Hirdetés
- Akciókamerák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple asztali gépek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Projektor topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Ezzel jobban keresel, mint az arannyal
- Melyik tápegységet vegyem?
-
PROHARDVER!
JavaScript != Java (A JavaScript nem összekeverendő a Javával, két különböző programozási nyelvről van szó!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim-Y
veterán
Ezer ilyen van a neten, de ha mar szorakoztam vele egy kicsit, akkor leirom

function Animal(breed) {
this.breed = breed;
}
function Monkey(name) {
Animal.call(this, 'mammal');
this.name = name;
}
Monkey.prototype = new Animal();
Monkey.prototype.constructor = Monkey;
var charlie = new Monkey('Charlie');
console.log(charlie.name, charlie.breed); //"Charlie" "mammal"
console.log(charlie instanceof Animal); // true
console.log(charlie instanceof Monkey); // trueEloszor csinalunk egy Animal constructor function-t (hivjuk osztalynak). Az animal osztaly nem csinal mast, csak letrehozhatunk belole a new kulcsszoval olyan objektumokat amiknek beallithatjuk a breed propertijet valamire.
Utana letrehozunk egy Monkey osztalyt amivel szinten uj objektumokat tudunk gyartani majd, amiknek nevet adhatunk. Mivel elore tudjuk, hogy minden Monkey objektum egyben egy Animal is, vagyis minden majom egy allat, ezert tudjuk, hogy a Majom osztalyt az Allat osztalybol kell majd orokoltetni. Azt is tudjuk, hogy minden majom fajtaja emlos lesz, ezert ezt mixin inheritance-el allitjuk be. Animal.call(this, 'mammal')
Monkey.prototype = new Animal();
Monkey.prototype.constructor = Monkey;A fenti ket sor szolgal arra, hogy egy is-a relaciot tudjunk felallitani a Monkey es az Animal osztaly kozott.
A mixin iheritance es a sima kozott az a kulonbseg, hogy az elobbi esetben lemasoljuk a szulo osztaly mezoit es azokat mint sajatokat hasznaljuk. Elobbi esetben explicit nem masoljuk at a propertiket, hanem referenciaval valo ramutataskor visszakeressuk oket a prototype chainben.
klasszikus eset:
============function Animal(breed) { this.breed = breed; }
function Monkey(name) { this.name = name; }
Monkey.prototype = new Animal('mammal');
Monkey.prototype.constructor = Monkey;
< var george = new Monkey('George');
> undefined
< george.breed
> "mammal"
< george
> Object { name: "George" }Ekkor azt varjuk, hogy a george objektum protipusa a Monkey prototipusara fog mutatni, aminek a prototipusa az Animal prototipusara, aminek a belso prototipusa az Object prototipusara aminek a prototipusa viszont mar nem fog masra mutatni. Ez az ugynevezett prototype chain.
< george.__proto__.__proto__.__proto__ === new Object().__proto__
> trueAz oroklodes itt JavaScriptben ugy mukodik, hogy ha leirsz egy olyat, hogy george.breed akkor eloszor megnezi a runtime, hogy a george objektumban van-e breed nevu mezo, ha van akkor visszaadja az erteket, ha nincs akkor megnezi hogy a george prototipusa mire mutat es ott is elkezd keresni. Egeszen addig visszamegy a prototype chainben amig null-hoz nem er. Ha nem talalja meg, akkor undefined-al ter vissza.
< george.gender
> undefinedUgyanigy mukodik a metoduskra valo "kereses".
< Object.prototype.dummyMethod = function() { return 'dummy'; };
> function Object.prototype.dummyMethod()
< Object.dummyMethod()
> "dummy"
Új hozzászólás Aktív témák
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Akciókamerák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Call of Duty: Black Ops 7
- Gitáros topic
- Apple asztali gépek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Köszönöm a segítséget.



