- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
b4zsi-
őstag
válasz Chereiose #205729 üzenetére
VW Polo, Skoda Fabia 1.4 TDI (2005-2009) közöttiből szépeket kifoghatsz 1 millió körül. Nem benzin, de olcsón fenntartható és még városban nyomatékosnak is hat a turbó miatt. Valószínűleg olcsóbbak is a dízelek a kis benzinesekhez képest. Viszont se kettőstömegű se részecskeszűrő, ami nagyobb költségekkel járhat.
Molnarpeter pedig biztos valamelyik VAG csoport autóját ajánlaná SDI motorral
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz Zotyipotyi #205747 üzenetére
+1 a Golf/Leon/Octavia trióra kombiban, bár az Oktávnak sedanban se kicsi a csomagtere
1.4TSI-vel, 5.5-ig azért van választék és bármelyik hipertér-ugrás lesz a Golf 5(?) után.Suzuki is megfontolandó, már ha tetszik.
Annyit még hozzátennék, hogy minden kérdezős kommentnél elsírja itt valaki magát, hogy most drága a használt autó, de egyik fórumtárs se fogja visszaadni a különbözetet ha fél év múlva még drágább lesz. Ha most kell akkor most kell, pláne ha a Golf kasztnija (is) hervad.
-
b4zsi-
őstag
válasz Kickass #205752 üzenetére
A suzukis ötlet szerintem is jó, mert egy S-Cross 1.4 Boosterjet 4-5 éves (akár fiatalabb) belefér a keretedbe, ha a csomagtérrel megbarátkozol, hogy kb 430-440 liter. Vitaráé még kisebb. (375-400 liter)
440 literes csomagtérrel még felveheted a listára a Fiat Tipo-t is.
[ Szerkesztve ]
-
Zotyipotyi
csendes tag
válasz dong86 #205748 üzenetére
Köszi a választ.
Igen PUG-gal nincs különösebb gond (1,5 éve hengerfejeztettem), csak kicsit mezítlábas, de arra a heti ~70km-re el tudom viselni. Csak ne tiltsák ki még Pestről, mert kb. szerintem Euro2-es ha van a motorja.
1.4 TSI-k '13-tól már megbízhatóak?
Auris kombiban hibridnél annyival kevesebb a hely, mint nem hibridnél? Bár pont van az egyik szomszédomban egy, majd átugrom lemérni, meg kipróbálni.
Civic valahogy keskenynek tűnik belül a képeken, de lehet csak csalóka. Avensis is szimpatikus viszont abból nem nagy a kínálat 5,5m alatt (min '14-es autókra szoktam szűrni hahu-n max 190e km-rel) -
Zotyipotyi
csendes tag
válasz rbalint88 #205749 üzenetére
Köszi neked is!
Tudom, hogy iszonyatosan megdrágultak az új és használt autók is az utóbbi időben. Ha ezt tudom, akkor lehet már tavaly váltottam volna, de most már ez van. Meg valószínűleg a közeljövőben sem lesz jobb (orosz-ukrán háború).
Tetőboxozás nekem macerás lenne, de köszi az ötletet.
Fordokkal az a bajom, hogy nem tudom, hogy milyen motorok megbízhatóak belőlük. Mert pár Mondeo amúgy szimpatikus lenne. Vagy Focus kombi is elég nagy?
Ha már garancia, Kia Ceed SW, Hyunadai i30 CW-ből ahogy nézegetem akár gyári garisok is beleférnének a keretembe, bár ilyen 1.0, meg 1.4T-GDI motorokkal. Vagy azok még garanciával is abszolút felejtősek? -
nagyúr
válasz Zotyipotyi #205755 üzenetére
Nem igazán hallottam eddig panaszt az 1.0 es 1.4 tgdi motorokra. Az 1.0 nem tul kulturalt, de mar a 2gen ceedben is volt, kokszosodason kivul nem problemas.
-
Zotyipotyi
csendes tag
válasz Kickass #205752 üzenetére
Köszi a választ!
Octavia-val az a baj, hogy asszonynak nem tetszik, pedig szerintem is racionális választás lenne. De hátha még meg tudom beszélni vele. Én meg gondoltam, hogy Golf után kipróbálnék vmi mást is, ha ezt nézem, akkor marad a Leon.
Golf 5 kombival egyébként kényelem szempontból nincs problémám, csak tényleg már a rohadás zavar (pedig a csomagtér ajtót 1,5 éve meglakatoltattam, de már megint rohad), meg tavaly már kapott egy lambdaszonda kiemelőt, úgyhogy a katalizátor is lassan cserés lesz.
Hát, igen, hogy pont most akarok váltani, azzal így jártam, de nem látom, hogy a közel jövőben megfordulna ez a tendencia az árakkal, sőt... -
Zotyipotyi
csendes tag
válasz tboy93 #205756 üzenetére
Igen, pl. a kokszosodásra gondoltam. Amiatt vetettem el az 1.6 GDI-s 6-8 éves Kia, meg Hyunday kombikat is. Mielőtt elkezdtem olvasgatni itt a fórumat, azelőtt azt hittem, hogy i40 kombit fogok venni 1.6GDI motorral. Csak aztán olvastam itt a kokszodást, meg senki nem ajánlgatta a Kia-kat, meg Hyundai-okat.
Nem nyírnám én ki azokat a sok rövid távval?
Egyébként olyan 5-6 évre vennék autót (a Golf is májusban lesz 6 éve, hogy megvettem), és olyan évi ~10e km menne bele. -
nagyúr
válasz Zotyipotyi #205759 üzenetére
Figyelj, a kokszosodas az nem hiba, hanem egy karbantartást igénylő dolog. A közvetlen befecskendezéses motorok velejaroja. 100e km-enkent egyszer el kell vinni 120-150e Ft körüli dioszorasra es le van tudva a dolog, nem kell tullihegni.
Az 1.6-nal en jobban tartanek az olajfogyasztastol, arrol tobbet hallok es ha jol tudom a vekony hengerfal miatt fel se lehet ujitani a motort (de ebben majd valaki mas is erositsen meg).
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Zotyipotyi #205755 üzenetére
Valoszinu csak egyre rosszabb lesz a helyzet, ez ketsegtelen. Reszben valasz Kickass-nek is, szerintem egy lutri* 5,5millios hasznalt auto helyett jobb egy uj 7millas, ha megfelel az igenyeknek - nekem sem tetszik az scross, de ha valakinek nincs vele esztetikai baja, akkor batran veheto, muszakilag nincsenek dramak a suzukikkal.
* ami most 5,5-ig van kompakt kombi, az mar jellemzoen nem garis, ilyen szempontbol biztosan lutri, meg toresileg is. Meg tavaly ilyenkor ezek 4-4,5millas autok voltak ugye…
nekem pont i30 kombi a ceges autom, sztem kva kicsi…
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
tepenzed
őstag
válasz rbalint88 #205761 üzenetére
Én is pont mostanában szeretnék 5 millió körül venni egy használtat, mert a mostani Focus már 17 éves és nem túl biztonságos, ugyanezt mondta a testvérem, hogy hagyjam a francba az egészet és vegyek inkább újonnan egy S-crosst. Megmondom őszintén mindig is rettegtem a Suzukiktól, de ez az autó tetszik (persze, hogy mennyire tartós egy ilyen autó azt nem tudom)
[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
Mindenkinek előjön a nyelescsapágy? Nekem 230k van az Ignisben és sajnos úgy hallom nekem is csereérett.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
tboldi
nagyúr
válasz Jadro #205766 üzenetére
M13A motornál igen. Kivéve a régebbi Jimnyt, abba más váltó került, meg eleve hosszában is van, nyilván más az egész. De talán a Liana sem annyira érintett, vagy csak kevesebb szaladgál az utakon, ezért nem nagyon hallani felőlük? 🤔
Mindenesetre az Ignisekre, WagonR+-okra és vasaló Swiftekre biztosan jellemző, amikben M13A van.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kickass
őstag
válasz rbalint88 #205761 üzenetére
Mondjuk az Octav nem tetszik náluk a női szakasznak akkor úgyis mindegy, de abból még 5 misi alatt is van bőven vállalható példány és az azért nem 7M. Sőt az enyém 4-ért elviheti, vezérlés cserélve, egyébként meg az egész kocsi Novoth Tibi approved.
Az meg, hogy tavaly mennyi volt....irreleváns.
De a TSI pont nem egy időzített bomba, az összes szíjas, CZDA-n se egr, se gpf, se kettőstömegű. Lehet a többin se, de az összes motorkódot nem ismerem. -
dong86
csendes tag
válasz Zotyipotyi #205755 üzenetére
Igen VAG csoport TSI 1400 ccm-től 2013-tól megbízható, az Auris minden típusa szűk lenne neked szerintem a Hibrid csomagtérben szűkebb csak de nem vagyok a téma szakértője. Lábtérben az említett autók közül az Octavia vezet(Mondeóban nem ültem mondjuk) még a legújabb Insigniát is veri pedig az egy böszme nagy hodály kívülről. Az újabb Focus kombi(2018tól van talán) is elég nagy belül, Ceed Hyundai I30 Honda Civic vonal egyértelműen szűkebb. Mondeóból a dízelek jobbak a benzinesek nem sikerültek a legjobban, ugyanaz igaz a Focusra is talán ott van 1.6 szívó az kivétel lehet. Amúgy a Kia Optima amit linkeltem az nem közvetlen befecskendezéses kevésbé kokszosodik és elöl jól el lehet férni benne. Szóbakerült a Suzuki kicsit más vonalon de akár egy ilyen is jó lehetne nektek: [link]
-
rbalint88
addikt
válasz Kickass #205769 üzenetére
Ami legalabb az eloirt szervizeket megkapta, az mar jo kiindulasi alap, de amikor az autok jelentos reszenek minimum foghijasan vagy sehogy nincs vezetve a szervizkonyve es nincs szervizszamla se mellekelve, az ilyen erteku autonal kevesbe megnyugtato. Meg ha nagyobb torese volt, az hogy volt javitva…
Nem azt mondom en se, hogy minden szar, astrabol is van pl jo kinalat (ha nem kell automata valto), csak ki kell valogatni a sok szar kozul azt a par jo vetelt, lehetoleg gyorsabban, mint mas -
Paxker315
addikt
válasz Zotyipotyi #205747 üzenetére
C5 vagy 508 kombi? 5.5-ért már válogatni is tudsz, akár AT-vel. És EU6 dízelek közül..
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Zotyipotyi
csendes tag
válasz dong86 #205770 üzenetére
Köszi az újabb infókat!
Igen, délután beültem előre a szomszéd hibrid Auris kombijába, hát nem volt tánctér! A Golfban az ülést kb. még 3 kattanásnyival tudom hátratolni (utolsó fokozat már nekem is messze van ). Úgyhogy az Auris kombi kiszállt a versenyből. VW konszernnél a kisebb TSI-k (1.2, 1.0) is hasonlóan jók, mint az 1.4, vagy azok felejtősek?
Az Optimánál nem szűk a csomagtér nyílása?
Octavia-ra még puhítom az asszonyt, nekem bejönnek -
mody123
tag
Sziasztok,
Autóvásárlás előtt állok és a keretem amit tudok rá szánni 3m. Benzineseket nézek mert nem nagy távokat mennék vele átlagban 20-25km. Sedán kell mindenképp.
Mit tudtok ajánlani ami ebbe a keretbe belefér?Köszönöm előre is
-
dong86
csendes tag
válasz Zotyipotyi #205773 üzenetére
Van optimából is kombi vagy de azér ritka vagy van a testvére Hyundai I40 azokból meg a kombi gyakoribb de azok közvetlen befecskendezésesek tehát a kokszosodást karban kell tartani Octiból a kisebbekkel több gond van. Ha nem jön be az octi a Leon ugyanaz a technika és az sem egy kis autó: [link]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
A jövő hónapban úgy néz ki aktuális lesz az autóvásárlás. Sedan benzines Toyota Corolla mellett döntöttem.
Viszont meglepődve látom, hogy a használtautón 2018-as évjárattól gyakorlatilag nincsenek a használt Corollák 6 millió Ft alatt. Általában Active, vagy Active Trend+ felszereltséggel.
Ezek még az 1.6-os 132 lovas motorral szereltek. Viszont 6 millióért van új Corolla alap Active felszereltséggel, ebben már az 1.5-ös háromhengeres 125 LE motor van. Ez ennyivel "rosszabb" modell? Vagy a motorja gáz? Miért kerül annyiba egy 4 éves, mint az új?
-
vzsryl
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #205787 üzenetére
X6M Competition?
-
Qtya123
őstag
válasz molnarpeter #205785 üzenetére
Szedánt szeretnék.
Amúgy vicc már ami megy. Januárban nézegettem, akkor 5.2-5.3 környékén volt több eladó autó is, most ugyanez az évjárat és felszereltség 5.9-6 millió.
Hiány mindenütt, új autó nincs, stb...Kíváncsi vagyok az IS200-at mennyiért fogom tudni eladni, nemsokára meghirdetem.
-
Lovey
csendes tag
Kombi, illetve nagyobb csomagtartós benzines autókat nézegetek már jó ideje a kompaktok közül (egy Mazda 6 GG-t kellene pótolnia). A jelöltek:
2012-es 1.6-os, 125LE-s Ford Focus (kombi) ~3MFt
2015-16-os 1.4 TSI Skoda Octavia (5-ajtós, ill. kombi) ~4MFt
2017-es Opel Astra 1.4T (kombi) ~4MFt
Focus olcsóbb 1MFt-al a másik kettőnél, és nem turbós, a Skodában közel 200e Km van, míg az Opelban 100e Km.
5-éves távra tervezek, a köv használat mellettt: agglomerációból Bp. belvárosba (de mostani állapot szerint nem minden nap), ovi/suli járat, havonta 1-2-szer utazás (megpakolva) ~150Km-re, korábbi évek alapján 20-25eKm max.Ford mellett szól az elvileg alacsonyabb szervizköltség, de magasabb a fogyasztás és kevésbé dinamikus menettulajdonság. Skoda tágasabb minden téren, dinamikusabb is, de a turbós motortól tartok rendesen, főleg magas futásteljesítmény mellett. Opel nem a szívem csücske, de mindig látok egy két a feltételnek megfelelő K Astrát.
Ezek közül a megadottak alapján melyiket javasolnátok, vagy van-e amit még érdemes lenne megnézni? (KIA / Hyundai és a Toyota árai nagyon barátságtalanok lettek, a többihez képest is, Seat Leon gyakorlatilag nincs)
-
tepenzed
őstag
válasz Zotyipotyi #205793 üzenetére
de jó lenne ha lenne ilyen kereskedés
Persze mentségükre ők sem tudhatnak mindent az autóról, de a kamuzást azt nagyon nem szeretem..[ Szerkesztve ]
-
dong86
csendes tag
válasz Lovey #205791 üzenetére
Szia!
Valami ilyet esetleg: [link] vagy [link] vagy [link]
A K Astra 1.4 T-vel lehetnek gondok itt írta valaki korábban. A skodánál valszeg azonnal lehet egy dióhéjas koksztalanítással indítani 120-150 eHUF körül van, meg ennyi kilóméterrel azért lehet rá számítani hogy elő fog jönni ez-az. Én keresnék egy hondát de a J astra sem rossz amit a kolléga írt illetve a focus is jó lehet. -
Lovey
csendes tag
válasz Tothgera30 #205792 üzenetére
Köszi, az Astra J alapból nehezebb, mint a konkurensek, ezért az 1.6-os motort kevésnek találtam alá, meg általában az 1.4T-ok jöttek szembe a HAHU-n, ezért nem is nagyon került képbe.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Lovey #205797 üzenetére
Jól látod, másfél tonna az autó, tehát nem versenyautószerű dinamikát kell keresni. De mivel szívómotor, ezért jóval egyszerűbb, és a hozzá csatolt F17-es váltó hibamentes. Hahu-n kicsit felkúszott az ára, hiszen keresettebb mint a feltöltött társai, főleg a egyszerűsége miatt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #205787 üzenetére
Ahogy számolgattam, marad még egy jó darabig az SDI, nagyon max egy PHEV ha bejön mellé, azzal lehetne hasonló km költségeket csinálni, csak jóval nagyobb tőke és kockázat mellett (vidék, ohne casco), meg akkor az olcsó szerelő és DIY karbantartás is csökken, de lehet a mostani ingyen napelem program mondjuk tudna billenteni a mérlegen