Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Bazsesz

    őstag

    Jónapot emberek!

    Többhetes kihagyás után újra kérdezni szeretnék valamit (aztán megint nem leszek egy jódarabig, ígérem).

    Szal az a helyzet, hogy kellene nekem valami, és nem tudom, hogy hol lehet olyat kapni, hátha van valami pesti, aki tudja.

    Szal mi kell nekem: új jeles LADA-s téli kabát :B Valami olyasmire gondoltam, hogy jó vastag, kék alap, háttulján egy új LADA jel, alatta LADA felirat, meg az elején ugyanez kicsitbe. A többi extra, de ilyen vackok ne legyenek rajta, és lehetőleg ne ''sufnikészült'' legyen. Tudom kicsit nagyok az elvárások, de ha lehet kapni ferrarisat, mercedesest, meg subarusat, akkor pont ezt a világmárkát miért hagynák ki? :B

    Szal minden segítséget megköszönnék!

    Üdv: Balu

    ''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

  • Bazsesz

    őstag

    válasz tildy #814 üzenetére

    húúúúúha. sok topikba írtam én ladás kiselőadást. majd összetolok valamit, addig szedje össze a kérdéseket, hogy azok is benne legyenek. Bár vezetési élményem nem sok van, mert most csinálom a jogsit, és csak egy kicsit gyakoroltam rajta, de mint anyósüléses kukautasnak azért van jópárezer kilométernyi. :)

    ''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

  • Bazsesz

    őstag

    válasz tildy #818 üzenetére

    Akkor írom röviden, tömören a 2112 (Samara-szerű) változatot..

    amolyan bevezető:
    1499-es 16 szelepes, injektoros, 93 lóerős, 5 sebességes váltó, órát kiviszi 5 személlyel tele csomagtartóval röhögve (200-as az óra benne), fogyasztásra anyámnál vegyesen 7 körül, városba 8-8,5. 4 villanyablak, Kulcsos központi zár, 1-2 extra visszajelző. Bosch elektronika.

    Beltér:
    hatalmas tér, magam mögött simán elfére háttul teljesen hátrahúzott első üléssel, csak kicsit lehetne magasabb a háttulja (196 centi magas vagyok). automata szabályzós hűtés (nem klíma, hanem a régi ladás hűtés kicsit megautomatizálva, elég jó). Kényelmes, nincs az az érzés, mintha a padlón ülnél, és egy 2 méter magas gyerek simán elfér elől, háttul meg egy pici fejmozdítással.

    Külső:
    metál fényezés, gyári spoiler integrált pótféklámpával. háttul hatalmas fényvisszaverő, H1-es izzó a tompítottba is, és a távolságiba is. mind3 külön izzón van. izzócserét egy ovis elvégzi, nem túl bonyolult. karosszériában van anyag, de rendesen, nem horpad, mint a szuzuki. Példa: nekitoladás kerítésoszlopnak kicsit nagyobb sebességgel, semmi horpadás, csak egy kicsit a festék jött le.

    Motortér:
    Kábelek kötegelve vannak, motorblokk leborítva, mint ahogy az megszokott. Motorháztető szigetelve van. Akksi ukrán, vagy orosz, vagy nemtudom hogy milyen, gond nincs vele, bár azt mondják, hogy érdemesebb lecserélni valami márkásabbra.

    Csomagtartó:
    Egyszóval elég nagy. Lehajtva a hátsó üléseket meg mégnagyobb. Samara csomagtartótól asszem nagyobb valamivel, lehajtva meg főleg.

    Szervíz:
    Miskolci szervízzel van csak tapasztalat, a többit nem tudom. Szervizesek rendesek, nem néznek hülyének, nem lazsálnak órákat egy kis dolgon. az autó tisztaságára ügyelnek, nem néznek hülyének.

    Alkatrészárak:
    Viszonylag nem olyan drágák, bár van itt is 1-2 húzós dolog. Amiről van tapasztalat: villanyablak darabja 10k, abszolverzár szintén 10k (bár akkor garis volt épp), légszűrőbetét 1,5k. A többivel még nem volt gond (kopp-kopp)

    Észrevételek:
    -elektromos ablakkal csínnyán, nem szabad teljesen felhúzott állapotban sokáig nyomni, mert hamar tönkremehet (sajnos tapasztalat, 10k darabja a gyári ablakemelőnek)
    -gyárilag orosz gumi van rajta, márka meg méret az olyan, amilyen éppen van a gyárba (nekünk speciel 185/60 R 14 Barguzin márkájú, viszont 175/xx R 14-es a gyári adat), viszonlyag elmegy, de érdemesebb valami komolyat venni rá.
    -ha sokat pakolsz a csomagtartóba, akkor a hátsó kerék hozzáér a műanyag ''kerékdobhoz'' (vagy hogy hívják)
    -régi ladákhoz megszokottan nagy ívben lehet vele kanyarogni, csak városi ''elmegyekveszekegykilókenyeretoszthazamegyek'' inkább ne, mert a parkolás nem éppen leányálom vele (régi lada-effektus).
    -régi ladákhoz megszokottan ez is össze tudja csapni a saját szélvédőjét. Ez nem hiba, de legalább ezt korrigálhatták volna :)
    -viccként fogható fel, hogy villanyablak, központozár, spoiler minden vacak alap, kivéve a kulcsos tanksapka... hogy miért az még mindig nem tudni.

    Röviden, tömören ennyi, amúgy nagyonüber, és 2160e Ft-ért nem drága, főleg úgy, hogy alapáron van benne jópár extra, ami más márkáknál, tipusoknál alapáron nincs benne. Családi autóként nagyon bejön, anyémék nem bánták meg, hogy ezt vették meg.

    Majd ha lesz még időm írok még 1-2 gondolatot.

    ''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

  • Bazsesz

    őstag

    válasz tildy #849 üzenetére

    Amúgy nemrossz autó a logan, de én inkább elgondolkoznél rajta, hogy mit vegyek. Amit javasolni tudok még esetleg, az a Skoda Fabia. Kicsi a bors, nincs benne sok lóerő, de nagyon klasszul össze van az rakva, és megy amennyit mennie kell. És most félmisiért beszámolják a régi autót.

    Amúgy a vezetésoktatóm mondta meg az igazam az autók milyenségéről. Az, hogy melyik autó mennyire van jól összerakva, az leginkább a rutinpályán derül ki hosszútávon, mert ott van a legjobban igánybe véve a kuplung, a váltó meg maga az egész szerkezet.

    Szerk: amúgy mi a gond a Samarával? :)

    [Szerkesztve]

    ''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

  • Bazsesz

    őstag

    válasz tildy #851 üzenetére

    Lefulladás mindenkivel előfordul. Én is elég szépeket fulladtam a rutinpályán, öröm volt nézni. Bár mondjuk az a fabia volt a fene nagy finomságával. Kuplungot gázt nem érzem, szal általában jobb esetben 2000-res fordulattal indulok (jobb esetben, mert vagy alapjáraton tudok, vagy minimum 2000-resen). A kuplung meg szvsz katasztrófa. Dehát ugyebár kezdeti nehézségek. De a ladába érzem a dolgokat, kuplungot szépen kezelem, meg a gázpedált is.

    De hát no, pont azért jó a lada, mert az ''orosz ipar remeke'' nem tartalmaz olyan dolgokat, hogy szervó, meg kifinomult szerkezet, stb, így jóval könnyebb szerintem megérezni a dolgokat benne. Hozzáteszem ezt egy cirka 1 éves fabiahoz mérve a 2112.

    ''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

  • Bazsesz

    őstag

    válasz Panther #858 üzenetére

    Autópályán tesztelve. Lassan ment fel, de vitte az órát, és ha jól emlékszem még nem volt a fordulatszám a sárgában. Igaz huzamosabb ideig nem ment, csak egy próba erejéig, hogy viszi-e. Meg kellett idő, még begyorsul annyira.

    Amúgy egy motorikusan jó állapotban lévő széria 2107-tel (1500 ccm, 75 LE, 4 sebességes váltó) is kiviszed a 180-as órát. Haver ladájával multkor ki akartuk vinni, csak kevés volt a 26-os Sajóivánka-Kazincbarcika viszonylag egyenes része erre, így csak 150 sikerült. De Hozzáteszem az egy 17 éves autó. És az is meg volt pakolva gépekkel, meg 4 személlyel.

    Szal megy az, csak idő kell, még felgyorsul. Meg nem azt mondtam, hogy tartósan megy annyit, hanem hogy kiviszi :) Tartósan nincs az a hülye, aki 200-zal megy, főleg 130-as KRESZ sebességkorlátozással...

    Kalandornak:
    Gratulálok! Sok boldogságot (és gyekeret :) ) kívánok Nektek!



    ''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

  • Bazsesz

    őstag

    Üdv!

    Hatalmas nagys a probléma.

    Szal adott egy HP Scanjet 3970 szkenner, aminek behalt a tápja. Hosszas gondolkodás, és kérdezgetés után sikerült szert tennem egy állítható feszültségű, 2000mA-es tápra. Azt mondták, az zsír lesz, mivel 1250mA-es a gyári, és sehol nem találok olyant.

    Szal ma sikerült megvennem a cuccot, örültem is, hogy végre tudok szkennerelni majd. összedug, működik. Juppí. Szkennberelnék, megáll felénél a fej, és semmi. innentől kezdve nem tudtam életet lehelni bele.

    Mi lehet a prob, illetve gariidőn kívüli hp cuccokat mennyiért javítanak?

    ''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

Aktív témák