- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Gaming notebook topik
- Videós, mozgóképes topik
- Apple asztali gépek
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dízelracer
őstag
válasz hobizoli #5399 üzenetére
"Európa számos országában eddig is a 7 vagy 10 napos volt a legkisebb megvásárolható vignetta, amelyet a magyar turistának is meg kellett vennie, abban az esetben is, ha néhány óra alatt csak átutazott az országon"
Innen is üzenem az illetékes elvtársnak, hogy ha már az eu többi országával példálózik jó ha tudja, az eu számos országában az itthoni három-ötszöröse az átlag melós kereset. Honatyáink folyton az eu országaihoz hasonlítják orbániát. Majd ha vidéken a traktoros Józsi 90k helyett 350k-t visz haza akkor leszarja még azt is ha csak havi matricát lehet venni, de még az 500forintos benzint is kiröhögné. Kicsit bele kéne gondolni a helyi (magyar) viszonyokba mielőtt még ész nélkül mindenben idomulni próbálunk az eu országokhoz.
mod:
Ja, a fenti résznél én abba is hagytam az olvasást. Bekaptam a leszarom tablettát, mindjárt kettőt.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
őstag
válasz dízelracer #5402 üzenetére
Kicsúsztam a szerkesztési időből: [link]
-
VR6-Fan
veterán
válasz dízelracer #5402 üzenetére
érdekes, reg adó tekintetébe még mindig nem tudtunk idomulni
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Dare2Live
félisten
válasz opeter87 #5400 üzenetére
A 4 napos eltünik, az éves ára meg marad... és ahogy olvasom emelnek majd mégegyet az üzemanyag árán, nem mindha jan1től ne jönne a 27%os áfa, ami ugye megent dob a benzin és mindennek az árán egyet.
Ljafix: Legyen csak a fele. Akkor csak egy masszív -1%. Nembaj majd a spekikre fogják, ennyit tudnak.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
mycso
veterán
válasz hobizoli #5399 üzenetére
Akkor januárban áfa+ez a beépülő csoda kiegészítés, hát kíváncsi leszek 1l benzin vagy gázolaj árára...csak meg lesz az 500ft/l és akkor legalább könnyebb lesz számolni.
dízelracer #5402: igen ezt már említettem én is többször és maximálisan egyet értek veled...mert itt nálunk már tényleg szinte minden "EU-s" --> szabályok, bírságok, árak, stb. ... viszont a fizetések nem azok..közel sem
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
_seth_
veterán
Lesz ára az tuti, na de majd sok lesz az LPG átépítés (én is berakatok egy szettet az is tuti), idővel pedig azt is megemelik alaposan utána pedig az olcsó kínai bicókra tér át a többség... majd lesz arra is valami adó...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
kpal
nagyúr
Ez nem semmi Óratekerők.
-
_seth_
veterán
"68.814 autóból csak 35 db van használtautón ami 500e kilométernél többet futott, és 7.041 ami több mint 200 ezret futott, 17.203 ami több mint 150 ezret és az eladó autók majdnem fele még csak 100 ezret sem futott.
97 db kettes vw dízel golfból is csak 18 db van ami több mint 200at futott, holott ezek fél milliónál járnak átlagban.
520-as dízel bmwből van 137 darab amiből 129 még nem érte el a 200 ezret sem.
Kishaszonból van 7.712 db amiből 25 futott többet mint 500e... vicc...
Teherautóból van fent 2.773 db, ebből 731 futott többet mint 500e.
Összességében azt kell mondanom, hogy a magyar gépjárművek állománya nagyon megkímélt autókból áll "Opel topikba már beírtam de itt is megállja a helyét
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
opeter87
senior tag
válasz soldi3r #5401 üzenetére
nem vagyok naiv, csak elkeseredett
#5406 Dare2Live
igen a 4napos eltűnik az éves meg emelkedik, pedig arról volt szó, hogy a felére csökkentik
hát az áremeléseken nem csodálkozom ilyen árfolyamok mellett amik vannak muszáj is emelni, mert ha nem, akkor nincs meg a kellő mennyiségű profit a mol-nál. -
opeter87
senior tag
Autópálya díjakra vonatkozó hírek közül találtam egy ilyet.
egy érdekes részt idéznék:
"A döntő részben külföldi teherautósok által vásárolt 1 napos jogosultság esetében az irányelv adta tűréshatár kihasználásával 12 százalék feletti mértékben emelkednek a díjtételek. A még matricás útdíjfizetési rendszert használó európai országokban a legrövidebb érvényességű, teljes hálózaton használható matrica a heti jogosultságot adó. A környező országokban megvásárolható legrövidebb jogosultság Ausztriában 10 nap, Szlovákiában és Szlovéniában pedig 7 nap. Így az átutazók lényegesen kedvezőbb feltételek mellett vehetik igénybe Magyarország gyorsforgalmi útjait, mint ahogyan a magyar autósok közlekedhetnek a külföldi utakon - hangsúlyozza a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye. Az autópályákon közlekedő kamionokat elnézve azonban joggal tehető fel a kérdés: jó ez nekünk? Pláne, hogy a hazai személyautósokkal szemben nem ilyen nagyvonalú az állam, jövő évtől egyetlen felhajtásért is 10 nap fizetendő, hiszen nem lesz többé egy hosszú hétvégére is jó 4 napos."ezt a kérdést én is joggal teszem fel. Miért jó nekünk az ha az átutazó kevesebbet fizet?
-
Kickass
őstag
válasz hobizoli #5399 üzenetére
extra bevételnövelő lépések nélkül egy éven belül "katasztrófahelyzet állna elő" a magyar útviszonyokban.
ezek mivel jarnak? merthogy nem vonattal, nem autoval az is tuti, egy 3 szamjegyu uton legalabbis tuti nem jart meg egyikse, akkor ugyanis tudnak hogy ezzel kb ugy 20 evet elkestek.....
-
Dare2Live
félisten
válasz opeter87 #5414 üzenetére
"hát az áremeléseken nem csodálkozom ilyen árfolyamok mellett amik vannak muszáj is emelni, mert ha nem, akkor nincs meg a kellő mennyiségű profit a mol-nál."
Szerinted a +2% áfa + jövedéki adó emelések a MOLhoz folynak be?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Rick4
félisten
-
Dare2Live
félisten
válasz opeter87 #5418 üzenetére
"én a "tiszta" benzin/gázolaj árra gondoltam és annak emelésére"
Ott kereslet/kínálati piac van. Ha MOL nem követi hanem drágább mint pl OMV, akkor onnan vesznek a kutak. Ahogy a NYi országrészben ez így is van.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
opeter87
senior tag
válasz Dare2Live #5420 üzenetére
ezt írtam én is, annyi kiegészítéssel, hogy az áremelkedést mindig gyorsan lereagálják, a csökkentés meg el-el marad
#5419 Rick4
persze hogy van motorfék minden automatán (bár az újabb DSG típusúakban szerintem gyenge / a szoftver nehezen ismeri fel a lejtőt), de egyáltalán nem mindegy, hogy az osztrák Alpokban pl. te választod ki hogy melyik sebességi fokozatban kívánsz "legurulni" a lejtőn, vagy a váltó engedi motorfék címén, hogy válassz: 1-es/2-es vagy 3-as fokozatok közt, aztán ennyi. -
Qru
MODERÁTOR
válasz dízelracer #5398 üzenetére
+ dízelracer: Sajtó helyreigazítás következik: Mint ma megtudtam amik nálunk szolgálnak 2.0 CR TDI-k csak 140 lovasok nem 170-esek. Így már pláne érthető a plusz súly és a -20 LE miatt miért nem harapnak annyira.
Meg kell chipeltetni és kész, 200LE simán bennül van.#nincsbennetarcsi
-
giigz
veterán
Kezd egyre közelebbé válni az autóvásárlás. A saját nézeteimet osztom most meg ezzel a két autóval kapcsolatban, és légyszíves mondjatok infókat erről, szerintetek melyik lenne a jobb. Először is, hogy mire lenne használva:
-Város, országút, autópálya évente csak párszor, egy-egy hosszabb út.
-5 ajtós kivitel, 5 személy szállítására legyen alkalmas
-Évente max. 10e kmMax. 8 éves, mindennel együtt 1.000.000 Ft körül, tehát vételár 900k max.
Skoda Fabia 1.4 (ez inkább 1M körül van, még igazából ez kb. belefér, tehát ettől tekintsünk el), Peugeot 206 1.4
-Ennyi pénzért a Fabia alja kapható, míg a 206-ból már jobbakat lehet kifogni, nagyobb a választék 0-1
-Törésteszt kb. ua, tehát itt nem jár pont
-Kényelem: erről kérnék véleményeket, egyelőre nem jár pont
-Belsőre a 206 nekem jobban tetszik, és ahogyan hallottam, jobban is vezethető, külső most nem számít 0-2
-Fogyasztásban +- 1 liter (tudomásom szerint), nem jár pont
-Fenntartási költés: Ez lenne fontos, hogy írjatok, mert ezt nem tudom
-Hang: Itt arra gondolok, hogy mennyire hangos belülről az autó, ide is kérnék infókat
-Váltó: Infóhiány...
-Presztízs... Hát inkább nem is írok semmit, de azért jó lenne egy pontot adni itt is valakinek...Eddigi eredmény: 2-0 Peugeot javára
Egyelőre ennyi, de még sok lehetőség van...
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
a fabia váltója biztos, hogy jó, nekem az volt majdnem 6évig hibalista 0-a
5embernek szerintem mindkettő kicsi, a skodában a hátsó ülés közepe kicsit meg van emelve ezért aki ott ül annak nem lenne valami kényelmes,
a fabiánál nagyon figyelj, hogy ne clasic felszereltségről induljon, hanem life spirit...mert a clasicnak még a hangszigetelése sem ua.
amúgy én inkább a kombit ajánlanám mindkettőből, mert jobb a hátsó futóművük, amúgy itt van teszt fábiáról videóval (totalcar)[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
giigz
veterán
Jah igen, azt még elfelejtettem, klíma és ABS az kötelező
-
opeter87
senior tag
Plusz egy a Fabia-nak
-jobb váltó
-sok alkatrész VW tehát van bőséggel választék - gyári/utángyártott közöttAmennyiben tényleg sokat fogsz plusz 4 emberrel együtt utazni, akkor mindkettő kics
A kombi mindkettőből jobb (legalább van hova tenni a csomagokat)
Skodánál az ilyen alap modellek (mint, ahogy a kolléga írta) Classic vigyázni kell -
giigz
veterán
5 emberrel nagyon ritkán menne, 80% 2 utas max.
Köszi a válaszokat!
-
m3tr0
őstag
válasz Motion_Blur #5428 üzenetére
Egyetértek, unokatesóméknak volt 206 és 3 évesen búgott váltó mint a szar, gondolom hiányzott egy-két fogaskerékfog, de előtte is akadós és pontatlan volt a váltója.
A legjobb a barátomnak Fabia-ja van, újonnan vette(Ambiente felszereltség, krómozott ajtó nyitók+váltógomb,8 hangszórós gyári CD stb) tök jó kocsi, persze normál használatra.
Mondjuk lehet 5 személlyel már gyenge, de amúgy teljesen korrekt autó, a váltója szerintem tökéletes, meg amúgy is, eléggé rendeben van mind összeszerelésben mind megbízhatóságban. Fogyasztása nála 5,5 L/100km és Pécsen használja.
(1.2 HTP benzin)[ Szerkesztve ]
-
kkrisi
senior tag
Sziasztok!
Milyen autókat ajánlanátok olyan 3-400.000Ft körül,aminek kevés a fenntartása, keveset eszik, és megbízható autó? Néztem opel-eket, sokan mondják, hogy kevés a fenntartásuk, és keveset is esznek...
Vagy egyátalán autókat ajánlanátok ilyen árfekvésben, amikbe érdemes pénzt rakni, és egy diák fenn tudja tartani diákmunkából!
Köszi!
-
Rick4
félisten
Az év üzlete: [link]
Számoljunk picit:
Havi törlesztő 72000ft volt a legtöbb, még 78hónap van hátra, hitelátvállalás költségét én állom és adok még hozzá 500e kp-t is.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
kisza25
félisten
ja és szerencsétlen 3,5éve fizeti, én is így jártam majdnem, csak én 200Ft /franknál visszafizettem a hitelt így is sokat buktam, mert 160-as frankal vettem fel 24eFt/hó val indult, volt 36/hó is, de most 40+lenne már ha nem fizetem ki, szerencsére volt miből és még időben léptem
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
a_tesz
Korrektor
hát legyen, nekem mondjuk csak a trabi jutott anno diákként, de két évet lehúztam vele, most adtam el augusztusban, igaz az nem volt se benzin-gázos, se gatyábarázott de azért sokat jelentett, hogy nem a családi verdát kellett mindig elkérni, és csak egyszer kellett a két év alatt vontatni, egy elbaszott csövű 300ft-os üzemanyagszűrő miatt
szerk: és azért egy 300ért kapható benzin-gázos swift se feltétlen tip-top...
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
kkrisi
senior tag
F-Astra 1.4?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- AliExpress tapasztalatok
- Sorozatok
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Befagy az egész gép
- Call of Duty: Black Ops 6
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest