Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jenne

    senior tag

    Sziasztok!

    Új vagyok itt és remélem jó helyen kérdezem és előre is megköszönöm a segítő válaszokat.
    Az autó egy 2006-os TDCi Fiesta. Gázolaj üzemanyagszűrőt szeretnék cseréltetni benne. Független szervizbe viszem az autót, és más munkák is lennének majd rajta, és én vinném ezt a szűrőt mert gyári ford szűrőt ez a szerviz nem tudja beszerezni. MANN-t, Filtront vagy Meyle-t tudnának, beletenni de én jobban szeretném a gyárit. Itt a Cromax-nál jó áron meg tudnám rendelni, de egy gondom van és ezért jöttem ide tanácsot kérni.
    Én nem tudom pontosan, de ha igaz akkor ezen az autón valamiféle fűtés van a szűrőnél. Cromax-ot megkérdeztem, de a náluk kapható gyári Ford szűrőnél ilyen nincsen, de pontosan az a szűrő való az én autómba.
    Azt szeretném kérdezni, hogy biztonsággal megvehetem és a szervizben cserélhető a Cromax linken lévő listában lévő gyári Ford szűrő a most benne lévő gyári helyett?
    Ez a fűtéses dolog tett bizonytalanná. Ez a szűrő a Cromax-nál Club kártyával 10500 Ft, a szervizben meg 18000 Ft plusz 8000 Ft munkadíj.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz berek21 #13008 üzenetére

    Szia!

    Köszi a választ.
    Így néz ki az elektromos fűtés a gyári szűrőben. Külön elég húzós ára van, 20 ezer forint körüli áron vannak a gyári fűtések. Gyárilag az új autókban lévő gázolajszűrőkben ez a fűtés benne van. Akkor kezdődnek a gondok, amikor nem Ford szervizben van cserélve ez a szűrő. A boltokban kaphatók közül, legyen az MANN, Hengst, Sofima, Purflux ...stb azokban ez nincsen benne. Mit tesz a szerelő? Az újat beleteszi az ilyen fűtés nélkül, aztán annyi. Állítólag (Cromax ügyfélszolgálat szerint) a gyári ford szűrőkben sincsen ez benne, hanem a cserekor az eredetiből ki kell csavarozni és áttenni az újba. MANN-ba, Hengst-be ...stb nem is lehet áttenni, mert nincsen meg a helye a szűrőnek, így marad az a megoldás, hogy a melegítő nélkül teszik vissza az új szűrőt. Mindaddig amíg jó idő van nincs is gond, csak majd télen lesz probléma. A gyári Ford szűrőkben, amit a szerviz beletesz azokban sincsen ez a melegítő benne, ki kell venni a régiből és belecsavarni az újba és utána mehet véglegesen a helyére a szűrő. Ezt a Ford szerviz megcsinálja, mert tudja mit kell tenni.
    Nagyon azon vagyok, hogy inkább megyek a biztosra, bár ez pár ezer forinttal több költség lenne, hogy inkább elmegyek a Ford szervizbe és ott cseréltetem ki ezt a szűrőt. Ott a gyári Ford szűrő 17.800 Ft plusz 7200 Ft munkadíj, de legalább biztosan jól megcsinálják. Van amin nem érdemes spórolni.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz Mikulásbá #13024 üzenetére

    Szia!

    Szerintem maradj a gyári gyertyáknál.
    [link] vagy [link]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz Mikulásbá #13028 üzenetére

    Én ehhez már nem értek.
    Legbiztosabb - akkor ha magad akarod cserélni azokat a gyertyákat -, hogy felhívod az egyik ford szervizt, ott az alvázszám alapján pontosan meg fogják mondani melyik kell az autódba. Lehet, hogy érdemes lenne náluk megvenni, és az tutira biztosan gyári is lesz.
    Egy telefont megérne.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz bajnokpityu #13050 üzenetére

    "...azért nem eszik ilyen forrón. sokkal többet tudnak ma a tervezők, mint régen..."

    Ez így igaz, de az autósok egy része nem úgy használja ezeket a kis turbós motorokat ahogy kellene.
    Mit értek ezen? Például hideg indítás után, legyen az nyáron vagy télen, 25-30 másodpercet várni kell az indulással, amíg az olaj elér a legtávolabbi helyekre is. Rögtön a motor beindítása után már indul az autóval, emelt fordulatszámon, a turbó erre nagyon érzékeny. Nagyon oda kell figyelni az olaj minőségére, az olajcsere intervallum betartására. Nagyon ajánlott a 15 ezres csere ciklus, de rövid távokra vagy sportosan vezetve inkább a 10 ezres ciklus.
    Indítás után várni kell fél percet amíg eljut az olaj a turbófeltöltőhöz, vagy egy hegyi út vagy egy autópályás utat követően leállításkor 2-3 percet alapjáraton járatni a motort a turbó visszahűtéséhez. Egy normál városi közlekedésnél elég egy perc is. Na sokan ezeket nem tartják be. Ilyenkor van az, hogy még 100 ezer Km sincs az autóban és a turbó megszorul. Igen húzós költsége van egy ilyen turbó cserének vagy a javításának.
    Ezzel csak akartam mondani, hogy jobban oda kell figyelni az ilyen autókra, már nem elég a régi beidegződés, hogy nem kell melegíteni az autót lehet azonnal indulni vele.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Sziasztok!

    A fiam Fiestájában fékfolyadék csere lenne aktuális. 2006-os (MK V) 1.4 dízel autó. Azt szeretném megkérdezni, hogy ha az 1 literes flakonnal veszek a Ford fékfolyadékából (én vinném a kis független szervizbe) az a mennyiség elég egy cseréhez? Gondolom a 0.5 literes kiszerelés az nem elég. Maradnék a Ford gyári fékfolyadéknál, de az a szerviz gyárit nem tud beszerezni, de én vihetek ha akarok. Megbeszéltem velük.
    Előre is köszönöm a választ.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz racerx #13266 üzenetére

    Szia!

    A 2006-os 1.4 TDCi Fiestáknál (még) nincs DPF részecskeszűrő. Csak 2009 szeptembertől kötelező és ott is csak az újonnan forgalomba helyezett dízelekben. Ezekben a 2006-osokban még a PSA által közösen kifejlesztett motorok vannak, az említett motor 50 kW/68LE. Nagyon jó és megbízható motor, ki lehet menni vele a világból. :K Fiamnak van ilyen, 50 ezer km-el vettük meg használtan, prémium üzemanyagot tankolunk bele mindig (OMV vagy Shell) és alulról közelíti az 5 liter/100 km-en fogyasztást.
    Kettős tömegű lendkerék sincs (még) bennük. Tudtommal. De holnap délelőtt megyek éppen a Ford szervizbe és rákérdezek erre.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz racerx #13266 üzenetére

    Szia!

    Voltam Ford szervizben ma délelőtt és rákérdeztem ...
    A 2006-os 1.4 TDCi-ben (még) nincs részecskeszűrő. A 2009 szeptemberétől átadott új dízel motorral szerelt autókban már gyárilag van, mert kötelezően előírt az euro 5 norma teljesítéséhez.
    Kettős tömegű lendkerék az viszont van ezekben a 2006-os fiestákban is. Cseréje ha szükséges, eléggé húzós, mert maga az anyag ár (kettős tömegű lendkerék, kuplung szett és hidraulikus kinyomócsapágy 177.000 Ft)) mert csak így egyben szabad cserélni. Plusz a munkadíj. Elvileg és normál használat mellett úgy 160-180 ezer km táján kell gondolkozni egy ilyen szett cserében. Ford szerviz tapasztalat alapján.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz embe #13289 üzenetére

    Ismerem a Cromax árait. De csak óvatosan velük, mert van ami nem az teljesen mint aminek látszik.
    Üzemanyag szűrővel jártunk úgy, hogy megrendeltük a beírt autó típusa és évjárata alapján és mégsem passzolt. Dízel szűrő volt. Elég nehezen sikerül elintézni visszavásárlást, de végül megoldódott. Az oda-vissza postai költség a miénk volt, így már ha eredetileg is a ford szervizbe mentünk volna, az sem lett volna drágább. Kiderült, hogy a Ford 2005 és 2006 között is változtatott picit. Legjobb ilyenkor a szerviz, ott pontosan azt rakják bele ami oda való.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz embe #13293 üzenetére

    Nálunk is volt, sok-sok éven át, de két éve megszűnt a helyi kirendeltség. :O :O

    Például a Ford az MK V Fiestaban (szervizben a monitoron a katalógusukban láttam, mert megmutatta az ügyfeles), a 2005.-ik év végén pár alkatrészt megváltoztatott. Pici eltérésekkel, de más lett pár méret. Például ezt a dízel üzemanyagszűrőt is módosította a Ford. A fiam Fiestájában, amiben most cseréltettem ilyen szűrőt (is), még nem a módosított kellett volna, bár az már 2006-os tavaszi gyártás. Ez a gyártási évből és a típusból nem derül ki egyértelműen, csak az alváz szám alapján azonosítható be pontosan. Sajnos ezért szükséges néha mégis csak a Ford szerviz. Ez a Fiesta a múlt héten egy teljes szervizen volt az egyik független helyi szervizben, és nem a módosított szűrő kellett bele, mint aztán kiderült. Ezekben az újabb, módosított utángyártott szűrőkben is - már amelyikben - megvan a helye ugyan (furata-menete) a melegítő egységnek, de a menet eltér az előtte lévő sorozathoz képest, vagy éppen nincs is menet csak a furat ledugózva egy műanyag kupakkal, mint például a Mann szűrőben, így nem tehető vissza az a melegítő, a régiből kivéve az újba, a szűrő cserekor. Ezzel szembesültünk amikor a független szervizbe vittem a Fiestát. A szerelő amikor már a harmadik szűrőt vitte vissza az Unixhoz (Mann, Hengst, Purflux mert gyári Ford az nem volt), akkor döntöttem úgy, hogy hagyjuk ki ezt a szűrő cserét és inkább kiadok pár ezressel többet, de a Ford szervizben biztos tutira azt teszik bele ami oda belevaló. És azt a melegítő egységet is át tudják tenni a régiből az újba. Így is történt a mai napon. Amikor a múlt héten időpontot kértem a Fordnál, akkor megrendelték ezt a szűrőt mert nem volt ebből raktáron, csak az újabbak a módosított eltérő méretűek voltak.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Azt el is felejtettem mondani, hogy amíg vártam az ügyfélváróban, megnéztem a kiállított Ford Mustang GT-t. Nem ez az autó volt, de a színe ilyen volt. 470 LE, 5000 ccm ....stb. Bele is ültem.. :K
    Az ára az nem volt kitéve, ezért megkérdeztem az értékesítőt - mert odajött hozzám amikor nézegettem a Mustangot - mennyi pénzt kérnek egy ilyenért. Akcióban az a kiállított autó az most potom 13.898.000 Ft. Egyébként a listás ára éppen alig 15 milla alatt van pár ezressel. Normál tempónál, 90 Km/h-nál és városi használatban átlagban olyan 18-20 liter/100 Km a fogyasztása. :)
    Kérdeztem az értékesítőt, hogy nyugdíjas kedvezmény van-e rá, :DDD mert akkor elhozom az öregemet és az Ő nevére vesszük meg a vasat. Neki már van nyugdíjas szelvénye.
    Sajnos jelenleg nincs ilyen kedvezmény a Mustangra, így nem lett üzlet belőle.
    (mondjuk az árát inkább elfogadtam volna)

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Sziasztok!

    Hátha van valakinek ötlete hol lehet venni...
    A napokban az egyik parkolóban, egy autóban láttam. A vezető oldali ajtónál, a kárpit tetején ahol az üveg kezdődik (elnézést a láma megfogalmazásért) ott volt egy külön könyöktámasz, ami szélesebb volt az ajtó kárpitjánál.. A bal kart lehet azon pihentetni vezetés közben ha jól gondolom.
    Hol lehet ilyet vásárolni? Tud valaki segíteni? Gondolom van több méretben is.
    Előre is köszi a segítséget.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz troll81 #13311 üzenetére

    Én ezt használom.
    Éveken át a család két, majd már mind a három autójában Castrol volt, de valahogy sosem voltam elégedett azzal az olajjal.
    Ez most tökéletes és szerintem az ára is baráti ár.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz lajafix #13317 üzenetére

    Szia!

    Ha megnyerném a lottó öttalálatost, az biztos, hogy nem ebben az autóban gondolkodnék, de Fordban sem. :N Valamelyik japán gyártó autójában.
    Mint mondtam, ültem benne, de valahogy nem igazán jött be. Túl alacsonyan láttam ki az ülésből a szélvédőn, pedig nem vagyok egy alacsony ember, a magam 188 centijével. Maga az ülés az kényelmes volt, Recaro Sport ülések, de a küszöb is nagyon magas volt oldalt, kiszálláskor (megszokva az én autómat) félig ki is estem a Mustangból, mert beleakadt a cipőm a magas küszöbbe. :DDD
    Bármennyire is kényelmesek voltak azok az ülések, közel 15 millát nem érnek meg nekem. :N

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz bajnokpityu #13383 üzenetére

    Egy picit a dízel védelmében... :K
    Fiamnak vettünk egy 1.4-es TDCi Fiestát tavaly tavasszal. Az autó most lesz május 5.-én 12 éves. Első tulajtól vettük, alig 50 ezer km-el. Az autó most volt műszakin, tökéletes állapotban van motorikusan (is), kiváló értékeket mértek.
    Most a lányom hajtja az autót, mert fiam kint dolgozik külföldön, tavaly augusztus óta. Ott kapott céges autót is, így a Fiesta itthon maradt.
    A lányom csak beül, megy vele és ritkán, de tankol. :) Napi szinten használja, igaz csak rövid utakra, dolgozni oda-vissza, bevásárolni ...stb. Semmi gond az autóval a rövid városi utakon (sem). Öt liter alatti picivel a fogyasztása a Fiestának városban, de országúton 90-100-as tempónál meg inkább csak 4,5-4,6 körül van.
    Elnézést de kikívánkozott belőlem.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz OPiiPO #13404 üzenetére

    Tudnád kicsit részletezni, mik lesznek a gondok. Érdekelne.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz SzlobiG #13407 üzenetére

    Szia!

    Pár évig én is WAX-oltam, jól elfáradtam mindig a suvickolásban :DDD és sokáig is tartott.
    Aztán gondoltam egy merészet és a szomszéddal berendeltünk egy ilyet. Feleződött a költség, úgy már bőven megérte. Ha mégsem válna be akor sem bukunk akkorát, így hát belevágtunk a rendelésbe. A reklám tényleg nem hazudik szerintem, mert miután a mosóban lemosattam az autót és megszáradt, ezzel könnyedén lekezeltem. Csak rá spricceltem és szépen szárazra töröltem. Nagyon szép fényt ad, sokáig megmarad a kezelés és hamar készen lettem. Nem is fáradtam el egyáltalán.
    Miután kifogytam, berendeltem belőle egy utántöltőt. Ezt is feleztem a szomszéddal, így megint csak jó áron jöttünk ki.
    Nem akarom reklámozni, de tényleg elég jó cucc. Ha koszolódik az autó, elég csak nagynyomású tiszta vízzel lemosnom valamelyik (pl) OMV kútnál. Én tavasz elején és tél előtt/nagyon ősz végén kezelem ezzel az autót, ez a két kezelés évente bőven elég.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz OPiiPO #13414 üzenetére

    Köszi.

    DPF nincs az általam említett Fiestában, kettős tömegűre figyelek. Taxis barátom Skoda SuperB-vel taxizik, most cserélte le a régi taxit, 5 évesen, 210 ezer km-el, kettős tömegűnek nincs baja, szervizes átvizsgálás után - eladás előtt, pedig taxis üzemmód volt. Tudom, hogy majd lesz vele gond, de ha taxi módban ennyi km-t kibírt, akkor normál üzemben még többet is.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz SPeti1984 #13417 üzenetére

    Szia!
    "...fogja bírni valamennyire, néha azért érdemes bemelegíteni és megjáratni rendesen..."

    Ezt a bemelegítést/ megjáratást ezt a kettős tömegűre érted? Én mindig úgy indulok el - és a családban is mindenkibe bele sulykoltam ezt, mert dízel autóink vannak -, hogy indítás után várni alapjáraton 15-20 másodpercet és csak utána elindulni, és max. közepes fordulaton tartva a motort egy ideig. Nyáron is, de télen minden képpen így.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Sziasztok!

    Tudna valaki segíteni? Egy 2004-es Ford Fiesta (talán MK IV?) benzines és 1.4 -es motor. Ez a motor láncos vagy szíjas vezérlésű?
    Ehhez is az 5W30-as viszkozitású és a Ford WSS-M2C913-C szintű olaj kell bele?
    Köszi előre is.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz kcsa #13594 üzenetére

    Köszönöm. :R

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz Goose-T #13868 üzenetére

    Nálunk három autó van a családban, mindháromban (dízelek) Castrol Magnatec 5w30-as olaj volt éveken át. Csak az.
    Azért váltottunk róla, mert az utolsó két olajcsere után azt tapasztaltuk, hogy megváltozott a motorok hangja, klattyogósabb, varrógépesebb lett a hangjuk és jobban is kezdték fogyasztani az olajat. Az utolsó Castrolos olajak alig 2 ezer km után lettek lecserélve, mert már kezdtük megsajnálni az autóinkat a fura motorhang miatt. Erre az olajra váltottunk, tökéletesen bevált. Nagyon szépen mennek a motorok azóta, szép durúzsolós hangjuk lett azonnal.
    Szomszédom is Castrolt használ, Skoda Octavia, de Ő is kezd panaszkodni rá. Garázs szomszédom Volvóban Castrolt használt, de amikor beszélgettünk, hogy nekem mik a tapasztalataim mostanában a castrollal azt mondta hogy Ő is tapasztalta ezt, hogy hangosabb, zakatolóbb, klattyogósabb lett a motor hang. Váltott Totalra, azóta megjavult nála is.
    Ezzel nem a Castrolt akarom fikázni, csak egy tapasztalatot írtam le.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz DZs #13874 üzenetére

    Én is ezt tapasztaltam, azt követően, hogy 2016-ban a castrol Hungária megszűnt, és a castrol képviselet kivonult jó néhány kelet-európai országból. Lengyelországban van az elosztó bázis, de ...

    (#13875) SzlobiG
    A gyári fordot a castrol gyártja szóval ugyanaz vagy még silányabb mint a Magnatech.

    A Castrol Magnetec és maga a castrol a BP olajvállalalt (British Petroleum) terméke. A castrol az egy márkanév, nem gyártó. A gyári Ford olajat is a BP gyártja.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz xEon1337 #13871 üzenetére

    hangra nem tűnt fel változás egyik esetben sem. Persze olajcsere után egy kicsit finomabban jár talán, de ez olajfüggetlen.

    A két utolsó olajcsere után (Castrolról beszélek) már rögtön az első beindításokat követően más lett a motor hang. Azonnal halható volt, hogy hangosabb, klattyogósabb zakatolóbb lett a motorhang. Mind a három autónknál ezt tapasztaltuk.
    Tehát nem azért lettek csendesebb az új és másik olajtól az autóink, mert új friss olaj került beléjük.
    Nem akarok itt nagyon belemenni, de kábé 2-3 évvel ezelőtt Lengyelországban egy igen nagy és kiterjedt olajhamisításra derült fény. Ebben vastagon benne volt/érintett volt az ottani "MOL" is, ha jól tudom a neve ORLEN.
    A Castrolt is abban az országban csomagolják, miután már csak ott van a keleti régióban képviseletük.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Nem megbántva senkit aki Castrol olajat használ ...de...
    2016-ban év elején amikor olajat cseréltettem, feltűnt hogy a Castrol Magnatec színe (a kannából öntvén a szervizben) már nem az addig megszokott zöld színű volt, mint előtte, hanem a szokásos aranybarna szín mint a többi olaj. Akkor még, 2016 elején, jelen volt hazánkban a castrol hungária képviselet így gyorsan rá is kérdeztem náluk. Válasz,- hogy megszüntették a színezést, maradt a szokásos aranybarnás olaj szíj, mint a többi gyártónál.
    Aztán pár hétre rá kaptam egy 8 hónapos munkát Starnbergben és Rosenheimben (Németország) és ott eljött az olajcsere ideje. 2016 októberben. Legnagyobb meglepetésemre a szervizben (németországi szerviz, Rosenheim) amikor öntötték bele a motorba a castrol magnatecet, annak szép pirosas bordós színe volt. Gyorsan hamar rá is kérdeztem, hogy miért piros színű ez az olaj, hiszen előtte zöld volt és én még sosem láttam piros castrolt, és tudtommal a csatrol megszüntette a színezést. A válasz ( a német szervizben!) - hogy a zöld színezés az valóban megszűnt, de rögtön váltottak és utána lett a pirosas szín, ezzel jelzi BP, hogy eredeti Castrol az olaj. Na ez remek, mondtam a szervizben mert nálunk (Mo.-on) azt válaszolták, hogy miután megszűnt a zöld színezés utána már nem színezte a Castrol az olaját. Erre a kijelentésemre csak nagy sejtelmesen mosolyogtak a szervizben, de értettem belőle.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Sziasztok!

    Van a családban egy (szeptemberben lesz) 12 éves Fiesta. A klíma szerintem és érzésre jól hűt, így 12 év után is. Azt szeretném kérdezni, hogy érdemes-e vagy ajánlott-e ennek ellenére egy olyan ellenőrzés, ahol megnézik, hogy megvan-e a rendszerben a megfelelő gáz töltési mennyiség? Vagy ne bolygassuk amíg jól működik?
    Ha jól hűt még, de 12 éves a benne lévő gáz (gyári feltöltés) elképzelhető, hogy talán kevesebb már benne az olaj és nem keni a rendszert megfelelően? Ezen dilemmázunk, hogy nézessük meg vagy ne nézessük meg.
    Feleslegesen nem akarnék kidobni több ezer forintot, mert ha jól tudom akkor egy ilyen ellenőrzés valahogy új zajlik, hogy lefejtik a benne lévő hűtőközeget és a klímaolajat, majd nyomáspróba, és utána ha minden oké akkor visszatöltik a klímaolajat, pótolják ha szükséges és feltöltik a gyár által grammban megadott mennyiséggel.
    Bocs ha hosszú voltam, de ez a munka közel 10 ezres nagyságrend és ha nem szükséges akkor nem erőltetném.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Sziasztok!

    A klíma kérdéshez pár gondolat még.
    Érdekesen egybefüggő, nagyon hasonló válaszokat kaptam. Ma jártam arra felé ahová vinni szoktam az autóinkat, így rászántam pár percet és bementem. (független, de jó hírű és korrekt szerviz)
    Ott kérdeztem rá a klímára, aztán még kettő helyi, de jó nevű, jó hírű profi autóklímára specializálódott szerviznél is kérdeztem és a Marso-nál is.
    Röviden és összegezve a válaszok, melyek nagyon hasonlóak voltak. Ha hűt a klíma és érzésre még megfelelő a hőmérséklet akkor szükségtelen a megbontás és az újratöltés/ellenőrzés. Ha van szivárgás a rendszerből akkor először a gáztöltés fogyogat el szép lassan, nem az olaj. Ha kezd fogyni a gáz akkor érezni, hogy már kevésbé hűt a klíma, ekkor kell megnézetni és ilyenkor van a klíma ellenőrzés, gáztöltet és olaj leeresztés, nitrogénes tisztítás, vákuumos ellenőrzés...stb---stb.
    Azért egy mérést megejtettem itthon, klíma beindítása után (alapjáraton járt a Fiesta dízel és belső levegő keringtetésen) másfél-két perccel már nyomta a 6-7 fokos levegőt.
    12 éves a kicsike. :K

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz máyköl #14225 üzenetére

    Szia!

    Próbálj rákeresni itt a Ford etis-nél. [link]

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz máyköl #14225 üzenetére

    Közben letelt a szerk. időm...
    Ha jól tudom akkor a vezérlés 160 ezer km vagy 8 év a csere intervallum, segédberendezés-ékszíjak: 200.000 km-enként/10 évente
    Javasolt minden képpen mindent egyben cserélni, értem ez alatt a vízpumpát is. Tapasztalatból mondom ezt a vízpumpa cserét, de egy lelkiismeretes szerelő is azonnal ezt javasolja. Ezen a vízpumpa árán nem szabad spórolni és meghálálja a későbbiekben.
    Vezérműszíj+ vezetőgörgő, vízpumpa, generátor és a klímakompresszor szíja... stb.
    Családban egyik autón kihagyták a vízpumpát cserekor, mert jó az még semmi .., aztán a nyári nyaraláskor a Velencei tóhoz menet ( a vezérlés cserét követő 800 km után) elfolyt a hűtővíz, megadta magát a régi vízpumpa. Újra kellett a teljes vezérlést cseréni mert a régit hiába volt szinte teljesen új, már nem lehet még egyszer visszatenni.
    Szerelő ismerősömnek amikor ezt elmondtam, Ő azt válaszolta, hiába kéri ilyen esetekben a vezérmű cserénél az ügyfél, hogy ne legyen kicserélve a vízpumpa, Ő ha mégis ezt kérik akkor inkább nem vállalja el azt a munkát. Megpróbál hatni az ügyfélre, ha nem akkor inkább nem vállalja el.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz dodopek #14248 üzenetére

    Szia!

    Amit (#14255) ReFleXx topik társunk linket, az jó lesz az autódba. Nekünk ilyen van/lett utólag beépítve a Fiestába már három éve és tökéletesen működik, 2006-os Ghia szereltségű alapból.
    Nagyon jó dolog.
    Viszont az jó lenne tudni, hogy ez az elektronika tudja-e azt is, mint a Focusoknál (csak másik ablakemelő nyomógombokat kellene betenni az ajtókba), hogy tovább nyomva vagy második kattanásig nyomva és utána elengedve a gombot, az ablak magától felmegy. Most csak addig megy fel/le az ablak amíg nyomva van a gomb. Ha elengedem akkor ott ahol éppen van ott megáll a folyamat. Sajnos. Tudom hogy ez plusz kényelmi dolog és egy ilyen kis autóban luxus de mégis...
    Mondjuk a beszerelési munkadíj az már húzósabb volt. Vezetékeket kellett pluszban behúzni, ajtó kárpitot leszedni ...stb. Reggel vittem 8 órára délután lett készen.
    15 k volt mindenestől.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Sziasztok!

    Ford Fiesta 1.4 TDCi az autó amivel kapcsolatban kérdeznék.
    Észrevettem, és ezt az utastérből is hallani lehet, hogy halk folyamatos sziszegő hang (mintha eresztene/jönne ki a levegő valahonnan ahhoz hasonló a hang) hallható folyamatosan. Csak akkor szűnik meg ha rálépek a fékpedálra. Amint lelépek a fékről, azonnal megint hallható ez a sziszegő hang.

    Ez hiba vagy természetes? Holnap amúgy is szerviz lesz, említsem meg a szerelőnek?

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Egy másik, Fiestás fórumon is kérdezem, de talán többen olvassák itt ...
    A kérdéses autó az egy Ford Fiesta 2006-os, 1.4 TDCi.
    Egy ideje kipufogógáz szagot érezni akkor amikor felnyitom a motorháztetőt. Elég erősen. Járó motornál, felnyitott motorháztetőnél próbáltam behatárolni hogy honnan jöhet a kipufogógáz szag, és egy helyen érzem nagyon erősen azt a kipufogógáz szagot, a kiegyenlítőtartály és a levegőszűrő ház közötti terület fölé hajolva. Beteszek egy képet, azon a piros színnel körülhatárolt rész felől érzem ha ott fölé hajolok.
    Más részekről nem érzem, próbáltam szagolgatni mindenütt de csak onnan érzem. Az utastérbe is érezhető de ott nem annyira mert a pollen és szagszűrő (még) megszűri, de azért érezhető, ami nem szerencsés.
    Volt nem régen egy dízelüzemanyag szűrő csere, és azt láttam hogy pont azon a részen eléggé meg lett bontva a szűrő cseréhez. Az lehetséges, hogy ott valamit nem tettek vissza vagy közben szétcsúszott és ez okozza/okozhatja azt a hibát?
    Kép nem a legjobb de talán látható melyik részre/területre gondolok. Szerviz első körben egy befecskendező tűzgyűrű cserét mondott, ami elég húzós lenne, több mint 3 órás meló, de ha az a hiba akkor természetesen meg lesz javíttatva. Csak nehezen tudom elfogadni, hogy egy alig 50 ezret ment autónál ilyen hiba legyen.
    Előre is köszönöm mindenkinek a segítségét vagy tanácsát.
    [kép]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz Jenne #14333 üzenetére

    A kérdésemre a probléma orvosolva, szerviz megcsinálta. :K :)

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    (#14335) DeFranco és (#14336) RazoR

    Nagyon szívesen leírom, mert ha valaki ilyet tapasztal, mert jobb minél előbb orvosolni a hibát, a későbbi jóval nagyobb javítási költség megelőzése céljából. De kicsit hosszú leszek ...
    Vissza kell mennem az időben, hogy hogyan kezdődött, talán ezzel másoknak is segíthetek mert minél előbbi a felismerés annál előbb lehet orvosolni a bajt egy későbbi jóval nagyobb kiadás megelőzése miatt. Gondolok itt például az injektor cserére. Az autó az egy 2006-os 1.4 TDCi fiesta, PSA motor. Kicsit az bosszant az egészben, hogy alig 50 ezer km van benne és ilyen hiba jött elő. De ami elromlhat az el is romlik. ...Előbb-utóbb.
    Nos akkor tehát.... Egy ideje, 2-3 hete azt éreztem, hogy mintha bejönne az utastérbe az a szúrós dízel kipufogószag. Tudjátok mire gondolok, biztosan mindenki be tudja azonosítani azt az "illatot". Először arra gondoltam, hogy talán a résnyire lenyitott ablakon a forgalomból valamelyik autóból jön/érzem? Aztán már akkor is éreztem, igaz nem nagyon erősen, de éreztem, amikor beálltam a garázsba. Mivel mindig orral állok be a garázsba, kicsit furcsáltam, de gondoltam ez vele jár ilyenkor. Aztán egyszer már konkrét eset volt (most vasárnap), amikor mentem a Tesco parkolóban, sehol a közelben álló vagy mozgó autó, és a kanyarodáskor megint éreztem, de most már a feleségem is mondta hogy Ő is érzi. Beálltam az egyik parkolóba és talán megérzésből, felnyitottam a motorháztetőt. No ekkor már igen intenzíven érződött ez az erős szúrós kipufogószag. Legerősebben a kiegyenlítő tartály és levegőszűrő ház közötti rész felől éreztem. járattam a motort közben)[kép] Pirossal jelölve honnan éreztem a legjobban.
    És a hiba ami ezt okozta a következő volt:- a 3-as henger injektornál lévő kábé 500 forintos réz porlasztó tömítés átégett, de a megbontás után, 4-es hengernél is már kezdődő átégési nyomok voltak láthatóak. A 3-as henger injektorát nagyon nehezen tudták kiszedni, de sikerült sértetlenül. Ha ilyenkor ezt nem sikerül épen kiszedni és megsérül, vagy már beégett mert későn lett szervizbe menve az autóval, akkor injektor sajnos csere. (nem kis pénz egy ilyen injektor) Mivel meg kellett bontani az egészet, ezért - de egyébként is ezt tennék, mondta a szerelő - mind négy tűzgyűrűt/tömítést kicserélték. Kitisztították mind négy injektor fészket, teljesen új gyári csavarokat és teljesen új gyári rögzítőkapocs/rögzítő villa(?) lett visszatéve, a régiek helyett. Régit nem rakunk vissza, mondták, mert fárad az anyag ...stb. Precíz munka/hozzáállás. Jó kis munka volt egyébként, mert bő három órát tartott. Viszont a hiba megállapítás az alig volt pár perc.
    Azt tanácsolom, hogy az ilyen munkával messze kerüljétek el a Ford szervizeket! Én ott akartam kezdeni, de piszokul felhúzták az agyamat. Oda mentem az autóval, (Pécs Ford-FX) mondtam mit kellene csinálni (kijönni valakinek és megtekinteni, mert akkor még nem tudtam mi okozza ezt..). Ügyfélszolgálatos flegmán, fa arccal közölte, hogy 10 nap múlva tudják majd megnézni, addigra tud időpontot adni. Ha megvan a hiba akkor újabb időpont majd a javításra. Na ekkor már kezdtem lila hajat kapni, de amikor még azt is közölte, hogy ez a vizsgálat és csak ez(!) 0,8 rezsi óradíj lesz (15.890 Ft/órával számolva) akkor hagytam ott Őket.
    Elmentem az egyik független szerviz egyik pécsi műhelyébe, amit az ismerősöm ajánlott, ott azonnal segítettek, ráálltak aknára, egy szerelő alulról, egy másik pedig felül nézte/vizsgálta, percek alatt megvolt a diagnózis. Ez volt kedden délelőtt. Mondták, hogy ha szerdán, azaz másnap tudom hozni az autót reggel nyolcra, akkor aznap délutánra készen is lesz. Így is történt, már készen van az autó. Szervizkönyvbe beírva, dátumozva ...stb. Összesen az egész, munkadíjjal anyag költséggel volt kerek 35 ezer forint.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz RazoR #14348 üzenetére

    Szerintem nem látható megbontás nélkül.
    Nálam aknából is megnézték, hátha esetleg a kipufogó ereszt vagy a flekxibilis cső vagy a kartergáz cső, de aztán egyértelművé vált, hogy ez a tűzgyűrű vagy minek nevezzem a ludas. Tapasztalt szerelő nem fog hibázni a behatárolásnál.
    A motorháztetőt ha kinyitod, és jár a motor, ha fölé hajolsz akkor érezni azt a szúrós jellegzetes dízel kipufogógáz szagot. Ezt nem szabadna érezni ha hibátlan állapotban van a motor.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz RazoR #14350 üzenetére

    Igen. A 3-as hengernél egyértelműen kifújt, a 4-esnél is kezdődött, de ott még nem annyira volt vészes. Ennek egyébként és én ahogy akkor a műhelyben néztem, látható jele nincsen, mert ez az egész a levegőszűrő ház alatti részen van valahol. Amikor nézték a műhelyben, mondták hogy sziszeg is. Emelt fordulaton vizsgálták alul-felül, én nyomtam a gázpedált, de ezt egy tapasztalt szerelő meg fogja Neked oldani. Az biztos, hogy eléggé lehetett érezni a kipufogógáz szagot, amikor leálltam az autóval és felnyitottam a motorháztetőt. Mondjuk ha nem garázsban van tartva az autó, és leállításkor a szabadban a parkolóban van mindig, akkor nehezebben észrevehető, de én (ezt már írtam is) amikor álltam be a Tesco parkolóba, az autóból kiszállás után is éreztem már.
    Én ezt a sziszegő, kifújásra utalóhangot a vezető ülésből motortér felől nem hallottam. Viszont az utastérben egy nagyon halk sziszegést szoktam hallani, azt is akkor ha járó motornál a (alapjáraton) áll az autó, de az nem ez az injektor kifújás hang. Az a fékszervo hangja, ha ilyenkor a fékpedálra lépek azonnal megszűnik az a halk sziszegő hang. Erre is rákérdeztem, és azt mondták ez természetes így. Ezzel majd akkor lesz gond, ha a fékpedálra lépve nem szűnik meg az a halk sziszegés, hanem továbbra is folyamatos marad vagy éppen még fel is erősödik. Húzós összeg annak a javítása, egy fékszervo dob csere...

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz RazoR #14350 üzenetére

    A magad megnyugtatására mondom vagy éppen ellenkezőleg...
    Nálam, amikor bevizsgálták mi a hiba, akkor beszélgettem a két szerelővel. Azt mondták, hogy a motortérben lévő/jelentkező kipufogógáz szagot több dolog is okozhatja. Egyik például a kartergáz visszavezető cső esetleges repedése, vagy ha az EGR cső lecsúszott/meglazult, vagy a flexi cső lazulása/repedése. Ez a három alkatrész az 1.4 TDCi (PSA) motoroknál a levegőszűrő ház alatt található. Tehát szépen le kell bontogatni...Vagy esetleg még a leömlő tömítése is okozhatja, de ezek amiket felsoroltam, erre azt mondták, mindegyike nagyon kis valószínűséggel okoz ilyen hibát, a tapasztalatuk szerint. Eddig szinte minden esetben az injektor tűzkarika/tűzgyűrű átégése volt a hiba oka, mint nálam is. Ajánlott nagyon hamar orvosolni ezt a hibát, mert ha teljesen átég, és ehhez nem sok idő/kilométer kell, akkor már nagy baj is lehet. Ez egy kábé 4 mm vastagságú réz vagy bronz karika. Nem nagy az egész, szemre méretezve úgy kábé 15-16 mm külső átmérőjű lehet, és egy 6-7 mm körüli lyukkal közepén. Ennek az anyagára 500 Ft körül van, viszont ha megbontották azokat az injektorokat, akkor nagyon ajánlott nem visszatenni a régi csavarokat és leszorító villákat. Újakat betenni ezekből és gyárit(!) nem valami utángyártott mókoltakat.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz RazoR #14353 üzenetére

    Szia!

    Lehet, hogy azt a kipufogó rendszer tömítetlensége is okozhatja..
    Itt egy kis olvasni való erről

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Tankol közületek valaki (akár rendszeresen is már hosszabb ideje) a Lukoil-nál a drágábbik Nitro Premim diesel üzemanyagot? Ha igen akkor megosztaná a tapasztalatát?
    Érezhető változás van egy MOL vagy egy Shellhez képest?

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz troll81 #14364 üzenetére

    Szia!

    Én éveken át a Castrol Magnatec A5 5w30 olajat használtam a három itthoni autóinkban. Dízelek. Aztán azt kezdtem észrevenni, hogy valamiért hangosabbak(?) és klattyogósabbak, varrógépesebb hangú lett a motorhang és megnőtt az addig alig-alig olajfogyasztásom is.
    Váltottam két éve (itthon mind a három autónkban) és most ez van benne. Olajfogyasztás szinte semmi, nagyon szépen jár a motor.
    De a Total is jó
    De a minőségi, lehetőleg gyári olajszűrőn azon ne sprórolj. Én mindig gyári Ford szűrőt tetetek bele, én viszem, Jó még a MAN Filter vagy a Hengst filter vagy Purflux is. Én egyszer a Filtronnal már megszívtam, de az ilyen mint Armafilt azt inkább nem javaslom, hiába nagyon olcsó.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz Sub-ZeRo #14371 üzenetére

    Szia!

    Azért írtam rögtön a Ford gyári szűrő után az első lehetséges és teljes értékű választásnak a Mann Filtert, mert a Mann gyártja a gyári Ford szűrőt is. Volt/van nekem mind a kettőből tartaléknak, és teljesen ugyan az mind kettő. A Mann szűrőn és a Ford szűrőn is a szűrő műanyag keretén teljesen azonosak a rajta lévő azonosító számok, még a Mann felirat is ott van a Ford szűrőn a számoknál. Csak a dobozukban különböznek. Az egyik Ford logós és fehér doboz, a másik Mann logós és zöld/sárga doboz.
    A Purflux is (szűrőkben) az egyik gyári beszállítója a Fordnak, így az is teljesen megfelelő.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz embe #14375 üzenetére

    Én sok éven át mindig ugyanott cseréltettem olajat a család autóiban, és Castrol A5 Magnatec 5w30 -asok voltak. Mint már írtam, két éve kezdődött, hogy valami nem stimmelt az olajjal, mert cserék után is már azonnal más hangjuk lett az autóknak és szépen fogyasztották is az olajat, amit addig előtte nem igazán tettek.
    Miután váltottam a fent belinkelt olajra, megszűntek azok a problémák, és az a szerviz ahol cseréltettem is mindig, Ők is leálltak a castrollal (hordóssal is meg a flakonosokkal is) mert a régi, visszajáró ügyfeleik egyre többen kezdtek panaszkodni az olajra. Ők a Castrol helyett átálltak a Totalra.
    Két garázs szomszédom is Totalt használ, egyik egy dízel szívós Volvóban, tizenéve már, másikuk meg egy Ford S-maxban. Semmi bajuk vele, nagyon jókat mondanak az olajról.

    (#14376) tboy93
    Kíváncsi leszek majd, hogy ez az Eurol olaj, ami ( a leírása szerint) tudja a hosszított periódusos olajcsere intervallumot, bírja-e majd addig? 2 év vagy 30.000 Km. Viszont most voltam vele egy majd 4 ezer Km-es autópályás vezetésen, így már van az olajban március óta 7 ezer Km, de a 3/4 és a max állás közöttit mutat a nívópálca, talán kicsit közelebb van a 3/4-hez a szint mint a max-hoz. Azaz talán ha fogyott ennyi Km alatt 2 dl olaj. Ez az előtte használt Castrolra vetítve anno már ennyi út után bőven a fél szint alatt volt mindig.
    A garázsszomszéd, a Volvóban szigorúan 2 évente cseréli a Totalt (az is hosszított csereintervallumos olaj) bár a két év alatt kábé átlagosan csak olyan 15-16 ezret megy.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz bajnokpityu #14384 üzenetére

    Gondolom dízel üzemanyag szűrőről kérdezel.
    Igen, elvileg a gyári ajánlás az 60 ezer km, de a hazai gázolaj minősége közel nem, az mint a tőlünk nyugatra lévő kutakon. Már sok éve a Shell és az OMV is csak a MOL lepárlóból kapja a naftát sajnos. Meg is látszik a minőségen. Hiába a prémium dízel, már nem az mint régebben. A gyártó ahhoz a jó minőséghez kalkulálta a 60 ezres csere intervallumot.
    Csak megjegyzésként.- amikor a városunkban lecserélték a helyi tömegközlekedésben régi Ikarus buszokat Mercedesekre, már fél év elteltével jöttek a problémák, az üzemanyag ellátó rendszernél. Nem várt eltömődések, lerakódások, iszaposodások, injektor kokszosodások ...stb...stb.
    A gyári Mercedes szerelők (garanciálisak voltak még a buszoknak egy nagy része) fogták a fejüket. Nem a MOL gázolajának a "minőségéhez" voltak tervezve és gyártva az alkatrészek.
    Ezek fényében én is úgy gondolom és be is tartom, bár mindig és kizárólag csak a Shell vagy OMV prémium dízelét tankolom, hogy 30 ezrenként ajánlott a csere.
    Fiam Fiestájában 45 ezernél cseréltettem, miután megvettük, az elsők között volt ez a csere, előtte a tulajdonosa az nem cseréltetett, meg akarta várni az előírt 60 ezret.
    Kár hogy nem fényképeztem le a belsejét, mert szét lett bontva, csoda, hogy még szűrt. Természetesen gyári gázolajszűrő lett betéve megint, mert abba át lehetett tenni a gázolajszűrő fűtést, mert gyárban ilyet is tesznek bele. Sajnos nem mindegyik szűrőbe lehet áttenni, például a MANN-ba se. Azt hiszem a Purfluxba abba betehető, mert megvan a helye. Sok szűrőben csak a lyuk van, pontosabban egy záródugó, de más semmi.
    Sok esetben az van, hogy ha nem gyárira cserélik újból az első cserekor, akkor a szerelő eldobja a régi szűrőt, vele együtt a fűtés részét is (ha az még gyári szűrő volt) és beteszi a nem gyárit. Pontosan illeszkedik az is a helyére, csak azokban nincsen már ez a melegítő fűtés, de a legtöbbjébe nem is tehető át, aztán amikor jönnek a hidegebb reggelek, nehezen akar indulni a motor vagy éppen nem is indul, ha erősebb mínuszok vannak.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Sziasztok!

    Remélem tud valaki segíteni.
    Az autó Ford Fiesta 2006-os. Az első kettő ablak az elektromos működésű, és utólag lett beszerelve egy Ablakemelő Vezérlő Modul. Hét éve van bent, de ez alatt éppen ma van a napja, hogy harmadik alkalommal romlik el. A bal oldali ablakot nem vezérli, és nem tolja vissza. Az ajtóban lévő emelő/nyitó gombokkal azokkal működik. Az előző két javításkor, amikor ezt a modult javították, egy nagyon kis értékű ellenállás (áramfigyelő ellenállás talán?) égett át. De mindkét alkalommal csak a bal oldali ablaknál. Valaki meg tudná mondani, hogy mekkora értékű ez az ellenállás és milyen teljesítményű? Magyarán Ohm és watt érték kellene.
    Előre is köszönöm a segítséget mindenkitől.
    Az is érdekes, hogy mindig csak a bal oldali, vezető oldali ablaknál romlik el...

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz V.T. #14417 üzenetére

    Ford Kuga 2016
    Ford Kuga 2017
    Ford Kuga 2018

    A linkekre kattintva, majd görgess lefelé. Minden adat ott van. Gumiméret, felniméret (szélesség/átmérő/ET szám), osztókör és furat szám, KF szám (központ furat) és a kerékanya méretei.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz V.T. #14417 üzenetére

    Még itt is megnézheted, lehet ez lesz a befutó.
    Ford gumi és alufelni méretek
    Bal oldali menüben görgetsz lefelé, kikeresed a Kugat, majd utána Típust és Kivitelt választ.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    válasz jozsi252 #14422 üzenetére

    Szia!

    Lehet, hogy csak az egyik vagy több vezeték tört meg (szakadt) és ezért nem működik rendesen. Próbálj keresni egy autóriasztó beszereléssel és javítással foglakozó műhelyt, ott biztosan meg tudják vizsgálni és ha kell megjavítani. Ha ott is azt derítik ki, hogy a vezérlő modul a hibás akkor is még ráérsz keresni egyet.
    Az újak azok tényleg piszokul drágák. [link]

    Szerk. Googlee keresőbe beírod,autóriasztó műhely budapest. Nekem kidobott egy csomó lehetőséget.
    Sajnos én pécsi vagyok, itt alig van egy-kettő ilyen ...

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Ha még nem volt...
    Mitől döglik a HDi/TDCi?

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    senior tag

    Sziasztok!

    Az autó egy 2006-os Fiesta (MK V). Két első ablak az elektromosan emelős.
    Megkérdezem, már csak a magam megnyugtatására is. Teljesen leengedett első ablakoknál ( a vezető ülésben ülve) a vezető oldali ajtóban lévő ablaknyitó gombokat egyszerre megnyomva azt vettem észre, hogy a jobb oldali ablak az majdnem 1 másodperccel később ér fel mint a bal oldali. Kicsit lassabban megy felfelé. Tudom, hüle kérdésnek hangzik, de ez normális így vagy teljesen egyszerre kellene felérniük. Felső végállásból lefelé, ha egyszerre indítom el akkor szinte hajszálra pontosan egy időben érnek le, ott nem érezni ezt a kis idő eltérést.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

Új hozzászólás Aktív témák