Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • paljani

    aktív tag

    Döbbenetes teljesítmény. előszeretettel a csúcsok csúcsához vannak hasonlítva és onnan nézve meg van állapítva, hogy le vannak maradva X évet. Ez igaz is, nincs vita. DE nem itt van a vége, hanem innen megy tovább a sztori. Ilyet már most is tudnak, az átlagfelhasználóknak és átlagfelhasználásra (pl. könyvelőiroda) ez tökéletesen megfelel. Érdekes lesz látni, hogy hogyan tovább.

    Az önvezetéshez meg - kis túlzással - nincs köze a gyártástechnológiai csíkszélességhez, legfeljebb nagyobb lesz a “doboz” ami intézi. Kérdés, hogy akarják-e, ha igen akkor lesz az is saját nekik. Valamikor. Ott is inkább a szoftver és a szenzorok a lényeg, a számítási kapacitás már évek óta adott, hogy fel is legyen dolgozva az adat.

    Félelmetes látni, hogy a hálivúd által is sulykolt gazdasági-technológiai superiority hogy állt bele a földbe egy évtized alatt. Biden ugyanúgy folytatja a “gazdasági háborút” amit a Trump adminisztráció elkezdett, sőt egyes vélemények szerint még jobban be fognak keményíteni. Ez csak hátráltat, de nem akadályoz véglegesen szerintem. A szovjetúnió széthullássa óta most először van igazi kihívója az amcsi hegemóniának , és ezt senkinek sem érdemes alábecsülni.

  • paljani

    aktív tag

    válasz strogov #40 üzenetére

    Fúziós reaktor jelenleg a mese kategória, a kínai rögvalóság a szén, itt az energiamix: [link] . Érdekes látni a megújulóak magas arányát. Rengeteg a szuperszámítógépük és erősek is és saját technológiára épültek is vannak közöttük, egyik pl. TOP 4-es. Ezekkel azért lehet kutatni&fejleszteni igény szerint. Mocsok durván alul vannak becsülve - ahogy itt is olvasom - potenciál ügyileg. Vagy csak voltak és most van a fejekben a “megvilágosodás”.

  • paljani

    aktív tag

    válasz strogov #44 üzenetére

    Önmagában egy ilyen gépet összerakni csak pénz és idő kérdése.
    - Igen és nem. USA technológiák/licensz ill. Beszállítók használatával igen és sajátokkal meg a legkevésbé sem. Nyilván ez is egy mix per pillanat, de ez is változás alatt van.

    Arról semmi hír, hogy a TOP3-as gépüket mire tudják használni.
    - Miért, a többiről tudjuk? :) Gyakorlatilag bármire és ez a lényeg. A lehetőség és háttér MÁR adott.

    Szóval a kivagyiságból pénzszórásban elég jól állnak.
    - Ezt rossz következtetésnek gondolom. Olasz és német rendszerek is vannak a TOP 10-ben és azok felhasználása is csak részben “publikus”.

    Rengeteget fektetnek kutatásba egyébként, de a haszna egyelőre nagyon kevéssé látszik
    - A nagy fal miatt kevés valódi információ jut csak el hozzánk. Ha az ottani hatalom úgy látja jónak kérkednek egy sort, de hogy valójában mi történik ott azt kevesen tudják kívül.

    A piacon eddig csak a megfigyeléshez köthető szektorokban jeleskednek.
    - Nem így látom. Csak egy példát hozok legyen az most a vasúti fejlesztések.

    Ott meg általában kiderül, hogy koncentrációs táborokban polírozták az eszközöket.
    - Ott is. Meg az utcán is. Más a társadalmi berendezkedés (ennek a morális megítélésébe nem mennék bele, próbálok a tényekre szorítkozni) ennek minden előnyével és hátrányával egyetemben.

  • paljani

    aktív tag

    válasz schawo #54 üzenetére

    Szépen levezetted, köszi. Bevallom nem számoltam utána(d) inkább elfogadom amit írsz. Pár észrevétel (nem ellentmondva, hanem kontextusba helyezve a fogyasztás kérdést):
    1. Kína esetében nem 40nm hanem 28nm az önerőből elérhető maximum csíkszélesség per pill tehát a különbség kevesebb
    2. Olyan mocsok drágák az önvezető autók, hogy a célközönséget hidegen hagyja a fogyasztás (felhasználói oldal)
    3. A fene nagy - tipikusan csak papíron létező - fogyasztáscsökkentés inkább itt EU-ban kérdés, Kinában nem annyira hangsúlyos (szabályozói oldal)
    4. Ha Kina nem jut az önvezető technológiához és magának kell megcsinálnia, akkor szintén nem érdekes nekik, hogy más kevesebb fogyasztás mellett képes ugyanerre hiszen nincs választásuk.

    Szóval így értendő amit írtam, kifejezetten a topic kontextusában.

  • paljani

    aktív tag

    válasz schawo #57 üzenetére

    Biztos ugyanarról beszélünk? :)

    Mégegyszer leírom: Ha Kina nem jut az önvezető technológiához és magának kell megcsinálnia, akkor szintén nem érdekes nekik, hogy más kevesebb fogyasztás mellett képes ugyanerre hiszen nincs választásuk.

  • paljani

    aktív tag

    válasz strogov #60 üzenetére

    Ez nem pénz kérdés. Akinek sok pénze van olyannal nyernek pár km-t hatótávban, hogy jobb légellenállású felniket pakolnak fel. A 2,5% elég sok.
    - De az. Pénz kérdése. Valakinek ugyanis meg kell vennie az önvezető autót. Jelenleg értelmezhető önvezető képességű autók a kibaszottkurvadrága kategóriában vannak csak. Kínában és azon kívül is.

    Nem piaci célokat fognak kielégíteni ezzel.
    - Dehogynem. Első körben belső piacra (kormányzati szektor) szánják őket, meg belső piacra.

    Aztán vagy elhiszik, vagy nem.
    —- Szerintem az Intel és Microsoft, Dell, HP stb. már elhiszi. Ideje lesz lassan kihúzni a homokból a fejét mindenkinek...

  • paljani

    aktív tag

    válasz strogov #65 üzenetére

    Az a belső piac ami szerinted “nem piac” az ~1.4 milliárd (érted 400 millióval több mint a teljes USA+Európa együtt) embert jelent. A kormányzati szereplők is piac, mert fizetnek a termékért. Abban igazad van, hogy nem versengő piac a kormányzati szektor, de a magánemberek esetében ez a kijelentés nem állja meg a helyét.

Új hozzászólás Aktív témák