Hirdetés
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Barátságot teremtene az ARM és az Anti-Cheat rendszere között az Epic Games
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- Gyorsabban viszi ki a gyártást Kínából az ASUS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házimozi belépő szinten
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Egérpad topik
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Én többek között arra gondolok, hogy ha például ugyanannál a kereszteződésnél áll mindkét járművezető, miért kell az egyiknek beszámíthatóbbnak lenni a másiknál.
A kerékpáros közvetve is okozhat bajokat. Itt nálunk is előfordult lakott területen kívül, hogy a kerékpáros bekacsázott, a nyergesvontató vezetője pedig próbálta megelőzni a gázolás. Ez sikerült is, azonban lesodródott az útról, nekicsapódott egy fának és súlyosan megsérült. Még sokkal súlyosabban is végződhetett volna az eset, ha például telibekap egy személyautóval szemben érkező családot. Azt nem tudom, ebben az esetben az ital játszott-e szerepet, azonban az tény, hogy az alkoholfogyasztás negatívan befolyásolja az ember reakcióidejét, figyelmét, döntési képességeit, egyensúlyát stb stb.
Véleményem szerint el kellene dönteni, hogy iszunk, vagy vezetünk. Amúgy semmi sem történik, ha a kerékpáros nem iszik egy üveg sört sem, vagy ha már ivott valaki, nem kerékpározik és nem vezet másik járművet sem. -
Az ellenőrzések gyakorlatilag semmit nem érnek manapság, ezen is feltétlen javítani kellene. Mára szinte oda pusztították a hatósági "ellenőrzéseket, jelenlétet", hogy védával és lézerrel szedik be a pénzt a gyorshajtóktól.
Érdekes amit írsz. Ezek szerint a gépkocsivezetők zéró toleranciájának betartatása is az emberek és rendőrök felesleges szívatása, erőforrás pazarlás?
-
-
Hi!King
őstag
Ha nem is feltétlenül 150 lóerő, de azért egy közepes méretű autónál 120 azért elkell, hogy ne legyen szenvedés az autózás pl. osztrák hegyi utakon. Ha ezt kombináljuk lakóautóval vagy bármilyen utánfutóval, akkor a 150 is kell.
Amúgy igazad van, hogy nem ezért kell a legtöbbnek az erős motor, de ha betiltod, akkor senkinek sem lesz, annak sem akinek indokolt lenne.
@Reggie0
Német autópályákon maellett hogy rengeteg a 120-as korlátozás, sok más tényező is más, csak úgy lehetne megítélni hogy mit jelentenek a korlátozásmentes szakaszok, ha hasonló közlekedési kultúrájú országgal vetnénk össze, Magyarország nagyon nem az. -
Reggie0
félisten
Par millionyi ember gyalogolni is tud, szoval igazabol auto se kene
A hatar tetszoleges ponton meghuzhato. Erdekes modon a nemet palyakon sem rosszabb a baleseti statisztika, mint mashol.
Ha megnezed a statisztikakat, akkor viszont az jon ki, hogy ott van tobb baleset, ahol kisebb az atlagos teljesitmeny: [link]
-
Reggie0
félisten
Mondjuk, hogy 150-nel gyorsabban is lehessen haladni, lasd nemet palya. Vagy mondjuk, hogy ertelmesen el tudd huzni a hajodat/csonakodat az utanfuton vagy a lakokocsidat, ha mesz nyaralni.
De mondjuk az sem rossz dolog, ha 80-rol 90-re nem egy percig tart felgyorsitani, mert ugy csak mozgo akadaly leszel a kamion mogott. -
Möhe
addikt
-
mezis
félisten
Igazad van, ezt a viselkedést nevezhetnénk figyelmesnek, előzékenynek. Ebből sajnos szűkében vagyunk. A média sem ezt sugallja. Légy erőszakos, ne törődj másokkal, ha utadban áll, nyírd ki. Korunk önmegvalósítása. Van aki ilyenkor adja tovább, amit előtte kapott, most lassíthatnék, de csak azért is lelépek elé, mert jogom van hozzá. A jogaimat meg nagyon ismerem. Talán a nevelésnek kellene tudatosítani azt, hogy a jogokhoz kötelességek is kapcsolódnak. Ez esetben talán a figyelmesség lenne az. (No de minimálbérért, ígérgetett, aztán elhalasztott fizetésemelésért, létszám leépítésért ? ? ?)
Az autósok részéről meg a rossz időjárás, sok nehéz csomag, apró gyerekek,..., figyelembe vétele, ha módja van rá, megáll jó előre, hogy a gyalogos biztonsággal leléphessen. Csak ezzel nagyon körültekintően, mert egy többsávos úton "becsalogatni" a gyalogost a szomszéd sávban, vagy zebrán előző
emberszabású elé...
-
Reaper
őstag
Mindennapos dolgok ezek, de engem leginkább az zavar, amikor mögöttem nem jön senki, de a gyalogos megindul, mert "zebravanmajdmegáll", mindezt úgy, hogy elszámolna 3-ig, már ott se lennék. A másik kedvenc öntudatos gyalogos amelyik nem néz szét büszkén, fejet felemelve, zene a fülében halad előre, és vidáman rálép a villogó zöldre is.
Én ha gyalog vagyok és nekem zöld a lámpa akkor is szétnézek, hogy nem jön-e valaki aki benézte a lámpát, de lehet, hogy csak én vagyok paranoiás... -
biga
őstag
Differenciálni kell, persze. Ezért írtam, hogy elfogadható lenne egy határérték, amivel már nem vezethetsz, de még biciklizhetsz. A felett gyalog.
A vadállat vagy a gyerek rossz példa. A részeg biciklis tudatában van annak, hogy ha ittasan közlekedik, az veszélyes (gondatlan veszélyeztetés). Nem egyenlő egy vaddal, vagy egy kisgyerekkel.
Lauda: sajnos jelenleg nem vehetik el...
-
Marhasagot irtal. Egy reszeg kerekparos embereket olhet meg. Kiteker valami ele, az felrerantja a kormanyt, hogy ne usse el es barmi megtortenhet. Vagy kelebolal ossze-vissza, elutik, megserulhetnek a kocsiban ulok, de vegtelen a lista. Egy gyalogos reszeg nem sok vizet zavar, de egy kerekparos iszonyat veszelyes tud lenni.
Egyebkent nem vehetik el semmilyen jogsidat, ha ittasan kerekparozol.
-
biga
őstag
Nagyon nem így van. Olvass vissza a saját személyes élményem pl ezzel kapcsolatban pár hsz-al korábban. Ott pl közvetlenül saját magán kívül még minimum 2 embert veszélyeztetett, és akkor az esetleges szembejövőt nem is számoltam. Na persze ha bevezetjük azt a szabályt, hogy az ittas biciklist inkább üssem el, minthogy - az élete megmentése érdekében - akár magamat is veszélyeztessem (ösztönösen), akkor ok
De ugye ennél jóval normálisabb lenne, ha inkább az okozónál igyekszik, preventív módon büntetni. Szerintem egy 30 napra bevont jogsi épp elég visszatartó erővel rendelkezik.
-
biga
őstag
Na de nem ez lenne a normális?
Máshol egyébként ezt eleve úgy kezelik, hogy van némi tolerancia (autóra is). Így ha egy sört vagy egy pohár bort iszol akár kocsival is hazamehetsz. Sok országban van némi engedélyezett maximum szint, ami mellé kerékpárosoknál kicsit magasabb is. Itt Fr.o.-ban is így van. A németeknél pl megkülönböztetik a sima ittas vezetést (ami asszem 0,8 ezrelék, de pl ha balesetet okozol, akkor már 0,5-nél büntetnek! A gond tehát nem azzal van továbbra is (és szerintem innen a félreértés), hogy nálunk egy korty pia is lehet ok jogsi elvételére. Ez kocsinál még csak-csak tartható álláspont, de azzal én is egyet értek, ha valaki megivott egy sört, az még nyugodtan hazatekerhessen, de fél liter tömény után már gyalog se nagyon közelítse meg az úttestet! És ismerjük el, nem is az egy sört megívók a probléma, de míg nem lesz engedélyezett szint, addig ők húzzág a rövidebbet. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Tőzsde és gazdaság
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Tesla topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Spórolós topik
- Játékfejlesztés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- Apple iPad 9th gen (10.2" 2021, Asztroszürke) + Logitech Combo Touch
- ibasso DC Elite
- Legion Y540-15IRH 15.6" FHD IPS i5-9300H GTX 1660Ti 16GB 512GB NVMe + 500GB HDD magyar vbill gar
- Razer Blackshark v2 Fejhallgató (Vezetékes) INGYEN FOXPOST
- Razer Kaira X Kék/Fehér Fejhallgató (Vezetékes) INGYEN FOXPOST
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest