-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
Haaaat. Szerintem, de hangsulyozottan szerintem (regen mennyivel konnyebb volt, amikor azt irta a jogszabaly, hogy a fogyasztonak okozott jelentos erdekserelem nelkul kell a javitast elvegezni, kulonben sima liba az elallas) ez azert most sem ugy van, hogy te elallsz, ok leszarjak es majd a bekelteto eldonti. Nekik alapban ehhez semmi kozuk, te kozlod az elallas indokait (kulon jo, ha az eltelt egy hetben tovabbra sem kerestek) es tenyet es kesz, ha nem fizetnek, akkor te pedig fizetesi meghagyas es talalkoztok a birosagon, szerintem legalabbis alapbol ez az ugymenet, mas kerdes, hogy gyorsabb es olcsobb a bekeltetoknel kezdeni. Mindenkepp elonyodre szolgal majd, hogy jovo het az utolso het karacsony elott, utana fu sem no ket hetig, tehat ha mondjuk holnap kimegy a szervizes, megallapitja a hibat, majd aszondja, hogy 3 het mulva jon az alkatresszel javitani, azzal te nem vagy kint a vizbol.
En lehet, hogy feltelefonalnam a fogyvedoket, hogy szerintuk 3(?) het cseszik rad a szerviz + ezutan a vasarlas helyen jelezve tovabbi egy het eltelte utan a nagy semmi van (mar amennyiben ez a helyzet es tenyleg nem jelentkeztek), akkor te jogosan allsz-e el szerintuk. Az a baj, hogy itt csak egy hete volt az eladonak, egy picit kevesbe kellett volna turelmesnek lenni az elejen. Ha szerintuk igen -ami, mint a NAV-nal is csak velemeny, nem jogi tanacsadas-, akkor allj el, kerd a hibas eszkoz elszallitasat, es meg gyorsban vegyel egyet, hogy karacsony elott megkapd. Esetleg lehet joarckodni, hogy ezt is az Euronics-ban, igy a visszafuvar nekik egyszerubb, mert csak helyet cserel a ket eszkoz. Ha nem tortent semmi, en valoszinuleg jovo szerda reggel boritanek asztalt, holnap meg nem. -
asdf_
veterán
Első körben menj be, jelezd, hogy a szerviz 3 hete szarik a fejedre, igy azonnal, soron kívüli javítást vagy cserét kérsz, amennyiben ez a jövő héten nem történik meg (nem a javítás megkezdése, hanem befejezte!) vagy amennyiben a javítás befejeztéig saját költségen nem biztosítanak kölcsönkészüléket, szerződésszegő magatartásuk miatt elállsz a szerződéstől. Én szerintem valahogy így mennék nek fenyegetőleg, bár már korábban megkerestem volna az Euronics-ot írásban.
PTK.2. Kellékszavatosság
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. -
asdf_
veterán
Az elado szervvel allsz jogi kapcsolatban, az a jotallasra kotelezett, igy ha a szerviznel sikertelen a dolog, akkor az Euronics-nal jelentkezel, ahol kotelezo adattartalmu jegyzokonyvet kotelesek felvenni, ebben kozold, hogy a szerviznek hetekkel elobb jelezted mar a problemat, de nem tettek semmit). Es ha eztan sem tortenik semmi, ok -ellentetben a szervizzel- szamonkerhetok.
(mas kerdes, hogy azzal, hogy pl. ket szervizes visz egy teljes megyet, az Euronics sem fog tudni mit kezdene, de ez mar nem a te problemad). Fogyvedhez csak azutan erdemes fordulni, hogy az Euronics-nal; is eredmenytelen a tortenet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Aerocool vs-92 Noctua ventikkel
- SONY BRAVIA 65 XH9096 FULL ARRAY ,VESA fali konzollal
- Samsung Galaxy A25 5G 6/128GB, Mgekímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Apple iPhone XR 128GB, Akku: 100%, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Microsoft Xbox Series S (512GB + 1 TB SSD)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
- Lenovo ThinkStation P520 Workstation! W-2145, 64GB, 512 SSD /Quadro - Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest