- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- NiMH akkumulátor
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Ősszel jönnek a Toshiba új, vállalati szegmensbe szánt merevlemezei
- OLED TV topic
- Formabontó vezetékmentes klaviatúrák jöttek a Keychron műhelyéből
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Home server / házi szerver építése
- Autóhifi
Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Két hét múlva Samsung Galaxy Unpacked
ma A dátum július 10. A nagyszabású bemutatón hét terméket várunk, köztük az új hajlítható modelleket és a Galaxy Ring okosgyűrűt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Előfordulhat, hogy van raktáron, mert a nagykerben is nagyon ingadozik a GTX 460 ára. Nyilván ha olcsó, akkor olcsón is lehet adni. Persze az kérdés, hogy ez mekkora mennyiségre vonatkozik, de ha ennyiért kitették, akkor volt raktáron ennyiért legalább egy darab. Azon nem kell csodálkozni, hogy gyorsan kipucolják ezeket a készleteket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Taifa Díaz #222 üzenetére
Azokra a kis szárnyakra gondolsz az autón? Vedd meg a legerősebb trailblazer csomagot az autóhoz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Taifa Díaz #224 üzenetére
Igen. Nem ugyanaz a csomag van a kocsin.
A geometria a modell alapján készül el. Azt még nem találták fel, hogy ezt a a GPU kedve szerint változtathatja. Az egyetlen lehetőség erre a tesszellálás, de azt meg csak a vízre, a nézőkre és a zászlókra alkalmazza a játék. A kocsi geometriája akkor változhat meg, ha a modell geometriája változik, de az még tesszellálás mellett is lehetetlen, hogy eltérjen a displacement map. Ergo nem ugyanaz a trailblazer csomag volt a kocsin.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Taifa Díaz #228 üzenetére
Az autóra nincs is displacement map alkalmazva.
Felesleges harcot vívsz a tényekkel. A programkód módosítását nem engedi meg a DX10+. A driverben egyedül a tesszellálási faktort lehet limitálni, mert az fix funkciós egység, de ez sincs limitálva, mert a víz hullámzik, a zászlók lengenek, a közönség pedig tombol.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Taifa Díaz #245 üzenetére
Szomszédnak GTX 460-at javasoltam vásárra. Amióta az AMD adott kulcsokat a Dirt 2-höz, azóta ezzel nyomjuk. Semmi különbség nincs a kocsik között, ha ugyanazt a csomagot vásároljuk hozzá. Persze két trailblazer csomag között a különbség látható, de ez teljesen normális, mert a modell is megváltozott.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Alastair' #264 üzenetére
Azért nem akarják elhinni, mert Dirt 2-ből korábban csináltunk képminőség tesztet.[link]
De van más játék is.Pár helyen sajnos sikerült elbacarintani a képarányt, de a lényeg lejön. Egyedül a Metro 2033-mal van baj, ami nem engedi a Fermin a maximális textúrarészletességet, de ezt már bevallották a fejlesztők, hogy elkúrták (azóta is dolgoznak a javításon
, ezt mondjuk az NV-nek nem érdemes felróni, mert MSAA mellett minden kártyán előjön, vagyis a fejlesztők sárosak. Szokás szerint hanyag munka.
). A Crysis még a probléma, ahol a Fermin hiányzik pár tereptárgy, de ezt nemrég javította az NV a driverből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Taifa Díaz #446 üzenetére
Semennyivel, mert a tesszellációs motor az AMD kártyáiban ugyanaz. A HD 6000 tartalmaz egy jobb tesszellációs egységet, de az sem számottevő újítás, mert a tesszelláció gondja az API futószalagjában van, és ezért nem alkalmazzák a játékokban. Az AMD és az NV tesszellációs megoldása abban különbözik, hogy az AMD a triangle setupot előbbre helyezte a pixelkonverziónál, gondolván, hogy a mai kártyák úgyis 2x2 pixeles griddel dolgoznak és nincs olyan hülye fejlesztő, aki 16 pixelnél kisebb háromszöget csinál. Ez már csak azért is számottevő szempont, mert a raszterizáció hatásfoka 14 pixel/poligon alatt kapásból 50%-ot esik, ami teljesítménypazarlás. Éppen ezért az AMD arra törekedett, hogy a rendszerük 16 pixeles méretű vagy ennél nagyobb poligonoknál legyen gyors. Az NV megvalósítása gyökeresen eltérő, mert a GeForce-ok pont, hogy a 16 pixelnél kisebb poligonoknál érzik jól magukat.
Ezzel kapcsolatban itt egy marha jó kép. 16 pixelig gyorsabban dolgozik a Radeon, míg az alatt már beáll a limit.
Lényegében az AMD úgy gondolta, hogy a fejlesztők nem fogják feláldozni a reszterizálás hatékonyságát, mert az nagyon sokba kerül a kártyáknál, és a képminőségre nincs hatással a 16 pixeleknél kisebb háromszög. Éppen ezért azokat a tranyókat amiket egy szétlőtt setup követel, okosabban költötte el, aminek az az eredménye, hogy jelentősen kisebb lapkákat csinálnak a konkurensnél. Ez a sweet spot alapvető építőköve.A Radeon HD 5770 elveri a GTS 450-et. Az NV kártyája a HD 5750-nel van pariban. Ez tény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a játék esetében nem jelent problémát a raszterizáció hatásfokának megölése, akkor az NV bepénzelheti a 8 pixeles/triangle tesszellációt. Persze kérdéses, hogy ez mikor nem jelent problémát, talán csak akkor ha nincs semmi interakció a tesszellált felülettel, és rendkívül kevés objektum van a képernyőn. Például egy repülős játék ilyen lehet. Ha kevés az effekt és nincs post process, akkor meglehet rossz raszteres hatásfokkal is a jó sebesség. Persze ezt az AMD baromira könnyen kivédheti, mert a tesszellációt csak a domborzatra lehet alkalmazni, és egyszerűen a driverben meg kell adni egy maximális felbontásfaktort, aminél többet nem tesszellál a kártya. Mivel a 16 pixeles háromszög még így is baromira pici, semmi különbséget nem fogsz képminőségben észrevenni, túl messze van a domborzat.
Ezt egyébként mindenki kipróbálhatja a Heavenben. Extreme tesszelláció mellett lehet tologatni a tesszellációs faktor csúszkáját. Alapértelmezésen középen, azaz 1.00-n áll a csúszka. Ez 4-6 pixeles háromszögeket jelent többnyire (ennél kisebbet már ők sem mertek berakni, mert így is ki van csinálva a raszterizálás). Ha leviszed a csúszkát 0.60-ra, akkor kb. 12-16 pixeles háromszögeket kapsz. Csinálsz fényképet és össze lehet hasonlítani, hogy mennyi gyakorlati különbséget jelent ez.
A DX12-ben már más lesz a tesszelláció. Ez a futószalag így nem jó. Pontosabban csak korlátozottan az. Kell az interakcióra javítás, és meg kell oldani a raszterizálás hatásfokának problémáját. Mindkettőre vannak javaslatok.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SSJPeter #1472 üzenetére
Kirakhatnák akár most is, mert a Gainward press siteján már van egy új WHQL driver. Bár az lehet, hogy nem az lesz az amit a jövőhéten kiraknak.
Szerk.: Jap, ahogy olvasom. A következő hétre egy másik van ütemezve. Az NFS Hot Pursuit élsimítása miatt nem jött ki karácsonykor ez a driver. Az MSAA algoritmus nem nagyon akar működni. Lassan az NV-nek sem lesz más út csak az MLAA, bármennyire is ódzkodnak tőle.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Alastair' #1485 üzenetére
Nekem a multi ugyanúgy ment, mint a single. Valószínű, hogy ez ilyen konfigfüggő dolog. Sajna egyre több olyan probléma van, hogy az FPS-ed jó, de akad (és ami fura, hogy a játék másképp viselkedik multiban és singleben), továbbá mindez csak bizonyos konfigokban. Ennek a jellege is változó. A driverírók viszont nem biztos, hogy látják, mert a világ összes gépével nem tesztelik le a holmit. Ezt érdemes jelezni az NV-nek, mert ilyenbe simán bele lehet futni. Az a lényeg, hogy pontos konfigot nyomj (még a szoftver is fontos a verziókkal együtt), mivel ilyenkor összerakják azt a gépet, ami neked van, és ha a driverrel van probléma, akkor javítják. Ha nekik jó, akkor nem tudnak mit csinálni, valahol máshol lesz a gond. Ilyenkor a Codemasters az illetékes, esetleg az MS, mert lehet az API-val is gond. Egyébként az MS supportra és a Codamasters számára is lehet írni nyugodtan. Hagy dolgozzanak ők is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert kevés volt a kártya.
Egyébként nem erről volt szó, hanem arról, hogy a VRAM fogyasztást kiméri egy program. Nem, nem méri ki, nincs hozzáférése a valós adatokhoz. A driver az ami hozzáfér a kártya erőforrásaihoz.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- NiMH akkumulátor
- Robogó, kismotor
- Politika
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Proxmox VE
- Okos Otthon / Smart Home
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...