- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Goldmember01 #206496 üzenetére
Ez a keret eleg sovanyka lesz uj autora. Maximum valami nagyon alap/fapad felszereltsegu benzines legkisebb motoros kocsi jon ki belole. De mivel ugyse tudsz semmit venni fel vagy inkabb egy even belul, szamold ki mennyivel lesz tobb a kereted mire megjon a kocsi es azzal szamolj. Csak a pelda kedveert, egy tok alap Corolla nincs mar 7,5 alatt, Kia ceed 6,5 korul, i30 szinten 6,5-nel indul, de tenyleg teljesen fapadok ezek. Szerintem nyugodtan menj fel 8-ra, ha olyan autot szeretnel, ami hosszutavon is megeri.
ps. Hosszabb kirandulasokra europa szinten kb. egyik kicsi hatchback se lesz alkalmas amugy. Hangos belter, gyenge motor stb. Ha ez tenyleg cel, akkor foleg emelni kell a keretet, nem is kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz KubanitoS #206500 üzenetére
ruppotlankodo gyartok ahelyett hogy modern gyartastechnologiasval gyartott chip-t vennenek, ragaszkodnak a regiekhez, amibol egyre kisebb volt a gyartokapacitas is egyebkent is, aztan a Covid miatt visszamondott mennyisegek miatt meg az is sokkal kevesebb lett
erre mondta egy vezeto inteles 1+ eve, hogyha nem 15-20 eves gyartastechnologaiaju csippekkel akarnak ezt megoldani, hanem az annal csak par evvel ujabbakal, akkor egyetlen silicium wafer-bol 50x annyi chip is kijonne, mint jelenleg
20 eve 180-130nm-s processzork voltak, ma 7nm-s gyart az AMD
egy 32-22nm-s technika sem tul regi, de a Pentium 4 / AMD K7 korszakuanal lenyegesen ujabb
ehhez ujra kene validaltatni az osszes chipet persze, de ere azert volt eleg ido mar
sokkal tobb auto el tudnak adni igy, mint most, szoval megerne igazabol, mert a gyarnak akkoris van egy alap fenntartasi koltsege, ha nulla autot csinal, sot igazabol akkor a legdragabb
beszallitoval ragjak vegig, a plusz koltseget a vevo meg ugyis kifizeti, ha nem 1.5 ev, hanem 2 honap mulva auto kap mar
erdekes, a Tesla nem szopik ilyennel (sem), mert ok maguk tervezik a chip-t is, es nem regi technologiaval
a Plaid-ben a UI hardvere egy mai modern konzol MIPS-t tudja
ott a maga a gyartosor kapacitasa a tenyezo csak
nekik miert eri meg egy kicsit tobbet invesztalni ebbe (is), hogy ne 2+ eves varolistak legyenek?több drón kell ;P
-
tboldi
nagyúr
válasz Goldmember01 #206496 üzenetére
Ha az újból tudsz engedni, szerintem vegyél egy minél fiatalabb Alfa Romeo Giuliettát.
-
Richard!
addikt
válasz Goldmember01 #206496 üzenetére
Ennyiből inkább akassz egy 2-3 éves használtat.
Ma kezdődik életed háralévő része
-
Vismajor01
addikt
Skacok el vagyok veszve,
6 millió a keret
Érdemes a coupe format erőltetni es BMW 5ös GT-t vagy X6-ot nézni(mert nekünk nagyon tetszik a coupe forma)
Vagy engedjük el mert ezek penztemetok és baratkozzunk meg a "tisztesseges" SUV formával mint Lexus rx400h(Régi) Toyota Highlander(Hibridben ritka mint a holló és régi is), Audi Q7(q5 kicsi), Volvo xc90(csak olyanra futja mint aminek a belseje meg nem az új generáció az meg olyan mint ami most van az még annyira nem tetszik)
Plane probléma h benzines keresünk mert nem zavar ha többet fogyaszt hosszú távon viszont használva lenne rövid távon is alkalmakkor azt meg zavarna a dízel. Ebből eredoen a kínálat ezekből a tizedere csökken
Ja az lemaradt h elektromosauto melle 2. Autó lenne, hétköznap csak szükségszerűen használva, inkább hetvegi kirándulós-utazós autó. Fontos a kényelem+pakolhatosag+magasabb ulespozicio, fogyasztas illetve márka egyáltalán nem számít. Nem baj ha prémium nem várom el h olcsó legyen fenntartani meg mi mindig karban tartjuk az autóinkat de azt elkerulnem h veszek vmi betegagyat amibe csak önteni kell a penzt
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
addikt
válasz Vismajor01 #206505 üzenetére
Ha nem akarsz sok-sok penzt onteni az autodba, akkor en nem eroltetnem ebben az arkategoriaban a BMW, Audi vonalat. Bar en specialis eset vagyok, sose vennek hasznaltan "luxus" markakat olcson, mert mindig az a vege, hogy locsolod ra a milliokat. A fenntartasnal mindig azzal kell szamolni, hogy ezek 30 millios kocsik, hiaba vetted olcson. Minden aprosag tobb 100ezres tetel lesz, ha javitani kell, de sokszor meg millios.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Goldmember01 #206496 üzenetére
ceed ,i30, scala, fabia, tipo
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Goldmember01 #206496 üzenetére
Mit takar részletesebben a városi használat? Milyen gyakran lenne túra?
Részemről egy alig használt autót néznék, vagy esetleg készleteset. Clio 1.2 szívó (pályán mondjuk már lehet hangos), Yaris hibrid (ha mindennapos a város, nem áll hetekig)... Viszont lehet praktikusabb egy kicsit használt, árban is kedvezőbb autó, és maradék pénzt bérlésre költeni a külföldi utak idejére mondjuk 🤔
Tényleg. Egy Tipo nem annyira kicsi már, és 1.4 T-Jet motorral autópálya sem kellemetlen.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #206505 üzenetére
Bajor említett típusok nekem ortopéd forma, bocs F07 is valahogy közelebb érződik az egyterű vonalhoz.
CLS? Az már viszonylag rendes qp, sok ajtót leszámítva.[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
Nem annyira specialis ez, de sztem ha alapból nem egy szar autó es volt gazdaja akkor nem feltétlen kell beleonteni a milliokat. Most is premium autóm van, ezt is 5 millaert vettem es az elmult 6 ezer kilometerben csak uzemanyagot kellett fizetni bele. Tekintve h a kov premium második auto lenne es ezt a 6 ezres futast valszeg 2 év alatt éri el ezért én annyira azért nem aggódom.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Vismajor01
addikt
válasz molnarpeter #206509 üzenetére
Túl szedanos ergo nem magasított és pakolni se sokat lehet bele, ugyanez a bajom az A5-A7 duóval.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
hobizoli
nagyúr
ja
sogornak is van egy F31 335XD-je, havi atlag 150k borul ra
ha eppen 3 honapig nem, akkor 4. honapban keri a 5-600k-t akarmire
egy igazi penztemeto
2 eve marciusban vette, azota 3.5+ millio ment el ra
most ket turbo felujitas 450k-t mondtak neki, en erre azt mondtam inkabb szamoljon ugy, hogy 600k lesz az
erre vigyorogva demiéé? mert meg nem volt olyan szereles ezen az auton, ami az elore besaccoltbol megallt volna, mindig 20-30%-l tobbe kerul vegul, mert ja meg ezt is kellett, meg ja meg azt is
meg mondtam mar neki tavaj azt is, hogyha ennyire szerelmes ebbe a bodeba, akkor vegyen egy 316-318D-t ugyanebbol, ami 115lo ill 143lo, azt megiratja 160+ lora, 160-170-t-az is siman tud menni az autopalyan, pirosnal meg a dugoban meg pont qrva mind1 mivel all
de egy 5 millio lenne a zsebeben mostanra az ardiffi meg a fenntartasi koltsegek miatt
8-9k EUR-rt van ilyen autotöbb drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #206514 üzenetére
Premium anygagok a belso terben pl. Ulj be egy Skodaba aztan egy Mercibe es megtudod. Nyilvan ezzel egyutt a fenttartasa is no koltsegekben.
Nem vennek premium autot de nekem nincs is igenyem ra. Jo, egy Lexus-t elfogadnek.
V60 nagyon jo auto, elobb kenne mint barmilyen Audi/bmw…
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Vismajor01
addikt
Ok Skoda nem is premium szal h kerül ide? Volvo v60 phevbe atulsz egy kortars mercibol es nem tudom mennyire éreznéd azt h nem premium. 26 millió forint volt az ára 2013ban, benne van a létező összes drive assistance, drága a szervizelése, és legjobb ülései vannak amikben ültem. Nem mondom h bmw-merc-audi nincs egy lépéssel feljebb mert de, de ettől még nem lesz a Volvo nem premium. De lehet fordítva ülök a lovon
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Paxker315
addikt
válasz Vismajor01 #206516 üzenetére
És még: csendes! 65.9 dBel, annak ellenére, hogy kombi. Jó kivitelezés. Igényes
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #206516 üzenetére
A benne levo technika adja a dragasagat. S60-ban ultem, meg Merci/Bmw/Audi-ban is. Nem egy liga a ketto, ahogy irod. Nezz meg egy Subarut, az is draga belul meg mint egy Suzuki.
#nincsbennetarcsi
-
imyourfriend
őstag
Urak, ebben az autóban tényleg csak ennyi extra van, azért egy első ülésfűtést elvárna az ember, vagy utólag kell beszereltetni? Azon felül, hogy 3-as Octavia nem sok előnyt látok bár 2015-ös "csak" 7 éves kérdés mennyi benne az Octavia érzet és mennyibe kerül első ülésfűtést szerelni bele..
-
BigBlackDog
veterán
válasz imyourfriend #206519 üzenetére
Hát, a képek és hirdetés alapján ez egy szörnyen olcsósított verzió lehet, sok extra nem jutott bele. Ülésfűtést nem látok benne.
-
grizlisandor
veterán
válasz imyourfriend #206519 üzenetére
Eladónk nincs tisztába a felszereltségével az autónak.
Keresni kell Octavia prospektust, hogy milyen felszereltséget adnak az Actív felszereltséghez, szerintem ESP-t kellett, hogy adjanak.
Autodna-n alvázszám alapján kihozza a felszeretséget, de ez fizetős vagy próbálkozhatsz márkaszerviznél.1.6 CRTDI-t hanyagolnám, eredetileg Delphi befecskendezői vannak, amit csak cserélni lehet. Nem tudom, hogy ez később változott. 2.0 CRTDI motor stabilabb, mint az 1.6 CRTDI. Jobban mozgatja a kasznit(ha autópályázol ez jól jöhet), Bosch befecskendezők vannak, amit fel lehet újítani.
-
footy
addikt
válasz Vismajor01 #206505 üzenetére
Keress egy Insignia B Country Torurert 1.6T+automata komboval.
Magasitott, belefer minden IS es meg raadasul benzines. -
dong86
csendes tag
válasz imyourfriend #206519 üzenetére
Szia,
Ami széria volt még benne lényeges dolgok: ülésmagasság állítás, ESP,ASR,ABS.
amúgy nem láttam még ennyire alacsonyan felszerelt változatot octaviából. Ülésfűtésé nincs hiányzik a gomb, ahogy a kolléga írta a 2.0 crtdi-t jobban viszont ennek elég jó az ára ha nincs széttaposva. Utólag ülésfűtés: a gyári megoldás kb kivitelezhetetlen(új ülés, BCM, valami klíma anyám kínja, vezetékelés kell hozzá), 2 éve a nem gyári utólagosra 75 ezrert írtak a csoportban az első két ülésre. -
addikt
válasz grizlisandor #206521 üzenetére
úgy tudom az Active nem volt itthon elérhető felszereltség, néhány flotta egyedi megrendelésére azonban hozták. itt van egy egész jó összefoglaló a felszereltségeiről: [link]
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Zsombe
senior tag
válasz twice #206483 üzenetére
Szia!
Ajánlanék egy harmadik típust: Honda Insight. Szintén cvt váltós, hibrid, kicsit kisebb, mint a Prius, ellenben tágas, kényelmes. Szerintem jobb választás, mert nincs körülötte akkora hype, mint a Prius körül, így olcsóbban ki lehet fogni egy szebb példányt. Fogyasztásban pedig kb. csak 0,5 literrel kér többet a Priusnál.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
félisten
Sziasztok, első autónak vennék egy járművet, aminek a következő feltételeknek kellene megfelelnie:
- 1M-ig (+az első nagyszerviz 150k-ig kb ha ez reális)
- feleség, gyerekülés, könnyen pakolható hátsó üléssor
- magas vagyok, legyen fej és lábtér isAgglomerációból Budapestre bejárás lesz a feladata, és a családdal kapcsolatos futkározások, tehát lesz napi autópálya és város is.
Én addig tartanám meg, míg nem szerzek elég rutint a vezetéssel, akkor vagy eladjuk, vagy a feleségemé lesz, és magamnak veszek valami szórakoztatóbb autót.
Dobtok pár típust, ami érdekes lehet? Elég nagy és zavarbaejtő a kínálat, nekem már a Volvo S40-ektől a Yaris Versoig tetszik sok minden, irányba kéne állítani..
Családdal a biztonság is kiemelten fontos, úgyhogy a nagyon törékeny autókat nem igazán piszkálnám.
-
nagyúr
válasz FoxiestFox #206527 üzenetére
G astra
-
tboldi
nagyúr
válasz FoxiestFox #206527 üzenetére
Üdv!
Ledobom a Lancia Musa bombát, talán el is fér 1-1 ThinkPad a műszerfal felső rekeszeiben.
Qru:
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
nagyúr
válasz FoxiestFox #206532 üzenetére
Hát, 1M-ért talán ki lehet fogni 7gen civic sedant is, azt minden tekintetben jobb autónak gondolom. Viszont ritkább, kissebb a választék. Biztonság szempontjából jó, sajnos tapasztalatból mondhatom.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
nagyúr
válasz FoxiestFox #206534 üzenetére
Ha tetszik majd írok róla bővebben, van egy ~8 évnyi tapasztalat vele.
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #206526 üzenetére
Nem kell szervizelni az aksiját. Nekem a CR-Z-ben gyakorlatilag ugyanaz van, 255k km után semmi baj nincs vele. Mielőtt megvettem volna, végigtúrtam a német fórumokat és egyöntetű vélemény volt, hogy nincs vele gond. De ha mégis, relatíve olcsón lehet hozzájutni akku-pakkhoz. 500-550Euroért kompletten megvan ...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
dong86
csendes tag
válasz FoxiestFox #206527 üzenetére
Citroen xsara és xsara picasso, Civic, Corolla, Focus, Fiat Stilo, Golf.
Ennyiért inkább az állapotra kellene lőni mintsem a típusra valami kompakt méretű kell a kisautókba nem fog elférni a család meg te rendesen. A dízeleket kerüld és lehetőleg durván ne rozsdásodjon. -
nagyúr
válasz dong86 #206537 üzenetére
A Xsara picasso és a stilo kivételével egyetértek. Előbbi volt haveroméknak, nem volt olyan elektronika ami ne romlott volna el benne. Utóbbit meg anno néztem magamnak és még az elvakult Stilo tulajok is bevallottan sok elektronikai problémáról számoltak be, aminek nagy része állítólag fals / kontakt hiba, de engem felb@szna ha ilyenekkel kéne foglalkoznom rendszeresen.
-
Paxker315
addikt
válasz FoxiestFox #206534 üzenetére
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboy93 #206538 üzenetére
azert elnezve a jurgenvagen csoportokat is, ott is vannak elektronikai hibak, csak kifele megy vetites, hogy aaa az csak franszoa meg digo autoknak szokas
de vhogy azt meg mindig tudjak, hogy ki a legkozelebbi kiolvasos emberke, meg mit hol javitanak, meg hol szokott lenni bontoban ez vagy az meg mennyiert, meg fejbol irjak mi a MAP szenzor Bosch szama
a dizel tunner csoporton meg kb sirok a rohogestol
van az autoban 7 szal elektronika a vilagitason kivul es meg az is elromlik benne
a VAGCom a zisten, lassan en is tudom mar csak olvasgatva a csoportot, hogy melyik meroblokkokban mit kell(ene) latni, hogy jo legyen, meg elsore induljon, meg ne akarjon leallni
ehhez kepest sugarban kopodosik egy CANbus rendszeres autokat, nekem ketto is van es egyiknek sincs semmi baja
mondjuk nem is nemet egyik se
meg nyilvan nem veletlenul akarjak meg a villanyadagolot is kivakarni az autobol igy 2022-ben is es mecha-sra visszabutiani... biztos mert nincs vele semmi elektronikai gond
legtobb akkora egy kamugep, hogy meg maganak is hazudik, mert arcvesztes lenne bevallani, hogy ez se mas igazabol, sot...
latom a nemetautobuzi kollegaim mit elszopnak ezekkel a sosincssemmibaja autoikkal, csak benne all tobb milliojuk, aztan meg a felesegtol vagy rokontol kolcson kert autoval kell jonni dolgozni, mert a csucstechnikat 1+ honapja nezik mi a baja, meg mar 400k-ban van es ugyanazt produkalja
ha az eletet is rakolti akkoris ott kell alljon, hogy a szomszednak megmutathassatöbb drón kell ;P
-
félisten
-
vzsryl
nagyúr
válasz hobizoli #206540 üzenetére
A német autók szerintem nem azért jók, mert megbízhatóak, hanem azért, mert minden magától értetődően kezelhető, és ergonomikus. De ez is inkább a VAG-ra jellemző.
Nekem az eddigi autóim közül egyértelműen a Skoda működik a legkézenfekvőbben. Mondjuk eddig baja sem volt, csak kopó cserék, de ez lutri kb. minden kocsinál.
Az viszont egyértelmű, hogy a francia és olasz kocsik általában jól felszereltek és kényelmesek. Emiatt is fordulhat elő, hogy nagyobb a meghibásodás kockázata.
A japán meg azért olyan, amilyen, mert sokszor fapadosak. Kivéve a Lexus. Az tényleg nehezen pusztítható, és még prémium is. Kár a pár éves infotainment hülyeségükért.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tboldi
nagyúr
válasz FoxiestFox #206542 üzenetére
2-es Punto technika, nem egy ördöglakat, és minden bokorban van hozzá alkatrész óccsón. Benzinesből bármelyik bátran vehető, dízelekből meg az 1.3-ast ismerem közelebbről, amennyiben nem 30k km-enként szervizelték, vállalható az is, és gondolom, az 1.6-os és az 1.9-es Multijet is hasonlóképp van (DPF hiánya előny).
Nemtom, szerelték-e ezeket 6 sebességes M32 váltóval, ha igen, akkor a csapágycserékre érdemes félretenni. De ez nem csak a Musára és az olaszokra lehet igaz, a kor valamennyi Opeljét is érinti.
Többieknek Honda akkuban:
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
Infiniti japánként megbizható vagy nem jobb a német hármasnál?
Véletlen jött be az FX széria, nem tűnik túl nagynak és az amcsi internet jó véleménnyel van még az fx50 v8ról is
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest