- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
-
_NCT
addikt
válasz
Doki16 #44859 üzenetére
Fura volt látni, mondom most 5000-t tankoltam feleslegesen? Vagy hova lett a benzin?
Én azt hittem valami mechanikus szerkezet segít megállapítani a benzin mennyiségét. Azután rájöttem, hogy lehet a fedcomp intézi ezt is, és így sikerült "becsapni".
Mondjuk beépíthettek volna egy védelmet a tank töltőnyílásába, hogy a fém lemez csak akkor mozdul el ha le van állítva a motor, addig "zárolja".
Tanulság: légi tankolás itt már nem működne
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
Doki16 #44260 üzenetére
1 hónapja volt szerelőnél direkt mondtam, hogy nézze körbe a kocsit ami kopó azt cserélje ki. Cserélt is szilenteket meg kormány összekötőnél valami gumit, emiatt volt holtjátéka a kormánynak.
Fékekre azt mondta, hogy még elmennek. Én arra emlékszem, hogy kb. 5éve volt cserélve tárcsástul betétestül.
2 szerelőhöz szoktam hordani épp ahhoz viszem aki jobban ráér. Most szerintem átnézetem a másikkal és rendbe tetetem a venitáltort is, hogy bekapcsoljon. -
FerNandor
őstag
válasz
Doki16 #44146 üzenetére
Nem, Megane II
Nagyon idegesítő, hogy felmentünk pl Budapestre és nekem kellett a kormányról görgetnem, mert magáról a rádióról keresve egy gombnyomásra csak fél frekvenciákat ugrik. Nem lehet ezt valahogy átállítani?
Nekem úgy rémlik, hogy régen ismerős Tháliáján ez így ment. -
rob210
Topikgazda
válasz
Doki16 #43904 üzenetére
Áhh azt azért sose fogom tudni kihozni belőle, mint amit egy diesel tud, aki ilyet állít az hazudik.
Az tény, hogy a diesel kevesebbet fogyaszt.
De optimális használat és minden földi jóval, megbecsült autó esetén, a benzinessel is kényelmesen el lehet járni.
Azt se feledjük, hogy sokakkal ellentétesen én 5W30 at rakok bele, és az is hoz pár decit akár ki akár mit mond, erre van kifejlesztve.Meg hát az adalékok, amiket időnként megkap,, tisztítandó a rendszert.
Lehet neked sem ártana egy katalizátor tisztítás meg egy üzemanyag rendszer adalékolás, tisztítás.
-
gooool
őstag
válasz
Doki16 #43906 üzenetére
Lehet pont azért, mert nem kap kicsit a szájára olykor.
Nekem is ellustult a Laguna és többet kezdett kajálni, amikor kíméltem és féltem picit pörgősebben járni vele. Aztán érdekes módon megjavult, amikor rátértem a számomra kényelmes ritmusra a tötyörgés helyett.Céges dízelek is akkor esznek jól, ha melegen már használva vannak, amikor csak simogatja őket a kolléga vagy ügyfél, akkor valamiért mindig többet hoz az átlag.
-
zsizsef
senior tag
válasz
Doki16 #43753 üzenetére
Egyeztettem Zolival. Nem lesz bontás.
Ha az autó megy, pörög és a műszerfalon nem jelez vissza "nagy gond" nincs. Inkább szoftveres probléma lesz vagy jeladós. Ha ugrani fog a vezérlés, akkor az nem egy fogat fog. Gyári diagnosztika és törlés kell. Nem lehet, tudni, hogy a bejegyzés mikor került bele, csere előtt vagy után, mert diagnosztika nem volt. Ismert probléma a részéről, találkozott már vele, szoftverfrissítés oldotta meg. Ha mégis újra bontatni szeretném akkor lehetőleg hozzá vigyem a garancia végett. Hétvégén lesz időm hajtani a gépet, meglátjuk.
Nekem is Elf NF olajat rakott bele. Ja és okoskerekesbe csakis 5w-40-t. -
rob210
Topikgazda
válasz
Doki16 #43729 üzenetére
Pont azért amit tresh írt.
Nem erre van kitalálva.
A megane I- 13"-os kerekekkel látta meg a napvilágot.
Aztán ráncfelvarrás némi futómű módosítás és 15"-os lett ami egy teljesen jó kompromisszum.
Ez alá nem való a nagyobb felni, csak szenvedni fog vele, de igazad van végül is minek "ugatok"bele.
Azzal jár mindenki amivel akar tud mer.A tied más kategória ne hasonlítsuk össze a 10-15 ével korábbi technikát a "mostanival"
-
gooool
őstag
válasz
Doki16 #42721 üzenetére
Én tudom, hogy nincs hibátlan autó, nem is olyat akartam.
A fékeket elterveztem, mert úgyis kopna alattam is, akkor legalább új lesz és kb. engem már a tárcsák kiszolgálnak.
Ezeket a kis szilentes meg kipuf. tömítéses sztori megint oké, nem tétel.De ez a fűtőradiátor már előre látom, hogy kurva nagy szívás lesz...
-
rwin5
őstag
válasz
Doki16 #42721 üzenetére
Én a 13 éves cliomat 3 hete vettem-vezetem, de eddig semmi baja, "mentségemre
" 6 éve vettem egy golfot az olyan volt, hogy 3 naponta vontattam a szervizbe
Bár ez a 3 hét nem nagy idő tudom, de egyelőre nem látok semmilyen közelgő problemát. Arra várok, hogy legyen már jobb idő és kapna egy nagyobb kozmetikát
-
mihione
őstag
válasz
Doki16 #42030 üzenetére
177 ezernel csereltek 2012.11 hoban most van benne 199 ezer.igen tudom h majd csak megbontas utan derul ki de kb mire szamithatok max?200 alatt remelem meguszhato a dolog.Es ha ilyen csendben ment szet az jelent legalabb valami jot vagy ez teljesen lenyegetelen ilyen esetekben?
-
tresh
veterán
válasz
Doki16 #41575 üzenetére
Köszi
mycso:
Na így már jobban érthető a story számomra is. Az jól néz ki hogy papíron 130 ló de valóságba 150es ezt az alapmérés is jól mutatjaAmúgy jól megírták, én annyit tuti módosíttatnék velük hogy hamarabb induljon meg ne 2000 körül mert ott nagyot ugrik(ez látszik) és ha kicsit lentebb elhúzzák szerintem még nagyobb a mosoly faktor
Ettől függetlenül szép eredmény és jó látni mennyi puffer van a gépbe
Valahogy így : -
rob210
Topikgazda
válasz
Doki16 #41349 üzenetére
Nem tettek menetrögzÍtőt a csavarokra, már pedig ilyen helyen szokás.
Egyszóval elmész egy autósboltba vagy csavar boltba ás megveszed a csavarokat, veszel hozzá menetrögzÍtőt befújod a csavar végét vele kb. 1/3-át elég.
Aztán többet nem esik ki. csak ha ki akarod szedni.A furatot mérd meg tolómérővel, de ne csak az átmérőt a furat mélységet is, mert azzal is tudsz szÍvni ha hosszú csavart veszel.
30 perces művelet ha megvannak a csavarok, ne ess kétségbe lesz autód szombatra.
A másik meg az, hogy az is lehet leveszed a motor takarót "haspáncélt" és ott lesznek a csavarok, mert ezek a mostani burkolatok, már sok mindent nem engednek bejutni a motortérbe de ki se onnan. Ha csak egyet megtalálsz már könnyebben tudsz venni hozzá csavart
-
dhgm
tag
válasz
Doki16 #41349 üzenetére
Vidd vissza nekik az Ő költségükön, és csinálják meg amit elb@sztak rajta.
Ha csak lehet ezért kerülök minden szerelőt. Tisztelet a kivételnek. Az meg egyre kevesebb...
R19-en javítottak anno Gt-t... Csak úgy lehet kiszedni, ( lefelé), hogy leveszik a jobb oldali féltengelyt.
Szerintetek a féltengelyt kihajtásra rögzító tüskét visszarakták?
-
FerNandor
őstag
válasz
Doki16 #41230 üzenetére
Ja, értem.
kicsit én is ki akartam próbálni, de most nem tudtam. Meg kíváncsi vagyok most, hogy miért így indul. Holnap viszem megnézetni. Most viszont egy jó ideje már esik az ónos eső.
úgyhogy szerintem most a városban az is fog csúszkálni, aki nem akar. Nekem snowtrac 5 van. Új ez is.
-
just
aktív tag
válasz
Doki16 #41012 üzenetére
http://www.atc.hu/chiptuning-arak 104.000+áfa lett volna nekem, de ha magánszemély vagy, és nem kérsz számlát akkor az áfát elnézik.
Ebbe az árba benne volt 2 teljesítménymérés (előtte-utána), és a programozás. Tiédre 84k-t ír. Profi banda.
dhgm: Fogyasztásom nem változott, pedig tegnap rendesen megkínáltam
nulláztam chip után, 80km-t mentem és így lett 6.7l, ebbe 40% város, többi országút, és sok sok padló. Lentebb vihető, nekem jó így.
-
speedydb23
senior tag
válasz
Doki16 #40751 üzenetére
Na újabb tünet, ami most már rohadtul aggaszt.
Most 30 perce jöttünk haza a Clioval, első indításra beindult, bár nagyon sokat kellett tekerni mire röffent. Viszont ami még hozzá tartozik ehhez, hogy ha sokáig indítózok akkor felvillan az engine stop és a motor hiba jelző lámpa az izzítólámpával karöltve.
Viszont ami érdekessé teszi az egészet, hogy röff után 1-2 mp múlva leállt a motor mint a cövek (egy hasonlattal élve, kb mintha egy biztosítékot lecsap valami zárlat a lakásban és hirtelen minden off).
2. beindulás után viszont haza jöttem vele, de a ház előtt még járattam picit és arra lettem figyelmes, hogy elég furán rángatott alapjáraton, és eközben a belső világítás villódzott, plusz még a fényszórók is.
Hab a tortára, hogy valami furcsa kattogó hang jön a motortérből, nagyjából én a generátor felől hallom a hangot, de ugye tudjuk, hogy ezt soha nem lehet beazonosítani mivel a fém nagyon jó hangvezető...
-
diablo1984
veterán
válasz
Doki16 #40761 üzenetére
gondolom nem 10e km alatt vágja gallyra a szűrőt, de ne rakj megint bele! meg keresd meg a részecske szűrőt a kocsin! a turbó utántól keresd a kipuff rendszer közepéig, az a lényeg, hogy egy sokszondás szirszart keress, ami egy kisebb strucctojától egy kisebb dob méretűig bármi lehet! meg lehet ismerni, nem összetéveszthető mással. de részecske szűrős autóba ne rakj nem bele való olajat, nem azért mert árt a motornak, hanem a szűrőnek és az is egy vagyon!
forgalmi szerint euro hanyas a vas? de amúgy is évjárat/modell alapján lenni kell benne!
-
diablo1984
veterán
válasz
Doki16 #40751 üzenetére
Személyautóknál 2009 szeptemberétől kötelező a dízeleknél csakis részecskeszűrővel teljesíthető Euro5-ös emisszió norma. Mármint az újonnan forgalomba helyezetteknél. A részecskeszűrő, azaz a DPF (Diesel Particulate Filter) azonban számos Euro4-esre is felkerült már, leginkább azokban az országokban, ahol azt előírás vagy adó, illetve számos helyen behajtási kedvezmény ösztönözte.
-
diablo1984
veterán
válasz
Doki16 #40755 üzenetére
közvetlen a turbó után van, messze nem szokták rakni, mert ennek is kell a hő! elburkolt motoroknál nem szokott látszani.
dpf es motorhoz dpf-es olajat, mert eldugíthatja a részecskeszűrőt a sima. de megane 2 ph2-esben is volt részecske szűrős is már az 1,5 dci fronton, a megane 3ból miért hagyták volna ki?
-
speedydb23
senior tag
válasz
Doki16 #40741 üzenetére
Na tovább bonyolódik a dolog, lementem a kocsihoz, elsőre megint meg se mukkant. Utána faterom tanácsára meglökdöstem 5. sebességben előre-hátra, láss csodát egyből forgatott utána és be is röffent. Aztán próbáltam többször, és volt, hogy megint nem forgatott, de ilyenkor az izzítás lámpa se villan fel.
Lehetséges, hogy a híres Renault kulcs probléma jött elő?
-
speedydb23
senior tag
válasz
Doki16 #40735 üzenetére
Akksi témához kapcsolódóan mondjuk ami fontos lehet, hogy az ékszíjam csúszik de nem is kicsit.
Amikor esős idő volt simán visított akár 5-6 km keresztül is, aztán egyszer csak elhalgatott.Mostanában, hogy nincs eső meg hideg se igazán, nem visított sokáig, max 1percig.
Viszont amit megfigyeltem este, amikor jobban látszik a lámpa fénye, olyan mintha hol legyengülne hol erősödne, mint amikor bekapcsolt fényszóróval indítózik az ember, és elvesz a teljesítményből.
Ezek összefüggése jelentheti esetleg azt, hogy a generátor szorul, vagy szimplán csak annyira csúszik a generátorszíj, hogy nem képes rendesen tölteni az aksit?
Nem sokára megyek megpróbáljuk behúzni, aztán talán már okosabb leszek.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Doki16 #39742 üzenetére
Benne van a szintjelző a kupakban amit rácsavarsz arra megy a vezeték csatlakozó páros is és az rossz legalábbis passátnál ezzel a hibával találkoztam.
3 szakszervíz után a srác körbenyalta a kezem amikor megoldódott a gond, mert kezdett tudathasadásos állapotba kerülni. -
m3tr0
őstag
válasz
Doki16 #39673 üzenetére
Csak ő elhitte nekik, mert ő rég óta oda jár és a harmadik autót veszi onnan.
Hát mondom jól van, ha te ettől nyugodtabban alszol akkor ne rakasd fel.
Fel is rakták neki, csak annyira közel volt,hogy nagyon...és ha oda beragad valami akkor mi van?!
Először fél centi volt...aztán mikor a fluence-megane felniről érdeklődtek akkor már csak 2 mm volt a fék és a felni között, ha beszéltünk volna még egyszer akkor már bele is ért volna. -
m3tr0
őstag
válasz
Doki16 #39670 üzenetére
Én tudom,hogy 3 mm...de állításuk szerint túl közel van a felni a fékhez.
A felni 6 col széles a gyári 6,5 helyett.
De mind1, úgy néz ki cserélni tudom egy megfelelő lemezfelnire.
Nem az enyém az autó,egy kollégámnak segítettem hozzájutni a felnihez...imádom az ilyet.
Persze az adás-vétel már megvolt júniusban de csak most derült ki.Jah szakszerviznek én mondtam meg,hogy 66,1 az agyméret, mert a szerelő a telefonba 71,6-ot mondott,hogy az a jó.
Szóval...érdekes dolgok vannak. -
g.gergo
senior tag
válasz
Doki16 #39138 üzenetére
Igen, megoszlanak a vélemények a járassuk-ne járassuk témában. Én ma már nem járatom annyi ideig, csak télen, nagyobb hidegben, akkor is max. 1-1,5 percet, ezt is csak azért, hogy az olaj mindenhova eljusson, és megkezdődjön a rendes kenés. Utána elindulok, de óvatosan, 2e rpm fölé nem víve a fordulatot, viszont alacsonyan sem tartom, mert az ua. árt neki. Olyan 1,8-1,9e rpm között megyek. A Scenic-el, ami 20 fokos garázsban áll, azt meg semennyire nem járatom.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Doki16 #39130 üzenetére
Most viccelsz?
Ezen mi a nem megengedett?
Pont, hogy az első 5 évben jönnek ki azok a hibák amik itt nálad is most előjött.
Ez csak 1 perces beállítás, a fület és a zárónyelvet kell összhangba hozni, mert a használattól elkezdtek kopni, ami 2-3 miliméternél már ezt az elállást eredményezi.
Simán be lehet állítani. -
tresh
veterán
-
mycso
Topikgazda
válasz
Doki16 #38809 üzenetére
Azt mondják az okosok, hogy 160-180k km körül érdemes cserélni. De nyilván függ a használat módjától, olajcsere periódustól.
10k körül van a csapágy, valami 6-8k körül a csavarok (érdemes a HK csavarokat is cserélni), meg egy olajteknő tömítés kell még ez szintén valami 5-6k környéke.
Nyilván egy olajcserekor érdemes megejteni.
(Ha kellenek a pontos összegek, akkor valamikor előtúrom a papírokat, de ilyesmi összeg volt) -
rob210
Topikgazda
válasz
Doki16 #38643 üzenetére
Ez valahogy nekem nem tetszik.
A megane I -ben torziós rúd van.
Azaz abból kell erősítetett venni bele, (létezik) különben ha csak a hátsó telót cseréli úgy fog törni a rúd mint a ropi.
Ez nekem képről inkább a II es szettje.
De, hogy nem megane I - é abban szinte biztos vagyok. -
Hugo85
aktív tag
válasz
Doki16 #38216 üzenetére
Nem fog kinyílni, de ilyen szempontból mindegy, mert ha világít a lámpája, akkor sem fog kinyílni.
Ha hibát érzékel a légzsák rendszer az egész leáll, akárcsak egy ABS vagy ESP rendszer ha nem megy az egyik kerékfordulatszám érzékelő.Amúgy ha kicsit jobba figyelnek műszakin akkor kiszúrják, hogy gyújtásnál nem gyullad ki egyáltalán a légzsák lámpa és utána nem alszik el mint rendes üzemben kellene. Én biztos nem szerelgetnék oda-vissza ezért, inkább akkor már borítékoznék a vizsgahellyel...
#38219 - Ha az egyik fékkör kilyukad, akkor szerintem elfolyik a tartályból is a folyadék azon a fékkörön keresztül, így vissza fog jelezni, mert alacsony fékfolyadék szintet jelez, általában ugyanazzal a lámpával mint a behúzott kéziféket jelzi.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Doki16 #37943 üzenetére
A klímát 10 perc alatt nem érdemes és egészséges bekapcsolni.
Addig tart amíg rendesen átjáratja a rendszert.
De majd tresh megmondja, mégis csak nála van klímás a családbanA másik pedig no para.
A turbó visszahűtést arra kell érteni aki 3000-4000felett járatja aztán kiugrik a kocsiból úgy, hogy tojást lehet sütni a turbó csövön.1500-as fordulaton be se kapcsol a turbó, bizonyos példányoknál.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Asustor NAS
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Tőzsde és gazdaság
- Wise (ex-TransferWise)
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Házimozi belépő szinten
- OTP Bank topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Asus Rog Strix G16
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest