- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- 3D nyomtatás
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mini PC
- Házimozi belépő szinten
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dong86
csendes tag
válasz Paxker315 #206443 üzenetére
Az Aisin váltókkal nincs gond, csak azzal a robotizált fossal de csak az 16. e-hdi-k mellé rakták. A benzines motorokkal kevésbé megbízhatóak kivéve az 1.8-2.0 szívókat a de az csak a c5-ben van és eléggé a modellciklus elején 2010-ig.
Lépj be a facebook csoportokba a C5 és 508 csoportokban is elég sok infó van meg sokszor van csak ott hirdetett eladó autó.
-
őstag
válasz pinnacle #206446 üzenetére
akkor majd nézz meg egy-két EuroNCAP videót az autómentős szakértő által felmagasztalt 20 éves középkategóriásról, meg egy mai modern "luxus" autóról, és kiderül, hogy ugyanabban az ütközésben csak az lesz a különbség a két autó között, hogy az elsőből fekete zsákban vesznek ki a tűzoltók, a másikból meg te szállsz ki saját lábon.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Neuler
csendes tag
válasz Tothgera30 #206449 üzenetére
Köszi akkor nézek Focust is, az sem otromba darab, egészen tetszetős.
A J Astrát úgy érted, hogy nagyon nagy a rizikó, hogy tekert az óra,hibás lerúgott flotta darab megpucolva? Ahogy néztem kicsit megtolva 2,5 milláig nagyon sok van 1,8 - 2,3 között belőle, szinte minden 3. kocsi J Astra volt ami kissé gyanússá is tette (hasznaltatuok.hu). H Astra annyira nem jött be külsőre de a motor kb ugyan az asszem. -
_drk
őstag
válasz Neuler #206453 üzenetére
Erre én is kíváncsi vagyok.
Jelenleg J Astrakat nézek és nagyon sok a 2 millió alatti is akár. 2,5m körül már szépeket látok, kevés km-el, jól felszerelve. Képekről legalábbis.
3 millió és afelett már inkább az újabb pár évesek vannak. Azok biztos jobb vételek, de 3 misiért meg már megint más autót nézek inkább.
Tehát ezek a 2-2,5m körüli J Astra inkább felejtős? -
pinnacle
nagyúr
válasz pinnacle #206450 üzenetére
Biztosító kint volt, azt mondta a szerviz Eurotax ár 70%-ig térítik a javítást, de nem tudják ez mennyi, majd csak a jövő héten kapnak kalkulációt. Lehet gazdasági totálkáros lesz. Nem tudom ez milyen hátránnyal jár. Gondolom ők gyári alkatrésszel számolnak, bontottal csak kijön az összegből.
Valakinek van hozzáférése az Eurotax rendszerhez? Kíváncsi lennék mennyi lehet az autó ára ott. Eurotax kód: 2853B059
2011.06 havi Ford Focus 1.6 Fresh, 100LE, 118.000km, sérülésmentes volt.[ Szerkesztve ]
-
kovacsroli
senior tag
Sziasztok,
2017 utáni kombi Insignia, 2.0 dízel, 170 le, 8-as automata váltóval.
Mi hozható fel ellene? Nem más autókkal összehasonlítva, hanem önmagában a típussal mi gond van / lehet?KöszI!
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
#96241664
törölt tag
"Tehát ezek a 2-2,5m körüli J Astra inkább felejtős?"
Szerintem arra nagyon jó ez a topik, hogy megtudja az ember, melyek a jó típusok, de az ilyen kijelentéseket azért a helyükön kell kezelni. Nem mindenki ugyanazt érti "épkézláb" darab alatt.
Ha rákeresel facelift előtti J Astrákra 3 millió forint felett, akkor a kínálat felső 5 százalékat fogod találni. Én azért nem gondolom, hogy csak ezekből lenne érdemes válogatni.
Főleg hogy ez nem is törvényszerűen azt jelenti, hogy a legjobb 5%, lehet csak simán túlárazottak.Azt hiszem tőle olvastam azt is, hogy G Astrában millió felett érdemes gondolkodni, kb ez is ilyen.
-
pinnacle
nagyúr
Ez a javítás a károkozó biztosítására menne. Csak nem tudom, hogy a gazdasági totalkárnak van valami hátránya rám nézve? Ugye ők gyári alkatrésszel számolnak, avultatva, de az magasabb összeg, mint az eredetit javíttatva vagy bontottal cserélve. Ezért lenne jó tudni, mennyi az Eurotax értéke az autónak. Én 1,5M-val számolok, annak a 70%=1M. Tudom ránézésre nehéz megállapítani, de ennek a javítása talán csak kijön abból. Pláne bontott alkatrészből. Szerintem ha szakszerűen megjavítják, akkor jobban járok, mintha a kapott összeg+roncsból vennék használt autót.
-
őstag
válasz pinnacle #206465 üzenetére
Eurotax-hoz magánszemélyek egy ideje már nem férhetnek hozzá, keresned kellene egy céget, aki vállal ilyet pénzért. talán nagyobb használtautós cégek, vagy márkaszervizek lehetne a jó irány.
azt vedd figyelembe, hogy az Eurotax figyelmen kívül hagyja azt, hogy az autód mennyire volt kiváló állapotban, szóval a piaci érték (amennyiért ilyen autókat hirdetve látsz) kb 80%-át fogja dobni, néha kevesebbet.
de mondom, ha nem találsz olyan céget, aki hajlandó a saját hozzáférésével ezt az adatot neked megadni, akkor ez csak találgatás“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
vzsryl
nagyúr
válasz pinnacle #206465 üzenetére
Igen, jobban jársz.
Apósom a C5-ös Audiját kb 7-8 éve vette 700k-ért, aztán rá pár évre pirosnál állt, és belerongyolt egy Passat CC, ami így nekitolta egy X6-osnak. A biztosító GTK-t adott rá, amit 600k-val jutalmazott. Apósom egy esztergomi Audi bontóstól bevásárolt, és 150k-ból megcsinálta a kocsit. Pár hete eladta 900k-ért. Nagyon nem éri meg most autót venni…megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nagyúr
válasz pinnacle #206465 üzenetére
Te figyu, ha 1.5M a kocsid, eurotax alapján meg mondjuk 1M-re taksálják és GTK lesz, akkor nem kapod meg az 1M-t javításra Ebből még le fog vonódni a roncsérték is.
Tehát teszem azt felértékelik 1M-ra az autót, hogy az annyit ért a baleset előtt. Utána a roncsot börzén teszik közzé, ahol licitek jönnek rá, lesz egy legmagasabb licit pl. 500e Ft. Ezután a biztosító fel fog ajánlani 2 opciót neked:
a) megtartod a roncsot és kapsz 500k-t mellé
b) leadod a roncsot és kapsz 1M-tPluisz még a javítás esetén szokott olyan is lenni, hogy több pénzt ajánlanak fel ha számlával tudod igazolni a javítást. Illetve az sem biztos, hogy érkezik licit a roncsra.
Az én civicem 2019-ben gtk-ra verték, roncsbörzén nem jött rá licit. Piaci értéke kb 800e Ft volt, a biztosító meg hozzám akart vágni 400e Ft-ot, számlával igazolt javítás esetén 560e Ft-ot.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Neuler #206453 üzenetére
...és #206454 _drk: A J Astrát úgy értem hogy inkább fl, tehát 2012 utáni (az is már 10 éves), aránylag kevés km-rel, és lehetőleg lenyomozható előélettel inkább 2,7-mtől indul (példa). De 3m-től vannak azok a példányok amikre vétel után szűrők és folyadékok cseréjét kell költeni, és gondtalan közlekedőedény lesz évekig. De el kell menni, meg kell nézni, és minden kiderül. 3m-ért sincs nagy tűzijáték, kategórián belül, más gyártó modelljei között. Talán egy Auris Hybrid amire érdemes még nézni.
#206463 hint: Nagyon másképp látjuk, eleve 12 előtti átlagos kompaktért nem adnék 3m-t. Fl előttit eleve elengedném, több gyermekbetegség miatt, ami 2012 után már javítva lett. A G Astrás hsz tényleg így van, és tartom. Azóta talán még drágábbak lettek (https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii_optima-18167763?sid=8888eefc-61c3-4cbd-93ed-ee201b234e7e [link] , másik példa), mert ami szép az 1,3-1,4m viszont vétel után nem is kell rá locsolni a pénzt.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz #96241664 #206470 üzenetére
Alatta viszont nagy a szakadék. 1m környékén vannak a normálisak. Én annyiért vettem egyet januárban, és alap dolgokon kívül nem kellett költeni rá.
#206472 tboy93: Sajnos annyi. Mivel aprópénzért van hozzá minden, és betonbiztos technika, ezért felértékelődtek.
#206473 vzsryl: Meg 2008-as, 115k km-rel vettem, Z14XEP, már galvanizált, és jobb az alváz, -üregvédelme. Amikor néztem szinte pár napon belül mindet elvitték előlem, és millió ft fölé tettem a keretet.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #206471 üzenetére
1,5M-ért G astra jézusom... Amikor pár éve vette fater 1,1-ért a 2008-as 70e km-es első tulajost arra is azt mondtam, hogy bazeg ezért az autóért ez kicsit sok. De 1.5M 3 évvel később ...
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tothgera30 #206471 üzenetére
Enyémre se, és szeptemberben vettem 370k-ért, első tulajdonos bácsitól tőlünk 100 méterre, 165k km-rel.
Na jó, a tiédnek szebb a fényezése.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nagyúr
válasz vzsryl #206473 üzenetére
Az a szép ezekben, hogy hiába veszed meg 1,5-ért arra is rá tud borulni akár az első évben 500k simán. Muternak és faternak is g astra van, mindkettőben volt vezérlés csere már (láncosak), gyári cuccokkal nem olcsó az sem, plusz muteréban megnyeklett a klíma is most (simán benne van 15 éves autónál) amire 300k-s ajánlatot kapott a klímaszerviztől. Szóval 500k hipp-hopp rálocsolható egy szívóbenzines hót' egyszerű kompakt autóra is.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz vzsryl #206467 üzenetére
Köszi mindenkinek! Jövő héten megmondja a biztosító, hogy mennyire értékelik, mennyit adnak érte. Szerviz azt mondta számlás javítást fognak kérni. Igen, aki meg tudja magának javítani, az még nyerhet is rajta, de esetemben a javítónál marad a haszon. Kértem, legalább polírozzák át a kocsi másik felét, hogy ne legyen felemás az autó (egyébként ez mennyi lehet?), de mondták nem fér bele a javításba, mert alig fognak kijönni a biztosítótól kapott pénzből.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz tboy93 #206472 üzenetére
Mondjuk a G Astra is futott egy jó pár évet, van ott is már 2000 körültől és talán 2008-ban is volt még Classic II vagy III néven, szóval beszélhetünk több, mint 20 vagy éppen 14 éves autókról is (az más, hogy a technika ugyanaz, de állapotban lehet jobb a 8 évvel fiatalabb).
Jazz 2007-ből szintén ennyiért megy, ha nem több is sokszor.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
nagyúr
válasz szabonagyur #206477 üzenetére
Na jó, de az honda, annak meg van bocsátva, az mehet bármenyibe
-
Tothgera30
Ármester
válasz szabonagyur #206477 üzenetére
Classic II - hivatalosan 2004-től 2009-ig, de 2010-ben is adtak még el belőle a szalonból. A Classic III a H Astra, az 2013-ig ment, szintén 14-ben még adtak el belőle.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
szabonagyur
félisten
válasz Tothgera30 #206479 üzenetére
Ennyire nem mentem bele, a lényeg, hogy azért eléggé széles időtávon volt elérhető, és igaz az alap ugyanaz, de azért nem mindegy, hogy a széria eleje 1M-ért vagy széria vége.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
vzsryl
nagyúr
válasz szabonagyur #206480 üzenetére
Széria eleje nincs galvanizálva, de a motorok általában tartósabbak voltak. A lengyel gyártmányok már nem rohadnak, de több műszaki hiba ütheti fel a fejét. Persze az autó kora is hozza magával a nyűgöket.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Tothgera30
Ármester
válasz vzsryl #206481 üzenetére
...de a motorok általában tartósabbak voltak... - Ez sem ennyire fehér/fekete, inkább a kelet "európai" igénytelenség következményei ezek. A 8 szelepesek tartósak voltak, mert az idehaza elterjedt 10W40-et locsolták mindenbe. De mikor megjelentek a finomabb 16 szelepesek, azokat ki is lehetett nyírni a 30 ezres olajcsere periódussal (már ha ki is cserélték) és szokásos olajjal. De egy 10-15 ezres periódusra beállva a Z14XEP is rohadt tartós, nem hiába vitték tovább a D Corsába is, de erről a szerelőm és a bő 600 ezer km-nél járó autója mesélhetne.
De nagyon eltérünk a topik lényegi témájától.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
twice
tag
Sziasztok!
Autó vásárlás előtt állok, és a tanácsotokat szeretném kérni. Régebben már írtam a csoportba, akkor Yaris vagy Jazz volt a 2 kiszemelt, ez annyiban változott, hogy jelenleg Jazz és Prius között gondolkozok. A keret kb 3,5m lenne, valamint fontos lenne, hogy automata váltós legyen. Nagyrészt a fővárosban lenne használva, de azért néha lenne pályázás is. Évi kb 10-15 ezer km van betervezve. Priusból a 3. generációt néztem, Jazzből pedig a 2011-14 közötti cvt váltósakat. Jelenleg a Prius felé hajlanék, de mint első autó, félek hogy a kb 50cm nagyobb hossz parkolásban nehezségeket okozna. A kettő közül melyiket ajánlanátok? Természetesen, ha van 3. befutó is azt is szívesen meghallgatom. A válaszokat előre is köszönöm! -
KubanitoS
veterán
válasz twice #206483 üzenetére
A Prius hibrid, a Jazznél ezt külön nem említetted, ezért feltételezem nem az. Mindkét autó megbízható, de a kettő közül a Priust tartom jobbnak a megbízható hibrid technológia miatt. Kevesebbet fog enni városban, nincs benne indítómotor meg több egyéb alkatrész amire van esély hogy meghibásodik, meg úgy alapvetően is egy élhetőbb, nagyobb autó. Jazzel sem járnál rosszul de nem egy kategória a két autó.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
thomeef
őstag
Sziasztok,
Ezt a [Prius 3]-at néztem ma meg helyben. Igazából átnézte szerelő meg én is, nem igazán van belekötni való, állapotfelmérésen is átesett, ott sincs semmi nagyobb probléma vele. Annyi hogy csak nyári gumi van hozzá, azis már nagyon ratyi. De maga az autó patika kívül belül. Magánszemély, elég értelmes emberkék, csak japán autó van a családban stb. 2 hónapja volt nagyszervízen. Igazából költségmentesnek tűnik az autó. Hétfőn még átnézik a helyi toyota szervízben is.
Egy picit az árat húzósnak érzem, de 1-200k-n nem akarok pörögni, egyszer kell megvenni.
Köszi
[ Szerkesztve ]
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
-
-
válasz grizlisandor #206489 üzenetére
Bár a formavilág az szubjektív , de szerintem ez a “legszebb “ Priusok között , mert az utánna levő modell az valami szörnyű (szerintem) .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Luck Dragon #206490 üzenetére
Ez a Prius szerintem is jól néz ki .
Az utód...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
válasz pècsimunkás #206491 üzenetére
Hát igen ,az utód azaz ami felett az ember nem tudd csak úgy elmenni anélkül hogy rá ne csodálkozzon . Az már más téma ,hogy a szépségéért vagy csúfságot a miatt .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
thomeef
őstag
Köszi srácok, akkor egy minimál alkuval elhozzuk szerintem holnap .
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Luck Dragon #206490 üzenetére
+1
Az elotte levo genhez kepest is, ez a prius ‘szep’iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Goldmember01
tag
Hali, 6.5-7m forintig bezárólag szeretnék új autót venni, a kisebb méretű hatchbackek tetszenek, gondoltam itt is rákérdezek mit ajánlanak a szakértők. Mindennapi városi használatra kell, hosszabb kirándulásokra európában, fogyasztás és a külső a legfőbb szempont számomra. Előre is köszi!
-
KMT
addikt
válasz Goldmember01 #206496 üzenetére
Kimaradt a legfőbb szempont. Mennyit tudsz várni...
-
veterán
válasz Goldmember01 #206496 üzenetére
ebben az esetben azt vedd ami tetszik, ezt nem tudjuk kiolvasni a fejedbol en az uj polo/fabia vonalon indulnek el.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
KubanitoS
veterán
válasz Goldmember01 #206499 üzenetére
Kovid+ ukrán háború miatt nincs autó alkatrészhiány miatt. Nekem tavaly júniusban rendeltek céges Octaviát és a mai napig még gyártási dátum sincs megadva. Haver Dacia Dusterjét tavaly év végén rendelte, az áprilisi gyártás el lett tolva ismeretlen időre. Családban Merci GLA tavaly nyáron rendelve márciusi átadással még mindig semmi. Toyotánál idénre már nem vállalnak szállítást… Fabia lehet két év is, mire megjön. Ha véletlenül van valami autó készleten, ami tetszik és belefér a büdzsébe, akkor azt nagyon gyorsan meg kell venni.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.