- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Milyen házat vegyek?
- 3D nyomtatás
- Apple MacBook
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gamescom 2025: Limitált szériás Godlike X lap és más finomságok az MSI-nél
- Milyen egeret válasszak?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Karma
félisten
válasz
#39560925 #4439 üzenetére
Folyt.: A kódban ki az a GA? A Move most viewport (ablak) vagy világ (0-100) koordinátákban számol? Mert egyértelműen az utóbbiban kéne, és csak rajzolásnál konvertálni pixelpozíciókra. PROTIP: a játékmotor és a konkrét ablak két egymástól független dolog.
Egyébként a game loopodat kicsit rendbe kéne szedni, mert a mostani elnevezésekkel nem jön át hogy mi mit csinál. Ennek kellene történnie:
1) Kiszámolod a legutolsó periódus óta eltelt időt.
2) Ezzel az értékkel mozgatod a modell szinten (world koordinátákban) az objektumokat.
3) Kiszámolod és kezeled az ütközéseket - a ConcurrentModificationExceptionök miatt okosan kezelve a pusztulásokat - pl. naívan egy listát gyűjtesz minden meghaló entitásról, és az ütköztetés után külön ciklusban törlöd őket a világból.
4) Eltárolod az időt az első lépéshez, most.
5) Invalidálod a panelt.
6) Vársz. Várakozás helyett lehet, hogy egy jó időzítőosztályt kéne használnod amúgy.Rajzolásnál meg, ami aszinkron meghívódik, az aktuális állapotot rajzold ki. Semmi mást ne csinálj. Egyébként azt is lehetne, hogy egy másik ciklus hívogatja a rajzolást, de nem biztos hogy szükséges. Duplapufferelést is lehetne írni, nem sokból tart.
Ez így egy hótprimitív játékciklus, de egyszerű dolgokhoz elég lehet.
-
Karma
félisten
válasz
#39560925 #4439 üzenetére
Gyorskérdés, amíg tovább olvasom: miért nem használsz foreach ciklust manuális iterátorozás helyett?
Második: a rajzolási ciklusodból takarítsd kifelé a destroyEmeny hívást! Semmi köze hozzá, rajzolja csak ki a pillanatnyi állapotot, de semmi logika.
Harmadik: ezzel a Move implementációval biztosan pofonba szaladsz. Egyrészt a 20 ms fix idő semmilyen körülmények között nem garantálható, ezért úgy szokták megoldani ezt, hogy a Move paraméterben megkap egy legutolsó frissítés óta eltelt időt (pl. milliszekundumban), és azzal számolja a képleteket.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3242
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / RTX 3050 / 32GB DDR4 / 512 SSD!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER P termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest