Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pikari

    veterán

    válasz hapakj #11 üzenetére

    A számítógépben tipikusan 1 db videókártyád (vagy videóchiped) van. Ebből következik, hogy a többszálú api hiánya annyira azért nem mellbevágóan fájó. A vulkan - a directx12-el együtt - egy nem létező problémát akar megjavítani, ráadásul nagyon bonyolult módon közelíti meg.

    Zavaró tényező, hogy nem tudod a renderelést threadokra szétdobálni benne, azt én is természetesen elismerem, de az opengl az egyszerű kezelhetőségével és kompatibilitásával kompenzálni tud ezért.

    A 10 év visszafele kompatibilitás szerintem nem elég, még a dx12-től is vonakodnak a fejlesztők, a steam is csak jövőre áll át win10-re, egyelőre még win7-kompatibilis megoldásokra alapszik az egész, és a játékok is döntő többségében igyekeznek ehhez igazodni.

    A vulkan igazából a dx12-vel konkurál, nem az opengl-el, ilyen formában talán alma vs körte az összehasonlítás.

    Az, hogy az opengl-ben dizájn hibák lennének, pedig egyszerűen nem igaz.

    Hogy évtizedek múlva az opengl és a többi api natív lesz -e, vagy valamilyen más apira wrappelik, az legyen majd az akkori ember baja és gondja, annyit viszont hozzátennék még, hogy sokáig él az, akinek a halálhírét költik.

Új hozzászólás Aktív témák