- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Milyen TV-t vegyek?
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Milyen széket vegyek?
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tin
veterán
válasz
MPowerPH #282046 üzenetére
Tudom, hogy sokat rakok, de közben meg annyit rakok, amennyit a saját hivatalos videójuk mond. Annyit, hogy minden második csap között képződjön egy vékony hártya a csöpögtetés után. De ha annyit rakok, az meg már sok. Próbáltam kevesebbet, akkor nem képződött hártya, és amikor egy picit hozzáadtam és éppen meglett a hártya, az már sok lett utólag. Nekem amúgy gyorsabban is fogy a folyadék, mint állítólagosan kellene neki, max 2000 km-nyi kenést bírt ki egy flakon.
Egy dolgot tudok elképzelni: a hártya-képződéses követelményt nem a 9-sebességes láncra értették. Ez nyilván szélesebb, nagyobbat a közök a lapok között, így több cucc is kell ahhoz, hogy hártya tudjon képződni. A 11-12-sebességes, keskenyebb láncoknál kevesebb folyadék is elég ehhez, és valószínűleg az a mennyiség nem is képez ennyi trutyit mindenhol. De ez majd kiderül idővel.
-
padzso
tag
Valakinek van tapasztalata Cube Nuance (2020, neonzöld alj + felirat) nyereggel? [link]
Bicaj rám van állítva, azzal nincs gond, csak nem találom a helyemet sokszor. Ugye elméletileg egyenes gerinc a legjobb pozíció, de jobban esik, ha görbítek a derék részen, egy keveset jó, aztán megint mozognom kell. Nem szokott semmim sem fájni tekerés után.
Tisztában vagyok vele, hogy az alsó fertály meg az alávaló személyes dolog, de hátha valaki járt már így. A bicaj 58-as, ha alkalmazom a "kitakarja-e a kormány az első agyat"-módszert, az agy nekem a előtte van, lehet hosszabb stucni kellene? Amiről beszélek, az egy Attain SL, 100mm-es, érdekes a hasonló geometriás Defy-on meg 110-es van. Mindez 187 cm-hez. Manapság játszom a dőlésszöggel, lehet próbálkozok 0.5-1 fokkal előre. -
Tin
veterán
Múltkor valaki kérdezte, hogy mi van, ha túlcsepegteti a csöpis waxot, és azt mondtam, hagyja fent nyugodtan, majd lekopik/lepereg. Ami amúgy igaz is, kivéve, ha valaki (én) extrém módon meg akarja spórolni az újrasmoove-ozás előtti normális tiszítítást.
Újrakenés előtt javasolt nem csak a láncot és a váltógörgőket áttörölni, hanem a kazetta lánckerekeiről is leszedni a felesleget, különös tekintettel a lánckerekek közé beülő gyurmára.
Tegnap gyors törlés volt csak újracsöpi előtt, kicsit korábban és kicsit több is ment rá, mint kellett volna, és ma egész úton azzal szenvedtem, hogy a kisebb hátsó lánckerekeken vagy nem váltott sebességet, vagy néha ugrott a lánc. A láncnak semmi baja, szokott ilyen lenni friss csöpögtetés után 10-15 percig, amíg "ragad", de ennyire extrémen még soha. Oké, volt vagy 5 fok induláskor, de hogy 40 km után is ugyanúgy figyelni kell, hogy a helyére menjen a lánc, olyat még nem tapasztaltam.
Most voltam lent megpucolni a kazettát. Összesen 1 cm3-nyi felesleges gyurmát szedtem ki a hátsó lánckerekek közül, az alsó 4 fogaskerék közötti vájatban 3 mm-es magasságban állt a gyurma, ami egyrészt "odaragasztotta" a láncot (ezért váltott nehezen), másrészt néha fel is feküdt a gyurmára a lánc, ami nem engedte "beülni" a láncot a helyére, ezért is ugrott nagyobb terhelésnél.
Még mindig nem jöttem rá, hogy mi a tökéletes munkafolyamat erre a csöpizésre. Egyszer minden jól sikerül, egyszer meg túl sokat kell szórakozni vele. Egyszer nem csöpög le sehova, máskor minden tiszta Smoove lesz a csepegtetás végén. Egyszer extrém sokáig bírja a cucc, máskor meg 150 km után hallom, hogy csepegtetni kéne. Kíváncsi leszek az új hajtás hogy bírja majd a csepegtetést.
-
Nerazim
őstag
Üdv!
Szeretnék venni használtan biciklit. Tesóm németben dolgozik (Dillenburg) és annak 150km -es körzetében nézegetek kerékpárt a kleinanzeigen.de oldalon. Az elsődleges szempont, hogy kisebb-nagyobb családi biciklizéshez illetve ha beválna akkor városon belül kis kerékpározgatásra legyen valami, így indultam neki, de már most kicsit elvesztem és nem tudom, hogy: agyváltós vs sima váltos, agydinamós vs sima dinamós, trekking, crossing, city rider, egyenes kormány, íves kormány stb közül melyiket engedjem el, mert nehéz javítani vagy egyáltalán nem lehet, költséges a cseréje, illetve melyikhez ragaszkodjak, mert könnyebb lesz vele az életem. Márkák amiket eddig néztem: Kettler, Kalkhoff, Stevens Herren, KTM, Hercules, Pegasus, Cyco -
Ka999
tag
Sziasztok! Kerékpáros nyomatékkulcsot hol és milyen típust érdemes beszerezni? Online és offline boltok is érdekesek lehetnek. Köszönöm!
-
szuszinho
őstag
válasz
balintbaba #282040 üzenetére
Combfix?
-
balintbaba
tag
Felbátorodtam a lábas képek láttán, lőttem egy én is:
-
-
jjeahh
nagyúr
Elektromos pumpa. Mondjuk én ismerem már, egyre divatosabb a cucc. Kár, hogy drága, de van már Rockbros, Cyklamen meg mindenféle. Valaki itt vett nemrég CYCLAMI-t, de nem számolt be még róla, vagy én nem vettem észre (?).
-
Ringman
félisten
érdekes ez a monstercross, még a pozícióm közel sem tökéletes (más nyereg, más fvk, más hossz, más hajtókarhossz etc van mint a nuroadon), azon még hangolni kell, eddigi megállapítások:
- conti race king meglepően gyors, de mivel nehezebb (+ a kerék is), így tovább tart kigyorsítani. a nyomáson még kell hangolni, valahol 1,5 és 2 bar között lesz jó szerintem. 1,2 baron sem annyira lassú aszfalton amúgy (annyira eresztett le tubelessítés után, mikor rápumpáltam ma), 2 bar körül azért pattog egyenetlen földúton- a kormányzás tök más, szokni kell a laposabb fejcsőszöget, a trail is több
- beleér a lábam az első kerékbe, azért ez meglepett ennél a geonál (43-as cipőmérettel), outinál mindegy, terepen nem szerencsés azért
- a vékony acélváz semmit nem fog a felcsapódó sárból/vízből
- a 165 mm-es hajtókar számomra kényelmesebb (ezen 170 mm-es van), aszfalton jobban kijön a különbség
--
kondim elég szar, de az bringafüggetlen, többet kell menni -
MPowerPH
félisten
válasz
dom1n0 #282027 üzenetére
En 94 -et mentem, a tervezett 100 -as helyett. 80 -ig nagyon jo volt, meg az atlagom is rendben volt. Utana jott a visszaeses, az addig 34 -es utazo leesett eloszor 24 -re, majd nagy nehezen feltornasztam 26-28 -ra, de ez nem a joleso 14km volt. Sokszor csak kiallva tudtam felvenni a tempot. Nagyon messze meg az ahitott 36 -os atlag, vagy a 200 -as karika.
De ez volt a 4. tekeresem, meg csak most kezdem megszokni a poziciot.
A 25 kilit konnyebb volt tegnap megfutni, mint ezt az egyebkent nem nagy tavot letekerni.
-
Ringman
félisten
Fel eve hasznalom az s tr-t alacsony nyomason 3-4 bar kozott, ha elfelejtem pumpalni, akkor 2,5 bar is elofordul, eddig nem volt defektem meg nagyon nem is kopott.
volt par helyzet, amikor felutottem, ott a belso tuti lyukas lett volna, ha nem tl a rendszer. Egyszer meg leengedett mig leparkoltam 1 orara, minpumpaval kb masfel barra pumpaltam aztan onnan 2-3 km-t hazatekertem majdnem felninaz as tr kicsit vastagabb, en nem aggodnam tul, persze a penztarca tureshatara is szamit.
—
cattus
koszi!—
karoo2 jelzi a kek ivokutakat ugy lattam valamelyik nap -
Tin
veterán
válasz
dom1n0 #282027 üzenetére
Szélnek örülni kell, ingyenes kiegészítő edzésprogram
Én azt utálom, amikor elindulás után lejtős rész jön, és végig tol, majd hazafelé az emelkedőn meg visszatart. De fordítva például tök jó.
#282028 Mezga Aladár: hát igen, tudom. Bár ez az All Season változat, abból is a legszélesebb, és így is bőven 90% felett aszfalton tolom, de azért ezekről a kis részben erdei kirándulásokról nem mondanék le, még ha nem is elsődlegesen arra való.
Hm, lehet kéne vennem egy jobb gravel kerékszettet, és átrakni arra a gyári gravel gumikat, aztán akkor végképp megoldódna a probléma -
dom1n0
őstag
válasz
MPowerPH #282024 üzenetére
Haha, detto ugyanez volt itt is, penteken futottam egy (szamomra) hosszabbat, ma meg a maskor gyengebb teljsitmeny se nagyon ment, a szel meg kemenyen szivatott vegig… Komoly 35kili fert bele, ahogy visszaertem a varosba ugye szelvedett lett es elojott az erom is kicsit
Ilyen ez a szeles ido, plane nem fullosan kipihenve. Lesz jobb is. Remelem -
Tin
veterán
válasz
parandroid #282023 üzenetére
Akkor nem aggódom. A mai 40-es ötöde volt gravel vagy földút, és igazából tökre élveztem. Csak azért kérdeztem ezt az erdei utas dolgot, hogy érdemes-e ezt inkább más keréken és gumin megtenni, vagy mehet a GP5000-el, de akkor mehet azzal.
Ez a Komoot-használat amúgy az egyik legjobb döntésem volt, mert tényleg jó utakat ajánl, és így az egyhangú edzéseket hétvégente fel tudom dobni egy-egy ilyen kirándulással. Plusz így most már valamennyire be tudom lőni az edzettségemet is, hiszen látom utólag az átlagsebességemet, a Komoot-ban meg azt, hogy az útvonalra milyen átlagsebességet tervez az egyes fittséghez.
De azért még mindig van hová fejlődni. El kéne kezdenem újra fogyózni...
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Hasaggymeg #282005 üzenetére
Nekem is a jobb oldalon van befűzve a felsőcsőbe a váltóbowden. Igazából azért lett így, mert a(z alis
) vázba gyárilag úgy volt befűzve a vezető, nekem meg fel sem tűnt összeszereléskor. Sőt, kb. egy év használat után gondolkodtam el rajta, hogy azt tulajdonképpen a másik oldalon lévő lyukba kellett volna fűzni
.
De semmit nem befolyásol, a váltás f.sza, de azért majd bowdencserekor már a másik lyukba fűzöm.#282014Dark Archon Nehogymá' tükröt vegyél, a radart mért találták ki??? ( Ha már a drágábbik DT szettet bebuktam, a radarra úgyis rábeszéllek
)
-
MPowerPH
félisten
válasz
parandroid #282023 üzenetére
Ma akkora szel volt, hogy egy erosebb loket oldalrol arrebb rakott vagy 10cm -et. Az ut szele apro, feher kaviccsal van felszorva, abban kotottem ki. Persze tele mindenfele szemettel, fostam is, hogy most defektem lesz. En ha lehet, kerulom az olyan reszeket, ahol nincs aszfalt.
Mai nap margojara, kiderult, tenyleg pudding vagyok.
Aztan nem tudom mennyire van koze a tegnapi futasnak a mai gyengeseghez. Az teny, meg lefekveskor is olyan erzes volt mindketto labamban, mint amikor eppen gorcsbe keszul randulni, es reggel is ereztem, hogy valami tegnap felrement.
A hirtelen elfogyok effektus pedig a legrosszabb. Kellett 5km lassuzas, hogy valahogy ujraeledjenek a csoffadt labizmok.Es borzalmas sima SPD -ben tekerni, megint nem ereztem a labfejem elejet. Alig varom, hogy valthassak. A cipovel megbaratkoztam, napkozben sokat van rajtam, hogy szokja a labam.
-
parandroid
félisten
Nem kell túlaggódni, ha elfogy a bicikliút, simán megyek tovább, hacsak nem tökig ér a sár. Döngölt föld, mély aprókavics, széterodált, ezeréves aszfalt, erdei kavicsos ösvény, simán elmegy ez mindenhol. Persze észnél kell lenni ha elmerül, megakad, megcsúszik, pláne becsatolva nem vicces az ilyesmi. Ja, és az enyém csak 25-ös.
Szerk.: Nem élmény, persze, abszolút nem oda való, de szükségmegoldásnak jó. Szóval nem kell leszállni azért, és kézben továbbvinni. Ja, nyilván az aszfaltos tempót sem fogod tartani vele.
Szerk2: Sose volt még defektem a GP5000-rel, pedig ahogy a fentiekből látszik, nem kímélem agyon.
p
-
Tin
veterán
Szerintem ez még nincs abban az állapotban, meg nem hiszem, hogy már elkészülnének vele addigra. De most rendesen ráhúzott gyorszárral megint semmi kotyogás nincs, pedig aztán volt ma macskakő, erdei út, gravel, és minden. Meg egy kazal tátogó gyalogos a bringaúton...
Viszont lenne egy kérdésem megint: egy ilyen GP5000 gumi mennyire bírja a gravelt? Azért kérdezem csak, mert a Hyde-on Schwalbe Big Apple van, az nyilván bír mindent, de nem tudom, hogy ezen az országúti gumik mennyire tolerálják a kavicsos utat. Tudom, hogy nem arra való, és javarészt aszfalton tervezem használni, de tényleg fogalmam sincs, hogy a könnyű terepet (gravel vagy döngölt földút) mennyire bírják ezek sérülés nélkül.
-
-
Khelben
nagyúr
válasz
Dark Archon #282014 üzenetére
Cateye BM45-öt tudom ajánlani. Sokat szívtam aliexpresses tükrökkel, egy idő után mindegyik kilazul meghúzhatatlanra, de ez a Cateye bírja már 3 éve.
-
Ringman
félisten
válasz
Dark Archon #282014 üzenetére
Azt hiszem onnan, corky a markaja, de van alin is klon par dollarert, az persze gyengebb minoseg
-
-
Ringman
félisten
Labaskep:
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #282011 üzenetére
Én is gondolkodom rajta hogy az agyon használt Neuzer Nelsonnak adjak e még valami esélyt esetleg ha már van négy 4 szögtengelyes mobolokk illetve hajtómű valamint 9-s váltókar.
De miért nem veszel esetleg egy Riverside 500-t? Tökéletes építési alap ha használtan ki fogsz egy jó állapotút jó áron.. Én is abban gondolkodtam mielőtt a Kellys-re esett a választásom. Csak két dolog miatt dobtam az ötlet egyik hogy nem volt akkor érdemleges felhozatal illetve nem akartam a KTM után még egy újabb költséges felújítási projektbe bele tenyerelni..
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #282008 üzenetére
Én is majdnem mindent el tudtam adni. Egyedül a tárcsafékes 26"-os kerékszett gumistól pihen a szekrényben, van egy alu KLS 720 mm-es kormány ami nem kell senkinek. Van itthon SunRace 7-es és 8-as kazetták és láncok, Altus 7/8 s hátsó váltó és kar. Utóbbiak fel lesznek használva a kerekekkel az asszonynak, csak nem találok hasonló vázat, ami neked is van. Alacsony átlépésű, alu MTB váz kéne, tárcsafék adapterrel. A hónapban lejöttek a biciklimről az MT200-as fékek és a két rotor. Ez is fel lesz használva.
-
parandroid
félisten
válasz
Mezga Aladár #282009 üzenetére
Azért ez az öngyilkosságnak egy különösen perverz formája. Kb mint a vonat tetején szaladgálás. Darwin már készíti be a popcornt, hátha valaki kedvet kap…
p
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Hasaggymeg #281996 üzenetére
Nem a féklámpát figyeled hanem a jármú hangját, mozgását. Régi teherautóknál a lökhárító beljebb volt, ott a fejedet a platónak lehetett támasztani. Egy test voltál a teherautóval, volt, hogy a fékezêsben a fejem, nyakam is segített.
Volt meg egy szabály amit ma is betartok. Ha a sofőr idegesen kiszámíthatatlanul vezetett akkor azt ott kellet hagyni. -
-
Fall-N
veterán
válasz
MPowerPH #281983 üzenetére
Nekem sem szimpatikus a Cube-nál ez. Én csak vázat vennék tőlük, ha lehetne külön kapni. Többit én megvenném magamnak, ahogy szoktam. Ezért sem szertek "egybe" bringát venni, mindig van, ami spórolás miatt gagyi és ugy járnék, mint Tin, hogy 0 kilométeresen szerelhetném át, a leszerelt alkatrészeket meg tárolhatnám ameddig nem tudnám eladni. A használt piac meg nem igazán pörög most. Bár rohadjon meg, a női vázat megvették, amit asszonynak vettem volna meg a következő hónapban.
-
Fall-N
veterán
válasz
Dark Archon #281979 üzenetére
Igaz, lehetne TLR helyette, Tin úgy emlékszem nem használ tubelesst. Ha tervben van, akkor inkább mást. Gumiknál tényleg ritka amelyik UST-s, de a felnik is nagyrészt tubeless ready-k, nem UST-sek.
-
válasz
TakiUZ #281986 üzenetére
Inkább 300€, de köszi! Bár nem tudom, a 24 mm belső felniszélesség nem túlzás egy országútira? A másik bringámon, a crosson is csak 22 mm szélességű van.
Ringman: wow, bingó! Ezer hála!
De, bizony, meg vannak az átütős kupakok. Bár valószínűleg ez még a régi 3 kalapácsos verzió, de ennyiért akkor is ingyen van, ha úri kedvemben megveszem a ratchet kitet. Megrendelve
chubby2o6: szép próbálkozás volt, de most Ringman nyert
-
Tin
veterán
válasz
Hasaggymeg #281996 üzenetére
Volt pár hete videó, de ki is beszéltük. A Cube RA 1.9 felniknek, amit elég sok bringájukra raknak, annak saját, "Cube" feliratú agya van, és csak gyári alkatrészként tudod megvenni.
Tessék, itt egy reddit poszt róla. Legyen meg, hátha a jövőben kell valakinek (vagy épp nekem).
#281998 Friczy: igen, most már látom én is, köszönöm. Mellesleg ha már szétszedném, biztosan fel is újítanám.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Xbox Series X|S
- Futás, futópályák
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Gitáros topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- További aktív témák...
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i7 9750H 32GB 500GB Radeon Pro 5300M hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Thinkpad T480 csak belső akku. 8-32GB 256GB-2TB
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest