- Jól felszerelt, csúcskategóriás külső videokártya jött a Gigabyte zászlaja alatt
- Gamescom 2025: Limitált szériás Godlike X lap és más finomságok az MSI-nél
- Leégett az első Radeon a hírhedt 12V-2x6 tápkonnektorral
- India betiltja a pénzalapú online játékokat
- Az előírások megszegése miatt éghet le egyes alaplapokon a Socket AM5 foglalat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Az előírások megszegése miatt éghet le egyes alaplapokon a Socket AM5 foglalat
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Leégett az első Radeon a hírhedt 12V-2x6 tápkonnektorral
- Asztrofotózás
- Dell notebook topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Reflax
tag
-
axioma
veterán
válasz
Reflax #15228 üzenetére
Az adott kod egyebkent nem azt szamolja ossze amit akarsz, sot a while mint harmadik ciklus teljesen nem vilagos. Ehhez azt kene, hogy a sorban megszamolod, hany darab nemnulla van, es ha az eredmeny 1, akkor _kint_ noveled az egyfele-t.
Valahogy igy:
szerk. raadasul tok folosleges kulon bekerni meg kulon ellenorizni, ime a ver2 inkabb:int N,M,egyfele=0;
cin>>M>>N;
vector<vector<int> > E(M, vector<int>(N));
for (int i=0;i<M;i++) {
int counter=0;
for (int j=0; j<N;j++) {
cin>>E[i][j];
if (E[i][j]>0) {
counter++;
}
}
if (counter==1) {
egyfele++;
}
} -
axioma
veterán
válasz
Reflax #15228 üzenetére
Annyit me'g hozzatennek, hogy az eredeti keplet is zavaros... megint: C++ reszt nem tudom (van-e fix teglalap array-re mas megoldas), de ha technikailag lehetseges az, hogy a sorok kulonbozo hosszuak, akkor a szorzas nem hasznalhato az elem cimzesere, mert oda az elozo sorhosszak osszege kene; ha meg nem lehet kulonbozo hosszu, akkor meg ertelmetlen az adott sor hosszat elkerni es szorozni, inkabb kozvetlen kene hasznalni az N-et es M-et (ott is es minden ciklusnal is). Igy karbantartasnal nez az ember mint Rozi a moziban, hogy ez most itt miert is dinamikusan van elkerve, van-e celja, "mire gondolt a kolto". [Es karbantartasnal nem csak mas programozo lehet, hanem sajat magad 5 ev mulva
]
-
axioma
veterán
válasz
Reflax #15225 üzenetére
Mert ketdimenzios tombot csinaltal, de a kodod egydimenzios kiolvasasra van felkeszitve (nem vagyok C++ guru, csak az alapokat tudtam ellenorizni). Szoval egy (sokszor nemletezo, mert tulcimzed a kulsot) vektort nem tud int-tel hasonlitani.
ehelyett:
if ( E[i * E[i].size() + j ] > 0)
ezzel probald:
if ( E[i][j] > 0)
-
válasz
Reflax #14042 üzenetére
Ez igaz, csak egy otlettel maximum a popsit lehet kitorolni, amig nincs mogotte tudas, amivel valosagga tudod formalni. Plusz ahhoz, hogy tudd, hogy egyaltalan ertelmes-e az otlet, nem art az a minimum bo 10 ev szakmabeli tapasztalat. Kiveve persze, ha van otleted, meg par tizmilliod euroban, akkor nincs erre szukseged, mert felveszed alkalmazottnak azt, akinek mar megvan a tapasztalata, aztan majd elmondja neked O, hogy mennyire megvalosithato az otlet realis keretek kozott.
-
janos1988
addikt
válasz
Reflax #14039 üzenetére
Ezek szerint a játék készítés tetszik. Hajrá! Maradj ennél, és ebbe mélyedj el. Mire befejezed az egyetemet és a lelkesedésed is mindvégig megmarad, valószínűleg fel fogsz tudni mutatni 2-3 komolyabb saját alkotást is, ami azért már elég jól fog mutatni az önéletrajzodban.
-
janos1988
addikt
válasz
Reflax #14030 üzenetére
Én, mint egyszerű ember azt mondom neked, hogy ha mindenhez akarsz érteni, akkor igazából semmihez sem fogsz. Döntsd el melyik irány fog neked feküdni. Azt pedig úgy tudod meg, hogy rászánsz 3-4 hónapot egy témára 100%-al, minden mást mellőzöl addig a terveidből. Kezdésnek a játék fejlesztés valóban tökéletes lehet. Bár igazából már ez is elég komplex feladat lett. Grafika, történet, zene, leprogramozás, ezek mind-mind külön szakok már. Csak keress rá yt-on pl. egy szimpla indie játék fejlesztési naplójára, aki egyedül készíti, hogy lásd mennyi időt beleöl mire egy használhatóbb terméket letesz az asztalra. De szerintem ilyenekbe még ne ugorj bele. Kezdj egyszerűbbekkel, tic tac toe, kigyó, block breaker, esetleg aknakereső, vagy mind a négy is akár
Aztán légy kreatív, adjál hozzá új funkciókat amik bonyolítják a játékmódot stb..és rájössz, hogy nem is olyan egyszerű, és meg még csak az alap.
-
Silεncε
őstag
válasz
Reflax #14026 üzenetére
Nem tudom, mit jelent neked az alap szint, de ha még eddig nem nagyon programozál, én nem lennék benne biztos, hogy mesterséges intelligenciával vagy bioinformatikával kéne kezdeni. Nagyon jó hogy lelkes vagy (ezt majd az egyetem úgyis elintézi, hogy ne legyél) de szerintem inkább az alapoktól kellene elkezdened, mert lehet hogy holnap már totál más fog érdekelni.
Munkábaállással csinján (ebben van tapasztalatom, egyetem kezdete óta dolgozok), nagyon jó dolog, de néha nagyon nagy szívás összeegyeztetni a kettőt. Ráadásul azokra a pozíciókra amikre te pályázol, nemhogy hallgatókat, de szerintem nagyon BSc diplomásokat se vesznek fel. Az egyetemen be lehet kapcsolódni kutatásokba (az egyik haverom pont ilyen MI-s projekten csinálta a szakmai gyakorlatát), de ott se fognak a kutatások "magjához" közel engedni.
Nem akarlak letörni, félre ne értsd, csak nem árt ezeket tisztázni még az elején. Egyébként az ilyen MI-s dolgokat se úgy képzeld el, hogy a kutatók mondjuk Cortana-t (a Halo-s csajszit) fejlesztgetik, hanem neurális hálókat meg ilyeneket farigcsálnak (amikhez azért kell a matek)
De ha mindenképp bele akarsz most ugrani, akkor MI-hez Python+TensorFlow
-
válasz
Reflax #14017 üzenetére
Rengeteg függ attól, hogy mennyire érdekel a programozás.
Ha elsősorban ezzel akarsz mélyen foglalkozni, akkor abból valószínűleg C++, C# vagy valami hasonló "rendes" programnyelv lesz.
Ha viszont csak mellékesen, a főtevékenység megtámogatására, akkor meg inkább a pythonos irány lesz az érdekes.
De bárhogy is lesz, elsősorban nem a nyelv megtanulása lesz a kihívás (jó, oké, a C++ mélyebb ismerete pl. évtizedes tanulás után lesz meg
), hanem annak a framework-é, amit használsz.
-
martonx
veterán
válasz
Reflax #14017 üzenetére
M.I.-hoz leginkább Python vagy C++ szokott menni. Bár manapság kb. bármilyen nyelven tudsz MI-zni (C#, Java stb...). Játék fejlesztéshez mintha C# és C++ rémlene, bár szvsz erre is igaz, mint az MI-re, hogy de ha nagyon akarsz, akkor bármi más nyelven is találsz példákat, frameworköket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Realme GT2(használt, független, 128 GB, 8 GB RAM, szürke)
- GAMER PC! i7 12700 / RTX 3080 Ti / 32GB 4133MHz / B760M / 1TB NVMe / 700w! BeszámítOK
- KERESEM! LG UltraGear 45GS95QE - OLED 240HZ
- Belépő GAMER PC! i5-12400F / RX 6600 XT / 16GB 3200MHz / 512GB NVMe / 600w! BeszámítOK
- GAMER PC! i7-12700K / RTX 4070 Super / 32GB 6000MHz / 1TB Gen4 / 750w Gold! BeszámítOK
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2984
- Beszámítás! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B150M i5 7400 16GB DDR4 250GB SSD 500GB HDD GTX 1060 3GB BitFenix NOVA MESH 400W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest