- Három játékprofillal készült az új Arc meghajtó
- Befutottak a beágyazott rendszerekbe szánt, tempós Ryzenek
- Mi történik a szemeddel, ha napi 8 órát monitort nézel? | Orvos válaszol
- A Synology visszatáncolt a saját márkás HDD-k megkövetelésének kapcsán
- 350 Hz-es IPS kijelzővel gyarapodott a Samsung portfóliója
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Külső 3,5'' mobil rack-ek topikja
- OLED TV topic
- Apple asztali gépek
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- A karmos/ujjbegyes fogásokkal nyomulók örömére megjött az Arye szénszálas egere
- SONY LCD és LED TV-k
- Vezetékes FÜLhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
ubid
senior tag
Még egy apró kérdés :
Megfelelően éles képet hogyan tudnék készíteni ?
300x300 -as-t eléggé elmossa sajnos.
vagy valami mód hogy kisimítsam ? -
ubid
senior tag
-
ubid
senior tag
válasz
Jester01 #193 üzenetére
Tuti hogy jó helyen van a kép.
Egy másik projektet amit nem én írtam... letöltöttem az asztalra... onnan a project fájllal megcsináltam és a textúrázás működik.
Ugyan olyan könyvtárstruktúrába pakoltam énis a képemet.
Nem tudnál esetleg privátba segíteni ha elküldöm a teljes kódot ? nagyon fontos lenne , hálás lennék érte.
-
ubid
senior tag
válasz
Jester01 #191 üzenetére
Átírtam úgy ahogy mondtad .
Hibát nem ír, viszont DEBUG breakpointolva látható hogy nem veszi fel a file-t .
A mostani kód :
AUX_RGBImageRec *LoadBMP(char *Filename) // BMP-ket tölti be
{
FILE *File=NULL; // Fájl kezelő
File=fopen(Filename,"r"); // A fájl létezik-e
if (File) // Ha létezik a fájl
{
fclose(File);
return auxDIBImageLoad(Filename); // Betölti a bmp-t
}
return NULL; // Ha nem...
}
int LoadGLTextures() // Betölti a bitmapokat és textúrává alakítja
{
int Status=FALSE;
AUX_RGBImageRec *TextureImage[1]; // Textúra tárolása
memset(TextureImage,0,sizeof(void *)*1);
// tegla.bmp
if (TextureImage[0]=LoadBMP("kep/kep.bmp"))
{
Status=TRUE;
glGenTextures(1, &texture[0]);
// Mipmap textúra
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[0]);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST);
gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, 3, TextureImage[0]->sizeX, TextureImage[0]->sizeY, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, TextureImage[0]->data);
}
if (TextureImage[0])
{
if (TextureImage[0]->data)
{
free(TextureImage[0]->data);
}
free(TextureImage[0]);
}
return Status;
}Debuggerben a látható hiba :
És már amikor bele akarom rakni .. tehát File=fopen(Filename,"r"); megnyitom s áttolom a File-ba. már akkor se jó.
-
ubid
senior tag
válasz
Jester01 #189 üzenetére
Ezt kifejtenéd légyszives részletesebben ?
Arra gondolsz pl hogy wchar_T * ... stbt kéne használni a filename beolvasásához ?
ha igen ...
így használtam :
[AUX_RGBImageRec *LoadBMP(wchar_t *Filename) // BMP-ket tölti be
{
FILE *File=NULL; // Fájl kezelő
File=fopen(Filename,"r"); // A fájl létezik-e
if (File) // Ha létezik a fájl
{
fclose(File);
return auxDIBImageLoad(Filename); // Betölti a bmp-t
}
return NULL; // Ha nem...
}
int LoadGLTextures() // Betölti a bitmapokat és textúrává alakítja
{
int Status=FALSE;
AUX_RGBImageRec *TextureImage[1]; // Textúra tárolása
memset(TextureImage,0,sizeof(void *)*1);
// tegla.bmp
if (TextureImage[0]=LoadBMP("kep/kep.bmp"))
{
Status=TRUE;
glGenTextures(1, &texture[0]);
// Mipmap textúra
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[0]);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST);
gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, 3, TextureImage[0]->sizeX, TextureImage[0]->sizeY, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, TextureImage[0]->data);
}
if (TextureImage[0])
{
if (TextureImage[0]->data)
{
free(TextureImage[0]->data);
}
free(TextureImage[0]);
}
return Status;
}így aláhúzgálta ismét a filename dolgokat.
újabb hibákat írt :
Error 2 error C2664: 'auxDIBImageLoadA' : cannot convert parameter 1 from 'wchar_t *' to 'LPCSTR'
Error 1 error C2664: 'fopen' : cannot convert parameter 1 from 'wchar_t *' to 'const char *'
Error 3 error C2664: 'LoadBMP' : cannot convert parameter 1 from 'const char [12]' to 'wchar_t *'
-
ubid
senior tag
Valaki erre a hibára tud kézenfekvő megoldást ?
Típusegyeztetéssel van a hiba textúrázásnál, ezért már be se tölti a fájlt magát a tömbbe.Error 2 error C2664: 'auxDIBImageLoadW' : cannot convert parameter 1 from 'char *' to 'LPCWSTR' c:\users\gery\desktop\snake- beadandom\snake- beadandom\snake.cpp 32 1 Snake- beadandom
-
ubid
senior tag
Helló!
Egy olyan embert keresnék aki el tudná magyarázni a textúrázást, valamint tudna egy picit segíteni!
Hálás lennék érte.
Kérem írjon privátba.
Köszönöm!
-
ubid
senior tag
Csak a glut cuccait másolgattam be a helyükre....
exe nem volt.
igen. be van állítva
-
ubid
senior tag
Kicsit sikerült mahinálnom vele és most már csak ezt a hibaüzenetet kapom !
Ezt is külön ablakba...
valaki help légyszives !
-
ubid
senior tag
Helló!
Valaki tudna segíteni hogyan kell pontosan telepíteni / beállítani az OpenGL-hez a dolgokat ?
(win 7 - microsoft visual studio 2010 )
Néztem több is a neten, de nem jön össze sehogy sem .
E szerint csináltam ITT
a demo fájlt is beraktam...
futásnál :
1error : Error 4 error C1010: unexpected end of file while looking for precompiled header. Did you forget to add '#include "StdAfx.h"' to your source? c:\users\gery\documents\visual studio 2010\projects\openglglutproba\proba\proba\probaglut.cpp 175 1 proba4 warning :
az inculde fájlokra
(#include <windows.h>
#include <gl/gl.h>
#include <gl/glu.h>
)skipped when looking for precompiled header use c:\users\gery\documents\visual studio 2010\projects\openglglutproba\proba\proba\probaglut.cpp
köszi a segítséget !
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Béta iOS-t használók topikja
- Formula-1
- Hobby rádiós topik
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Apple iPhone 14 Pro Max / Kártyafüggetlen / 256GB / 12Hó Garancia / 87% akku
- AKCIÓ! MSI MAG 325CQRXF QHD VA 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3086, 94% Akkumulátor
- Lenovo ThinkPad T14 Gen1 Ryzen5 4650U
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest