Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • saelin

    veterán

    válasz Kendek #266303 üzenetére

    Hatalmas content van benne! 25 órám van a játékban eddig, túl vagyok legalább 15 crash-en, számtalan grafikai bugon, 1 küldtés bugon, ami miatt vissza kelett tölteni egy korábbi mentést, 1 story küldetést érintő grafikai glitch-en, a fegyvereim ADS-ben nem tudott lőni, egy tucat audio bug, szétmáló npc modellek, és egyszer sikerült 300 méter magasat ugranom majd meghalnom. Az utolsó nagyon Elders Scrolls-ra hajazó bug volt. Talán még élveztem is. :DDD

    De hogy ne csak a technikai hibákat soroljam (vigyázat, hosszú lesz):
    A story mocsok jó! Az egészet elviszi egyedül a hátán. Néha el is gondolkodom hogy egy lineáris nem openworld játékkal lehet jobban jártunk volna. Akarakter fejlesztés engem az Elders Scrolls-ra emlékeztet, abból is a Skyrim-re, mert úgy fejlődnek a skillek ha használja őket az ember. A kapott skill pontokat pedig oda rakod ahova akarod. A balance viszont nagyon rossz. Csináltam egy Netrunner buildet, amit kicsit sem neveznék optimalizáltnak és még így is egy quickhack-el egész bandákat tudok kiírtani egy kamerán keresztül vagy a távolban gugolva. A fegyvereket érintő passzív skillek is úgy el vannak szállva hogy az hihetetlen. A kezdetekben alig tudtunk megölni valamit, míg most meg 2-3 lövés kb minden pisztollyal normálon. Fentebb a bugok miatt nem veszem, meg amúgy is semmi értelme, mert csak több golyó kell az ellenbe és nagyobbat sebez. A sebzésükkel meg most sincs baj. Ha az ember nem figyel könnyen bedarálják.
    Openworld activity-k, side mission-ök, járgányok, kincsek és még sok más van a főszáll melett. Tegnap a 1.04-es patch után csak a városban köröztem és a bandákat, bűntényeket számoltam fel. Itt meg is említem hogy a rendőrök néha elég érdekesen reagálnak arra, ha te leállsz lövöldözni a bűnözőkkel. Mikor elkezdesz az utcán puffogtatni kapsz egy figyelmeztetést hogy ez illegális és ha tovább folytatod nyakadba akad az NCPD. Ok. Tűzharcba keveredsz egy bandával, csak őket lövöd, nem használsz semmi robbanószert nehogy a civilek kapjanak sebzést. Erre egyből kapsz először egy egy csillagos körözést, mert az utcán lövöldözöl, majd amikor elkezdenek random irányokból tunkolni a rendőrök és már nem tudod a távolból megállapítani hogy melyik a banda vagy melyik a zsaru, így lövöd mind a két félt. De ha lelőtted az összes bűnözőt tök mindegy hány zsaru volt a nyakadban, mert egyből leszállnak rólad és megköszönik a munkádat. Wtf. Egy perccel ezelőtt még jó hogy tankot nem hoztak a nyakamba... Vicc.

    Az openworld sokszor nem openworld. Ide kétféle példám van. Az egyik amikor küldetések területét láthatatlan fal veszi körül és járművel nem tudsz behajtani, akár az út kellős közepén is úgy bele tudsz vágódni pl motorral hogy kishíján halálosan megsérülsz tőle. Míg a másik a karakter felkapaszkodási képességét érinti. Csomószor azt hittem xy helyen van valami rejtett finomság és nem lehetett felmászni, mert a karakter nem tudott megkapaszkodni a ládában, korlátban stb. Ez annyiiira illúzió romboló hogy nincsenek rá szavak. Egy ilyenből egyszer majdnem rosszul jöttem ki, mert követve egy küldetést gondoltam levágom az utat és olyan helyre keveredtem ahonnan alig tudtam kimászni. Kishíján ottragadt a karim. Ilyenkor csak az ment meg ha van korábbi mentésed.

    És aztán térjünk ki a számomra legszomorúbb dologra... A lootra, a fegyverek változatosságára és a karaktered testreszabhatóságára. A loot nagyon gyenge! Sokkal jobban jár az ember ha inkább craftol magának valamit, vagy dismantle-ből pénzzel megszedi magát és abból vesz cuccokat. Alig esik valami jó rarity. A fegyverekből is nagyon kevés van. Három fő kategóriába sorolhatóak. Power, Tech, Smart. Ezek a fegyverek passzív képességeit befolyásolják, meg hogy milyen elven működik. Aztán vannak a tipikus machinegun, pistol, rifle, shotgun, heavy stb stb osztályok. Minden nagyobb cégnek vannak fegyverei amik különféle ritkasági osztályba vannak sorolva. Minél ritkább egy fegyver annál több mod slottja van, passzív effektje és a sebzése is jobb. Hiába van a Wikipédia szerint több mint 20-30 lőfegyver, ha mind ugyan úgy viselkedik. Jó, nem vártam Borderlands szerű változatosságot, de azért megkérdezem én, hogy hol vannak a bow-ok, crossbow-ok, aknák, shuriken-ek és az egyéb egzotikus fegyverek? Vannak úgynevezett Iconic ritkaságú fegyverek, amikből csak egy van a játékban (?) és teljesen egyediek ezeknek a statjai, vagy hogy hogy viselkedik ha meghúzod a ravaszt. Ezek többségében tényleg jók, de alig egy tucat van belőlük és talán le sem fedik az összes fegyvertípust. Persze ezt kezeljétek fenntartássokkal, mert még messze vagyok a játék végétől.

    Utoljára pedig vegyük át a karakter testreszabhatóságát és nem, nem a kinézetre gondolok. A karakter generáló szerintem ok, mindenki meg fogja találni a saját V-jét benne. Habár jobb ha jól összerakjátok a karit kinézetileg, mert később semmit nem tudtok rajta változtatni. Pl egy árva fodrász sincs a városban.
    Szóval a karakter. A játék elején lehet választani pár tulajdonságot amik alá tartoznak passzív skillfák. Nekem a "Blade" -nél egyből feltűnt hogy nincs wall running, pedig egy korábbi CDPR-es videóban volt ilyen. Mint utólag megtudtam kivették, mert nem tudták bugmentesen integrálni. Ok. Gondoltam később biztos lesznek beteg augmentek, és... hát... nem. Nincsenek. Az augmentek 90% unalmas passzív képesség. +20 armor, +15% crit, health recovery, ram recovery (netrunner-nek ez a "mana") és hasonlók. Van pár érdekesség, mint a Gorilla arm, Mantis blade, double jump, valami Wire, Berserk, oszt' kb ennyi. Jó, akadnak még ezen kívül olyan implantok amik adnak valami aktív képességet, de spoilerezni nem akarok vele. Szerintem ez mind nagyon kevés és teljesen ötlettelen. Talán a jövőbeli kiegészítőkkel majd kapunk új cuccokat, de ez a jelen állapotában nagyon nagyon kevés. Így is rengeteg buildet lehet összerakni, csak írjátok be a Google-be "Cyberpunk 2077 builds" és tonna számra vannak jobbnál jobb összeállítások, csak picit többre számított az ember. A karakter buildelés annyiban kimerült, hogy húzod a passzív fát és mellé olyan passzív augmenteket raksz a karira ami azokat támogatja... passzívan. Remélem átjön hogy ez mennyire savanyú így.

    Külön már nem akarok kitérni a ruházatra és a védelmi értékekre, de itt sem alkottak a CDPR-es srácok valami jó munkát. Az emberek nagyrésze úgyis azt fogja hordani ami jól áll vagy jó statokkal bír, mert sajnos semmi transmog/skin vagy hasonló rendszer nincs a játékban. Van lehetőséged fejleszteni a régi cuccaidat is, amit még nem igazán értek hogy mi alapján növeli az adott item statját, mert néha találok ugyan úgy kinéző cuccokat, csak jobb statisztikákkal, de kisebb item level-el. :F Nem tudom ez bug vagy feature, de ez a gondolatom sokszor az egész játékra kivetítődik. Picit elakadtam valahol és egyből jön a gondolat hogy ez bug? Nem tesz jót ez az állapot a játékmenetnek, mert a játékos mindig megkérdőjelezi a mechanikákat. Tegnap találtam egy küldetést ahol lopni kellene és bizonyos tech szint kellene egy ajtó kinyitásához. Semmi más bejáratot nem láttam vagy hackkelhetőséget, esetleg ellopható kulcsot, így inkább hagytam és majd később visszatérek. Már ha nem bugolt be ez is...

    Ha nem venném a rengeteg hibát ami a gameplay-em rontja azt mondanám oké a játék. Nem forradalmi, de legalább a story jó. A gameplay meg egy erős közepes, mert nem ad akkora szabadságot mint amit elvárna tőle az ember. Ha valaki a konzolra történő megvételét fontolgatja az azonnal vesse el a gondolatot! Az 1.04-es patchnél járunk és még mindig instabil a játék, rengeteg a bug, alacsony az fps és teljesen alap dolgok nem működnek megfelelően. Én egy ps4 pro-n játszom és nem vagyok megelégedve azzal ahogy a játék fut, kinéz és úgy ahogy egészében létezik a gépen. Ez a játék igazán csak jövőre lett volna kész, és több helyen érződik hogy egy SSD kell alá! Komolyan mondom aki eddig nem vette meg az ne is vegye, majd inkább jövőre a nextgen változatot. Mert a Cyberpunk 2077 azon fog csak rendesen futni és normálisan kinézni a most látottak alapján. Ha pontozni kellene az egész játékot, akkor 5/10-et adnék rá, de ha csak a story-t venném figyelembe akkor 8/10. Láttunk ezen a generáción nem egy játékot ami ettől sokkal jobban nézett ki, sokkal jobb volt a gameplay-e és bizonyos játékmechanikák is jobban meg voltak oldva. Az egyetlen jó dolgok a játékban az az, hogy ez egy Cyberpunk játék egy Cyberpunk univerzumban Cyberpunk karakterekkel, de a karakterfejlődés egy gyengébb akció rpg szintjén van... Nem egy CYBERPUNK szintjén. Jó befejeztem. Megyek enni valamit.

    [ Szerkesztve ]

    "It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

Új hozzászólás Aktív témák