehetségességét/tehetségtelenségét, ha nem találkozik a tárggyal? És az iskola nem csak tudást ad, tanulni is tanít. Kellenek a készségtárgyak is. A rajz, az ének, a technika és a testnevelés is. Megfelelő életkorban a megfelelő stimulációt kapjanak, hogy jól fejlődhessenek.
    Ide tartozik az algoritmikus gondolkodás is. Kicsit elkésettnek találom a 12. osztályt. Hiszen már 2. osztályban szükség van rá. Pl. egy szöveges feladat megoldásánál. Az általánosságban tanult szabályt, a megoldás lépéseit alkalmazni kell a konkrét feladatra (deduktív gondolkodás).

Új hozzászólás Aktív témák