Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • somé

    őstag

    DPD-s sztori következik:

    Az elmúlt hónapban csomago(ka)t (hangfalpár, 21 kg/db) küldtem a DPD futárcég által Olaszországba, viszont az erős sérülést szenvedett, az átvétel másnapján reggel, a címzett küldte a fotókat és a kárigényt. Csomagolásról annyit, hogy sok-sok év tapasztalata áll mögöttem, tehát maximális, kifejezetten nagy figyelmet fordítottam az élekre, sarkakra, összesen 3 óráig tartott a 2 db csomagolása). Csomagolás előtt, közben és a kész csomagokat is fotóztam, mindezt és a megkapott fotókat a sérülésekről kérésre csatoltam a panaszbejelentéshez. Sérülések: sarkak leverődve, egy helyen pedig berepedt a fa. A hangszórót kivéve a vasmag hátuljáról leesve a felirat tábla, a központosításnak is annyi. Használhatatlan lett. Ilyen sérülések csak nagy külső és többszöri behatástól keletkezhetnek, ami a csomagoláson nem feltétlenül kell, hogy látszódjon.
    Erre, és arra hivatkozva, hogy a futár előtt nem bontotta azonnal és nem készült jegyzőkönyv, a kárigényem nem jogos.

    Minek van biztosítva a csomag 520-euróig minden csomag esetében, ha mégis úgy bánnak velük, mint a ronggyal, miért nincs külön "törékeny" opció sérülékeny(ebb) csomagra? (Feladáskor ezt kérdeztem, de biztosított az átvevő (csomagpontra vittem személyesen), hogy a csomagokkal finoman bánnak. Ezen kívül a vevőnek nem kötelessége egy kapott csomagot azonnal kibontani (vagy mégis?), átvizsgálni egy türelmetlen futár előtt, mi van akkor, ha nem is ő veszi át, mondjuk egy női családtag, gyerek, mert ő nincs is otthon, hozzátéve, hogy -mint olvastam-, nem értesítik a címzettet kiszállítás előtt, vagy ha igen, adott időben mégsem jön a futár.

    Az ügyintézővel többször szerettem volna beszélni telefonon, nem tudom elérni, egyszerűen nem kapcsolják, hivatkozva, hogy majd visszahív. Nem hívott. A levelezés átment meddő vitába.

    Amit utólag vettem észre, a szállítólevélre a következő van írva:
    "A külsőleg fel nem ismerhető károkat a DPD-nek a kiszállítást követő 7 napon belül írásban kell jelezni". Gondoltam én naív, mégis van valami lehetőségem a kárigényre, hát csalódnom kellett....:

    Erre rákérdezve, ez alatt mit értsek pontosan, ezt a választ kaptam. "Az Ön által megküldött képek a küldemények kiszállítási állapotát tükrözik." valamint: "Kérem, legyen kedves egyeztetni a címzettel és visszajelezni felénk, hogy a küldemények kiszállítás utáni csomagolásáról tudnak e képet küldeni részünkre..". De minek?? Átvételkor/után nem történt csomag fotózás tudomásom szerint, ki vagy mi, vagy hol van az előírva, hogy a címzett ezt egyáltalán megtegye?

    Tehát ott tartunk, hogy olyat kérnek, ami eleve nem is volt, tehát mindegy, hogy sérült volt-e a csomagolás vagy nem, nekik erről szerezzek képeket. Ez nem más mint mellébeszélés, ha van sapka azért, ha nincs sapka, azért verik meg a nyulat. Egyszerűen abszurdum.

    (Azt még ide hozzátenném, hogy az én csomagfeladásom előtti héten ismerősöm ugyancsak ezt a céget bízta meg külföldre csomagküldéssel, az egyik rendben megérkezett, a másik műszaki cikk erősen rongálódott. A címzett 10 nap után jelezte a problémát fotókat is küldte, a csomagolás szintén bombabiztos volt, ennek ellenére a sérüléseket látva az a következtetésünk, hogy, bár a csomagban 26 kg-os műszaki cikk volt, azzal bizonyára fociztak, vagy ha nem, erős emberek ezzel próbáltak célba dobni. Ennek kapcsán is panasz és kárigény beírása történt a céghez, de azonnal elhárították, mondván, hogy nem bizonyítható, hogy a sérülések a szállítás alatt keletkeztek. ÁSZF szerint a csomagot a futár elött kell kibontani és ha sérülés van, jegyzőkönyvezni. Na de kérem, erre mindig biztosan van lehetőség, ugye? Ismétlem, akkor mit jelent az, amint feljebb írtam: A külsőleg fel nem ismerhető károkat 7 napon belül írásban jelezni kell, igaz, ebben az esetben ez nem történt meg, mert későn jelzett a címzett.)

    A fantáziához intelligencia szükséges.

  • somé

    őstag

    válasz il_v #4 üzenetére

    Sőt, kötelessége a címzettnek kibontani fizetés előtt, csak ezt nem szeretik hangoztatni.
    Minden cég csak addig jó, amíg nem sérül valami, utána mossák kezeiket. Érdemes elolvasni a cégek ÁSZF dokumentumait erre vonatkozóan.

    Én esetemben, bár időben jeleztem a dolgot, sőt,- mint írtam - 7 napon belül (csomagoláson nem látszott semmi), "A külsőleg fel nem ismerhető károkat a DPD-nek a kiszállítást követő 7 napon belül írásban kell jelezni.", mégis elhárítják a felelősséget, olyan banális indokkal, hogy a nem sérült csomagolásról nem készült fotó :Y

    Most ott tartok, hogy a cég ügyvezetőivel (kettő!) levelezek, eddig csak ígértet kaptam, de az első levelem óta is eltelt már 1 hónap.....

    Békéltető Testület megkeresését fontolgatom.

    [ Szerkesztve ]

    A fantáziához intelligencia szükséges.

  • somé

    őstag

    válasz il_v #7 üzenetére

    Nem kell visszaküldened, visszaviszik maguktól. :) Részletkérdés, de ha a termék sérült, akkor nem kötelezhet a futár fizetésre, sőt, jegyzőkönyvet kell felvennie.

    A fantáziához intelligencia szükséges.

Új hozzászólás Aktív témák