Hirdetés
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
Nem akarom eloltani, majd nézem ahogyan porrá ég...
Lefutott már majdnem 200k-t, de ezidő alatt senkit nem zavart a világító ABS lámpa, senki nem vette a fáradtságot hogy visszategye a bilincset az intercooler-re hogy ne szívjon falsot...
Mióta visszakerült a helyére a cső és a bilincs elmentem vele 600km-t és nem jött vissza több hibajelzés, az ABS-ben pedig csak a szenzor hiba van (gondolom az elnyírt jeladó).
A kormány még fura, olyan bizonytalan, lehet gömbfej lesz?
Azt már nem vagyok hajlandó saját zsebből...
-
2ozzmexy
senior tag
Jaj, ne is idegesíts ezzel, én is utálom amikor azért nem cserélnek ki valamit, mert az autó nem írta ki.... Éppen az ilyen hozzáállás miatt hajtom most a "rollert"... még mindig nincsen új cégesem, szóval hámúszdé van.
Szóval a hétvégi projekt bimmer henkölés lesz, 12L olaj már van otthon meg 5L fagyálló, csak még keresek hozzá egy szélvédőmosó fedelet, valamelyik izommanner letörte és most folyton a kezemben marad. Xenon fényszóró 4ever...Nem tudom mikor cseréltek szegényben olajat, de kritikán aluli ami benne van, úgyhogy azt találtam ki, hogy most lecserélem, megyek vele 3-4k km-t (egy BP-Nürnberg lesz benne az már biztos) és újra lecserélem. Ez mennyire gáz ötlet?
-
2ozzmexy
senior tag
Fel ment a helyére, bár voltak aggályaim...
Mindenesetre ezen a gyári Mahle szűrőn meglepődtem. Az olaj sem lett az évszázad választása, a gyári előírást teljesíti, de az igen tág. (Mobil1 ESP 5w30 API SN/SM)
A leeresztőt meg folyáshatárig húzták a márkaszervizben, az kalandosabb volt, de megoldottam és még emelő sem kellett hozzá.
Na majd a bömös, érzem némi orális faktort benne, mivel látszólag az olajszűrőt már valami fogóval is piszkálták... -
Motion_Blur
félisten
A molylepke maradványok megfogják a dél-afrikai mutánst is
Nekem a légszűrőre mondta azt az emberem olajcserénél hogy most azt hagyjuk ki, mert odatettük az új mellé és nem tudtuk megkülönböztetni őket. Igaz ott csak 8 hónap és 8e km volt benne.
sz/rf/s Filtron amúgy
K Norbi: neidegelj, mi lett Veled?
-
No.01
addikt
Arban sem sok a kulonbseg...
Specifikaciot sajna mar egy jo ideje nem ertem csak annyit tudok, h a "nagyobb" betu jobb minoseget jelent, de a reszletek szamomra teljesen kinaiul hatnak.A Motullal anno (2t kart, LOL) volt jo tapasztalatunk, de az ugy nem most volt es a 2t es 4t kozott mar akkor is oriasi kulonbsegek voltak.
-
-
dssport
tag
Köszönöm szépen a választ! Annyi változás lesz, hogy valószínűleg legközelebb én viszek olajat (ha engedik) mert szeretnék mindig 1 adott típust ((pl ezt.:MOTUL SPECIFIC 948B 5W-20)) használni az autóban. Ők bevallottan nem mindig Castrolt töltenek, ha jól értettem még Cyclont mondott a csaj. Bár nagyon nem állt rá a fülem, mert eddig soha nem hallottam róla.
-
TommyY2
tag
Köszönöm a végső megerősítést Dluinet-nek is, így lesz.
Korábban már kérdeztem, hogy mit tegyek az 1.6 szívóbenzines Scenic-be.
Ajánlották bele a Motul Eco-Nergy 5W-30-at és az X-Cess 5W-40-et is (most Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 van benne).
Lehet, hogy abba is mehetne a Motul Eco-Lite 5W-30?Még egy kérdés. A Ssenic könyve GL-5 váltóolajat ír, elképzelhető, hogy olyan kell bele, nem pedig GL-4?
TommyY
-
Ezt a lehetőséget csak azért zártam ki, mert közvetlenül egy 200 kilométeres út után néztem, a 8-as felé jöttem haza; Fehérvártól kifújtam az orrát a pályán.
Szerk: mindig ilyenkor nézem, hosszú út után, meleg motorral - beállok a garázsba, kb. 5-10 percet várok (közben kipakolok, leszedem a bogarakat).
-
Asbee
veterán
Igazából sajnos ilyen hirtelen jött brutál olajfogyasztás miatt, hengereken, tengelyeken kívül kapott egy teljesen generált a motor, így rövidtávok miatt is átállok 5w-30-ra. Szerdán kész, arra kéne olaj.
Szóval nem is igazán váltás, hanem hosszabb távra keresek. Érdekes Intercarsnál a Moly olajak kedvezménnyel olcsóbbak mint legolcsóbb helyen neten, de így utánanézve nem egy agyon adalékolt olaj. Mondjuk 7-8 ezrenként ugyanúgy csere lesz.
-
johnny_b
csendes tag
Köszönöm a gyors választ!
A felhasználói kézikönyve szerint 5W30 magasabb sebességen hosszabb utakra nem ajánlott. Ugyan ritkán, de van autópályázás is, de többnyire városi és külvárosi forgalom. Sajnálatos módon anyósom szereti, ha üvölt a motor
Fogalmam sincs, mi van benne. Az biztos, hogy belelocsoltak legalább 1L OMV 15W40 olajat, mert szó szerint alig volt olaj a kocsiban és "ez volt a benzinkúton kapható legjobb olaj" (a kézikönyv szerint OK, ha nincs más). Hosszú évek küzdelme után sikerült végre rávenni, hogy karbantarthassam a gépet.
Elvileg 10W30 vagy 10W40 lenne a gyári ajánlás, de olvastam olyat is, hogy 15W40 ajánlott bele, más szerint csak a 10W40, viszont az 5W40 "felesleges luxus"
-
grizlisandor
veterán
A technikáról volt már videó a totalcar-nál.
Érdekes, nem beszélt az olajokról és helyettesítéséről.(#7810) DeathAdder:
Akkor már volt értelme a videót megcsinálni. -
grizlisandor
veterán
Kopasz autómataváltós videójában azt mondta az ember, hogy a Motul autómataválóolaj termékcsalád az autók 95%-ba jó.
-
DeathAdder
veterán
Ez lesz szerintem, fel is ajánlotta egy német ismerős, hogy elhozza ha jön, és cserébe majd autózunk egyet
molnarpeter - én is így gondolom, már majdnem megrendeltem a Motul ATF 6-ot, de a szerelőm mondta, hogy ő ezt a melót nem vállalja, és átirányított egy kimondottan automata váltó szervizelésével foglalkozó műhelyhez, elmentem, nagyon képben volt a tulaj, azonnál vágta már telefonon évjárat alapján hogy milyen váltó, de a melót csak akkor vállalja ha a gyári mercont kapja...
A hely bizalomgerjesztő, mert épp egy bentley meg egy x7-es állt a műhelyben
mondjuk azt nem nagyon értettem miért nekem kell akkor beszerezni, meg a váltóolajszűrőt, valószínűleg tudta hogy ez usa ford, ahhoz meg nagyon nem egyszerűOlvastam usa fórumokat is, ott is többen írták hogy a gyárit ajánlják csakis, meg a hondánál is azt mondták nekem, hogy csak a gyárit semmi mást..
-
Megrendeltem, átvettem. Hozzácsaptam egy Total benzin üzemanyag adaléköt, mert szeretek mindenféle gyanús lötyiket az autóba öntözni.
Ha erőt veszek magamon, délután cserélem. Előtte vagy ózont vagy klímabombát kap, majd kitalálom. A bomba áll nyerésre.
-
Igeeen, ez itt a kérdés.
Júliusra tervezem az olajcserét, szóval a készleten lévőt felhasználom hamarosan.
Fél évesek a fékek, a nyári gumik tavaly nyáriak / kora ősziek, a téli gumikban van még 1-2 szezon (2017-es gyártás), szeptemberben műszaki vizsga jön. + Jó autó. Ráér eladni jövő ősszel. Addig kell még egy pollenszűrő. -
DeadMeat
nagyúr
Igen eddig tiszta sor, az SP mivolta miatt néztem ezt az olajat, viszont a cégnek nem az van raktáron, hanem SN plusz RC fajta, mert LM még nem szállítja Angliába az újabb fajta , azaz az SP változatot ebből az olajból. Így is ezt ajánlanád? Sajna ennek az adatlapját már sehol nem találom csak az újabb változatát.
-
DeadMeat
nagyúr
Igen is, meg nem is.Atlag ~2km egy ut oda+2 vissza, kozte nincs leallitva az auto. Etelkiszallitas a munkaja
Ezert nagyon hidegen sincs hajtva, uzemmeleg a munkanap 90%-ban. Ami azert igy sem kis terheles az autonak.
En is a LM-re gondoltam, viszont ahonnan rendelve lenne gyanusan a legolcsobb minden elerheto online bolt arai kozul, erre az olajra vonatkozoan. Viszont fent van LM honlapon mint online salaes partner. [link] Ez lenne az az oldal. Osszehasonlitaskent [link]
Kicsit elbizonytalanodtam, az eredetiseget illetoen.De ha meg hamis az olaj, azert ez az ar ami, miert lenne fent LM partnernek? -
DeathAdder
veterán
5W20-at ír, track pack 5W50, pedig ugyanaz a motor, ugyanaz a ló.
Azért van egy kis szakadék a két melegoldali viszkozitás között, nem?
API/ACEA besorolást sajnos nem találok sehol a manualban.
troll81 - lehet, de úgy gondolom nincs szükségem 5W50-re, pályára úgy sem viszem, közúton meg bármikor körbeautóz egy 90 lóerős céges Skoda, ha nagyon akar
Az meg talán nem árt meg egy 5W20-nak, ha egyszer-egyszer elrúgom neki.
-
DeathAdder
veterán
Én a motul.com-on kerestem rá, és mindenre adott ajánlatot, csak motorolajra nem
Semmi extrém felhasználási mód nem lesz
Ekkor ez most jó kérdés, hogy milyen legyen. A 2012-2014 évjáratra azt hozza be amit linkeltél, ám a 2013-2014 Track Pack-ra, ami az enyém már a Sport 5W50-et hozza be, a beöntősapkán viszont 5W20-at ír.
-
norrberth
addikt
Hát az újak már nem büdösek.
Meg jobb az Euro.
Csak azok a kocsik még nagyon drágák.Javarészt az utakon büdik járnak
H András mindig elmondja ezzel már elkéstünk.
Lassítani lehet csak a klíma változást. Megszüntetni nem.
Én alig várom a villanykorszakot, kezdhették volna előbb is.
Ezek a belsőégésű motorok már kőkorszaki fosok.
elavult. Rég nem ezt kellett volna fejleszteni...
De az olajmaffia nagy úrVw szervizbe kapott castrolt?
-
BlacKSouL
addikt
Egyrészt már ugye nem Göbi az olajdoki. Másrészt simán elképzelhető hogy ő is 5w30-at ajánlotta volna. Harmadrészt ha erősen sugallják a manuálban a 0w20-at, akkor az nem véletlen. Negyedrészt szerencse hogy a 320 lovas turbós TypeR-be megmondja a gyár hogy 0w20 és kész. Mer' a turbó, meg a teljesítmény meg a bármi miatt abba is biztos hogy 5w30-5w40-ek kerülnének vagy kerülnek is mer' az stabilabb, jobb, stb...
-
bozont
veterán
7-8e km környékén szoktam cserélni, ez kb az éves futás. Csak most a covid miatt ugye nem nagyon megyek másfelé, cserébe a céges busz helyett autóval járok dolgozni (ez a napi 2x12km). Eddig még nem volt ilyen, azért lepett meg. Látszatra nem volt semmi rendellenes a leengedett olajban.
-
Laybee
őstag
Nagy nehezen kisilabizáltam az olaj témát:
Nissannak a Motul ECO-Lite 5w-30 választanám. kb 1 hónapja lett kibeszélve itt. 1995ös benzinesbe mehet a dexos 1 gen2? Beteszem a gépkönyvben lévő leírást.
A Polo 6n-nek meg [link] ez alapján valamely 0w-40. Dluinet ajánlotta ugyanerre a motorkódra. 5w30ra azt írja , hogy kerülni kell magas fordulatszámot és a terhelést.
Gépkönyvébe ez van írva:
Köszönöm a megerősítést! -
bul07
nagyúr
-
MasterMark
titán
Igen, gyári olajszűrő + leengedőcsavarhoz a tömítés emil frey-ből van (beleraktam az olajszűrő dobozába), Mahle cuccok kauffer, olaj unix. Az olaj kicsit csúszott a unix feltörés miatt.
Szerencsére még a rendes Tokyo Roki japán gyártású olajszűrő beszerezhető, csak a biztonság kedvéért vettem egy Mahle-t is, nem kell két motorolajszűrő a kocsiba.
szerk.: Ja meg van itthon már egy Filtron is, de nem tetszik.
-
zsolti1
csendes tag
Szia köszi szépen.
Visszaolvastam nem is olyan egyszerű ez az olaj téma,
hogy mobil 5w-30 ast tegyé bele,az jó lesz.
Habár ha az autó könyvét nézem kb bármilyen
olajat tehetnék bele ami legalább SG-és 10w-40
A shell olajat se magamtól álmodtam meg
kb. 2 éve ajánlották itt.
Amit még néztem és talán jó lenne az a
LIQUI MOLY Special Tec DX1 5W-30
de ha azt mondjátok maradjon a
Motul 8100 Eco-lite 5W-30 akkor az lesz.
Ez van a könyvében: [kép] [kép]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad T540P - i5-4GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 6GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R7 5700X3D 64GB DDR4 500GB SSD RX 6800 16GB Zalman Z1 Plus GIGABYTE 850W
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest