- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Egérpad topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Hirdetés
-
Japán nem bír az AI és a chipgyárak energiaigényével
it 2050-ig 35-50 százalékkal kell fokozni Japán áramtermelését, méghozzá az AI és a chipgyárak növekvő igényei miatt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PlayStationre és Xbox-ra tart a Horizon Chase 2
gp A folytatás a tervek szerint május végén debütál az újabb platformokon.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
Ebben a szituációban simán lehet, hogy demens a fazon, és nincs is tisztában vele, hogy piros a lámpa. A szándékos szabálytalankodókkal szemben valóban az ellenkezőjét váltja ki, de ez így annyira kamikaze, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy tudatában lenne, mit csinál.
-
Hi!King
őstag
De amúgy az a durva, hogy Toyota adaptív tempomattal 30, 40 és 50 méter követési távolság állítható, és ha 50-re állítom, és így érek be egy kicsivel lassabban haladót a belső sávban, aki épp kezdi előzni a kamion sort, simán jobbról nekiállnak előzni. Ugyanezen beállítással tök normálisan lehet autópályázni Ausztriában, ráadásul ott a tötymörgő vagy hirtelen elém vágó is kevesebb, így sokkal ritkábban kell nekem fékeznem.
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #57879 üzenetére
Miért? Eleve látszik, hogy indexelt, a mögötte lévő számíthatott rá, hogy mire készül. A lendületből ítélve mikor balra húzódott és lelassult gyökkettőre (en hirtelen fékezve!), hogy nagy ívben bekanyarodjon a kapubejárón, még messze lehetett a mögötte lévő, tehát le tudott volna lassítani, megállni, főleg ha nem relatív és abszolút is gyorshajt egy mellékutca kertes házas övezetében. Ha simán valamilyen okból megáll az út közepén, ugyanott vagyunk, de ettől függetlenül mikor a részeg odaért, még nem kezdte meg a jobbra kanyarodást, sőt még el is húzta a kormányt balra. Nem igazán látom, hogy bármi olyat tett volna, ami elősígíthette volna, hogy a mögötte lévő ne lásson más lehetőséget, mint hogy jobbról az út szélén lassítás nélkül megelőzze. A beküldő lélekjelenlétén múlott, hogy nem lett még nagyobb baj.
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #57881 üzenetére
Nekem úgy tűnik, akkor villantott egyet az indexszel, mikor még nem is látszik a képen a másik autó (és ahogy konci79 írja, egyáltalán nem biztos, hogy csak villantott volna, és nem folyamatosan indexel, ha nem kell balra húznia a kormányt). És mivel gyorsan érkezett, ezért mikor elkezdte a lassítást, még nagyon messze lehetett a részeg. Ráadásul a kanyarodást még nem kezdte meg, tehát ez pontosan ugyanaz, mint ha csak lelassult volna, az hogy volt egy hely, amit a részeg úgy tekintett, ott jobbról előzhet, csak azt akadályozta meg, hogy nem az autóba ütközött bele.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #57888 üzenetére
Itt villan fel az index:
Ekkor nem látszik a másik autó, a következő pillanatok alapján kb. az oszlopnál lehet.De egyébként már a videó kezdeténél lassan gurul az autó, amikor a részeg még több házzal távolabb járhatott a sebessége alapján, szóval nem valami hirtelen megállás volt, hanem lassan tette, a másik észrevehette volna (józanon), hogy nem fér el jobbra tőle (nem mintha amúgy szabályos lenne), nem kellett ehhez azt is feltétleznie, hogy jobbra fog bekanyarodni. Ahogy egyébként nem is fordult be jobbra. Ilyen alapon ha baloldalt ilyen módon szabálytalanul parkol egy autó, akkor ott is modhatnánk, hogy a szabálytalanul parkoló is hibás volt a balesetben?
-
Hi!King
őstag
válasz mephi666 #57927 üzenetére
Én szoktam látni olyat Csepelen Weiss Manfréd úton, ahol 70 a sebességkorlátozás, de 80 alatt senki sem megy, hogy az autók sebességét veszi fel a csávó egy elektromos rollerrel. Gondolom valami buherált roller lehet. Mondjuk rajta van bukósisak, de a 20-25-el munkába haladó rolleresek többségén is látom, hogy van.
-
Hi!King
őstag
válasz nyikszi #57931 üzenetére
Ilyen durvan gyors rolleres vagy segwayes arcokon mindig látok bukósisakot, de ezek 50-nél lassabban nem is mennek. Akik kerékpárúton tolják olyan sebességtartományban, ahogy én bringázok munkába, azoknál vegyes, talan felén van. Akik Lime és társaival bohóckodnak, azokon még nem láttam.
-
Hi!King
őstag
válasz Szakbarbár #58558 üzenetére
Ugyanez van egyre gyakrabban zebránál is, megállsz hogy elengedd a gyalogost, mögötted meg dudál, hogy miért kellet lassításra kényszerítened, miért nem inkább a gázba tapostál, hogy ne lépjen le a gyalogos.
-
Hi!King
őstag
válasz t72killer #58622 üzenetére
Nekem az a meglátásom, autóval, kerékpárral, gyalog és futva is közlekedek, hogy nem feltétlenül a közlekedési formát kellene figyelembe venni, hanem az érkezési sebességet. Pl. egy rakás gyalogos és egyben kerékpáros átkelő olyan, hogy ha gyalog érkezel, akkor elsőbbséged van, ha kerékpárral, akkor nem. Na, egy csomószor van olyan szituáció, hogy a kerékpáros lelassul gyökkettőre, de gyalogos sebességgel sincs elsőbbsége, ezért leszáll, így egymás idejét húzzák az érkező autóssal, akinek így el kell engednie, de simán megoldhatnák ezt úgy is, hogy nem leszállva gyökkettővel átteker. Ennek az ellenkezője, ha valaki futva érkezik. Ilyenkor ha én futok, megállok vagy gyalogos iramra lassulok, hogy átengedjenek. De elméletben, ha megbizonyosodtam róla, hogy megadják, futva is elsőbbségem lenne. Viszont ettől még ezt nem találom jó ötletnek.
-
Hi!King
őstag
De, összefügg, mert ha ezt veszik alapnak az emberek, akkor sokan visszaélnek vele. Nem véletlen, hogy ha autóval mellékutat keresztezel, akkor nem lassítasz, mert hátha neked jön lassítas nélkül egy kamion, mert ott van bizalmi elv, a gyalogost viszont kevesen engedik el, hiába van elsőbbsége. Ez azt is jelenti, hogy ha lassítva elengeded se mer lelépni, amíg meg nem állsz, szóval ez az egész a szabályos autósokkal is kicseszés.
-
Hi!King
őstag
De, értem, csak nagyon elhibázott álláspont. Igen, a sajat szemszögünkből fontos, hogy vigyázzunk magunkra, de más, vedtelenebb közlekedési szereplőkkel szemben nagyobb a felelősségünk. Autóval pont emiatt kellene óvatosbaban megközelíteni a zebrát, és ebbe a legtöbben beleszarnak, mert majd úgyis vigyáz az életére a gyalogos. Igen, vigyázuon, de mi is vigyázunk, mert egy 1+ tonnás járműben a mi felelősségünk a nagyobb.
-
-
Hi!King
őstag
válasz Szada85 #58722 üzenetére
Ezzel teljesen egyetértek. Viszont azt gondolom, hogy a többség óvatos is ennek megfelelően, főleg gyalogosként, ezért amely balesetekről hallunk, azok az olyan esetek, amikor mégsem volt az. Viszont amíg nincsenek retorziók (soha nem láttam olyat, hogy bárhol ellenőrízték volna, bárkit megbüntettek volna, amíg nem volt baleset) a tipikus "erősebb kutya baszik" alapon történt kényszerítésekre, pl. zebrán át nem engedés tipikus esete, amiről volt szó itt a topikban, addig ez kb. olyan, mint ha gyengébb forgalmi szereplőként egyáltalán nem lenne elsőbbséged, csak esetleg néha kegyből mégis megadják. Ez totálisan felborítja a bizalmi elvet, pl. zebrán senkinek nem jó, hiszen autóval is szívunk miatta, hogy a gyalogos nem mer lelépni egyből, ha lassítasz, így sokkal több ideig tart egy-egy ilyen átkelés.
De múltkor is le voltam ugatva, mikor ezt felvetettem, miért nem kellene annyival elintézni, hogy akkor van elsőbbséged, ha megadják, pedig itt azért felteszem az átlagosnál tudatosabban közlekedők kommentelnek, akkor meg mit várunk az átlagembertől...
-
Hi!King
őstag
A mi környékünk tele van ilyenekkel, párat láttam jelentettek az oldalon, de semmi nem történt azon kívül, hogy rátett az önkormányzat egy cetlit.
Van egy, amibe konkrétan már belenőtt egy fa.
Meg tele van nyomtatott holland rendszámú kocsikkal is a környékünk, valószínűleg valami telephely nélküli nepperé lehet.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #58973 üzenetére
Nem igazán értem a problémádat. Itthon ha mondjuk közigazgatási eljárás esetén van egy tolarancia, mondjuk 50 km/h sebességhatár esetén 64 km/h esetén még nem büntetnek meg, ugyanúgy felmerül, hogy ha átléped utóbbit, akkor megbüntethetnek. Ezért megoldod úgy, hogy mondjuk kilométeróra szerint mész 60-al. Lassabban mehetsz, tehát ha egy országban már 1 km/h átlépése esetén büntetnek, mész mondjuk 47-48-al, ami már tartható, és akkor biztosan nem büntetnek meg. De igazából ha csak arra figyelsz, hogy 50 km/h-t épp ne érd el, akkor sem sok esélye van, hogy véletlenül átléped, hiszen valamennyit általában csal a legtöbb autó órája, saját autónál tudod is mennyit.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #58982 üzenetére
Azt nem értem, hogy ha ez szigorú 50-nél probléma, akkor deklarált ráhagyásnál miért nem? Ahol mondjuk 55-ig engedik, akkor mész 50-el vagy 50 alatt, és nem büntetnek meg, ahol szigorú 50 van, ott úgy tekintesz a z 50-re, mint a ráhagyós 55-re máshol. Annyival mész lassabban, hogy ne lépd át.
-
Hi!King
őstag
Igen, de idehaza gyakorlatilag a közigazgatási bírság határához alkalmazkodik a többség, és nem a tényleges sebessékorlátozáshoz. Ahol szigorú sebességhagtár az 50, ott nem leszel 45-50 között forgalmi akadály.
Pont ez a ráhagyás a probléma egyébként, mert pl. külterületen útépítések mellett gyakori a 60-as tábla, ami más országban inkább 80 szokott lenni, de nálunk 60-ast tesznek ki, hogy 80-nál gyorsabban azért ne menjél. Aztán valaki emiatt 60-al megy, és feltartja a sort. Ha nem lenne ilyen nagy ráhagyás, akkor kiraknának egy 80-ast, és kész.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59005 üzenetére
Ez ott igaz, ahol ráhagyás van, és 50-esnél nem gond, ha 60-al mész. Ahol szigorú 50 van, és van ellenőrzés is, ott ahhoz igazodik a forgalom. Valójában az adott sebességkorlátozás és a sebességkorlátozás ráhagyással ugyanúgy működik, csak olyan, mint ha a ráhagyásos esetben a korlátozás + ráhagyás lenne a valódi korlátozás.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59007 üzenetére
Most az egy másik kérdés, hogy mennyire következetlenek. De autópályán az a tapasztalatom, hogy ugyanolyan útfelújításnál, pályaszűkítésnél Ausztriában 80, Magyarországon 60-as tábla van, a gyakorlatban meg kb. ugyanolyan sebességgel halad a forgalom.
Annyira "nevetséges" az 1 km/h sebességtúllépést büntetni, mint a sebességtúllépés + ráhagysás + 1 km/h-t, mivel gyakorlatilag ugyanarról van szó.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59013 üzenetére
Igen, de akkor nem mindegy, hogy ahol mondjuk 60 km/h-val lehet menni, az úgy jön ki, hogy 50 km/h sebességkorlátozás + 10 km/h ráhagyás vagy 60 km/h sebességkorlátozás? Azt leszámítva persze, hogy előbbinél sokkal különbözőbb lesz, ahogy az autósok haladnak, mert van aki az 50-et, van aki a 60-at tartja be.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59017 üzenetére
De hát pont az az, hogy a ráhagyás bizonytalan, ezért jobb ha fixen akkor büntetnek, ha átléped a sebességhatárt, és akkor nincs ilyen, hogy 3 km/h még belefér, 3.1 már nem, meg hasonlók.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59021 üzenetére
Ha nincs egy fix határ, legyen az 50 vagy ráhagyással mondjuk 53, ami felett mindenképpen büntetnek, akkor mindig megy a duma, hogy de hát csak 1 km/h-val lépted át. Viszont ebből a szempontból lényegelen részletkérdés, hogy akkor 50 ez a szigorú határ, vagy ráhagysással 53.
A kilométeróra meg eleve nem mutatathat kevesebbet a valóságnál, ezért inkább gyártják úgy, hogy inkább többet mutasson kicsivel.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59023 üzenetére
Nem akarod érteni, úgyhogy befejeztem a témát.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59034 üzenetére
A valóság az, hogy semmiben nem más, ha hibahatárral együtt 55-nél határozzak meg a sebességhatárt, mint ha 55-nél határozzák meg a sebességhatárt. Az egyiknél ők, a másiknál te kalkulálod bele a hibát. Ezt nem bírod sokadszorra sem felfogni.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #59036 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy minek nevezed el, ha 50 a sebességhatár és mondjuk 55 km/h a hibahatárral, akkor átlagosan 5 km/h-val mész gyorsabban, hogy ne büntessenek meg, mint ha 50 km/h szigorú határ van, ami magában foglalja a hibahatárt is. Illetve ugyanúgy mész, ha 55 km/h a sebességhatár, mint ha 50 km/h + 5 km/h a hibahatár A kettő pontosan ugyanaz, csak máshogy nevezik.
Szerk.:
És igen, továbbra is pont ugyanannyira "nevetséges", ha 51 km/h-nál megbüntetnek olyan országban, ahol nincs hibahatár, vagyis az 50 km/h-ba már be van építve, mint ha 56 km/h-val mész ott, ahol van 5 km/h hibahatár.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz perempe #59074 üzenetére
Ezekből van leginkább ki a tököm. Azért, mert ugye normális ember ahogy fejlődik a vezetésben, egyre több dologra figyel oda jobban, javul a biztonság. Az ilyenek meg egyre durvább előzésekbe mennek bele, és mivel nyilván a szemből érkező kénytelen fékezni vagy ha tudja kikerülni, ezért nem észlelik, hogy már rég túl vannak a határon, miközben, beszéltem már ilyennel, baromi jó sofőrnek érzik magukat, mert még nem okoztak balesetet - amit persze valójában mások éberségének köszönhetik, de erről fogalmuk sincs.
-
Hi!King
őstag
válasz mephi666 #59075 üzenetére
A másik "kedvencem", hogy mennyien sütik el ezt a "nem láttam" érvet olyan helyzetekre, amikor aktívan csináltak valamit, amit ha nem látnak semmit, eleve nem is szabadna. Vagy amikor rossz láthatóság esetén hajtanak gyorsan, vagy nem lassítanak zebránál, mert elvakítja őket a fény, nem látnak semmit. Sosem értettem, hogy ha azt látják, hogy rossz a láthatóság, akkor ez miért felmentő érv bármire is.
-
Hi!King
őstag
válasz _ocsisajt #59091 üzenetére
Meg ezeket gyakran azért teszik ki, mert a házak már beleremegtek a 70-el előtte elhajtó kamionforgalomba. Fertő-parton volt ilyen , talán Fertőbozon, a lakók érték el, hogy legyen 30-as tábla a probléma miatt. Aztán van aki nagyjából betartja, van aki meg szarik bele.
-
Hi!King
őstag
Tegnap én is rádudáltam valakire, és csak remélni tudom, hogy felfogta. Autópálya Ausztriában, 3 sáv, a jobboldali lehajtó, pontosabban áthajtó egy másik autópályára, jóval előtte kitáblázva sokszor és burkolati jel is mutatja, hogy milyen autópálya és melyik országba tart. Én a középső sávban, tőlem jobbra, de még előttem lassabb tempóban az illető úgy tűnik lehajt. Aztán az utolsó pillanatban már a záróvonalon átvág elém nagy fékezéssel, alig tudtam elkerülni az ütközést. Ritkán csinálok ilyet, de utólag rádudáltam. Nem bírom az ilyet, mert ha már szabályosan és másokat nem veszélyeztetve nem tudja korrigálni a sávválasztást, akkor mondjuk 10 perce és plusz néhány km bánja, mikor a következő lehajtótól visszajön, így meg megölhetett volna minket is és magát is.
-
Hi!King
őstag
-
Hi!King
őstag
A sportgyaloglónak nem jelentősen kisebb a tehetetlensége azonos sebességű futáshoz képest, szóval szerintem nem lenne sok értelme ennek a definíciónak kreszben, futó vagy gyalogló mozgásnál a sebesség számít, illetve a hirtelenség, kerékpároshoz vagy rollereshez képest egyébként gyorsabban áll meg azonos sebességről. Vagy definiáljanak sebességet, amit nyilván ugyanúgy nem lehet pontosan ellenőrízni utólag, vagy csak simán minden esetben egyedileg a hirtelenséget és a sebességet mérlegeljék, ahogy gondolom meg is teszik.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Jó, hogy nem érdekli. Sokszor volt a topikban, bizonytalanság esetében óvatosabban, ha kell lassabban kell közelíteni a zebrát vagy bármi mást, nem pedig hivatkozni arra, hogy nem láttam, mert elvakított a fény vagy mert holttér.
Kamionosok szoktak úgy védekezni, hogy a holtterében volt az autó, mikor átsoroltak, nem láthatták. Na de valahogy bekerült a holtterükbe...
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #59246 üzenetére
Az a csávó, akit többször lecsuktak ittas balesetokozás miatt, mindig újra és újra vezetett jogsi nélkül, és mindig más autót. Lehet, hogy ez is megoldja másik autóval.
Egyébként a jogsi nélküli vezetésnek is eléggé enyhe a retorziója általában, főleg az első esetnél.
@cappa72
Nekem 2005 óta van jogsim, igaz csak 10 éve vezetek sokat, de eddig egyszer sem állítottak meg Magyarországon. Ausztriában egyszer igazoltattak, Szlovákiában meg egyszer megállítottak és megbüntettek gyorshajtásért (nem vettem észre a falu táblát, 70-el mentem), illetve szintén Szlovákiában egyszer szondába fújattak, de iratokat nem kértek.Egyébként pl. Budapesten csúcsidőben még nem is láttam olyat, hogy embereket igazoltattak volna, csak olyat, hogy a buszsávon közlekedőket állították meg, illetve csúcsidő után szokták néha igazoltatni az embereket a környékünkön, de ebbe sosem futottam bele.
-
Hi!King
őstag
válasz Reggie0 #59288 üzenetére
Viszont azt a funkcióját így nem látja el, hogy a kereszteződést szabáyozza, hiszen bemtről indulva aokkal brutásn bsdugulhat az egész.
Lámpás körforgalommal sokszor találkoztam, talán Szentendrei úton van egy, meg Ausztriában Klingenbachnál nem sokkal a soproni határátkelő után ahol a bevásárlóközpont van. Egyébként utóbbinál jártam olyankor is, mikor sárgán villogtak a lámpák, ott konkrétan vannak elsőbbségadás kötelező táblák, szóval olyankor az itthon is megszokott forgalmi rend van.
-
Hi!King
őstag
Sopronban éltem át azt a folyamatot, hogy kicsi gyerekkoromban nem volt egyetlen körforgalom sem, miközben volt pár hely, ahol nagyon kellett volna (szüleimmel gyakran jártunk arra autóval, illetve kerékpárral is, onnan volt meg nekem pár ilyen hely). Először ezek megépültek, ami tök jó volt, majd utána nekiálltak mindent körforgalommal megoldani, ott is, ahol nem kéne. Az egyik minikörforgalom közepébe, amit egyébként figyelmetlen autós simán benézhetett, mert egy egyenes magasabbrendű út közepére tették csak úgy oda a pöttyöt, valaki egy éjszaka ráfestett egy smiley-t, azután mindenki smilye körforgalomnak hívta.
-
Hi!King
őstag
válasz mephi666 #59303 üzenetére
Ez nem is számít olyan durvának. Rendszeresen látom XI. kerület Hausmann Alajos utca - Hengermalom utca kereszteződésben, hogy mikor már piros, akkor úgy megy be a kereszteződésbe 3-4 autó, hogy már a 2. is álló helyből indul el, tehát szó sincs arról, hogy lendületben volt, és gyakran be is ragadnak a kereszteződésbe ezután.
De múltkor olyannal is találkoztam, hogy simán piros közepén hajtótt át lendületből az arc.
-
Hi!King
őstag
válasz mephi666 #59306 üzenetére
Sopronban ez így néz ki:
https://www.google.com/maps/@47.684823,16.5791425,3a,75y,268.28h,78.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXO8IpU7VEYRXOwHV69xuXA!2e0!7i16384!8i8192Pedig korábban már ezen is megdöbbentünk, hogy mi ez, mára már nagynak számít:
https://www.google.com/maps/@47.6848144,16.583566,3a,75y,297.54h,71.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9qKnSu5Slo5N-MLYUlLS3g!2e0!7i16384!8i8192A buszok eleve csak középen tudnak átmenni, éjszaka a legtöbben középen hajtanak át, a taxisok nappal nagy forgalom idején is...
-
Hi!King
őstag
válasz cappa72 #59307 üzenetére
Engem még sehol sem dudáltak le emiatt. Viszont Budapesten sokkal több az olyan kereszteződés, ahol könnyen be lehet ragadni, mint vidéken. Közvágóhídnál Kvassay-Soroksári kereszteződésben mindennapos, hogy beragadnak, gyakran baleset is van miatta, mert van hogy valaki beragad, egy másik meg nem figyel.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen