Hirdetés
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acef
addikt
válasz
Eagle16 #150259 üzenetére
Amennyiben már kopott a mostani, akkor ne költs rá, add el akár 40e Ft-ért, jobban jársz, és vedd az alábbit:
A múltkor láttam a Decathlonban bowdenes tárcsafékes outit, "hatalmas" hely volt a gumi és a villa között, abba biztosan elfér a 37-es külső. Ráadásul Sora szettel volt, ami már egy egész jó szint. 200 körül/alatt volt az ára. Elfogadható gravel építhető belőle, csak gumit kell cserélni.
Keress rá a honlapjukon.
Igy kb 150-160-ból van egy Graveled.
-
Acef
addikt
válasz
Eagle16 #150255 üzenetére
Én is másikra váltottam, de szerencsére sikerült beszámíttatni a vázat egy másik, új váz árába, és arra építettem a Courier-ről bontott alkatrészeket.
Persze figyelni kellett a méretekre: mono, villasaru táv, első váltó és a nyeregcső miatt a nyeregvázcső külsö-belső mérete, ...
+ Szereltem egy napig: előbb bontás, majd építés, de megérte.
Neked is gazdaságosabb lenne inkább vázat venni, és arra építeni, a mostani vázat meg eladni.
-
Acef
addikt
válasz
Eagle16 #150251 üzenetére
Szerintem sárvédővel 28-as a max.
Nekem míg a Courierem volt, addig elöl a 28-as külső és a sárvédő között csak kb. 3mm volt. Ez nem elég a 37-hez, de még a 32-höz sem hiszem, hogy elég a hely.
Főleg, hogy az első villánál olyan vacakul van hegesztve, hogy a felesleges anyag(varrat) miatt elveszik 2-3mm.
-
Acef
addikt
válasz
Eagle16 #150236 üzenetére
Én ezt vettem, bevált.
SHIMANO WH-R501kerékszett [link]
(nem iparis)Meglepődtem, mert gyárilag olyan profin van beállítva a kónusz, hogy szét sem szedtem. Nem kotyog, nem szorul ... Bízok benne, hogy ami ilyen jól be lett állítva a gyárban, abban megfeleő mennyiségű zsír is van.
Szerk.
Nem.extra könnyű, viszont cserébe a vélemenyek szerint erős, masszív szett. Sora szintű agyakkal. -
-
válasz
Eagle16 #120246 üzenetére
Hasonló az ízlésünk lámpákat illetően, nekem is pont ilyen hátsó lámpám van, csak nem RockMachine, hanem talán Bikefun márkájú.
Jester01
Érdekes, hogy pont a felét bírja a gyári adatnak. Szerintem ezek csak számított értékek, amit nem teszteltek, és valahol elcseszték a számolást. Pl. ott, hogy két akku van benne, ami együtt 4400 mAh (2x2200). Lehet, hogy a számolásnál 2x4400-at vettek alapul, ezért jött ki a dupla üzemidő. -
válasz
Eagle16 #97403 üzenetére
Azért nagyon ne halogasd. Ez már egy kuka alkatrész, innentől kezdve a használata nyilván nem ajánlott.
Legrosszabb esetben beszakad a csésze. Azt észre fogod venni, mert úgy fog kotyogni mintha tengely törésed lenne. Ezt azért nem kéne megvárni, pláne nem első kerék esetében. -
válasz
Eagle16 #97396 üzenetére
Amikor összerakod, inkább kottyanjon kicsit a tengely, minthogy darabosan forogjon, normálisan beállítani már úgy sem lehet, és az a kisebbik rossz ha kicsit kotyog. Azzal még úgy ellehetsz egy ideig. De nyilván érdemes lenne mielőbb cserélni az agyat vagy a komplett kereket, mert ez az agy futófelület ritka fos állapotban van.
-
válasz
Eagle16 #97396 üzenetére
Veszélyesnek nem veszélyes, szarabb nem lesz
Ha ilyen szintű a kopás akkor már szemét az agy, de nagyon maximum eltöröd a tengelyt. Mondjuk általában a kónuszok mennek szét először, az agy csak akkor sérül ha már teljesen offos a kónusz, meg a golyók. (A golyók mindig kopnak, zsírzásnál ajánlott a csere, ha nem valami jól működő és normálisabb agyról van szó mert akkor nem két fillér a pontos golyó)
Hasaggymeg Azért a berágódás és az üzemi kopás más jellegű dolog, főleg az agyban, ha a kónuszok rágódnak az sokkal gyakoribb. A legjobb a kontra, annak egy kisebb csapágy van, a 88-asban, na az nem tud berágódni, szedtem már ki belőle borzalmas kónuszt, törött golyókat stb., de az olyan keményre van edzve, hogy meg se kottyan neki (leejtve el is törik)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Eagle16 #97396 üzenetére
Tudtommal abban semmi veszély,sőt fórumtársaid legtöbbjének kerékpárjában ilyent látnál valamilyenfokú kopás formájában.Előbb,utóbb mindegyik agy berágódik,a kenetlen,túlhúzott hamarabb,jó kenésű és hézagolású később.Nekem xt van,mégis hamar berágódott,érződik forgásán,de mivel nem időfutamgépről van szó és nem is fékezi a kereket számottevően,lesz@rom.
-
makoss
veterán
válasz
Eagle16 #97278 üzenetére
A csavar annyira nem érdekes, ha szabványos akkor jónak kéne lennie a réginek is szerintem
Amúgy a szervizes ezeket a paramétereket adta meg: 559, 26" szabadon futós aggyal legyen (racsnis) ne a kazettás. (ha jól értettem) 36 küllős.
Azt, hogy most menetes racsnis vagy nem azt nem tudom
Most ha nem menetes a racsni akkor kicseréli menetesre a racsnit nem? -
TomMusic
őstag
válasz
Eagle16 #71273 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a választ, közben találtam egy másik fajtát, amit kormányra lehet rakni, és telefonnak is van hely: [link] (nagyon jól jönne egy ilyen lehetőség, ha ismeretlen helyen járok, a navigáció miatt).
varsam: ez is nagyon jó lenne, de a kormány kialakításom miatt nem tudnám normálisan fölrakni.
-
Krisz79
őstag
válasz
Eagle16 #66756 üzenetére
Rögtönzött kulacs....
210ért a Pákozdi emlékműnél...
Te,hogy még a kákán is találsz csomót...
Különben nem vok kullacsos, higéniai szempontból.
Régi idők emlékei ,mikor még nem is használtam,de nyáron a bringán volt bezárva és kinyitottam és megcsapott az a büdős műanyagszag.... hát...Különben köszönöm a dicséretet...
(#66755) Napfénysüti
Neked is köszönöm... -
hackeeeee
Jómunkásember
válasz
Eagle16 #66376 üzenetére
Nekem az átlag tempó 20-25km/h, sprintben pár km-ig bírok olyan 35-40-es tempót a DS-sel.
Mondjuk ott már közbeszól az Asthma is.
Viszont a 20-25-ös tempó kényelmesen megy.
Most rászoktam, hogy 3/6 (nem tudom, hogy szoktátok írni, bocsi.
) megyek, így kicsit jobb a helyzet, bár fárasztóbb is.
-
válasz
Eagle16 #66376 üzenetére
25-os tempoval gurulgattunk legutobb, én a montival, aki velem volt, outival, de neki 25 feletti tempo már nem igazan jott be, tul sok volt, szerintem megszokas kerdese, eronlet, allokepesseg, meg a technika is kozbeszol, ott mar tenyleg szamitanak azok a grammok es a kialakitas..
-
dokee78
félisten
válasz
Eagle16 #65491 üzenetére
A tolvajkergetők ezen videóját nézve,szerintem felesleges ennyit kiadni érte,ha felkészült a tolvaj.
-
válasz
Eagle16 #65408 üzenetére
Azon a kis szakaszon normalisan, a tobbin meg könyökölsz. Nem annyira kenyelmes, de ha elfaradt a kezed, akkor hasznos.
Amig nem jon meg a koskormany, addig el lehet vele lenni.(#65409) lugosi
Nem tudom, a kerekparom biztonsagossaga es a sisak kozul inkabb elobbit valasztanam, de gondolom ezert is nincs sisakom. Az en kerekparjaim soha se lesznek biztonságosnak minositve altalam -
válasz
Eagle16 #65405 üzenetére
Altalaban a bal kezemmel szoktam inteni, de eleg kevesen veszik eszre vagy reagalnak ra, a kormányról meg nem emelem fel ezert a kezem
Btw ha annyira elore akarsz hajolni, rakonyokolhetsz a kormanyra, ha nem olyan veszes az út, akkor nem jelent problémát, neha en is szoktam ugy pihizni, vagy eros szembeszélben ugy tekerni, ha sikon megyek..
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Eagle16 #65191 üzenetére
Csak mellényúltál és tudtommal 2év gari van rájuk,nyugodtan vedd meg.Ami a csípőfogót illeti csak valami tényleg jóval ess neki,a jó minőségű bovdent és főleg bovdenházat még célszerszámmal sem könnyű szépen vágni! Ha utóbbit megbarmolod a vágásnál azt hamar a benne csúszkáló bovden bánja.
-
válasz
Eagle16 #65113 üzenetére
Azt mondanám, hogy ez azért rossz, mert nem görnyedsz eléggé, egyenes hát, hajlított könyök. Te görnyedsz és egyenes kar és egyenes láb ez nagyon rossz. Esküszöm elzavarnám az összes outist kettlebellezni egy kicsit, nekem nagyon sokat dobott mind sebességen, mind tartáson már az alap dolgok is
Egyenes hát kell a kar meg a láb viszont lazán. Először a hoodnak kell jónak lennie, de értelmesen kell hozzá beállni.
-
Eagle16
addikt
válasz
Eagle16 #65096 üzenetére
Közben csináltam pár képet biciklin ülve, és arra jutottam hogy csak én akarok nagyon egyenesen ülni rajta, egyébként nem természetellenes a pozíció, illetve nincs rosszul beállítva.
Itt egy kép, véleményt kérnék: [link]
Ha lehet akkor csak a pozícióról
Fékkarom még nincs, próbáltam szimulálni hogy ott van
Azt is tudom hogy kicsit a nyereg orrán ülök, valahogy ott nekem jobb, hosszú távokon is mindig oda "csúszok" le.
Szóval nagy a bicikli? Rosszul van beállítva? Ne tegyek rá kost mert túlságosan előrenyúlok? Gyakoroljak-e még a Paint-ben?
Neten lévő képekkel összehasonlítva, még majdhogynem azt mondanám, hogy ez viszonylag kényelmes pozíció, nem is görnyedős...
-
válasz
Eagle16 #63301 üzenetére
Már a 8-7,5kg-os gépemhez képest is sokkal könnyebbnek érződik, és itt is lehetne még fogni legalább 500-700g-ot, úgy hogy nem könnyítjük a végletekig és nem cserélünk mindent carbon alkatrészre. Viszont töménytelen pénzmaggal még bő 6kg alá is be lehet tolni, de akkor már nem mernék forszírozott tempóval átmenni a vasúti síneken.
#63303 koxx: Ilyen minőségű utakra felesleges ilyen értékű bringa, és ezt a kolléga a fenti hozzászólásában jól össze is foglalta, illetve inkább MTB fronton fejlesztenék.
-
-
Acef
addikt
válasz
Eagle16 #63196 üzenetére
Agy
Jól tetted, hogy hagytad.
Az a hang az agy/bringa kedvezőbb árfekvése miatt lehet. Amennyiben erősödik, akkor garanciában még megnézetheted.Sárvédő
Én módosítottam a sárvédőt.
Kettévágtam, így a nyeregvázcső alsó pontja és a hátsó fék közötti rész mindig fel van szerelve, ezzel állandó védelmet kap az első váltó és a nyeregvazcső alsó pontja. Erről holnap teszek fel képet.A rögzítést és a távolságot így oldottam meg (elnézést, koszos a bringa). Alulról van fotózva, a lényeg, hogy egy csavarral, három anyával és két műanyag alátéttel a rögzítést, és a távtartót is meg lehet oldani.
-
Eagle16
addikt
válasz
Eagle16 #63183 üzenetére
Na végülis nem szedtem szét a racsnit, szerintem ez gyárilag ilyen. Nem vészes.
A sárvédőt meg nem sikerült egészen felrakni, az útmutatóban elfelejtették közölni, hogy a pálcákat bizony méretre kell vágni, nekem meg most nincs semmim amivel el tudok vágni 3mm vastag acélpálcákat. Egyébként jól nézne ki
Fűrészlapot kell néznem valahol...
Acef: a te Courier-eden is van sárvédő ugye? És a hátsó sárvédőt hogy rögzítetted a kerék mögötti alsó ponton? Ott van egy nagy lyuk, de nálam az csak egy lyuk, nincs menete...nem tudom kitalálni. Gyorskötözőn gondolkodom...Az SKS útmutatója is ritka értelmetlen, a videókban meg csak becsavarják oda a csavart és kész, de nálam nincs menet. Esetleg tiplivel is meg lehetne oldani
Meg volt ez a tervem ugye, hogy váltok koskormányra. Elég drágán jönne ki, meg macerás az a helyzet. Most ilyesmin is gondolkodom, megőrölök tőle hogy csak egyféleképpen tudom fogni a kormányt, ami amúgy is nagyon széles, 58 cm.
-
jeri
tag
-
Acef
addikt
válasz
Eagle16 #63058 üzenetére
A hátsót "fogja" a racsni, vissza pedig nem forog, mert ott a lánc és a hajtás, de ott is latható, hogy nem csak megáll, hanem vissza is forogna.
Nehéz eltalálni azt a pontot, amikor nem lóg, de nem is szorul, ráadásul beszerelve és átforgatva, vagy egy tesztkör után lehet (biztos), hogy utána kell állítani.
-
Acef
addikt
válasz
Eagle16 #63052 üzenetére
Jó az, csak be kell állítani a kónuszt.
Gyárilag (és a legtöbb bolti üzembehelyezésnél is) még a drágább, jobb minőségűnek mondott márkáknál sem fordítanak kellő időt/figyelmet a beállításra, az olcsóbbaknál meg pláne nem
Nekem miután szétszedtem és beállítottam így forog (videó). Lassan áll meg, és egy kicsit vissza is mielőtt megáll.
[link] -
rétisün
veterán
válasz
Eagle16 #62769 üzenetére
itt írtam hasonló sárvédőről. persze lehet, hogy az sks tartósabbra meg tudja csinálni.
-
-
rétisün
veterán
válasz
Eagle16 #61928 üzenetére
én a múltkor lámpát rendeltem ebike-ról, bekapcsoltam, egyet villant, aztán ennyi. felhívtam őket, elmondtam, mi van, azt kérték, írjam meg e-mailben is, úgy jobban tudják, ki vagyok, mi a gondom.
pár nap múlva futár hozta az új lámpát, elvitte a régit, ennyi volt a garanciális ügyintézés.(#61935) ShiTmano: majdnem
ha arra gondolsz, hogy élő szövet a fém vázon (terminator, ugye) akkor a T-1000-ben nem volt fém váz, folyékony
trutyifém volt az egész, ha jól emlékszem..... -
Acef
addikt
válasz
Eagle16 #61937 üzenetére
a kerékagyakat mindenképp megnézetném: ne szoruljon, de ne is lötyögjön! és legyen benne zsír
a váltót nem nagy ügy beállítani, hiszen látod/hallod, ha nem jól működik. a bovden feszítése-lazítása többnyire megoldja, a végállásokra persze figyelj, nehogy gond legyen
hajtás/mono/pedálok meghúzása
kormánycsapágy beállítása, esetleg zsírzás
fék beállítása
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Alkoholista nevelde
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Vezetékes FEJhallgatók
- Autós topik
- További aktív témák...
- Star Trek: Fleet Command VIP Box gyűjtői ereklyék
- DJI Mini 4 pro / Mini 3 pro / DJI Mini 3 drón Fly More Kit Plus - 2x47 perc
- Loreal x Zuvi AirLight Pro professzionális hajszárító // Számla + Garancia //
- DJI Mini 3 pro Fly More Combo (FMC) RC drón szett - kijelzős távirányítóval és extra táskával (2)
- DJI Mavic 3 Fly More Kit - 2 akku, töltő, autós töltő, táska
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest