- OLED TV topic
- Milyen monitort vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Így nézz tévét 2025-ben: új ajánlások, régi szabályok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hamarosan kapható a Helegaly linuxos handheld gépe
Új hozzászólás Aktív témák
-
ALI_G
veterán
ray tracert írjon akinek két anyja van
van egy könyv, talán az egyetlen magyar nyelvű, abban vannak pszeudókódok.
nekem vizsgára kellett csak ray trace, de ott is csak az elmélete meg a képletek. (az is elég volt)
a könyv: Szirmai-Kalos L., Amtal Gy., Csonka F.: Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés, Computerbooks, 2004. Azóta asszem nem adtak ki újat. A mi egyetemi könyvtárunkban 3 példány volt mindössze, 300 hallgatóra. -
ALI_G
veterán
Nem tudom mit hagytam ki a textúrázáshoz. bmp-t akarok felhúzni, de semmit se csinál.
Ezeken kívül mi kell még hozzá?
#include "bitmap.h"
GLuint texture1;renderscene {
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture1);
glBegin(GL_QUADS);
glColor3f(1.0f, 1.0f, 1.0f);
glNormal3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
glTexCoord2f(0.0, 0.0); glVertex3f(-100.0f, -5.0f, 100.0f);
glTexCoord2f(0.0, 1.0); glVertex3f(-100.0f, -5.0f, -100.0f);
glTexCoord2f(1.0, 1.0); glVertex3f(100.0f, -5.0f, -100.0f);
glTexCoord2f(1.0, 0.0); glVertex3f(100.0f, -5.0f, 100.0f);
glEnd();
}és még a main végén ez szerepel:
texture1 = TextureLoad("floor.bmp", GL_FALSE, GL_LINEAR, GL_LINEAR, GL_REPEAT);
A Makefile-ba is bele van írva a bitmap.h és bitmap.o és a mappában vannak. -
ALI_G
veterán
ha a textúra eredeti színét akarod visszakapni, akkor a tárgynak fehér szűnek kell legyen, vagyis glcolor3f(1.0,1.0,1.0);
ha két fény akkor setupRCben is kettőt kell definiálni, lényeg, hogy két helyről legyen megvilágítva, vagyis a pos akárminek a vektora eltérjen egymástól.
talán így van. -
ALI_G
veterán
[link]
Ezt valaki el tudja nekem magyarázni? Cohen - Sutherland vonalvágó algoritmus. Valszeg holnap kérdezik tőlem vizsgán és a jegyzet elég ratyi. -
ALI_G
veterán
neharagudj, de rosz helyen keresed, ez Opengl programozás topic. Próbáld esetleg az azonnali kérdések órájában.
Nekem ilyet akkor dobott asszem mikor kevés volt a video memória, de ez nállad nem kéne, hogy fent álljon. 1024p-re már elégnek kell legyen még 128 MB is, ha nincs AA, AF akkor biztos. Esetleg növeld meg a virtuális memóriát, egy próbát megér. -
ALI_G
veterán
sajnos úgy teljesen elrontja a színeket (lehet vmi más miatt). A subdivide-ot nem vágom, de jó így ez nekem interpolálva. Így is kivehető mi micsoda
0.8/0.2 millis borostas baratunkMost csinálja ő is a kötprogot. Előlről kezdte, mert nem tetszett neki
Pedig szerintem célnak bőven megfelelt, sőt! Nekem tetszett is.
-
ALI_G
veterán
na leesett, ha kibe kapcsolhatóra csinálom, akkor látom van-e a változás, és van, de nagyon kicsi
azért nem vettem észre.
-
ALI_G
veterán
egy spot fényt akarok berakni, de semmit se csinál az alább kód, vagy leglábbis láthatót nem:
glLightfv(GL_LIGHT1, GL_POSITION, pos);
glLightf(GL_LIGHT1, GL_SPOT_CUTOFF, 60.0f);
glLightf(GL_LIGHT1, GL_SPOT_EXPONENT, 100.0f);
glLightfv(GL_LIGHT1, GL_SPOT_DIRECTION, spotDir);
glEnable(GL_LIGHT1);
környezeti részek:
GLfloat ambientLight[] = { 1.0f, 1.0f, 1.0f, 1.0f };
GLfloat diffuseLight[] = { 1.0f, 1.0f, 1.0f, 1.0f };
GLfloat specular[] = { 0.1f, 0.1f, 0.1f, 1.0f};
GLfloat specref[] = { 1.0f, 1.0f, 1.0f, 1.0f };
GLfloat spotDir[] = { 0.0f, -1.0f, 0.0f };
GLfloat pos[4] = {0.0f, 40.0f, 20.0f, 0.0};
glEnable(GL_LIGHTING);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specular);
glEnable(GL_LIGHT0);
Mi a problem? -
ALI_G
veterán
lehet, hogy láma kérdés, de így 1 után egy istenért se ugrik be, hogy kell tömör kört rajzolni (már a szavak se úgy jönnek elő
)
-
ALI_G
veterán
valakinek esetleg beugrik hogy kell drótvázasra csinálni egy egész progit? Csináltam már ilyet tavaj, de nem ugrik be...
-
ALI_G
veterán
meg van, a lib fájlom nem volt jó...kicseréltem és műxik minden.
-
ALI_G
veterán
Nem ez volt a baj
a BC még mindig ugyanazt a hibát adja vissza.
A VC pedig 102 hibát találvmi súlyos user error lehet itt. pls vki help
-
ALI_G
veterán
ezer kösz, mindkettőtöknek
Petya: azért, mert az alaplapom gariztatni van, még mindig fent csücsülnek rajta Pesten, már több mint egy hete, és haver gépén kell vmit kreálnom (már így is szétberheltem rakás progival, és még csak pár dolog van fent, amik nékülözhetetlenek nekem. Neki tuti nékülözhető, geográfusnem is bika a gép, akad össze-vissza, de több mint a semmi)
-
ALI_G
veterán
nemmegy a fordítás
[link] ez alapján csináltam mindent, de pár dolog nem stimmelt vele:
-Győződjünk meg arról, hogy a c:\BORLAND\BCC55\Bin\ könyvtárban található konfigurációs file-ok tartalmazzák a következőket:
* bcc32.cfg
-I''c:\Borland\Bcc55\include'' -L''c:\Borland\Bcc55\lib''''
* ilink32.cfg
-L''c:\Borland\Bcc55\lib'' -L''c:\Borland\Bcc55\lib\PSDK''
ez a két fájl nem is létezett eleve, nosza neki csináltam mindkettőt. Belemásoltam a fent írtakat (pl: I''c:\Borland\Bcc55\include'' -L''c:\Borland\Bcc55\lib'' /- kötőjel nélkül -/).
Készítsük el a Borland-specifikus glut32.lib könyvtárat:
implib glut32.lib glut32.dll
Ezt nem igazán vágtam, de bemásoltam cmd-be. le is futott vmi. csinált 1 fájlt a BCC55-ön belül. glut32.lib ezt.
Aztán másoltam is (Másoljuk át a következő file-okat: ...)
Majd fordítás, egy simpla fájl: hibaüzenet-tel zajlott le
ERROR E2075 Incorrect confuguration file option: borland\bcc55\include
Mit rontottam el? (sürgős, pls)
csak tudnám, hogy ha CODE-ba rakom a ''-t akkor miért rakja át ' ' -ra
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! I5 12600KF / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte GA-A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Corsair 750W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest