-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
flymi
addikt
válasz
ReFleXx #42497 üzenetére
Hulk pollenszűrő? Ilyet se láttam még. Nyárra aktív szenest szoktam venni, Mann.
Visszakaptam a kocsit a wellnessből. Határozottan szebb színe lett. Persze szarból nem lehet várat építeni, főleg nem 3 nap alatt. De megérte. Motorháztetőn tornázott a legtöbbet, kapott az egész kasztni egy réteg vaxot.
Sajnos nem mindenhol egyforma a festés, ezt mar tudtam mikor megvettem anno. Vannak rajta lakkozott felületek, de sima akril is. Sajnos sok helyen megindult lefelé a lakk. -
ReFleXx
addikt
pollenszuro csere folyamatban, nem szeretnek megdogleni legios betegsegben
-
kcsa
veterán
Elméletileg dízeleknek előnyös a nagyobb akku télen: könnyebben átforgatja a nagyobb akku a motort. Ha a töltésed rendben van, akkor a nagyobb akkut is fel tudja tölteni elég hosszú utakon. Ha inkább sok rövid úton használod akkor kisebb akku kell, vagy töltögetni amikor már merül.
-
Jenne
őstag
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget.
Egy kérdésem lenne még. A gyári Ford akku mérete az 278*175*175 mm. Jó lesz az Exide akku, de egy dilemmám van még és ebben kérnék segítséget. A gyári elektromos értékeknek ez felelne meg, ha az akku fizikai méreteit nézem akkor meg az eggyel nagyobb ez. Van Pécsen is a Partnerautónál ezekből, és a 3000 Ft különbségen nem spórolnék amúgy. Ami miatt hezitálok az az, hogy a nagyobb akkut is elbírja tölteni a Fiesta 1.4 Tdci (2006) generátora? Nem lesz vele gondja? Nem túl nagy hozzá? Nem a fizikai méreteire értem.
Köszi előre is a segítséget és elnézést ha nagyon butácska volt a kérdésem. -
radi8tor
MODERÁTOR
Nem jellemző már a 8 évig tartó élettartam. A gyártók sajna azon dolgoznak, hogy gyakrabban kelljen cserélni.
Exide Premium 4-5 évet tud. De ugye az autó se mai darab, szóval nehéz jóslatokba bocsátkozni. Az alkatrészek fáradnak. Nekem kb ennyi idősen adta meg magát a generátor. Igaz Focusban, aminek zsúfoltabb a motortere és emiatt melegebb. -
Jenne
őstag
#42484 radi8tor és #42485 camelferr
Köszönöm a válaszokat.
Szimpatikus ez az Exide Premium, Ezek hány évet bírnak ki? A mostani és az előző ford akku az 8 évet azt simán elment, bár én használok folyamatosan Akku-aktivátort is. Talán ezért van, hogy elmentek 8 évet az akkuk gond nélkül? -
#27070592
törölt tag
Hi,
Ebben a méretben (278mm) az [Link]Exide nagyobb kapacitású mint az a Ford sli amit linkeltél.
Kérdés hogy az 1.4tdci generátora szinten tudja-e tartani, vagy merülni fog.
Egyébként nálam is Exide van, a 61Ah/600A verzió, bevált. -
Jenne
őstag
Sziasztok!
Akksi témában kérdeznék, ha tudtok segíteni.
Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006)
Gyári Ford akku van benne, (278*175*175 mm) és most lett 8 éves ez a második akku, de még bírja valameddig. Az első amit gyárilag raktak bele az is elment 8 évet amikor cserés lett, és bár még az is elment volna egy ideig, de biztos ami biztos, inkább cseréltettem. Kérdésem az lenne, hogy maradjak ennél a Ford akkunál továbbra is, ezt vegyek megint, vagy lehet valamelyik olcsóbb márka helyette? Például Exide? Mit javasoltok. -
oliwire
őstag
A külső levegő hőmérséklet érzékelőm, ami a jobb visszapillantó tükörben van, vmiért 2-3 Celsiussal többet mutat, mint a valós. Van lehetőség újrakalibrálni?
-
mikrofon
veterán
Ez jól hangzik de én ennél egyszerűbbre gondoltam
Még pedig arra, hogy mivel még 2011 után is gyártottak mk3-at így abban kellene lennie DRL-nek. Mivel ugyan az az alap így szerintem kell hogy legyen egy szett ami kompatibilis az én régebbi gyártású mk3-ammal. Tehát megveszem szerelő berakja kicseréli és kész....
-
kcsa
veterán
válasz
mikrofon #42472 üzenetére
Lehet beszerelni a fenti képen látható méretezési szabályokra való tekintettel, illetve olyan elektromos bekötéssel ami az elvárt (tompítotttal, reflektorral és helyzetjelzővel együtt sem világíthat, ezt vizsgán ellenőrzik is).
Én vettem Osram ködlámpával egybeépített DRLt, minimális villamos munkával teljesen megfelel minden szabálynak, és mivel automata fényszóróm van, ezért gyakorlatilag soha nem kell a kapcsolóhoz nyúlnom, megoldja magától. Ritka kivételek persze vannak: olyan fényviszonyok, hogy a tompított még nem kapcsol, de hátsó lámpára szükség lenne szerintem - de ahogy a közlekedő tömeget nézem, ezzel valószínűleg egyedül vagyok, aki ad erre...
-
flymi
addikt
válasz
gabor9991 #42468 üzenetére
Hát, már kétszer javítva volt. Amúgy is 2018-as gumik amikbe 3 szezon van. 2 év múlva cseréltem volna úgyis a szettet.
Kollégàm márciusban vett négyet, mondták is neki, h pont időben, mert pàr hétre rá már kúsztak felfelé az árak és nem úgy néz ki, h megáll ez a tendencia. -
mtade
aktív tag
Én valamikor 2019ben beszereltem az utólagos DRL-t az S-maxba, azóta kb 3x nyúltam a kapcsolóért.
Az előző mondeo-n is volt autómata lámpa, már bánom, hogy ahhoz nem vettem meg a DRL-t.
Rohadt kényelmes, bár most akkor van rumli, ha pl asszony fókájával vagyok, ott hajlamos vagyok elfelejteni bekapcsolni a pilácsot. -
A Zéé
addikt
nem tudtam erről a kiegészítésről, köszi.
Tudom, más, de én motorral vizsgáztam az elmúlt 2 évben 2x rutint 2x forgalmat, és ott nagyon máshogy működik ez az egész. Ott minden gép úgy működik, hogy álló motornál ráadott gyújtásnál világít elől a kis izzó, hátul meg a "hátsó lámpa", amiket első és hátsó helyzetjelzőnek kellett hívni. Járó motornál pedig világít az első tompított is és a hátsó is, és nem is tudod lekapcsolni. Emlékeim szerint még a DRL-es BMW-n is így ment, ott csak annyi volt, hogy lehetett kapcsolni csak DRL-t, amikor elől a led, hátul a rendes piros lámpa világított, meg volt külön tompított és távolsági fény is. -
flymi
addikt
Gombával javították a gumit, de mindjárt rendeltünk is két darab Ventus Prime 4-et és cserélve lesz, valószínűleg pénteken. Addig wellnessen lesz a kocsi. 25900 pénz darabja a guminak...
-
-
-
mtade
aktív tag
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (KRESZ) 44. § (8) bekezdése:
„Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, … nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.”
ENSZ-EGB 87. számú Előírás (87.R.) 2.1. pontja szerint:
2.1. „Nappali menetjelző lámpa olyan menetirányban előre néző lámpát jelent, amelynek rendeltetése a járművet jobban láthatóvá tenni nappali vezetés közben.”
Így úgy gondolom, a csak előre néző drl teljesen szabályos...
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
grafnet #42451 üzenetére
Sajnos hurcolnak. Rokonok jöttek fel Pestre a pályán DRL-el és kiszedte őket két motoros rendőr. (hátul látták, hogy nincs helyzetjelző, megelőzték őket, megnézték elől mi a helyzet és kiterelték egy parkolóba).
Bünti nem lett csak figyelmeztetés. Időben viszont buktak 20 percet. -
grafnet
veterán
válasz
mikrofon #42450 üzenetére
A kamerák alapból, elsődlegesen sebességre vannak élesítve.
Ha, nincs rajta gyorshajtás, akkor a helyi seriffek nézik át: biztonsági öv miatt.
Lámpa miatt még senkit nem "hurcoltak" meg - tudomásom szerint. (3 Veda és 22 autó)Ellenben, ha megállítanak, akkor azért lehet beszélgetés tárgya a lámpa.
-
mikrofon
veterán
Úgy tűnik neked van igazad. Pár hónap után volt egy váltás az mk3-ban a kezelési könyve is más. Az enyém a régebbi. Lehet hogy többek között ez a nappali lámpa dolog is változott. Kíváncsi vagyok mi lesz mert kb. Egy hónapja használom. Rendszeres elmegyek Védakamera alatt, traffipaxozó rendőr autó előtt sőt még lakotterületen telepített kamera előtt is. Kíváncsi leszek, mert így 20-25 esetben biztos lekameráztak lámpa nélkül... Érdekes hogy lesz-e belőle ügyem vagy ezek a kamerák csak a sebességre mennek....
-
A Zéé
addikt
válasz
ReFleXx #42448 üzenetére
Nem biztos, hogy led az. Lehet a sima helyzetjelző is, ami automatikusan bekapcsol.
Btw ez az automata lámpa valóban fos ilyen szempontból. Lehetne legalább egy sebességérzékelős opciója is, nem csak az alkonykapcsoló.
mikrofonnak az eredeti kérdésére válaszolva, igen, lakott területen kívül, nappal neked kell kézzel világítást kapcsolni. Már csak azért is, mert a drl, vagy hívjuk automata menetfénynek, nem kapcsol hátsó helyzetjelzőket, csak elsőt. Ledcsíkos Mk 3.5-nél legalábbis ez így működik. -
mikrofon
veterán
válasz
mikrofon #42364 üzenetére
Tanulmányoztam a kezelési útmutatót. Ez alapján lehet hogy ez így normális?
Seholsem találtam utalást nappali menetfényre. Lehet hogy tényleg csak szürkületben kapcsolja fel a lámpákat világosban semmit nem kapcsol a világítás kapcsoló Automata állásban?
2011-es mk3 Ford Focus az autóm. -
MacEdm
tag
Sziasztok!
Olyan oldalt hol találok, ahol rá lehet keresni egyes típusoknál, hogy mit és mikor érdemes cserélni (ilyen megelőző jelleggel)?
Eddig ezt azt oldalt találtam, de ez ugye csak általánosságban írja le.
[Mit, mikor kell cserélni az autóban? Autószerviz Kisokos]
1.1-es fiestáról van szó, 5éves, 75ezer km van benne. Eddig olaj és szűrőcsere volt 10ezrenként meg 50ezernél gyújtógyergya csere.
Múltkor olyat olvastam, hogy 100-120ezernél már lehet a vezérlést cserélni és nem érdemes megvárni a 160ezret.
-
válasz
robertka #42421 üzenetére
Nem, egyértelműen nincs töltés, ha az akkufesz így bezuhant... Járó motornál mérj rá, 14,2 kell legyen sima alapjáraton. Androidos fejegységnek köszönhetően folyamatosan látom a töltési feszt nálam és 14,2-re áll be folyamatosan, egy - két tizedet ha ugrál néha, de a nagy általánosság a 14,2.
szerk. Nem feltétlen generátor probléma, lehet az diódahíd probléma is.
-
robertka
tag
Mai napon mentem a kocsival autópályán, amúgy nagyon keveset használom és egyszer csak kigyulladt az aksi lámpá, pihenőnél félreálltam újraindítottam de maradt a jelzés.
Majd folytattam az utam kikapcsoltam minden elektromos cuccot amit lehetett és elaludt de ahogy visszaértem Pestre megint kivillant akkor is ha megemeltem a fordulatot.
Kezdjem el én is a testpontokat ellenőrizni vagy egyértelműen generátor probléma lehet?
Itthon a garázsban járó motornál 11.38V ot mértem multival, gondolom akkor nem tölt nem? -
Joker88
őstag
válasz
dellfanboy #42418 üzenetére
azok is cserélve lettek, biztos ami biztos alapon, ugye itt írtam akkoriban a mgtorpanásról ..
#42419 subaruwrc : nem látni sehol a szaki szerint.. de megnyugtatott, hogy pánikra,futásra semmi ok, kis idő és biztos meglesz az oka..
-
darvinya
titán
válasz
diablo1984 #42411 üzenetére
És Ulenspiegel, radi8tor
Egyszerűen adalék anyag eltérésben van nagy különbség, ami másként viselkedik a gyújtásszögeknél.
Ezt már előtét ellenállásos gyertyánál kitapasztaltam.Az ilyen tisztító adalékos benzinnél, maga tisztító nem más, mint dízel kerozin.
Ez közelebb van dízel üzemhez, mint a benzinhez.
Hiába gyertya gyújtaja tisztítós keveréket, ha nem legnagyobb sűrítés után gyújtja, akkor nem tud rendesen begyulladni.
Ekkor erőtlen a motor, és csak üzemanyagot pocsékol. -
Ulenspiegel
tag
válasz
darvinya #42410 üzenetére
Hasonló a tapasztalatom. Bármennyire is furcsa az autó (Fiesta, 2021) lényegesen jobban csipegeti a MM 95-ös és 100-as változatot is.
A Shell FS-től kopogott, illetve dadogott az indítás a nyári hőségben, hasonlóképpen , mint n1nja-nak.
Shell V-Power ugyanaz volt az esetemben, mint az OMV MM.
Ahogy radi8tor írja "lelke" van ezeknek az autóknak.
P.S.: A Shell FuelSave-t a másik autóm kifejezetten utálja.
-
Nordik
őstag
Kinéztem egy 2008/6 havi Focust 1.6 Ti-VCT motorral.
Mivel Fordom meg nem volt mire figyeljek? Mik a típushibak amik észrevehetőek vásárlásnál?
Maga a motor mennyire ajánlott? Szokott gond lenni a változó szelepvezérléssel?
Magarol a szeriarol jókat olvasok, ráncfelvarrás után sokmindent javítottak, így talán egy megbízható konstrukció.
-
#27070592
törölt tag
válasz
radi8tor #42412 üzenetére
Nálam épp ellenkezőleg. Legutóbb MaxxMotion95 ment az autóba (mert shell kúton nem volt power95, csak mosóbenzin), tankolás óta 639km és még negyednél van a szintjelző. Ez cirka 7l körüli átlagot jelent, ami nálam kifejezetten jónak számít, a hosszú távú átlagom 8.5l/100km.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
diablo1984 #42411 üzenetére
Focus is jobban csipegeti a MaxxMotiont. Lehet csak szokatlan a lelkének.
-
darvinya
titán
Használtam, még NK benzinkúton vettem olcsóbbikat, mert márka-drága semmi sem ért.
De ez csak ideig működik, mert rossz injektor nem javítja meg.Most OMV kúton(Budafoki út 113) Szuper95 sokkal jobban szereti az Escort, mint a Maxxmotion 95-öst.
Előbbivel nemcsak fogyasztásban jobb, de erősebb is a motor egyenletesebb járás.
Utóbbinál nagy fogyasztás, gyenge a motor zakatoló járás .
Számokban: Sz95 7.2L/100km, M95 12L/100km. -
n1nja
tag
Amióta bejött a meleg idő és hosszabb ideig áll a napon, akkor dadogós az indítás. Ha be is röffen, pár másodpercig keresi az alapjáratot, mire beáll. Reggel nincs ilyen gond.
Trafó, gyertyák 1 hetesek, kábelek pár hónaposak. Benzinpumpa és alapjárati szelep ősszel lett cserélve, üzemanyagrendszer rendben. Fojtószelep pár hete lett tisztítva, vákuumcsövek, kartergázcső ellenőrizve. Vezérmű- és főtengely jeladók az elmúlt 2 évben lettek cserélve.
Hibakód nincs. Mit nézzek még meg szerintetek? Köszi!
(Focus mk1 1.6 benzin) -
Morales72
csendes tag
Egyébként a vezérléscserét milyen gyakran javasoljátok?
MK1 - 1.4 benzin.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Csere-Beszámítás! Kezdő Gamer számítógép. I5 6400 / GTX 1060 3GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 1TB HDD
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest