- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Apple notebookok
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- Házimozi haladó szinten
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
válasz soldi3r #5700 üzenetére
Nem kérdés. Nyilván nem éri meg. De azt kijelenteni, hogy vidéken sem olcsóbb a márkaszerviz felelőtlenség. Ugyanúgy olcsóbb, mint általában minden szolgáltatás. 6 éve ingázok Budapest és Békéscsaba között. Elég nagy kontrasztot tapasztaltam a szolgáltatások árai között.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
opeter87
senior tag
válasz !Overdose! #5699 üzenetére
Szerintem egy vidéki márkaszervíz díjai nem függnek attól, hogy hol van helyileg.
Mert elvileg ugyanazokat a gépeket, szerszámokat írja elő a márka.
A szakképzett munkaerőnek is kell lennie. Esetleg az ingatlan árak olcsóbbak.Ennek ellenére mégis valamivel olcsóbb a vidéki szervíz.
A szolgáltatások közti árkülönbözetet teljesen rendben van és el is hiszem neked.
Budapest Buda II. kerület egy férfi hajvágás 2500-5000 Ft
Balatonfüreden nyáron 700Ft-ért vágták le a hajam.Mégsem ingázom...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz opeter87 #5702 üzenetére
2500-5000? Jesus, nekem a Váci utcában 1800-ért vágták múlt hónapban.
Légszűrőt mennyi időnként érdemes cserélni? Tudom van gyári előírás, meg stb de azt az olajcserénél se tartom be. Normál használatban van a gép, főleg vidéki (nem föld út ) utakra van használva.
#nincsbennetarcsi
-
opeter87
senior tag
válasz !Overdose! #5708 üzenetére
Gondoltam, hogy nem a pénz miatt ingázol.
Azért nem éri meg. Még egy márkaszervíz esetében sem, hiszen iszonyat időveszteség keletkezik.#5707 Qru
Tényleg ennyi, borzasztó szerintem. De tudod, amíg ennyiért is megveszik/igénybe veszik minek legyen olcsóbb. -
Rick4
félisten
Igazán jó vélemény, ez alapján én se vennél ilyen ajjudit. [link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
m3tr0
senior tag
Persze, de csak meg kell nézni az író helyesírását..meg ez most olyan,hogy én is tudnék lehúzós ítéletet írni a II-es Golfról,hogy egy szar, mert amit én vettem anno az egy szar volt. Csak tudni kéne különbséget tenni aközött,hogy gyárilag szar egy autó, vagy szétcseszték és azért szar.
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
Szplöttyy
senior tag
Tényleg nem kötekedésből, ne vedd annak, de nem lehet, hogy a motor kis ereje miatt megy el olyan sokat? Arra gondolok, hogy akármennyire is taposod a puntónak, mivel nincs akkora erő benne, azért a szíjra is kisebb erők hatnak. viszont egy 1.9PdTdinél, meg ha 2500ig forgatja, akkor is nagyobb erő lép fel. Vagy a vezérmű szíj/lánc szempontjából mindegy? Meg gondolom használat fuggő is(valahol olvastam, hogy a szíjjakra elég megterhelőleg hatnak, a visszaváltások lassulásnál(nyilván, ha magas fordulatról motorfékezel) meg ilyenek, és az 1.9TDi-t, eléggé szokták taposni, ahogy én láttam. vagy hülyeség amit beszélek?
Smoke & Torque
-
Rick4
félisten
válasz Szplöttyy #5720 üzenetére
Nyilván a forgatónyomaték is számít, magának a szíjnak is van a tömegéből adódó tehetetlensége, plusz a vezértengely mint hajtott tengely is rendelkezik némi tehetetlenséggel, biztosan számít, sőt az is belejátszik, hogy a 601 lovas Punto-sok nem ütik vágják a gépet, de a másik oldalról meg a szíj nyilvánvalóan ahhoz a terheléshez lett méretezve, ahova beépítik, elcseszni nem nagyon szoktak ilyeneket, aztán lám, mégis ott a rossz példa.. Pont ezért csodálkozom, hogy a tdi szíjak könnyen szakadnak, egy Punto-s meg 220-at ment már az övével.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Szplöttyy
senior tag
Kiváncsi lennék, mit mutatna egymás mellé rakva a PdTdinek, és a puntónak a szíjja. Lehet érdekes meglepetés lenne
Viszont most elgondolkoztam azon, hogy hoszabb távon, vajon hogy lehet a legtöbb pénzt megtakarítani? Ha sokat váltogatok vissza, elzárja a befecskendezést a motor, nem is koptatom annyira a féket, de előbb kell cserélni a szíjat/láncot, vagy ha nem motorfékezek, tehát többet eszik egy picivel, és fogy a fék is.Smoke & Torque
-
Szplöttyy
senior tag
Az esetek 98%ában motorfékezek, 3000-3500rpm-ről. Mondjuk, dízelnél is 3000-3300rpm-ről, ha úgy van. De mikor nagyon versenyzőnek érzem magam(fiatalság bolondság) van hogy 6000rpm-ről is motorfékezek néha, de azért az nem mindennapos
Viszont még egy dolog, és ez mindenkihez szóló kérdés, ti mit tapasztaltatok? Hogy eszik kevesebbet egy autó? Ha "minden fokozatban" 3000rpm-ig forgatom, de nagyon pici gázpedál lenyomása mellett, vagy ha 5-ödik fokozatban "erőltetem" 1000rpm-ről? Megmondom őszintén, én azt tapasztaltam, hogy körülbelül ugyanannyit eszik, ha erőltetem, talán egy hajszállal kevesebbet. Ezt "modern" befecskendezős benzinesek/dízeleknél tapasztaltam. Ladánál egyértelműen, semmi más nem számít, csak a gázpedál állás, mert hiába 1000rpm, ha ott nagyobb gázd adok, beokád sok-sok benzint.
m3tr0 (#5716)
Ahogy én olvastam, igazából, az írás lényege az volt, hogy használtat soha többé, ami végülis igaz, hogy egy használt 20éves "bármi" ígyis-úgyis "szar".[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
m3tr0
senior tag
válasz Szplöttyy #5726 üzenetére
Jaaa aki megteheti,hogy csak új autót vesz...elnézést.
Az enyém használt, de nem szar, bár még csak 10 éves. De mind1 mert az utolsó mondatoddal nem értek egyet attól, hogy egy autó 20 éves még lehet jó, használható, mindennapi autózásra alkalmas autó.https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Rick4
félisten
Egyenlőre nem készülök, most kisebb pihi jön január közepéig, addig meg nézegetem a H Astrákat, ha úgy jön ki, ez megy (vagy egy másik) és ez marad, egy H meg jön, egyenlőre az az egyetlen reális alternatíva. Még 3.3M-ért újonnan se lenne rossz, de erre ennyim most nincsen, hitel nem jöhet szóba, de igazából nem is ér ennyit, dolgozni kell, nem villogni Még nem tudom, nem is volt igazán időm foglalkozni vele.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
lsc
nagyúr
válasz Szplöttyy #5720 üzenetére
A vezérműszíjnak mi köze van ahhoz mekkora nyomatéka van a motornak ? A vezérműszíj meghajtja a vezérművet és ami még ebbe a körben van és ennyi. Azt arra kell méretezni hogy ezeket a cuccokat a tervezett ideig megbízhatóan meghajtsa, aztán hogy a motor az erőleadó oldalon / ugye ez jellemzően a lendkerék felőli oldal/ mekkora nyomatékot ad le annak semmi köze a vezérműhöz. A hirtelen terhelésváltásokat nem szereti, ezért is ugorhat át könnyen behúzásnál, durva visszakapcsolásnál.
Az élet kegyetlen .
-
Rick4
félisten
mekkora nyomatékot ad le annak semmi köze a vezérműhöz. Én csak elmélkedem, de szerintem igaz: A szíj, és a vele összekapcsolt vezértengely tehetetlensége miatt igenis fontos hogy mekkora a nyomaték, ahogy a főtengely másik végén, úgy ezen a végén is leadja azt a nyomatékot, vagyis a tárcsa sugár olyan mint egy erőkar, simán kiszámolható, hogy hány Nm-rel rángatja a szíjat.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
VR6-Fan
veterán
/nem olvastam vissza/
csak épp ezt tanulom...
a modosítás, meg az ellenállása fogja befolyásolni, gyak ha egy 0 surlódású tengelyt hajtanál át bitang nyomatékkal, és meg van a kellő átfogási szöget illetve, tapadásod (akár egy spárgai is elég lehet) akkor minimális kötés kell, a legnagyobb terhelést ált ezek a szíjhatjások indulásnál kapják, arra is szokták őket méretezni /ipari környezet villany motorral, tekintve hogy azoknak minimális idő kell az indítás pillanatátol még elérjék a maximális nyomatékot)"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
m3tr0
senior tag
válasz VR6-Fan #5732 üzenetére
pl. nem akarok benyalni, de a te autód is beugrott egyből, ami már túl van a 20 -on mégis sok 7-8-10 éves autó állapotával viaskodna és simán "versenybe" szállna velük, de persze sok más példát lehetne találni,akár itt Ph-n is...
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Szplöttyy
senior tag
Igazatok van+ Azt elfelejtettem beleírni, hogy párszázezerért, egy 20éves autó, szar, és ez a tény, használható, de szar. Mielőtt az jönne le, hogy nem szeretem a régi autókat. Mert jobban szeretem a régi autókat, de pl egy Golf II is olyan autó, ami kb. 1millió forintból lenne olyan, hogy nekem jó legyen.
Smoke & Torque
-
ati012
senior tag
Úgy látom itt pörög az élet, ezért felteszek egy kérdést:
Homokfutót épített-e már valaki? -
Vesztor87
senior tag
A Citroen Xara milyen kocsi? Nagyon olcsóé adják.... Valahol olvastam hogy az első évjáratokat leszámítva megbízható. Igaz ez?
-
Vesztor87
senior tag
válasz Tothgera30 #5740 üzenetére
Csak azért, mert a kategória társakhoz képes relative olcsó. Szerintem egész pofás kocsi, és alsó közepes, tehát sok szempontól komolyabb mint egy B szegmens beli kocsi.
-
VR6-Fan
veterán
válasz Szplöttyy #5734 üzenetére
asszem 240 körül vettem a szaromat, ha a tuningot leszámoljuk, akkor kinyomo csapágy (3e ft), tárcsák betétek, olaj szűrők, szíjak, generátor felújít, meg önindító, 4 gátló, fütés radiátor csere, sofőrülés javítás (!!) (esetleg egy kis lakatolást is ide számolhatunk 10e), gyertyakábel szett, gyertyák
közel 4 év hibái
árakat meg találod a webshopokban, ez közel a kocsi ára igaz, de még mindig 500 alatt van, és így teljesen használható vált a kocsi, ezeket se egyszerre kellett cserélni.
jó persze kb 4-5x ennyit költöttem rá, mert nagyon sok dolog nem gyári benne, ill csak azért lett kicserélve/felújítva, mert csak...
de 100-200 körül is kilehet fogni olyan 20-25éves kotlát amire nem kell többet költeni mint egy 10évesre.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
nagyúr
válasz Vesztor87 #5739 üzenetére
AlvinTi4200 fórumtársnak van Xsaraja, szerintem tőle érdeklődj hogy milyen.
Más off: ma egy átfordult Opelhez értem oda hazafelé menet (előttem történhetett 1-2 percccel), mit ne mondjak nem volt szép látvány a kocsi de szerencsére a bent ülők nem sérültek komolyan. Természetesen megálltam nekik segíteni amennyit csak tudtam.
Més que un club!
-
joshua7
veterán
Tudja valaki, hogy a Fiat-féle 1.4 T-jet motorba milyen benzin az ajánlott? 95? 98?
Illetve a nem túl jó kapcsolható váltón kívül tud valaki általánosabb gondról az ezzel a motorral szerelt Grande Puntó-ról?Semper Fi
-
tomcsi23
veterán
válasz Motion_Blur #5747 üzenetére
Van olyan benzines, amihez nem 95-öst ír az oldal?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Vesztor87 #5739 üzenetére
Említve lettem, itt is vagyok
Típushibák, amire rá kell kérdezni (illetve, ha nincs egyértelmű válasz, bele kell kalkulálni az árba):
- vezetőoldali elektromos ablakemelő gyári bovdenje összegyűrődhet, cseréje 20-25 ezer forint
- gyújtótrafó a második generációnál részt vett egy nem hivatalos visszahíváson, ezt a márkaszervizben garanciaidő alatt kicserélték. Hibajelenség, ha mégsem: nem jár minden henger, erőtlen az autó, fedélzetin az Antipolution Fault hibaüzenet olvasható. Leállítás/újraindítás jellemzően megoldja (átmenetileg) a problémát. Cseréje 35-40 ezer forint.
- digitális klímával rendelkező példányokat jobb kerülni, probléma velük kapcsolatban akkor léphet fel, ha úgy indítod be a motort, hogy a ventilátor nem OFF állásban van. Valami biztosítékkal és túlfesszel kapcsolatos a hiba, nekem manuális klímám van, így nem tudom, mennyibe kerül ezt javítani.
- hátsó futómű/híd elég gyenge, 80-120 ezer km között elfárad és elkezd beterpeszteni. Javítása általában felújított híddal történik, munkadíjjal 80-100 ezer forinttal érdemes számolni. Nagyjából újabb ~100 ezer km-ig elég az új híd, aztán megint csere, sajnos a magyar utak ennyit engednek, ez talán a leginkább közismert "hibája" a típusnak.Szerelőt tudok Budapesten, ha kell.
Egyéb kérdés?
Szerk: ha megteheted, inkább a kevésbé jól kinéző második generációs (vagy inkább ráncfelvarrott) Xsara-t vedd 2000 után, egy jó állapotban lévőért viszont 7-800 ezret simán elkérnek. Dízelt érdemes kerülni, a nyolcszelepes 1.4-es motor a világból kimegy, de a tizenhat szelepes 1.6-os se rossz (fogyasztásuk között gyakorlatilag elhanyagolható a különbség). Nekem 1.4-es van, így csak arról tudok nyilatkozni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Stellar Blade
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Háztartási gépek
- PlayStation 1 / 2
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...