Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
vass1024
tag
Sziasztok!
Rendeltem egy laptop táskát, azonban azt válaszolták hogy egy akciós ár volt kiírva weboldalukra (amire persze nem utalt semmi hogy akciós), annyiert nem tudják szállítani csak sokkal drágábban.
Van rá esély hogy a leadott rendelésem "akciós" áron kapjam meg?
Köszönöm!
-
asdf_
veterán
válasz
Teodor52 #27696 üzenetére
Ezt vállalták:
A LIDL Garancia érvényesíthetősége a vásárlás napjától számított 3 vagy 5 év, amely jogvesztő határidő. A LIDL Garancia a termék kicserélése vagy kijavítása esetében nem indul újra. Ez azt jelenti, hogy a 3 vagy 5 éves LIDL Garancia mindig a vásárlást követő 3 vagy 5 éven belül érvényesíthető. Ha a fogyasztó a terméket a LIDL Garancia alapján javíttatja ki, a LIDL Garancia időtartama nem hosszabbodik meg a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Ha a fogyasztó a terméket a LIDL Garancia alapján cserélteti ki, a LIDL Garancia nem indul újra a kicserélt termék vonatkozásában.Az egy évet mintha megadták volna nekem is, mert kevesebb volt már hátra. De ha jól értem, neked A terméked van, ami meghibásodott és helyette B terméket akarnak küldeni, és ezzel van a gondod, nem?
-
asdf_
veterán
válasz
Teodor52 #27692 üzenetére
Akkor a Lidl oldalán kell elolvasni, hogy ők mit vállaltak. 3 év a jogszabály alapján nem jár rá, hiszen gondolom, nem volt negyedmillió forint felett. Az önként vállalt sok év garinál meg teljesen standard, hogy vásárlástól számított 3 évig él, bármi is történik közben, ha hatszor cserélik, akkor is (vagy néha van olyan, hogy amennyiben a 3 év fél évnél hamarabb jár le, akkor fél évet adnak mindenképp szavatosság gyanánt).
-
luciferc
őstag
Hirtelen nem találom hol van leírva (ha még le van), hogy csere esetén újraindul a jótállás. Tudja valaki a jogszabályi helyet?
-
Teodor52
senior tag
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
xandrush0831 #27686 üzenetére
Ééés jött az email, hogy "nem észlelt hiba", 3 napon belül visszaküldik a rollert. Eddig háromszor észlelt hiba volt, sőt még kamu cseréket is beírtak arra a jegyzőkönyvre amit csak az EMAG lát. Érdekes egyből nem látják a hibát, ahogy visszafizetni kéne.
Dec 11. békéltető tárgyalás, de szerintem nem hatja meg őket, mivel már értesítve lettek róla, aztán még mindig hülyének néznek. -
Teodor52
senior tag
Igényeltem is a pénzt de ragaszkodnak ahhoz hogy amíg készleten van cserekészülék addig nem fizetnek, de még az új géphez sem adnak újabb 3 év garanciát.
Mit írjak?A gép kézikönyvét és annak garancia leírasat fényképezzem le miszerint csak egy alkattész kerül cserére újraindul a garancia hát akkor egy új gép esetébn is újra kell indulnia, nem?
Esetleg egy magyar paragrafust keresni mivel Magyarországon lett vásarolva és használva és arra hivatkozni.?
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni garancia érvényesítéshez.
Egy multi cégnev vásárolt készülék amire 3 ev garanciát vállaltak javítási céllal visszaküldtük a cégnek Németországba október 18-án, aki egy másik új készüléket kínált fel az eredetileg vásárolt garancia ideig, tehát volna rá meg durván 2 hét, de mire leszállítanák Lipcse mellől addigra meg annyise.
Kértem küldjenek képet, meg írják meg milyen márka, de márkát nem írtak csak annyit, hogy az én gépem tulajdonságaival megegyező.
Az eredetileg vásárolt gép kézikönyvében garancia fejezeténel olvasni, hogy amennyiben egy alkatrész lenne cserélve annak az alkatrésznek újra indul a garanciája, hát akkor egy új gép esetében?
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
xandrush0831 #27661 üzenetére
Közben a szervízbe érkezést követően az emailben megint az áll, hogy 30 napon belül JAVÍTJÁK.
Az EMAG chat-en zsinórban háromszor zárták be a kedves kollégák a beszélgetést azonnal, egy másfél mondatos lerázó szöveg után. Úgy konkrétan kinyomnak, minden lezárás nélkül. Békéltető szerint 14 napjuk van a beérkezést követően. Van még nekik 7. -
Theodorci
tag
Nem biztosításos, mert nincs kötvényszám sem. Mi is azt hittük először. Gyártói gari volt. És a szervíz ha kiállítja akkor kész csereutalvány. De a gyártótól és a MMtól is megkérdeztük. Nem tudok sajnos mást csinálni mint meghitelezni, mert elég életszerűtlen, hogy elviszik a hűtőm és amíg visszaváltom az utalványt ( amit amúgy már nem az MMnál akarok levásárolni, nincs a kínálatukban vagy drágábban amit kinéztem) plusz addig a pár napig míg az újat szállítják addig nincs hűtőm.
-
Lackooo84
nagyúr
Oké, de mondom, a csereutalvány az mindig csereutalvány marad. Azt a (gyártó) szerviz állítja ki, és levásárlásra vagy visszatérítésre jogosít ott ahol a terméket vásárolták. Tehát ha a gyúrtó úgy dönt, hogy azt ad, akkor már tök mindegy, hogy kötelező vagy gyártói jótállás volt.
-
Theodorci
tag
Én úgy tudom jogszabály hogy fel kell ajánlja hogy a pénzt kapom vissza mivel ugyan azt a terméket nem tudja biztosítani. De beszéltünk az MM-al, hogy vagy értékében cseréli, tehát vehetek egy hűtőt és az árából levonja az utalványt, vagy választhatom hogy az összeget visszautalják.
-
luciferc
őstag
válasz
turbokappa #27675 üzenetére
Akkor egyszerűen állj el a rendeléstől. Mennyi ideje vársz?
-
válasz
turbokappa #27670 üzenetére
Ez erősen függ attól, hogy milyen papírt kaptál (ha kaptál egyáltalán) a fizetéskor.
-
luciferc
őstag
válasz
turbokappa #27670 üzenetére
Bemész és közlöd, hogy elállsz a vásárlástól, mivel a termék szállítását nem tudják teljesíteni.
Az csak halovány kérdés, hogy miért fizetted ki előre? És ha már kifizetted, milyen papírt kaptál? Szerepel rajta bármi határidő? És ugye van előleg számla? -
Theodorci
tag
válasz
BB9000 #27669 üzenetére
Csereutalvány lett, sikerült megdumálni a szerelővel. A következő probléma az lett, hogy a szervíz tegnap délután hívott, hogy ma elviszik a hűtőt, hozzák az utalványt, én meg
hirtelen nem tudok venni egy hűtőt, addig ne vigyék el, hova teszem a cuccokat. El is utazunk.... na mindegy most előbb próbálok venni egyet, kihozatni, átpakolni, folyosóra kivitetni a régit és utána jöjjön a szervíz érte utalványt meg pénzre váltom. Köszi az érdeklődést
-
turbokappa
senior tag
Üdv
Előre kifizettem kp az üzletben egy telefon árät, de úgy néz ki hogy össze-vissza hazudoznak hogy miért nem jön meg. Pénteken pl raktárellenőrzés, tegnap meg már nincs abban a színben de fekete van. Erre a hét végére ígérik hogy megjön. Húzzák az időt, szeretném visszakapni a pénzem, mit lehet tenni? -
luciferc
őstag
válasz
ЯΞNΞGΔT #27667 üzenetére
Sajnos a cégre vásárlásnak vannak ilyen hátulütői. Ha nem tudod bizonyítani, hogy márpedig már eladáskor is törött volt a pin, akkor nem fogják elfogadni kellékszavatosság keretében, mert a bizonyítási teher rajtad van. Mert jótállás az nincs rá. Bíróságra lehet még elmenni ilyen esetben, de az hosszú és bizonytalan. Esetleg a gyártónál lehet megpróbálni direktben, de ebben nincs tapasztalatom.
-
ЯΞNΞGΔT
aktív tag
Sziasztok!
Segíséget kérnék, az alábbi üggyel kapcsolatban.• Termék gyártója és mivolta: GIGABYTE B650 GAMING X AX V2
• Vásárlásának helye, időpontja: Alza online rendelés, személyes átvétellel: 2024. 10. 01
• Eladási ára: 67 990 Ft
• Magánszemélyként vagy cégnévre vetted-e: Cég
• Hiba jellege: Alapestben az volt a gond, hogy a memóriák nem indultak el ddual channelben, aztán addig pakolgattuk a ramokat, hogy kiderült a B2-es modulban ha RAM-ot teszünk nem indul el a gép, egyébként megy minden. Netes keresgélés után feljött egy reddit post ugyanezzel a hibával, akkor megnéztük és a CPU pinek közül egy le volt törve, de konkrétan hiányzott, természetesen nem mi törtük le.
• Ha már leadtad garanciális ügyintézésre, akkor az mikor történt: okt. 14
• Ha korábban már volt garanciálisan szervizelve, akkor az mikor történt, mennyi ideig volt szervizben és mit csináltak vele: Visszakülddtük gariban, de elutasították a hibajavítást/cserét a törött pin-re hivatkozva. Okt.29-én lehetett átvenni, már aznap vissza is adtam újra reklamációra, hivatkozva arra, hogy nem mi törtük le a pint, illetve arra, hogy egyetlen pint letörni anélkül, hogy a többi sérüljön eléggé nehezen kivitelezhetőnek tartok. Erre az átvevő kolléga azt mondta, hogy 3 napon belül kellett volna jelezzük, ha a lapon fizikai sérülés van (csakhogy a gépet nem építettük össze azonnal), illetve ilyen 3 napos dologról én csak urban legendként hallottam. Szóval visszaküldtem ismét, de ugyancsak ugyanazzal a szöveggel visszaddobták, hogy sérülést találtak a pineknél, erról a mai nap kaptam értesítést (11.09).
Kép a törött pinről: [kép]
Szerintetek lehet tenni valamit? -
luciferc
őstag
válasz
Biznisz Elek #27664 üzenetére
Ptk 6:159. §
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Ez alapján egy hűtő esetén a tartalmának megromlása szerintem biztosan nem a jogosult érdekeinek kímélése. De persze ez nem egyértelmű szabályozás így vita esetén a békéltető vagy a bíróság tud dönteni, de meg lennék lepve, ha beleférne, hogy hát sajna kuka a hűtő tartalma. -
Theodorci
tag
válasz
luciferc #27663 üzenetére
Ez egy kiterjesztett garancia, 4 éves a hűtő, 5 év gari járt rá. A kiterjesztett időszak már a márkaképviseletre és a márkaszervízre tartozik, nem a boltra (media markt). Elég bonyolult volt intézni már a garit is de most sikerült, pénteken jön a szerelő. Nem akarnám hagyni hogy elvigye mert mit csinálok mindennel ami benne van...
-
luciferc
őstag
válasz
Theodorci #27662 üzenetére
Véleményem szerint ezt a helyszínen kell javítani. Ha a helyszínen lehetetlen, akkor viszont jogosan kérsz egy hűtőt ideiglenesen, ellenkező esetben a fagyasztóból megromló ételt minimum fizetnie kell a boltnak, ahol vetted. Első körben menjenek ki, nézzék meg, állapítsák meg a hibát. Ha el akarják vinni, akkor értelemszerűen nem engeded (hiszen tele van kajával), ellenben kéred a hiba megállapításáról a jegyzőkönyvet és egyeztetsz a szerviz vezetővel, ha ő széttárja a kezét, akkor a bolttal, mert igazából vele vagy szerződéses kapcsolatban
-
Theodorci
tag
Sziasztok!
Nemtudom jó helyen járok-e a kérdésemmel. Meghibásodott a hűtőszekrényünk (a fagyasztó fagyaszt, a hűtő egyre kevésbé hűt, 12°Cnál nem tud hidegebbet). Még garanciális időben benne vagyunk, jön pénteken a szerelő. Előfordulhat, hogy ezt úgy akarják javítani, hogy elviszik? Eléggé életszerűtlen lenne a szitu, nem elvárható gondolom hogy van egy pót- hűtőm amibe mindent át tudok pakolni. Reménykedek abban, hogyha nem tudja helyszìnen javítani, akkor kiállít cserére jogosító papírt...
Más járt már hasonló helyzetben? Előre is köszi -
xandrush0831
aktív tag
válasz
xandrush0831 #27652 üzenetére
Update: a békéltető megemlítése után már visszaküldték sztrornóra, így ott egyelőre szüneteltetjük az ügyet. Illetve először már megint azt írták a jegyzőkönyvre, hogy szervízt kérek. Ezt kis harc után módosították. Azt mondják csak a cég tudja sztornózni a rollert, így ma elvitte a futár és várunk. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e újabb menet.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
Lackooo84 #27659 üzenetére
Ja, nekem is a Black Tech nevű román cég "javítgatta". Láthatóan nagyon értenek is hozzá. Én jutubon megtaláltam hogy forrasztgatni kéne ennél a 44-es hibakódnál. Ők vagy nem találták meg, vagy ők sem tudnak forrasztani.
C-lehetőség: szarnak rá.
@gulupeti: szerintem a tutit Magyarországon kb nagyítóval kell keresni. Kevésszer akartam gariztatni, de mindig van valami probléma..
-
Lackooo84
nagyúr
-
válasz
Lackooo84 #27657 üzenetére
Igazad van a 3 év gyártói garanciával kapcsolatban, mielőtt megvettem, ezt nem ellenőriztem le külön, hogy az MSI 3 év gyártóit ad a monitorjaira, viszont mentségemre szóljon, hogy múlt héten még csomó helyen elérhető volt ez a monitor, aztán kb. egyszerre eltűnt mindenhonnan, csak az Oázis és a Notebook.hu maradt, mivel mindkét helyen 36 hónap gari volt fentüntetve, így ez ügyben nem nyomoztam tovább. (pl. iPonnál csak 24 hónap gari volt a terméklapon, így főleg megnyugodtam, hogy ez a két hely tuti)
Ha valóban szürkéznek, akkor hogyan tudnak adni akár csak 1 év gyártó garanciát is? Egyébként ha ár szerint rendezed náluk az MSI monitorokat, akkor láthatod, hogy vegyesen vannak a kínálatban 24/36 hónap garis termékek is, én ezt előbb én benéztem. A gyártói garihoz képest amit kínálnak az miért semmi?
Mivel kifizettem előre, meg át is adták a futárnak, így szerintem már átveszem. Elállni így is el tudok a vásárlástól, ha valami gond lenne vele.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
gulupeti #27656 üzenetére
Magyarul adtak egy nagy semmit. Arcodba hazudnak is ráadásul, most megnéztem, és mit ad isten az összes MSI monitoruknál elírás történt... aha...
Amúgy én élből visszaküldeném "szórakozzatok anyukátokkal" kulcsszavakkal, mivel ezekre a monitorokra mindenhol a gyártó adja a 3 évet (nem is találtam olyan webshopot, ahol nem 36 hónap gari szerepel az MSI monitoroknál). Gondolom szürkéznek és azért nem tudja adni a rendes gyártói garit, szóval én a helyedben nem lennék ennyire hepi...
-
Válaszoltak az emailemre, azt írták az oldalukon valóban elírás történt, elnézést kértek és felajánlottak + 1 év prémium garancia biztosítást, így végül happy enddel zárult a történet.
-
arcitec
addikt
válasz
gulupeti #27653 üzenetére
Várhattál volna még kicsit, most van terítéken az új jogszabály, 10eft-tól 2év 250eft-tól 3 év lesz a gari. (Az utóbbi már most is).
Amúgy ahol vetted 24 hónapot írnak, az Alzán is, de itt pl 3 év : [link]
Kérdés, honnan szerzik be? Tanulság, érdemes körbenézni mielőtt boltot választunk.
De ha 3 évig hibátlan lesz akkor nincs is jelentősége ...
De ha nagyon számítana, akkor állj el és veszed onnan, ahol 3 év a gari.
U.I: Látom aláhúztad a 36 hónapot, de most meg már csak 24 : [link] -
Sziasztok,
Rendeltem ma a notebook.huról egy MSI monitort, a termék oldalán 36 hónap garancia van feltüntetve, ennek fényében adtam le a megrendelést. Az előbb megküldték a számlát, abban már csak "Garancia: 1 év jogszabály szerint + 1 év gyártói szervizgarancia" szerepel. Mit lehet ezzel kezdeni?
számla:Megnéztem közben a weboldalukat, más MSI monitorokra is ennyi van feltüntetve, legyen az olcsóbb, vagy drágább, akkor is.
-
xandrush0831
aktív tag
Kieg.: Ja meg a második kolléga az üres szervízlapjaimra (minden javítás után azzal jött vissza a roller) azt mondta, hogy márpedig cseréltek minden alkalommal féket, meg kormány kábelt. Csak az nem garanciális, de az EMAG kifizette nekem a költségeket a tudtomon kívül. Gondolom ez is valami ordas kamu, kivéve ha szeretetszolgálat is lett az EMAG.
-
xandrush0831
aktív tag
Na csak el kellett indítani valamit a topikban júliusban említett elektromos rollerrel. Sokadjára sem sikerült javítaniuk. Feleségem telefonált a békéltetővel, ott nem említették, hogy rollerre ne vonatkozna a 3 sikertelen javítás dolog. Gondoltuk még utoljára megpróbálkozunk az EMAG-nál. Mindenképpen javításra akarták küldeni, mondtam hogy NEM. Az első chat-es "support" kolléga konkrétan kinyomta a csevegést, amikor írtam hogy nem-nem, nem javításra fogjuk küldeni. Bekapcsolódott helyette egy másik emag supportos. Ő azt mondta hogy mindenképp javításra kell visszaküldeni, mert csak az eladó cég tudja sztornózni, és ez a menete. De ő majd beleírja nekem hogy sztornó, satöbbi. Mondom na jó, legyen. Ma reggel megkaptam a jegyzőkönyvet, bemásolta ugyanazt amit én írtam az előző szervíznél.
Sztornóról szó sincs, a vevő által kért szolgáltatás résznél meg javítás van. Most ez tényleg így kéne hogy működjön? Ránézésre ugyanaz történik mint eddig... Ma elindítjuk az eljárást valószínűleg, kíváncsi vagyok.
Van még kb 2 hónap a 2 évből, kezdem azt gondolni hogy azt próbálják kibekkelni. Bár a garancia 3 éves. -
Lackooo84
nagyúr
válasz
Fox Mulder #27640 üzenetére
Akkor sajnos már gyártói gariban van, ott sajnos úgy kell táncolnod, ahogy ők fütyülnek. De azért 2 hónap nudli után azért tuti mennék békéltetőhöz, mert ez minden, csak nem normális.
-
luciferc
őstag
válasz
arcitec #27645 üzenetére
Miért ne tűnhetne el egy cég? Csőd, felszámolás, így járás a vásárlónak. Sajnos ez is lehet.
A termékszavatosság keretében lehetne kötelezni a gyártót vagy a forgalmazót. De ehhez olyan hiba kell, amit fel kellett volna ismernie, illetve eleve termékszavatosság esetén
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Ez egy erősen gumi jellegű szabály. Más a helyzet, ha a csomagoláson szerepel, hogy élettartam garancia, vagy 10 év garancia, ekkor a forgalmazó elővehető és békéltető testület előtt még sikeres is lehet. Illetve ha ilyen szöveg volt, akkor közvetlenül a gyártó RMA részlegét érdemes keresni. -
MaxxDamage
félisten
2000-es évek elején jó kis bolt volt az...
Annyit még megtehetsz, hogy felveszed a kapcsolatot (mailben pl.) a termék gyártóval és SN számot megadva meg tudják mondani a Magyarországi Nagyker nevét és azután nekik kell jelezni a garanciális igényed.Nekem volt már hasonló, de cifrább is és megfelelően álltak hozzám, laptop cserém is volt, levásárlás és kp. vissza...
-
arcitec
addikt
2019-ben ott vettem komplett gépet, míg nem volt az "új" pcland - mondjuk én tutira nem újra ezt a nevet választottam volna, mert most már felejtős az a név - szóval míg nem volt az "új", addig a pcland.hu-ra egy információs ablak jelent meg, a garanciás ügyekre.
Egy mail cím volt és oda kellett jelezni az igényt. (Nem volt rá szükség és le is jár az 5 év.)
Ugyan is nem tűnhet el egy cég pont az ügyfelek számára a garancia okán. Azt kell megtudni, melyik nagykerből szerezték be a terméket és szerintem ott kell a garit érvényesíteni. Azért az is szemétség, hogy megszűnt az infó ablak és tojnak rá.
Fogyasztóvédelemmel vegyed fel a kapcsolatot, hátha tudnak mondani valamit, vagy céginfó. [link] -
Isti2
aktív tag
Hello.
Aziránt érdeklődnék, hogy Gigabyte Aorus nvme ssd szervizeléssel, garanciás ügyintézéssel hova fordulhatok?
A honlapjukon nincs magyar lehetőség, csak lengyel.
Az online és esupport sem működik.Ahol vettem 2019-ben, a PCland online kft, oda nem tudok fordulni, megszűnt a bolt, becsődölt a cég 2022-ben, most hasonló névvel másik bolt/cég van, velük beszéltem, ők nem foglalkoznak vele.
Mi a gigabyte márka magyar szervize? Telemax?
A segítséget előre is köszönöm.
-
luciferc
őstag
válasz
BB9000 #27641 üzenetére
Nem pontos, amit írsz. Ha a jótállási jegyen 36 hónap szerepel, a feltüntetett jótállási szabályok meg a törvényiek és nincs más odaírva, hogy 2 év után már ez meg az van, akkor a forgalmazó ÖNKÉNT hosszabb jótállást vállalt. Ekkor a teljes időszakra a törvényi szabályok vonatkoznak, merthogy azt vállalták. El kell olvasni a jótállási jegyet.
-
-
BB9000
senior tag
válasz
Fox Mulder #27640 üzenetére
Köszönöm a pontosítást. Ez annyit jelent, hogy a termékre 2023 júliusáig volt "kötelező jótállás". Az azt követő időszakra a foglamazó vagy a gyártó saját feltételei szerinti jótállás vonatkozik.
Ezek a feltételek általában sokkal kevésbé kedveznek a vásárlónak. A forgalmazó is jól tudja, hogy már nem tudod őket sarokba szorítani a békéltetővel, ezért is kezeli az ügyedet ilyen "ráérősen". Esetedben türelmesnek kell lenned és ha visszafizetik a termék vételárát, akkor annak nagyon kell örülni. A rendszeres érdeklődés, telefonálás azért szokott segíteni az ügy haladásán, de bedurvulni nem érdemes. -
-
BB9000
senior tag
válasz
Fox Mulder #27638 üzenetére
A jogszabály összeghatárhoz köti a kötelező jótállási időt. A jótállási jegyen szereplő 36 hónap nem jelenti azt, hogy annak teljes időtartamára érvényesek a jogszabályban meghatározott -a vásárló számára kedvező- kötelező jótállás feltételei. A leírásod alapján úgy számolom, hogy a vásárlás időpontja 2021 júniusa körül lehetett. Az akkor érvényes jogszabály alapján a kötelező jótállás 250 000 Ft felett 3 év. Ha ennél olcsóbban vetted, akkor 100-250 ezer közt 2 év, alatta 1 év. Melyik kategóriába esik a hibás termék a számla szerint?
-
válasz
BB9000 #27637 üzenetére
36 hónap volt a jótállási jegyen ( nem 12 + 24 gyártói csak szimplán 36 hó ) volt még vissza 10 nap amikor megkapták, ez volt négy hónapja, elmondásuk szerint ők hibáztak és későn küldték a beszállítónak. Részemről én teljesítettem a törvényben meghatározottakat.
Gondolom akkor küldök nekik egy emailt a számlaszámommal és felhívom figyelmüket, hogy ha a héten nem rendezik akkor békéltetőhöz online jelentem. -
BB9000
senior tag
válasz
Fox Mulder #27635 üzenetére
Ha jogszabályi garanciális volt a visszaküldött hardver, akkor már rég meg kellett volna kapnod a visszatérítés összegét és ott még cserét is kérhetsz. Egy ilyen elhúzódó esetben fogyvéd eljárást indíthatsz.
Ha extra garis, akkor ott már nincs időkorlát. Akkor: a türelem rózsát terem, egyebet nem. -
shteer
titán
válasz
Fox Mulder #27635 üzenetére
Utolsó mondatot tekintve főleg semennyire. Írd meg nekik a számlaszámod - hogy ők kivel hogyan harcolnak, nem tartozik rád.
-
Szerintetek mennyire normális az, hogy egy visszaküldött hardver a B.. V.. Chipnél lassan négy hónapja csücsül és emailekre sem válaszolnak, 2 hónapja telefonon kaptam infót nagy nehezen, hogy visszatérítés lesz de ők is harcolnak a beszállítóval....?
-
luciferc
őstag
válasz
Bengio #27633 üzenetére
Akkor HA jól értem a törvényi jótállást próbálod érvényesíteni és nem az apple saját feltételei szerintit. Ha valóban így van (mert nem írtad le kerek perec, pedig jogi kérdésnél fontos a pontosság), akkor valóban menj a békéltetőhöz azzal, hogy a leírt sérülést csak szándékos rongálás vagy gyártási hiba (az is lehet így jött ki a gyárból) okozhatja mindkét fülesen, véletlenül akár leejtve akár máshogy életszerűtlen, hogy mindkét füles egyformán sérüljön egy apró felületen. És hozzáteszem, hogy az, hogy a rács sérült, még messze nem jelenti, hogy a mikrofon is attól hibás, azt igazolni kellene nekik.
-
Bengio
tag
válasz
luciferc #27632 üzenetére
2023.10.03. AQUA vásárlás, de az apple egy másik probléma (1ik füles töltőtokban is lemerült, ahelyett, hogy töltött volna) miatt (és kb. 2 hónap levelezés, telefonálás után) kompletten cserélte 2024. jan. 24-én, lekérdezés szerint 2025. jan 24-ig apple garis. Mondjuk az iSTYLE-os jóembert csak az aqua szerinti dátum érdekelte, azt a számlát scannelte be magának.
Lackooo84: én elmegyek ebbe az irányba, de továbbra sem tudom, kinek mi a bizonyítási kötelezettsége. Az iSTYLE szerint tapasztalt sérülést viszont tuti, hogy csak célzottan lehet előidézni, ilyen viszont nem történt, de ezt bizonyítani nem tudom…
Ezt a fülest visszakapnám 8.990 bevizsgálási + 3.900 ft tisztítási díj ellenében, gyakorlatilag szarabb állapotban, mint ahogy bevittem. Ráadásul az ő “tesztjük” szerint mindkettő rossz. Bár ilyen sérülések után ezen már nem csodálkozom…
-
Bengio
tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni egy garanciális ügyintézésben.
Párom Airpods 2-jének bal airpod mikrofonja telefonhívás közben megadta magát. Jobbosra állítva használta pár napig, és, mivel januárig garanciális az eszköz, úgy
döntöttünk, beadjuk az iSTYLE-ba legariztatni.Pár nappal később kaptam a szervizből egy e-mailt, miszerint a jobb és bal airpod mikrofonja is sérült, teszteken elbukott mindkettő, gyártói korlátozott jótállásnak innentől nem felel meg, csak térítés ellenében javítható. Kaptunk egy ~86k HUF ajánlatot a 2 airpod cseréjére, valamint 2, kissé homályos makro képet az airpod-ok aljáról, ahol a mikrofon van, amely képekből (referenciakép hiányában) én semmit nem tudtam megállapítani.
Válasz levélben kértem, hogy segítsenek, adjanak tájékoztatást, hogy a képen mit kell nézni, ami alapján egyértelműen kizárják a garanciából az eszközt.
Az iSTYLE válaszában tájékoztatott, hogy a mikrofonrács mindkettő airpod-on be van szakadva.
Sajnos én jóhiszemű voltam velük szemben, és nem készítettem fotókat leadás előtt, de kizártnak tartom, hogy így adtam volna át. Egyátalán mi az, ami azt a mikrofon rácsot be tudja szakítani, hiszen ahhoz, a kicsi méretéből is adódóan célirányos behatás kellene szerintem, ilyen nem történt. Értelemszerűen nem játszom sem az időmmel, sem a pénzemmel (garin túl bevizsgálási díj, stb...) egy láthatóan fizikai sérült eszköz gariztatásával...
Tudok ezzel kapcsolatban tovább menni szerintetek? Ilyen esetben van-e valakinek bizonyítási kötelezettsége a leadáskori állapotot tekintve? Mi az, ami bizonyító erejű lehet ilyenkor? Tudok ebben tovább menni, vagy nyeljem be, hogy buktuk a garanciát, és vegyük át szarabb állapotban az eszközt, mint ahogy bevittük??
Köszönöm előre is a segítséget.
-
luciferc
őstag
válasz
arcitec #27627 üzenetére
Nem részemről jogi fogalom, hanem a Ptk megalkotói szerint, akik meg jogászok, direkt idéztem a jogszabályt. Értem, hogy nem jó egy gumiszabály, de nem lehet mindent betűre szabályozni. Az ilyeneket az életszerűség alapján kell nézni. Az asdf_ által írtak szerintem jó példák. Egy mosógép esetén az én olvasatomban már 1 hét miatt is közölheted, különösen, ha nincs a közelben nagyi, tesó, ahol azért ki tudsz mosni. Ezt értelemszerűen a cég már nem firtathatja, de ha jogi útra terelné (nem tenné, annyit nem ér), akkor egy bírósági eljárásban ezt a gumiszabályt ilyen szempontok alapján töltenék ki tartalommal. És lehet, hogy az 1 hétre azt mondaná a bíró, hogy az még belefér, mint kényelmetlenség, de a 2 hét már nem. De egy telefon esetén is simán közölheted, hogy kösz, tegyétek el, ha azt mondják, hogy az 1 hét lesz, hiszen telefon az kell ma már.
Az tény, hogy jó lenne ezeket pontosabban és szigorúbban szabályozni és a mai mindennapi élethez alapvetően szükséges eszközök esetén előírni az 1 héten belüli javítást ÉS a kötelező póteszközt. Ami lehet alacsonyabb tudású, de kell valami. Ilyen például egy hűtő, egy mosógép, egy telefon, egy tűzhely, és én bizony ide sorolnám az autót is, ha garanciális gondja van. -
asdf_
veterán
válasz
arcitec #27627 üzenetére
A nem szeretnéd az nem megszűnt az érdeked. Az a megszűnt az érdeked, ha ikrekkel otthon van az asszony és harmadik hete nincs mosógéped, viszont a gyerekek miatt KELL egy mosógép, és vettél egy másikat. Vagy mondjuk elütött a villamos, combtól lefelé már nincs meg az egyik lábad, és így értelemszerűen a meghibásodott biciklid javítása már számodra sokat nem oszt, nem szoroz, vagy pl. elmész külföldre nyaralni két hétre és az első napon kifingik alattad a cserélhető objektíves fényképezőgéped, te meg ott helyben veszel egy másikat, mert nem azért van ilyen géped 4 objektívvel, hogy telefonnal fotózzál valami szemetet a gépes képek helyett. Ilyesmiféle lehet a megszűnt érdek, nem az, hogy a hasadra csapsz, hogy neked nem kell a javítás, azért mert csak. És mivel gumiszabály, egyáltalán nem biztos, hogy a fentiek meg is állnak.
-
arcitec
addikt
válasz
luciferc #27626 üzenetére
Csak akkor kérheted a pénzt, ha a cseréhez fűződő érdeked megszűnt.
Na azért ez mit is merít ki? Mert ez így nem tiszta fogalmazás. Mert ha nem szeretném a termék cserét, akkor nyilván megszűnt az érdek. De ha ez részedről egy jógi fogalom
akkor nem kéne annyit csűrni csavarni, mert se eleje se vége. -
luciferc
őstag
válasz
arcitec #27625 üzenetére
Csak akkor kérheted a pénzt, ha a cseréhez fűződő érdeked megszűnt. Ez gumiszabály, ami alapján szerintem jogosan kérheti, hogy indokold miért szűnt meg az érdeked, ha erre tudsz értelmeset írni, akkor működhet a dolog. Erre kell hivatkozni: Ptk
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, – a (2a) bekezdés szerinti kivétellel – a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. -
arcitec
addikt
Hoppácska! Kérhetem a pénzt is? Akkor is ha cserélni akarják?
A vizes bolt-ban vittem hibás terméket, mondtam pénzt szeretnék, a válasz az volt, hogy az mára megszűnt, ha van csere termék! -
Jester01
veterán
válasz
Geri89 #27623 üzenetére
ha "a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a [...] vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni." forrás
A "nincs lehetőség" nyilvánvalóan nem áll fenn ha van készleten.
-
Geri89
aktív tag
Emag-TÓL vásároltam, és most is az Emag-NÁL (emag által forgalmazott) van készleten. Tudom, hogy random boltok is jelen vannak, de itt nem erről van szó. Tavalyi black friday akciós termék..
Lackooo84: szóval, ha van nekik készleten, és nem javítható, akkor kötelező a csere, és ők nem dönthetnek úgy, hogy inkább pénzt adnak vissza?
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Geri89 #27620 üzenetére
Kérd a cserét, a jogszabály szerint ha van nekik az első lépés a kötelező csere. A pénz visszát csak a vevő kérheti, ők nem bonthatják a szerződést (ez a pénz vissza). Mehet még békéltetőhöz is ha ér annyit (vagy csak befenyíted vele őket, mert már kötelező érvényű döntést hoznak).
-
Geri89
aktív tag
Sziasztok! Emag-nál vásároltam egy tp-link routert tavalyi black friday-on, ami most szeptemberben tönkrement. Visszaküldtem, majd nemrég jött az értesítés, hogy nem javítható, vegyem fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Telefonos ÜF hiányában írtam egy emailt, amiben leírtam, hogy szeretném kérni a termék cseréjét, mivel jelenleg is forgalmazzák azt a típust. 2 napig nem jött válasz, így írtam online chat-en nekik. Ott jófej volt a srác, írta, hogy intézi a cserét, jövő héten (ami ez a hét) küldeni fogják. Aztán a hét elején jön az emailre válasz, hogy a csere nem lehetséges, csak kp vissza, vagy levásárolhatom. Írtam nekik, hogy online chaten azt mondták, hogy cserélik, most akkor mégis mi a helyzet? Ma megjött a válasz, hogy nincs csere, csak pénz vissza.. Azzal nyilván nem vagyok kisegítve, hiszen amennyiért akkor vettem, most nem tudok venni ilyet. Szóval a kérdés, hogy van-e bármi jogom a kp helyett cserét kérnem a fentiek tükrében, vagy felesleges vergődnöm velük?
-
BB9000
senior tag
válasz
BB9000 #27614 üzenetére
Ez alapján mindenféle javításra fél év jótállást kötelező vállalni. Ez már eltelt, úgyhogy sajnos már csak abban bízhatsz, hogy a jogszabályban meghatározott kötelező időnél többet vállanak a javítási munkáikra. Az ÁSZF-ben vagy a javítási szerződésben szokták ezeket szebályozni. Megnézheted, de sok esély nincs rá.
-
BB9000
senior tag
válasz
TomM22 #27613 üzenetére
A jogszabály 1. § (1) pontja írja le, hogy mire vonatkozik.
"1. § (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki."
A javításhoz felhasznált alkatrészekre a fentiek alapján nem vonatkozik.
Van viszont egy másik jogszabály, ami a javításokra vonatkozik. 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet. -
TomM22
csendes tag
Sziasztok, alkatrészre milyen jótállás vonatkozik? Még nincs 2 éve, hogy egy akkor már nem garanciális kazánban alaplapot cseréltek (175 ezer + egy másik alkatrészt 23 ezer, munkadíj 60 ezer). Most ugyanaz a hiba jött elő. Itt is érték alapján vonatkozik a jótállás? Pl. az alaplap (175 ezer) esetén 2 év? Előre is köszönöm!
-
arcitec
addikt
Szerencséd volt, mert pl ha a [Mediashop] - ban vásárolsz valamelyik boltjukban(amit nem szabad), és hibás a termék, a végtelenségig cserélik, vagy levásárlás, de pénz noku.
Ez már ár jó pár éve volt, hívtam őket és a jogászukra hivatkoztak, meg a vásárló szerződésre. -
Xaels
félisten
válasz
betyarr #27607 üzenetére
Jópár éve jártam hasonlóan. Vettem egy bélelt Mustang bakancsot, a tél közepén szétment a sarka belül, eltört a "gerince", nagyjából 1 hónap után. Visszavittem, nézi az eladó, mondja nem látszik rajta semmi, mondtam vegye fel és menjen 2 kört a boltban és megtudja. Persze azt nem, de akkor jött, hogy vásároljam le az árát, közöltem, hogy a pénzt akarom visszakapni mert nincs náluk olyan cipő ami megfelelne. Húzták a szájukat, de visszaadták a pénzt.
-
betyarr
veterán
-
betyarr
veterán
sziasztok!
tanácsot/tapasztalatot kérnék az ügyemben tőletek:
adott egy merrell túracipő, amit a hervisben vettem augusztus 12-én. mivel forróság volt nem használtam, csak szeptember közepén. egy egésznapos használat során kezdett érződni egy elég kellemetlen hiba: a cipő orrában, a lábujjaknál a jobb és a bal pár esetében is egy-egy függőleges gyűrődés van, ami töri a nagylábujjaimat. a jobb oldali nagyon érezhetően, a bal oldali kevésbé, de az is zavaró egy idő után. visszavittem a boltba, ahol lévén "nem szakértők" dolgoznak akik elküldték bevizsgálásra (annak ellenére, hogy megnézte a boltos és ő is érezte az ujjaival a cipőbe belenyúlva). ma visszajött a szakértői végzés, miszerint nem tapasztaltak ilyen jellegű hibát, meg különben is, éreznem kellett volna amikor a vásárlásnál felpróbáltam. nyilván ez nem igaz, hiszen nemcsak én, hanem többek között a feleségemen kívül a boltos is belenyúlt és mondta, hogy igen, érzi a gyűrődést. hazahoztam és egy tükör segítségével jól láthatóan sikerült is nagy nehezen lefotóznom a hibát. holnap fogom felhívni a békéltetőt, mert ma már nem vették fel a telefont.
szerintetek mire számíthatok? ihatok rá hideg vizet, vagy azért a békéltetőnek fog sikerülni kikényszeríteni az igazamat? a cipőt akcióban vettem 40.000 ft-ért, eredeti ára 65.000 ft körül volt (ennyi volt áthúzva). -
looser
addikt
Ez most épp az alkalmazásból. De oké, elfogadom, hogy ezt sokan nem tekintik megtévesztőnek, engem továbbra is a kiemelés zavar, ahol egy olyan ár van, ami önmagában nem létezik. Az ajánlatra kattintva megtalálható részletezve (1 db = 200 Ft, a 2. ~130 Ft), vagyis ha kedvezményre vágysz, kettőt kell venned, tehát a darabár 165 Ft a sör esetén és 400 Ft a konzerv esetén (1. 500 Ft, 2. 300 Ft). No offense, csak vitaindítónak szántam eredetileg is és elfogadom, hogy mindannyian másképp látjuk
Engem még a 9-es végződés is zavar, de azt valószínűleg már megszoktam az elmúlt 30 évben
-
luciferc
őstag
Ezeknél a nyilvánvalóan átverésre menő kiírásoknál annyit kellene tenni, hogy az adott terméken az elmúlt egy évben elért árbevételt (!) befizeti büntibe a cég és a kiírást jóváhagyó vezető is befizeti az előző éves teljes bónuszát, valamint 3 évre eltiltják bármilyen vezetői pozíciótól (tehát egy 3 fős csapatban sem lehet vezető, legalábbis hivatalosan). Mindjárt kétszer meggondolnák, hogy mit engednek ki. Személyes felelősség nélkül nem fog semmi soha változni. Persze ilyen soha nem lesz sajnos.
-
asdf_
veterán
válasz
BB9000 #27602 üzenetére
Az a gond ezzel, hogy a vevő számára átláthatatlan. A polcra ki van írva: Narancsszörp 719 Ft/db + 175 ft üvegbetét. Kisbetűvel utána, hogy hűségkártya nélkül 799 Ft/db.
Nekem ezzel semmi bajom nincs, ameddig a normál ár van normál méretben, és a hűségkártyás, kedvezményes pedig kisebb karakterekkel. Annak kell az elsődlegesnek lennie, az az alapértelmezett, a hűségkártyás ár az csak másodlagos lehet, semmiképp nem lehetne nagyobb karakterekkel, mint a normál ár. Az egyező méretűt is csak szájat húzva fogadom el.
Hogy ha kártya nélkül veszem, akkor 799, ha hűségkártyával, akkor 719 legyen a blokkon, ilyen elvárásom nincs, amíg vagy a következő sorban nincs ott, hogy -80 Ft akció vagy az egész legalján, hogy szörp akció -80 Ft. Sőt, jó is, hogy ott van, mert simogatja a vevő lelkét, hogy spórolt, nem mellesleg meg tud róla egy pillanat alatt győződni, hogy ténylegesen az akciós áron kapta-e (az akciós árra menőkre gondolok, akik fejből tolják egy kosár végén, hogy ennek, ennek meg ennek akcióan kellett mennie).De mutatom neked (direkt ide csináltam), hogy nem kell messzire menni, sógoréknál is megy az ügyeskedés
Itt van elhelyezve a normál ár, nagy betűvel, jobb oldalon.
Ha hármat veszel, akkor 2+1 akcióban megy 0,66-ért. Bolhapöcse betűvel a normál 0,99-es ár, ugyan a 2+1 felirattal egyezően pirossal, ámde nagy betűvel, a normál ár helyén(!!!), hogy mennyibe kerül egy darab, ha 3-at veszel.
Ezt majdnem be is szoptam, itt kezdtem el fényképezni, 1050 Ft-ért a 300 grammos Milka jó deal, de én nem akartam hármat venni, pláne 3 egyformát nem.
Ez a kettő szintén simán vállalhatatlan, ezeket büntetném. -
BB9000
senior tag
Az a gond ezzel, hogy a vevő számára átláthatatlan. A polcra ki van írva: Narancsszörp 719 Ft/db + 175 ft üvegbetét. Kisbetűvel utána, hogy hűségkártya nélkül 799 Ft/db.
Annyi az elvárásom, hogy a blokkon, a termék neve mellett pontosan az az ár legyen feltüntetve ami a polcon is! Amennyibe kerül!!! Most mindenféle trükközést látok, ami a boltosok részéről szándékosan megtéveszti a vásárlókat.
Számomra az is teljesen elfogadható, hogy a blokkot akkor kezdi el kinyomtatni amikor már minden kedvezményt rászámolt, és már ki is fizettem.
A blokkvégösszegi kedvezménynél is elfogadom, ha nem bontja le termékekre, mert az egy másfajta kedvezménytípus. Van százalékos, és van fix összegű, mint pl. mától is él az 1500 Ft -os kupon 10 000 ft feletti vásárlásnál az Aldiban. Ezeket az extra kedvezményeket -mint vásárló- nem várom el, hogy termékekre visszavezessék! Annak ellenére sem, hogy az üzletek maguknak amúgy ezt megcsinálják, hogy kiszámolják, hogy mely termékeken mekkora hasznot realizáltak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Anime filmek és sorozatok
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Új FULL HD webkamera + Számla
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Bezámítás! Lenovo Thinkpad T14 Gen 5 üzleti - Ultra 7 165U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest