Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz sutszi #196 üzenetére

    ez regen se volt igy. egyik szulom a mar boven nem a 30as korosztaly, specialista pozicioban van es mai napig hetvegente szakkonyveket olvas lazitani.

    bambano: jobb helyeken a profoknak olyan fizuja, publikacios listaja es kutatasi ideje van, hogy BScn eleve nem is tanitanak (mert nem fer bele), ami megint sajnalatos. de eleve a professzori szintnek harom PHDnel kene kezdodnie

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • bambano

    titán

    válasz haxiboy #200 üzenetére

    a digitális technikát mondjuk pont nem, de a pécsi egyetemen hr msc-n tanítottak agrárgazdaságtant is :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz haxiboy #200 üzenetére

    Mondjuk a digitálist szerintem nem, csak úgy kéne oktatni, hogy az egy infósnak pluszt adjon. Alapból egy informatikus mérnöknek tudnia kéne, hogy mi reprezentál egy bitet, hogyan működik egy processzor, egy adatbusz, egy hálózati kommunikáció. Nyilván nem megterveznie kell tudni, hanem értenie.
    Egyszerűen azért, mert ez az alapja annak, amivel dolgozik. Akármilyen szoftvert fejleszt, illetve azért mérnök.

    (Meg aztán odakerül, hogy itt ez a 20 éves ipari gép, erről kell adatot gyűjteni, van rajta 1db. RS232 kimenet...)

    @Bambano : Hogy WTF?

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • sutszi

    veterán

    válasz proci985 #201 üzenetére

    Oké, én is leáltalánosítottam és nem vagyok reprezentatív statisztika sem, de ez is kb ugyanaz a kategória amit írtál. Azért nem volt így régen sem mert a te esetedben van 1 példa? Nem... :N Nézz már körbe társadalmi szinten mi ment régen, meg mi megy most is. Amikor cég fizeti a képzést neked csak rá kell bökni, hogy melyikre akarsz menni, és nem használják ki... az mi?! Hát nem valami nagy lelkesedés az biztos.

    [ Szerkesztve ]

    Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

  • Meridian

    senior tag

    válasz Én3 #92 üzenetére

    "1400 óra nem tudom, mennyi a programozós felsőoktatásban egy tárgyból, de gondolom több évnek felel meg."

    Általában egy tárgyból félévente van 15 alkalom (15 hét), amiben van 1-2 ZH írás is, és hetente 2-3 óra elmélet vagy gyakorlat vagy elmélet + gyakorlat. Többnyire csak a tanár van, mentor külön /5-8fővel nincs... az egyetemen/főiskolán is leginkább magadtól tanulod meg, és a többiektől és együtt a többiekkel.

    Na most legyen 15hét 4 órával, az félévente 60 óra... van 7 félév, az 7x60= 420 óra. Nyilván egy félévben több tantárgy is lehet, ha párhuzamosan van 3 ilyen tantárgy akkor 3x420... ez kábé 1260 óra. A többi tárgy nem releváns.

    Szóval, egy célirányos, 4 hónapos képzés is megfelelhet egy progrmaozói képzésnek, legfeljebb ez a delikvens nem szigorlatozik közben matekból, és esetleg kevesebbet tud oprendszerekről, hálózatokról, és adatbáziskezelésről kiszolgálókról... meg nem tanul filozófiát, közgázt, meg jogi ismereteket sem. De kell-e mindez minden fejlesztőnek? Szvsz nem. Az jó ha képben van sok mindennel, de lehet hogy a legtöbb projektben nem kell tudnia mi az hogy inhomogén lineáris elsőrendű differenciálegyenlet és hasonló csemegéket.

  • Meridian

    senior tag

    válasz wazzabi #97 üzenetére

    "Elektronika * Dr. Stojcsics Dániel 4
    Digitális rendszerek Dr. Molnár András 4
    Számítógép architektúrák alapjai * Dr. Sima Dezső 4
    Korszerű számítógép architektúrák I. Dr. Sima Dezső 2
    Korszerű számítógép architektúrák II. Dr. Sima Dezső 2
    Operációs rendszerek * Dr. Rövid András 5
    Számítógép hálózatok Dr. Rövid András 4
    Intelligens rendszerek Dr. Molnár András 3
    Vállalati információs rendszerek Dr. Erdődi László 4
    Informatikai biztonság * Dr. Póser Valéria 4
    Szakmai szigorlat Dr. Kovács Levente 0"

    A felsorolásból ezeket nyugodtan kihagyhatod... ezeknél a tantárgyaknál nem programozni fogsz tanulni hanem mást.

    Pl elektronika tantárgynál értelemszerűen a fizika tantárgyból az elektromosságtan egy egyszerűsített kivonatát kapod meg, és azt kell megtanulnod. Tudsz majd pl erősítőt lerajzolni (áramkör szinten) és ki tudod számolgatni mi a felvett energia, és mi a leadott teljesítmény meg ehhez hasonlók, amik hááát... egy webprogramozónak csak nagyon speckó esetben kell tudnia.

    Digitális rendszerek: ott logikai áramköröket tervezel. Pl. hogyan tudsz megalkotni csak(? már nem emlékszem pontosan) NAND és NOR kapukból egy 7 szegmenses kijelzőt (többnyire vizsgafeladat)... ;)
    Egy picit képbe hoz mi is ez ha megnézed ezt a videót ;)
    [Digitális technika 1 | BME - Szinkron számláló 30]

    7 szegmenses kijelzőt hogyan:
    7 szegmenses LED kijelző működtetése BCD-kóddal

    Számítógép architechtúrák meg erősen elméleti tantárgy, ebből megismerheted mi és hogyan műxik pl. az alaplapodon vagy pl a CPU-don belül mi az a cache1, chache2 és 3 gyorsítótárak, hogyan is működnek, mi az PCIe busz és csatornák meg hasonlók (mi az a DMA?)... abszolút nem programozós tárgy (de ha pl. assemblyben akarsz programozni, akkor viszont nem árt ezekben is elmélyülni...).

    Oprendszerek magukért beszélnek, installálj linuxot, windowst és windows szervert (pl MS Windows szerver 2012 vagy 2016 Active directory +DNS-sel stb...). Nem programozós tárgy.
    Hálózatok detto.
    Intelligens rendszerek + vállalatirányítási rendszerek nagy általánosságban és elméleti alapon bemutatnak egy csomó többnyire már elavult nem használt dolgokat... tisztelet a kivételnek. De nem programozós tárgy.

    Informatikai biztonság megint inkább elméleti (és jogi ismereteket adó) tárgy.

    Na hirtelen ennyi jutott most eszembe...

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz sutszi #204 üzenetére

    ja tarsadalmi szinten vagom mi megy, de ettol fuggetlenul aki szakmailag versenyben akar maradni, annak kesobb is tudnia kell fejlodnie es ez korabban is igy volt.

    ceges kepzes is valtozo, pl nekem kellett volna vezetoi treningre mennem egy periodusban munkakor miatt, aztan egyreszt ido nem volt ra, masreszt meg munkakort valtottam es ugy mar nem volt aktualis.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • ddekany

    veterán

    válasz Meridian #206 üzenetére

    És akkor még kérdés, hogy a legalább részben releváns tárgyakban mit (és hogyan) adnak le... Ott van például a "Korszerű számítógép architektúrák". Ez még 20 év után a sötét kék-fekete fedelű könyv, "tervezési tér megközelítésben", ahol megtanulsz kismillió tervezési döntés fát CPU tervezés terén? Mert ha igen, akkor ez Sima és társai kedvéért van? Van programozókat érintő része a CPU-k működésének, de azt a részt le lehet adni pár óra alatt, nem kell neki egy külön tantárgy. A poén meg az, ha ami viszont számít, az át sem jön... mondjuk kisülne, hogy bár rengeteget tudnak a cache-ek felépítéséről, de ha megkérdezik interjún, hogy mi az a false sharing (ami pl. programozásnál van ahol a gyakorlatban gond), akkor marad az üveges tekintet.

  • haxiboy

    veterán

    válasz hcl #203 üzenetére

    Nyilván, de az a probléma hogy nagyon felületesek a tárgyak, szárazak 0 gyakorlattal, illetve úgy lenne értelme ha elmondják hogy egyáltalán miért tanítják ezeket és hol lehet rá szükség.

    Szoftverfejlesztő szakon volt még villamosságtan is.

    Aminek volt értelme:

    PC-k és Perifériák (totál nooboknak hardver bevezető)
    Számítógép architektúrák (regiszterek, memória címzés stb)
    Programozás alapismeret (algoritmus elmélet, lineáris programozás, pszeudo kód stb)
    Bevezetés a programozásba(előbbi tantárgy gyakorlatiasabb része)

    Aminek tuti nem volt értelme :

    A folyamatos programnyelv váltogatásnak, rengeteg időt elvett az adott nyelv sajátosságainak elsajátítása, szintaktika, adott medótust/függvényt éppen hogy hívják, hiába épültek volna egymásra, és én még szerencsés voltam, akik utánam kezdtek még jobban megvariálták nekik...

    Tanultunk mi a különböző programozós tárgyakon

    C, C++, C#, Java, Android Java, PHP -t de egyiket sem úgy ahogy kéne, sőt ezek közül általában 3 egyszerre történt.
    Pl. Programozás 2 - Szoftverfejlesztési technológiák - Web Programozás
    Java, C#, PHP
    Holott mehetett volna az egész pl .NET keretek között nagyobb átfedéssel...

    Tény hogy jól jön egy alap tudás, de szoftverfejlesztéshez nekem például miért kell tudnom egy analóg jel spektrumát, meg mindenéle számolgatásokat vele :D
    Minek kell tudnom integrálni/deriválni?
    Mi az istennek számolgassam hogy egy lejtőn lecsúsztatok egy falapot és xy a súrlódás mennyi idő alatt ér le ha a jupiter gravitációs vonzása is befolyásolja a csúszást...

    Megkérdeztem írhatok-e rá programot, midegyik kérdésre az volt a válasz hogy : NEM

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • Meridian

    senior tag

    válasz haxiboy #209 üzenetére

    A GDF-en legalább leginkább a JAVA-t forszírozzák végig. Az más kérdés hoyg az online (e-learning) tananyagok nagyon gyérek... sajnos. De a tanárok viszont tényleg értenek hozzá, lásd pl Kaczur Sándort. Persze távoktatásban nagyon darálósan adják le, de az e-learning lenne a lényeg ekkor, ami sajnos elég kevéske. Viszont ha kérdezel bármit is nagyon segítőkészek.

    Amúgy a JAVA mellett még erősség az SQL, a sulinak. Kupcsikné gyötri az embereket ezzel, és nem nagyon enged át bizonytalan tudással. Látszik is a "negatív" vélemények a neten róla ennek okán, pedig az nem is igazak. Ugyanis ha nem érted, lehet tőle kérdezni. Szorgalmasan válaszol a neten is. Élőben sem harapja le a fejed, sőt örül ha kérdeznek. Persze mindemellett érintőlegesen van egy pici PHP, egy kis JS, van HTML (de egyik sem olyan mélységében hogy te azzal máris front-endes lehetnél, tehát pl Bootstrap meg JQuery már nincs, vagyis van valami a 6-ik félévben elosztott internetes alkalmazások címmel, de a tananyag egy borzalom - sokkal jobban jársz ha betárazol UDEMY-s anyagokból, vagy keresgélsz ingyenes anyagokat, ez utóbbi szintén nagyon nehéz, mert sok-sok elkezdett ismertető van, aztán lóg a levegőben mindnek a vége....), és van egy kis C# is...
    Van viszont SQL, és T-SQL, amit komolyabban is vesznek. Van ehhez még az üzleti logika (döntéstámogató rendszerek és üzleti logika) ami nagyon usefull tantárgy lehetne, ha nem egy félévben fikarcnyi óraszámban adnák le, meg az e-learning is szintén nagyon karcsú... maga a tanár viszont mondta ebben a szakmában nagy a hiány, kurva jól lehet(ne) keresni, aki profi benne. De kérdeztem és mi itt ebből a tananyagból egyáltalán hogy leszünk legalább alapszintűek? Sehogy... van a Számalk-nak pár tanfolyása, 3-400K HUF/db és azokból... talán. A vizsga tesztkérdésből állt, aminek a többségét meg tudtad tippelni... nem kellett ténylegesen egy CUBE-ot összeállítani, majd abból mindenféle lekérdezéseket és reportokat fabrikálni... mert akkor senki nem ment volna át, kivéve azokat akik melóhelyükön eleve ezzel foglalkoznak már most is.

  • nyunyu

    félisten

    válasz haxiboy #209 üzenetére

    Ez a fajta kettősség a BME szofter közeli szakirányain is megvolt, mivel 3 tanszék tartott egy-egy közös tárgyat+pár labort mindhárom szakiránynak, persze mindenki a saját témájában, kompetenciájában.
    Így objektumorientált programozást Javaban, vele párhuzamosan az adatvezérelt alkalmazásfejlesztést meg C#, .NET stacken tanultuk, harmadik közös tárgy meg üzemeltetési kérdésekkel foglalkozott: skálázhatóság, hibakeresés
    Aztán attól függően ki melyik tanszék szakirányát választotta, abban a témában mélyült el jobban.
    Szoftverfejlesztők: MS technológiák, rendszerfejlesztők: Java, üzemeltetők meg virtualizálgattak, szervereket konfigurálgattak, profilozgattak orrba-szájba.

    De már szakirány választás előtti félévekben is párhuzamosan ment mindkét vonal, design patternes szoftver technikák tárgyat C#-ban, másik valamit Javában oktatták.

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • dabadab

    titán

    válasz ddekany #208 üzenetére

    Nahát, itt mindenki a Kandóra járt? :D

    Egyébként meg igen, az a legnagyobb probléma, hogy szar a tananyag.
    A témák egy része teljesen irreveláns, csak azért nyomják be, mert ahhoz van tanár (a mindenféle villamossági dolgok), a másik része meg azért fölösleges, mert ugyan a téma fontos és érdekes lehetne, ha úgy tanítanák, hogy legyen köze valamihez - de nincs, az oktató szellemi maszturbációja az egész.

    DRM is theft

  • ddekany

    veterán

    válasz Meridian #210 üzenetére

    Legalább is szoftverfejlesztő területen, bizonyos szint felett a tanárok és iskolák fontosságát nem igazán éreztem. Minden témában rengeteg anyag elérhető a neten meg könyv formájában, anélkül, hogy akár csak felemelném a s*ggemet a gép elől. SQL-ben akar valaki jó lenni, vagy Java-ban? Ott van minden ingyen a neten! Kíváncsi vagy, hol van vakfolt? Vannak feladatok megoldással, kvízek, interjú kérdések is dögivel, rátapintanak. De látom valamiért sokszor még mindig úgy csinál a rendszer, mintha a tudás az pár embernél lenne, és onnan szájhagyomány (illetve kollégiumi fénymásolat és szorgalmas lányok előadás jegyzetei) útján terjedne. Főleg ha valaki szoftverfejlesztő, önmagát fogja mindig is fejleszteni, elég a követelményeket átadni neki. Aminek értelmét látom, az a mentorálás és hasonló "szociális" tevékenységek, amik nyilván neccesen gyakorolható önállóan. Szóval én kb leadnák egy alapozót, utána meg egy követelmény listát és kérdéssorokat, aztán oldja meg mindenki magának, mint a valós életben. Illetve kell mentorálni, meg csapatban fejleszteni pár kamu projektet. Gyanítom ezek a gyorstalpalók pont erről szólnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Meridian

    senior tag

    Tomcat írta ki a saját linkedIN oldalára :)

    idézet:
    "I have a very good friend who's been working at a Forbes 100 company as a Javascript engineer for more than a year now. She has learned Javascript from me, only two weeks before she applied for the job, and I did the coding challenge for her. She was accepted, hired, and she's been part of their team ever since. Nobody has ever noticed that she is struggling to write simple routines because she never coded a single line of code before, save for the homeworks I gave to her. She is doing perfectly fine by googling things and copypasting from Stackoverflow. There is no problem with her work. She may not be the best of the team (of about 500 just at her location), but she manages and contributes. Guess what, most of us do the same, regardless how experienced we are!"

    https://www.linkedin.com/pulse/end-your-stupid-coding-challenges-youll-have-enough-experts-polgar/

    [ Szerkesztve ]

  • haxiboy

    veterán

    válasz ddekany #213 üzenetére

    A fő probléma leginkább az hogy aki 0-ról kezdene, az nem kap egy épkézláb tananyagot, de szinte sehol.
    Kezdőként egy Hello World, és egy több objektumos, függvényes program között hatalmas szakadék tátong, és ez a szakadék sajnos az egyetemi tananyag részében is megvan, nagyon hirtelen az ugrás, hiába képzed magad mint az állat nagyon sok helyen kérdőjelek lesznek.

    Amikor én kezdtem programozni (6-7 éves koromban) voltak jó kis könyvek amik alapozónak elmentek, sokmindenre magamtól jöttem rá, nagy élmény volt, de én már akkor is tudtam hogy ezt szeretném csinálni. A mostani generáció -általában- az egyetemig -ha eljut addig- semmi féle szakmát nem tanul, hiába jártam én is szakközépbe, programozás jó ha 1 félév volt, mert az elektrotechnikát erőltették, holott a szakom köszönő viszonyban sem volt vele, leginkább szakkörök/fakultációk (remélem jól írtam) keretében lehetett pluszban foglalkozni 1-1 témával, de ez nem mindenhol lehetőség, na meg tizen X évesen ki az aki tovább akarna az iskolában maradni az amúgy is hosszúra nyúló, gyakran 10-12 órányi erőltetett töltelék órák után.

    Szóval ott van XY a választás előtt hogy mihez lenne kedve, mi érdekli, kiválaszt egy egyetemet, jönnek a 101 órák, elkezd érdeklődni, majd a következő félévben az arcodba csapnak egy totál másik programnyelvet amiben alkalmazni kéne az előkövetelményben tanultakat, de mire megszokod a fejlesztő környezetet/szintaktikát, és kicsit jobban átlátod a kódot ismét a következő félévben találod magad egy új programnyelvvel, ez minden csak nem jó, mert egy kezdő nem tud olyan gyorsan alkalmazkodni még akkor sem ha képzi magát a szabadidejében, mert pont elvonja a figyelmét a váltás.

    A tanárok fontossága abból a szempontból lényeges lehet hogy sok helyen a kapcsolatot sem tartják egymással, ez párhuzamosan haladó tárgyaknál szokott problémát okozni, így a delikvens nem biztos hogy észreveszi az összefüggéseket.

    Nálunk is van Adatbáziskezelés (MySQL, MSSQL), illetve elég sok szoftverfejlesztési tárgy amiket fentebb említettem, de az oktatók nagyon ritkán mutatnak rá hogy az egyik órán tanultakat hogyan tudjuk használni a másik órán. De erre nagyon jó példám is van. Webalkalmazás fejlesztésen PHP-t és kevés frontendet tanultunk, 0 adatbázis kapcsolattal. Adatbáziskezelés órán csak pár kevésbé bonyolult lekérdezést csináltunk, totál unalomba fordultak az órák mert csak gépelted a kódot amit a tanár mondott, vizsgán meg konkrétan elég volt bemagolnod és átírni pár paramétert. Szoftverfejlesztési technológiákon 99%-ban csak az objektumokkal, példányosítással, származtatás, öröklődés stb foglalkoztunk, nem írtunk egy épkézláb használható programot csak csupa csupa példát. - Bár az utánam következő évfolyamnál megpróbálták egymásra építeni a tárgyakat több-kevesebb sikerrel hála az ***Soft-nak, sajnos ők sietősen távoztak tőlünk miután megtalálták azt a néhány elhivatott egyént akit vittek magukkal a céghez.

    Próbáltunk javaslatot tenni hogy a tananyagok között legyen nagyobb az átfedés, MySQL óra után webfejlesztésen csináljunk már egy egyszerű SQL-es login rendszert vagy valamit de nem történt előrelépés, valamint a sok töltelék tantárgy beszüntetéséről is esett szó, de ott süket fülekre találtunk, pedig nyugodtan haza lehetne küldeni azt a néhány 60-70 éves tanárt akik már azt is elfelejtik néha hogy hol vannak.

    Visszatérve a programozás órákhoz, általában ugyanazt a példa programot íratják meg mindenkivel, sőt szerintem minden egyetemen hasonló lehet a helyzet, de amikor kikerülsz és szeretnél dolgozni valahol mint Junior jól megszívod, illetve a cég is aki alkalmaz, bár ők is tudják hogy ha felvesznek akkor 1 évig intenzíven képeznek, de brutálisan elveszettnek/túlterheltnek fogod magad érezni, az a szerencse hogy sok helyen már egyáltalán nem nézik a papírt. :B

    Köszönöm ha végig olvastad, bocsánat ha hülyeséget írok itt-ott, de néha ki kell írnom magamból a piát gondolataim. :O

    [ Szerkesztve ]

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz haxiboy #216 üzenetére

    "Kezdőként egy Hello World, és egy több objektumos, függvényes program között hatalmas szakadék tátong, és ez a szakadék sajnos az egyetemi tananyag részében is megvan, nagyon hirtelen az ugrás, hiába képzed magad mint az állat nagyon sok helyen kérdőjelek lesznek."
    +1. Elég sok programnyelvvel meg frameworkkel jártam én is úgy, hogy (pl. webes framework esetén), kb. két típusú guide van:
    a) hogy írjuk ki a hello worldot, van egy táblánk, abban 2 mező, jelenítsük meg ezt egy formon és mentsük el.
    b) 400 adattáblás, 10.000 sor kódnyit tartalmazó 5 éve éles rendszerben lévő applikációnál ha 2.000.000 rekord van egy specifikus táblában, akkor sebesség problémák lépnek fel, hogy oldjuk ezt meg :W

    Ha az a)-val végeztél, akkor általában az a reakció, hogy ott a doksi meg kérdezz :U

  • sutszi

    veterán

    válasz Cathfaern #217 üzenetére

    Ezt az a) és b) esetet már én is láttam párszor. :DDD

    Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

  • sagem

    addikt

    Én azt nem értem, hogy az elvileg "profi" fejlesztőket miért zavarja ennyire az ilyen iskolák térnyerése? Ha ők valóban profik és képzettek, akkor minden eddiginél jobban fognak keresni és minden eddiginél biztosabb lesz az állásuk, hiszen látjuk, hogy hatalmas munkaerőhiány van a szakmában. Mintha csak előlük vennék el a munkát, pedig dehogy..

    Ha a "felhígulás" zavarja őket, azt sem igazán értem, a kezdők és ők teljesen más ligában játszanak, a komolyabb munkák/projektet továbbra is a profik játszótere marad. Ráadásul nem is annyira felhígulásról, mint inkább olyan ütemű növekedésről van szó, amihez már nem elegendőek az egyetemek által képzett hallgatók.

    Ez a sírás kb. olyan, mintha a mesterszakácsok elkezdenének sírni, hogy miért van ennyi "sima" szakács is akik megfőzik a sarki presszóban a brassóit..A hasonlat egyébként annyiban helytálló, hogy a vendéglátósokra is ugrásszerűen megnőtt a kereslet, és a "profikat", tapasztaltakat ott is minden eddiginél jobban megbecsülik már, de égetően szükségük van a helyeknek újoncokra is, mert nem mindegyik étterem főz Michelin csillagos szinten ugye..

    [ Szerkesztve ]

    „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”

  • nyunyu

    félisten

    válasz sagem #219 üzenetére

    Vendéglátósokra nem nőtt az igény, csak az eddigi emberanyag húzott el egy-két országgal nyugatabbra, utánpótlás meg nincs elég, mert azok is bőszen tanulnak németül...

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • sutszi

    veterán

    válasz sagem #219 üzenetére

    Nem feltétlenül zavarja őket. De van pár tippem miért zavarhat valakit ez mégis.
    1. Van olyan cég ahol inkább felvesznek 2-3 prog sulist egy rendes senior helyett, mert fáj nekik, hogy 1 ember kér annyit mint másik 2-3.
    2. Másik típusú cég felvesz 2-3 prog sulist, aztán a senior nyakába varják őket... Ami azt jelenti, hogy az addigi fejlesztési feladatokon túl még őket is okítani kell. Feladatot kiadni neki, visszaellenőrizni... Ez rengeteg meló ám.

    Felhígulás? Szerinted miért veszik fel a kezdőket? Lásd előbbi 2. pont... na ez lesz a "profik játszóterével"...

    Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

  • dabadab

    titán

    válasz sagem #219 üzenetére

    "Én azt nem értem, hogy az elvileg "profi" fejlesztőket miért zavarja ennyire az ilyen iskolák térnyerése?"

    Engem ugyan nem.

    DRM is theft

  • ddekany

    veterán

    válasz haxiboy #216 üzenetére

    Ami a Hello world utáni rést illeti, én továbbra sem bírom elhinni, hogy aki akarja és biológiailag nem alkalmatlan a szakmára, ne tudná betömni. Lehet, hogy relatív kevés anyag van ami ott segít, de tuti hogy akad azért, másrészt meg ez még az a szint, ahol némi szenvedéssel rá lehet jönni önállóan is dologra. Hogy az oktatás béna, azt én elhiszem, mert az én időmben is egy nagy rakás volt. Sajnos sok időt/energiát elraboltak az embertől, amit szakmai fejlődésre is fordíthatna, de ugye kellett a papír.

  • ddekany

    veterán

    válasz sagem #219 üzenetére

    "Én azt nem értem, hogy az elvileg "profi" fejlesztőket miért zavarja ennyire az ilyen iskolák térnyerése?"

    Mert nekünk bezzeg végig kellet szívni 3-5 évet értelmetlen tantárgyakkal... ;]

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz haxiboy #216 üzenetére

    gyakorlatban: a hello world es az OO kozott nem akkora az ugras. megfelelo pedagogiai modszerekkel athidalhato es kb 3-4 projektoros handson "workshop" eleg a celra.

    pl elkezdeni mutogatni, hogy van harom halad az akvariumban, amiket a doFishyThings1(){...}, doFishyThings2(){...} es doFishyThings3(){...} funkciokkal hivunk egy loopban. ez mukodik, de mi van ha lesz 10 halunk. es mi van ha lesz 100?

    es ezek utan be lehet vezetni a structot ha C++rol van szo, megnezni az elonyeit (pl lehet instance szinten Wanda, Dopefish es Nemo) aztan belatni, hogy oke, de technikailag biztos jo otlet akvarium szinten manipulalni direktben, hogy mennyit usztak es nem hagyni oket rendelkezni a sajat rendszerukon?

    3 het alatt 50%on vegig lehet menni a teljes proceduralis reszen, negyediken valtani OOra es 10 het (50%) alatt el lehet varni egy mukodo, dokumentalt OO invaders klont beadasnak. a trukk annyi, hogy fokuszalni kell, tehat el kell donteni, hogy akkor most general OO tudast adunk at mert ugyis 15-20 nyelven megy vegig a diak kulonbozo melysegben harom ev alatt es tok felesleges nyelvi specialitasokon fennakadni az elejen ha nem az a cel. ami eleve hulyeseg, mert mire vegez addigra ugyis uj szabvany lesz.

    valos felsooktatasi pelda. a raepulo masodik 7.5 kredites targynal mukodo GUIval jatekot kell irni, ami lehet barmi tic tac toetol passziansz / platformer megoldasokig, jellemzoen 500-10000 soron

    (#219) sagem: engem sem zavar, ez egy megoldas egy problemara.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • haxiboy

    veterán

    válasz sagem #219 üzenetére

    Nem zavar, de rengeteg problémát okoz.

    Semmit nem tudó, kódolni talán akaró, mert lehet hogy a gyorstalpaló után már nem is érdekli annyira, de kifizette kap biztos állást különben vissza kapja a pénzét stb stb. Aztán csinálja.

    De ha valami idióta cég ahol dolgozik néhány normális fejlesztő, akkor még a nyakába varrnak egy csomó noobot akik még a doksikat sem képések/hajlandóak elolvasni/értelmezni.

    Azért egy egyszerűbb 10-20k soros programhoz nem olyan doksikat írnak ahol még a printf is el van magyarázva hogy miért van...

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • ddekany

    veterán

    válasz haxiboy #226 üzenetére

    Világos, hogy rettentően kezdők akik kikerülnek, de a hagyományos oktatásból kikerülők nem ugyan úgy azok? Főleg hogy az kevésbé gyakorlatias. (Meg gondolom nem kis befolyása van az anyagra, hogy a gyorstalpalóról felvevő cégeknél épp mit használnak.)

    Hozzá teszem, nem tudom, hogy a Codecool, stb., konkrétan mennyire csinálja jól/rosszul, de azt nem akarom elhinni, hogy nem lehet könnyen legyűrni az állami oktatást. Legalább is nem az jött át, hogy 20 év alatt sokkal jobbá vált volna, és az akkorinál nagy könnyen lehet hatékonyabbat csinálni, ha van pénz és így valódi akart mögötte.

    [ Szerkesztve ]

  • haxiboy

    veterán

    válasz ddekany #227 üzenetére

    A kötelező gyakorlati hely miatt 3 hónap reális tapasztalattal indítunk.

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • D4v3

    őstag

    válasz ddekany #227 üzenetére

    Codecoolnál egy éven (8-15 hónap, attól függően mennyire vagy penge) át A-B hét váltja egymást. A héten otthon értelmezed a megkapott videókat, doksikat és csinálod a feladatokat kb. 30 órában, B héten szintén 30 órában a suliban 2-3-4 fős csapatban dolgoztok a heti projekten (ami részben az elmúlt heteidre és épít nyilván), pénteken meg demo a csoport előtt. Ezután fél év kötelező gyakorlat egy partnercégnél. Majd a szerződés értelmében 1 évet egy választott (akár ugyanott) cégnél le kell húzni.
    Fényévekkel jobban működő megoldás ez, mint a 3.5 éves szenvedés egyetemen. Ha jól tudom az idei legalancsoyabb kezdőfizetés 380 bruttó volt, de volt, aki 500-at is kapott (feltélezem, hogy látott már azért kódot a suli előtt).
    A 4 hónapos képzések nekem egyrészt borzasztó megterhelőnek, másrészt rövidnek tűnnek olyan szempontból, hogy nincs elég idő arra, hogy a dolgok beépüljenek rendesen. Viszont a Codecool megoldása kimagasló szerintem a képzések között. És akkor még nem beszéltem arról, hogy soft skillek fejlesztése is komoly szerepet kap: hogy kommunikálsz, hogy demozol, csapatmunka, időbeosztás stb. stb.
    Mondani sem kell, hogy erőteljesen bővül a partnercégek listája és a korábbi tapasztalok miatt nagyon is szívesen vesznek fel ott végzetett, hiszen általában egy sokkal talpraesetebb és használhatóbb munkaerőt kapnak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák