- Több játékon engedélyezi az FSR 4-et az új AMD Software
- Adobe Creative Cloud előfizetést kínál az NVIDIA App
- Gyárilag csendes mechanikus klaviatúra jön az MCHOSE-tól, nagy akkuval
- Hamarosan kapható a Helegaly linuxos handheld gépe
- Újabb variáns érkezett a Cooler Master legfelkapottabb Mini-ITX-es házából
- Milyen egeret válasszak?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen házat vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- SSD kibeszélő
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED monitor topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA® driverek topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
ubid
senior tag
Még egy apró kérdés :
Megfelelően éles képet hogyan tudnék készíteni ?
300x300 -as-t eléggé elmossa sajnos.
vagy valami mód hogy kisimítsam ? -
ubid
senior tag
-
ubid
senior tag
válasz
Jester01 #193 üzenetére
Tuti hogy jó helyen van a kép.
Egy másik projektet amit nem én írtam... letöltöttem az asztalra... onnan a project fájllal megcsináltam és a textúrázás működik.
Ugyan olyan könyvtárstruktúrába pakoltam énis a képemet.
Nem tudnál esetleg privátba segíteni ha elküldöm a teljes kódot ? nagyon fontos lenne , hálás lennék érte.
-
ubid
senior tag
válasz
Jester01 #191 üzenetére
Átírtam úgy ahogy mondtad .
Hibát nem ír, viszont DEBUG breakpointolva látható hogy nem veszi fel a file-t .
A mostani kód :
AUX_RGBImageRec *LoadBMP(char *Filename) // BMP-ket tölti be
{
FILE *File=NULL; // Fájl kezelő
File=fopen(Filename,"r"); // A fájl létezik-e
if (File) // Ha létezik a fájl
{
fclose(File);
return auxDIBImageLoad(Filename); // Betölti a bmp-t
}
return NULL; // Ha nem...
}
int LoadGLTextures() // Betölti a bitmapokat és textúrává alakítja
{
int Status=FALSE;
AUX_RGBImageRec *TextureImage[1]; // Textúra tárolása
memset(TextureImage,0,sizeof(void *)*1);
// tegla.bmp
if (TextureImage[0]=LoadBMP("kep/kep.bmp"))
{
Status=TRUE;
glGenTextures(1, &texture[0]);
// Mipmap textúra
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[0]);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST);
gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, 3, TextureImage[0]->sizeX, TextureImage[0]->sizeY, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, TextureImage[0]->data);
}
if (TextureImage[0])
{
if (TextureImage[0]->data)
{
free(TextureImage[0]->data);
}
free(TextureImage[0]);
}
return Status;
}Debuggerben a látható hiba :
És már amikor bele akarom rakni .. tehát File=fopen(Filename,"r"); megnyitom s áttolom a File-ba. már akkor se jó.
-
ubid
senior tag
válasz
Jester01 #189 üzenetére
Ezt kifejtenéd légyszives részletesebben ?
Arra gondolsz pl hogy wchar_T * ... stbt kéne használni a filename beolvasásához ?
ha igen ...
így használtam :
[AUX_RGBImageRec *LoadBMP(wchar_t *Filename) // BMP-ket tölti be
{
FILE *File=NULL; // Fájl kezelő
File=fopen(Filename,"r"); // A fájl létezik-e
if (File) // Ha létezik a fájl
{
fclose(File);
return auxDIBImageLoad(Filename); // Betölti a bmp-t
}
return NULL; // Ha nem...
}
int LoadGLTextures() // Betölti a bitmapokat és textúrává alakítja
{
int Status=FALSE;
AUX_RGBImageRec *TextureImage[1]; // Textúra tárolása
memset(TextureImage,0,sizeof(void *)*1);
// tegla.bmp
if (TextureImage[0]=LoadBMP("kep/kep.bmp"))
{
Status=TRUE;
glGenTextures(1, &texture[0]);
// Mipmap textúra
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[0]);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST);
gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, 3, TextureImage[0]->sizeX, TextureImage[0]->sizeY, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, TextureImage[0]->data);
}
if (TextureImage[0])
{
if (TextureImage[0]->data)
{
free(TextureImage[0]->data);
}
free(TextureImage[0]);
}
return Status;
}így aláhúzgálta ismét a filename dolgokat.
újabb hibákat írt :
Error 2 error C2664: 'auxDIBImageLoadA' : cannot convert parameter 1 from 'wchar_t *' to 'LPCSTR'
Error 1 error C2664: 'fopen' : cannot convert parameter 1 from 'wchar_t *' to 'const char *'
Error 3 error C2664: 'LoadBMP' : cannot convert parameter 1 from 'const char [12]' to 'wchar_t *'
-
ubid
senior tag
Valaki erre a hibára tud kézenfekvő megoldást ?
Típusegyeztetéssel van a hiba textúrázásnál, ezért már be se tölti a fájlt magát a tömbbe.Error 2 error C2664: 'auxDIBImageLoadW' : cannot convert parameter 1 from 'char *' to 'LPCWSTR' c:\users\gery\desktop\snake- beadandom\snake- beadandom\snake.cpp 32 1 Snake- beadandom
-
ubid
senior tag
Helló!
Egy olyan embert keresnék aki el tudná magyarázni a textúrázást, valamint tudna egy picit segíteni!
Hálás lennék érte.
Kérem írjon privátba.
Köszönöm!
-
ubid
senior tag
Csak a glut cuccait másolgattam be a helyükre....
exe nem volt.
igen. be van állítva
-
ubid
senior tag
Kicsit sikerült mahinálnom vele és most már csak ezt a hibaüzenetet kapom !
Ezt is külön ablakba...
valaki help légyszives !
-
ubid
senior tag
Helló!
Valaki tudna segíteni hogyan kell pontosan telepíteni / beállítani az OpenGL-hez a dolgokat ?
(win 7 - microsoft visual studio 2010 )
Néztem több is a neten, de nem jön össze sehogy sem .
E szerint csináltam ITT
a demo fájlt is beraktam...
futásnál :
1error : Error 4 error C1010: unexpected end of file while looking for precompiled header. Did you forget to add '#include "StdAfx.h"' to your source? c:\users\gery\documents\visual studio 2010\projects\openglglutproba\proba\proba\probaglut.cpp 175 1 proba4 warning :
az inculde fájlokra
(#include <windows.h>
#include <gl/gl.h>
#include <gl/glu.h>
)skipped when looking for precompiled header use c:\users\gery\documents\visual studio 2010\projects\openglglutproba\proba\proba\probaglut.cpp
köszi a segítséget !
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LEGO klub
- Xbox Series X|S
- Milyen egeret válasszak?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- EAFC 25
- PlayStation 5
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- Thinkpad X13 Gen2i 13.3" FHD+ IPS i5-1145G7 16GB 512GB NVMe gar
- Gyakorlatilag új, GARANCIÁLIS (2026.12.23-ig!) Asus ROG Strix G16 (G614JV) gamer laptop RTX 4060-nal
- Switch OLED piros-kék, 2025. novemberig Alza garis, dobozával és minden tartozékkal
- Eladó! MSI mag 360r-v2 komplett cpu hűtő (Csomagküldés az árban)+vezérlő
- NEOS BAZÁR számtek kellékek, kábelek, tartozékok, egerek
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest