- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Feketehalálra váltja a kékhalált a Microsoft
- 3D nyomtatás
- Házimozi belépő szinten
- HP notebook topic
- Házimozi haladó szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ubid
senior tag
-
ubid
senior tag
válasz
Jester01 #193 üzenetére
Tuti hogy jó helyen van a kép.
Egy másik projektet amit nem én írtam... letöltöttem az asztalra... onnan a project fájllal megcsináltam és a textúrázás működik.
Ugyan olyan könyvtárstruktúrába pakoltam énis a képemet.
Nem tudnál esetleg privátba segíteni ha elküldöm a teljes kódot ? nagyon fontos lenne , hálás lennék érte.
-
ubid
senior tag
válasz
Jester01 #191 üzenetére
Átírtam úgy ahogy mondtad .
Hibát nem ír, viszont DEBUG breakpointolva látható hogy nem veszi fel a file-t .
A mostani kód :
AUX_RGBImageRec *LoadBMP(char *Filename) // BMP-ket tölti be
{
FILE *File=NULL; // Fájl kezelő
File=fopen(Filename,"r"); // A fájl létezik-e
if (File) // Ha létezik a fájl
{
fclose(File);
return auxDIBImageLoad(Filename); // Betölti a bmp-t
}
return NULL; // Ha nem...
}
int LoadGLTextures() // Betölti a bitmapokat és textúrává alakítja
{
int Status=FALSE;
AUX_RGBImageRec *TextureImage[1]; // Textúra tárolása
memset(TextureImage,0,sizeof(void *)*1);
// tegla.bmp
if (TextureImage[0]=LoadBMP("kep/kep.bmp"))
{
Status=TRUE;
glGenTextures(1, &texture[0]);
// Mipmap textúra
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[0]);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST);
gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, 3, TextureImage[0]->sizeX, TextureImage[0]->sizeY, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, TextureImage[0]->data);
}
if (TextureImage[0])
{
if (TextureImage[0]->data)
{
free(TextureImage[0]->data);
}
free(TextureImage[0]);
}
return Status;
}Debuggerben a látható hiba :
És már amikor bele akarom rakni .. tehát File=fopen(Filename,"r"); megnyitom s áttolom a File-ba. már akkor se jó.
-
ubid
senior tag
válasz
Jester01 #189 üzenetére
Ezt kifejtenéd légyszives részletesebben ?
Arra gondolsz pl hogy wchar_T * ... stbt kéne használni a filename beolvasásához ?
ha igen ...
így használtam :
[AUX_RGBImageRec *LoadBMP(wchar_t *Filename) // BMP-ket tölti be
{
FILE *File=NULL; // Fájl kezelő
File=fopen(Filename,"r"); // A fájl létezik-e
if (File) // Ha létezik a fájl
{
fclose(File);
return auxDIBImageLoad(Filename); // Betölti a bmp-t
}
return NULL; // Ha nem...
}
int LoadGLTextures() // Betölti a bitmapokat és textúrává alakítja
{
int Status=FALSE;
AUX_RGBImageRec *TextureImage[1]; // Textúra tárolása
memset(TextureImage,0,sizeof(void *)*1);
// tegla.bmp
if (TextureImage[0]=LoadBMP("kep/kep.bmp"))
{
Status=TRUE;
glGenTextures(1, &texture[0]);
// Mipmap textúra
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[0]);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST);
gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, 3, TextureImage[0]->sizeX, TextureImage[0]->sizeY, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, TextureImage[0]->data);
}
if (TextureImage[0])
{
if (TextureImage[0]->data)
{
free(TextureImage[0]->data);
}
free(TextureImage[0]);
}
return Status;
}így aláhúzgálta ismét a filename dolgokat.
újabb hibákat írt :
Error 2 error C2664: 'auxDIBImageLoadA' : cannot convert parameter 1 from 'wchar_t *' to 'LPCSTR'
Error 1 error C2664: 'fopen' : cannot convert parameter 1 from 'wchar_t *' to 'const char *'
Error 3 error C2664: 'LoadBMP' : cannot convert parameter 1 from 'const char [12]' to 'wchar_t *'
-
ngy_tms
csendes tag
Nem álló a kamera, hanem követő, azaz, az éppen kirajzolt autó középpontját nézi.
Ha gázt adsz, megy utána.
Sajna itt nem tudok rajzolni, de az alábbi kellene:
autót kirakni az x, y, z pozícióba (ez kész van)
autót irányát észlelni, aztán kitolni R hosszan erre merőlegesen,
megcsinálni a R sugarú kör körüli forgatást egy időegységre,
autót x, y, z-be(origó) visszatolni
Legutoljára kirajzolni. -
ngy_tms
csendes tag
Szia!
Próbáltam, de semmiképpen sem a várt eredmény történik. 2D-ben van az alábbi:
Adott egy autó, ami északnak néz. Rá van állítva egy kamera ami követi, de ez részben
fontos, mert van álló kamera is. Tudjuk, hogy hogyan állnak a kerekek (első kettő szöge).
Ismert az a képlet(remélem jó), ami megadja az R sugarat, ami körül elforgadjuk az
autót, ha kanyarodik (vagyis nem úgy fordulunk mint egy tank, ami eddig volt...)
Vagyis íven kanyarodik.
Na most az általad említett Rotate utáni ismételt eltolás odébbteszi az autót a pályán,
ami ugye _elfogadhatatlan_. Majd az ezutáni forgatás, ami elvileg jól forgatna valamiért
csak helyben forgat. Próbáltam ciklusban és tényleg helyben forgott az autó.
Mintha csak az első forgatás lenne.
Szóval meg kellene oldani, hogy az autó ne ugorjon balra 5 egységet, ha ez jön
ki forgatási sugárnak.
Ne ugorjon el a kamera elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Feketehalálra váltja a kékhalált a Microsoft
- 3D nyomtatás
- Házimozi belépő szinten
- AliExpress tapasztalatok
- The First Berserker: Khazan
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Fúziós energiát vásárol a Google
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Eladó Apple Ipad Air 5 10 9 / M1 /WIFI + CELLULAR / 256GB Újszerű állapotban!
- GAMER PC RTX 3060 Ti 32GB RAM FULL HD / 1440p
- MSI Claw A1M 036 Konzol
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F +Új RTX 3080 +Új 16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- HP Prodesk 600 G3 mini PC i5 7500T / WIFI / 8GB DDR4 / 256GB SSD / Type-C / 3x DP
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezeskonzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest