- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megjöttek a be quiet! Pure Loop 3 sorozatú kompakt AIO-i
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen videókártyát?
- RAM topik
- Notebook hibák
- Projektor topic
- Apple MacBook
- Azonnali fotós kérdések órája
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
amargo
addikt
válasz
Mister_X #6251 üzenetére
A papira írás nagyon jó kezdetnek, pár év és a gépnek is megtudod majd mondani mit szeretnél.
A matematika rész azért volt fura kérdés, mert ez a nyelve, noha nem minden területéhez kell erősen, de a játékfejlesztéshez hatványozottan.
"Azt se tudom, hogy jól építeném-e fel a programot"
Valamit leprogramozni a legkönnyebb dolgok között van, ellenben megtervezni, hogy az a leghatékonyabban/biztonságosabb stb végezze el a munkát, az nehéz. -
Karma
félisten
válasz
Mister_X #6251 üzenetére
Ha alapfogalmakat nem ismersz, elég megbízható a válasz: biztosan nem. A grafika és úgy alapjáraton egy teljes játékmotor leprogramozása nem kisujjas feladat előismeretek nélkül.
Személy szerint azt javaslom, hogy nézz utána a Game Makernek - sokmindent levesz a válladról, és igazán komoly munkára is alkalmas (pl. az egyik kedvenc platformerem, a Spelunky is ezzel készült).
-
válasz
Mister_X #6248 üzenetére
Szerintem ilyesmire Java/C#-ot érdemes tanulnod (amelyik szimpatikusabb).
Hasonló progit - turn based, csapják egymást - csináltam nemrég szórakozásból. OOP alapon készült, karakter osztály volt és felrakható cucc-osztályok. Ezekből voltak létrehozva a karakterek és a rájuk aggatott cuccok. Olyasmi összecsapásokat lehetett lejátszani, ahol pl. egy briganti és 5 paraszt ütött egy full páncélos lovagot (saját szabályok szerint). Ja és full command line volt egy csomó kiiratássalMatek azért kell, mert egy csomó algoritmust matek nélkül nehéz megérteni, megíni - grafikához pedig ugye alapkövetelmény.
-
válasz
Mister_X #6240 üzenetére
"Az angol oktatókönyveknél az a baj, hogy sok a szakrizsa, a számomra totál ismeretlen szó."
Az van, hogy szamodra minden bizonnyal az angol "destructor" pont annyira lesz ismeretlen, mint a magyar "destruktor". Ha meg mar valamelyiket meg kell tanulni, akkor az angolt, az joval hasznosabb. Szoval pont a szakkifejezesek hasznalata pont az angol konyvek mellett szol.
-
Sk8erPeter
nagyúr
válasz
Mister_X #6238 üzenetére
Maga a játékfejlesztés szerintem elég bonyolult annak ellenére, hogy az ember azt gondolná, hogy az valami tök egyszerű dolog. Még egy nyomi 2D-s labirintusos játék elkészítése OpenGL-ben is nagyon sok órás időelcseszést okozhat (C++), amikor az ember nem jön rá, még mi nem stimmel, és debuggolni kell. És akkor még tényleg egy tök egyszerű játékról beszélünk. Szóval szerintem a játékfejlesztéshez elég stabil alapok kellenek, szükséges az objektumorientált gondolkodás elsajátítása, a logikus programkód írása, ergo én nem játékfejlesztéssel kezdeném a helyedben.
Nagyon nehéz megmondani, konkrétan milyen nyelv tanulásának állj neki, teljesen igénytől függ. Mi egyetemen a C-vel kezdtük, és nagyon anyáztam eleinte emiatt, de így utólag szerintem végül is lehet, hogy megérte, mert minél magasabb szintű nyelveket tanul az ember, talán annál könnyebb dolga van, de legalább érti a hátterét. Nagyon függ attól, mik a hosszabb távú céljaid, mennyire gondolod komolyan, milyen területen szeretnél utána elhelyezkedni és programozni. Az a kérdés is felmerül, biztos asztali alkalmazások érdekelnek-e csupán, vagy inkább a webfejlesztésre mennél rá.A többiekkel ellentétben én egyébként megértem, miről beszélsz, hogy eleinte az angol szakszövegektől az embernek szétmegy a feje, még ha jól is tud angolul (igaz, eleinte szerintem inkább az a gond, hogy az ember az alapokat próbálja elsajátítani, és átvenni a programozáshoz szükséges gondolkodást); az angoltudás ettől függetlenül elengedhetetlen. De erőltesd a dolgot, mert folyamatosan rá fog állni az agyad az angol szövegek olvasására is.
-
válasz
Mister_X #6240 üzenetére
Leginkább erre a gondolatra reagáltam:
hogy legyen hozzá magyar oktatókönyv, mert az angol leírásoktól frászt kapokTöbbet lehet megtanulni netes példákból és feljesztői oldalakból, mint könyvből. A szakrizsa meg szerintem minimális - főleg ahhoz képest, hogy a nagy részét az ember napi szinten használja "magyarul" is.
Ráadásul keresni is angolul könnyebb, magyarul az ember mindent sokkal nehezebben talál meg (ha megtalál egyáltalán). Ja és az összes generikus függvénykönyvtár angol nevekkel operál.A hátamon feláll a szőr pl az excel "magyarított" függvénynevein. Magyarul sosem találok meg semmit - ami angolul pedig készségszinten megy. Lehet, hogy magyarul nem tudok eléggé?
Hogy szigorúan ON Topic is legyek:
1) Minden valamirevaló nyelvről van magyar szakkönyv - ne könyv alapján válassz, hanem cél és személyes preferencia alapján.
2) Én az itteni és a codeproject fórumáról tanultam meg a C#-ot (sok google-özéssel és még több gyakorlással) -
válasz
Mister_X #6240 üzenetére
A topik tele van "milyen nyelvet" kérdésekkel, és az arra adott válaszokkal. Magyar nyelven.
Ezen felül tanulj meg rendesen angolul. Ha feleslegesnek, megterhelőnek érzed, úgysem lesz belőled programozó.
Oktatás:
A programozáshoz rengeteg egyéb tudás szükséges, pl. matematika. Jobban jársz, ha levelezőn beiratkozol valahová.
Ha nagyon ragaszkodsz az otthoni tanuláshoz, akkor találsz az interneten könyveket, magyarokat is. Ebben a topikban pár napja én is linkeltem párat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Xiaomi Redmi Note 9 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciáva
- Apple Watch SE 2020 ezüst, 44mm // Számla // Garancia // Válaszható szíj //
- Lenovo ThinkPad T14 G1 Ryzen 5 PRO 4650U 16GB 256GB 1 év garancia
- JBL Xtreme 4 akciós áron eladó!
- LG 65G4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest