- Amazon Fire TV stick/box
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós kamerák
- Milyen TV-t vegyek?
- Philips LCD és LED TV-k
- Apple notebookok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mindegy, hogy pletykálják, nem igazán lenne vevő az Intel Foundry-ra
- Bekeményít az Intel az Arrow Lake-S generációval
Hirdetés
-
Minimumlétszámra állítja a texasi Taylor üzemet a Samsung
ph A GAAFET node-okra specializálódó gyár jövője egyelőre bizonytalan.
-
Befutott a Realme P2 Pro és a Realme Pad 2 Lite
ma Indiában újrázik egy már ismert készülék új név alatt. Ívelt OLED kijelző és a Lytia szenzor korrekt áron.
-
Árakat emel a Unity
it Vége az úgynevezett „runtime fee” árképzési stratégiának, ezzel párhuzamosan pedig árakat emel a Unity Software.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JohnyX
junior tag
"Információink szerint az egyik rendszer lesz szabványosítva a DirectX-ben."
Vajon melyik gyártó megoldása?
[ Szerkesztve ]
-
GreatL
őstag
Pont most gondolkodtam ezen. Hogy a SM verziók jönnek olyan tempóban mint régen egy-egy DirectX.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro | Canon R8
-
Predatorr
őstag
Nyugati világban a 13 szerencsétlenséget jelent, oda nem lépünk. Talán a Windows is megáll 12-nél. Mondjuk megállhatott volna 3.11-nél is. Vagy majd W13-mal jön a DX13?
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
KaszkóPalkó
junior tag
Tehát minden tekintetben az amd megoldása a jobb.
Helyes.
Szóval az nvidia megoldása fog elterjedni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KaszkóPalkó #4 üzenetére
Egyik sem jobb. Mindkettő kompromisszumos.
Az AMD megoldásának az előnye, hogy kevésbé terheli a CPU-t, de több memóriát igényel, viszont elfogad bármilyen geometriát, így a fejlesztői munka kevés.
Az NV megoldásnak az előnye, hogy kevés memóriát igényel, de jobban terheli a CPU-t, és speciálisan tervezett geometria szükséges hozzá, így a fejlesztőknek sok munkája van vele.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hapakj
senior tag
A verziószám változás DirectX-ben a 9 óta már inkább API szintű paradigma váltás jelöl. Nem látok semmi olyan szoftvertechnológia változást ami indokolna új API-t.
BTW a dx11 meg dx12 annyira különböző koncepcionálisan, hogy a dx11 is minden létjogosultsága meg van. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha ennek lenne jelentősége, akkor most a Work Graphs esetében sem az AMD koncepciója lenne szabványos, hanem az NV-é, ugyanis ennél az újításánál is két eltérő koncepció küzdött egymással, és az NV maradt alul. Elsődlegesen azért, mert az Xbox konzolokon nem működött volna, és ezt a Microsoft számításba veszi, hogy a konzol és a PC között kevesebb különbség legyen, így jobb lehet a portolás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pikari
addikt
Azért nincs directx13, amiért még directx12 sincs. Win7 alatt csak dx11 van, és a windows 7 támogatása a játékfejlesztők részéről (pl steam) még csak mostanában kezd megszűnni.
Az elméleti lehetőség már adott ahhoz, hogy a dx12 a korábbihoz képest szélesebb körben is elterjedjen, már persze ha a felhasználók is kidobálják a régebbi videókártyáikat, és újakat vesznek. Ez is több idő, mint korábban, hiszen a felhasználók évtizedeken át őrizgetik a régi PC-jüket.
És itt most nem végletekben gondolkodó gamerekben, meg nem is a core2duojukat foggal-körömmel őrizgető falusi nénikre gondolok, hanem a felhasználói bázis döntő hányadát kivető nagy csendes többségre, akik valahol a kettő között vannak, valami office házzal, 2mag+HT-s procival, szigorúan egy kiegészítő pci-e tápcsatlakozó nélküli radeon 5670-es kártyával, kb 8 giga ramal, a képernyő tetején öntapadós mókussal.
Ez alapján nem nehéz belátni, hogyha a microsoft most ki is hozna egy dx13-mat, annak semmi esélye nem lenne a tömeges elterjedésre még az évtized végéig sem.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Sinesol
veterán
Az Nvidia megoldás szerintem jobb, a kevesebb memoria felhasznalas mindenkeppen pozitivum, miközben a több cpu idő nem feltetlen gond, altalaban igen alacsony a procik kihasznaltsaga jatekokban, ergo bőven elbirja a legtöbb rendszer. A fejlesztőkmeg dolgozzanak, azert kapjak a fizetest, eleve sokszor összecsapott munkat adnak ki a kezükből, gondold el ha barmilyen geometria jo lenne, akkor aztan meginkabb sz.rnának mindenre es meg roszabb lenne végül az egész eredménye.
[ Szerkesztve ]
-
hapakj
senior tag
Hát ez mekkora egy hülyeség
Steam már nem támogatja a Windows 7-et.
Ráadásul a DX12-t libraryként backportolva van Windows 7-re is.10+ éve már csak DX12-t támogató VGA-k vannak a piacon. Ezzel számolni egyáltalán nem elméleti dolog. S hát már tömegesen el is van terjedve.
BTW mind a Vulkan, mind a DX12 úgy lett kiadva, hogy már több generációnyi piacon lévő hw támogatta. DX12-t lényegében minden DX11-es hw. Szóval a DX12 kb annyira el van terjedve mint a DX11.
Vulkan pedig OpenGL 4.3 vagy OpenGL ES 3.1 hw-t követel. Ez szintén DX11 szint.
Ha pl a DX13-at az MS mondjuk DXR támogatáshoz kötné, akkor már jelentősen el lenne terjedve megjelenéskor -
Raysen623
addikt
Szép ez a táblázat, de várhatóan a pénz fog itt beszélni, a fejlesztők meg el lesznek hajtva és pöröghet tovább a buli, aztán továbbra sem fogja senki érteni miért szállnak el a hw igények GPU fronton...saját vélemény, ne legyen igazam.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Pikari
addikt
Steam már nem támogatja a Windows 7-et.
Ezt írtam én is. Nem figyelsz? Januárban dobták a win7 támogatást.
10+ éve már csak DX12-t támogató VGA-k vannak a piacon.
A hülyeség a te billentyűzetedből származik. Az alsó kategóriában ma se tud mindegyik directx12-t. Amelyik tud, az is csak 11-es feature level mellett. Bizonyítékként egyszerűen rákerestem bestmarktban a legolcsóbb videókártyákra, ár szterint növekvő sorrendben. Ami talán többet ér, mint egy tényként előadott személyes vélemény. Emellett ahogy nézem, a screenshoton szereplő kártyák egyike sem támogatja a vulkant sem.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
senior tag
a windows 7 támogatása a játékfejlesztők részéről (pl steam) még csak mostanában kezd megszűnni.
Ezt írtad. S nem kezd megszűnni, hanem már konkrétan megszűnt, s több DX12 only játék is van már.
A Geforce 210 / 710 nem alsó kategória, hanem az alatti. Kb szükség megoldás, ha egy PC-ben nincs IGP de kell megjelenítés
Minek venne bárki bármi ilyet, amikor a legalapabb IGP-k jóval nagyobb teljesítményűek, lényegében semmit se fogyasztanak, jóval modernebbek grafika és videó encode / decodeolás szempontjából?
Egy 20 000 forintos Celeronba jobb IGP van, miért venne bárki ilyet 16000 ért? (S támogatják DX12-t, Vulkan-t.)
[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
Nem akarlak elkeseríteni, de a Steam, még mindig vígan működik Windows 7-esen. Arról nem is beszélve, hogy jó néhány játék simán el is indítható rajta. (új játék)
Egyébiránt mi a .... akarnak, amikor a játékok gépigénye "fejlődik" emelkedik, de a játékok minősége nem igazán. Megy a vergődés a RayTracinggel, de azt látom, hogyha rendesen megcsinálnak egy SSR-t, és jól paraméterezik az árnyékokat, akkor kb semmi szükség rá, mert nem lesz annyival jobb a minősége, csak a gépigény ugrik a háromszorosára.És "Utóbbi ötletért az egyes gyártók nem rajonganak, mert csupán azért, hogy a fejlesztők jóval gyorsabb kódot írhassanak, nem hoznák nyilvánosságra a jelenlegi zárt BVH adatstruktúra-formátum specifikációját." És vajon melyik gyártó ragaszkodik foggal körömmel a zárt dolgokhoz?
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Pikari
addikt
Értem én, hogy mit akarsz mondani. De ne abból indulj ki, hogy a videókártya, vagy akár a processzor megvásárlása egy gaming szempontokat is figyelembe vevő tudatos és megfontolt vásárlás lesz. Minden áruházban hasonló kaliberű kártyákat fogsz találni belépő szinten, nem véletlen, hogy ezek vannak a kínálatban. A helyi informatikus is ilyesmi kártyát fog berakni a kis jocókának a minecraftozós gépébe. Kurvára messze vannak a felhasználók az éppen aktuális techológia szintjétől, és ez idővel egyre csak nő. Azért 2005-ben nem akartak egy 256 kilobájtos ISA videókártyát a gépedbe rakni, most simán belepattintják a DX10-es 210-es geforceot (15 éves kártya) aztán mehetsz isten hírével. A tanulságot vonja le magának mindenki. Amúgy a vége annak, amit írsz, az igaz. Minek venne bárki ilyen szuper olcsó diszkrét grafikus kártyát, amikor az integrált jobb nála? Több eset lehetséges, az egyik az, hogy nincs neki integrált a procijában, a másik, hogy a procijában lévő ezeknél is rosszabb, a harmadik pedig, hogy nem ért hozzá, illetve ezek tetszőleges kombinációja.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
válasz Dragon3000 #19 üzenetére
Csupán arra az állítására reagáltam, hogy csak dx12 kompatibilis videókártyát lehetne kapni 10+ éve, ami nyilvánvalóan nem igaz, mint ahogy az a screenshoton látszik. Nem akartam anekdotális példákat felhozni, de személy szerint is ilyen szintű kártyákat látok az emberek gépében, mint amiket a bestmarkt kilistázott.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
senior tag
Bárki aki besétál a boltba és leemel egy laptopot, abban 100%, hogy már modern IGP van, ami legalább Windows 10, de méginkább már Windows 11 ready és tud DX12-t meg Vulkan.
Az hogy a helyi informatikus a kis jocókát, meg a szüleit, hogy bassza át, az nem a világ piac, hanem a megkeseredett magyar vidék sajátossága. Ha valamit technikai szempontból vizsgálok, nem ebből indulok ki.
[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
Nem hiszem, hogy ez külföldön máshogy lenne, de szivesen megnézném más országok webboltjait is, mert érdekesnek találom ezt a témát.
A boltból leemelt laptop támogatja az új apikat, de vajon van -e benne annyi izom, hogy az újabb apikat használó játékokat és egyéb szoftvereket megfelelően használhasd? Van, amelyikben igen, és van, amelyikben nem.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
tibaimp
nagyúr
Hogy is volt, aki régi motoros, emlékezhet rá! Konkrétan akkora ugrások voltak, hogy annó kb. bef*stunk a látványtól! Hogy is volt:
dx7 --> ??
dx8 --> ??
dx9c --> T&L
dx10 --> ?? (nem ugrik be)
dx11 --> tesszeláció
dx12 --> RTA tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
hapakj
senior tag
Nem beszéltem teljesítményről. Az már hatalmas előny, ha OpenGL-lel nem kell szopni
Tartalom fogyasztásnál is nagyon fontos a modernség. Video encode/decode motorok főleg, hogy kevesebb sávszéllel jobb minőségű videók jöjjenek. Böngésző hw-es gyorsítása, az érkező WebGPU api is lényegében Vulkan/DX12 szintű. -
hapakj
senior tag
dx7 -> hw-es T&L
dx8 -> programmable shaderek
dx9 -> még inkább programmable shaderek
dx10 -> geomertry shader / transform feedback, semmi izgi, kb zsákutca
dx11 -> teszeláció, compute
dx12 -> ebben jöttbe ténylegesen az RT, de csak 3 évvel később, ez inkább low level paradigma váltás volt.
szerintem már DX10-el elérhető lenne a mai látvány jelentős része (az is csak Shader Model 4.0 miatt, hogy lehessen komplex shadereket írni) -
Chiller
őstag
A dx8 hozta be a shader modelt, az elég látványos volt (Morrowind tükröződő vize pld).
A dx7-ben vezették be a T&L-t. Azelőtt kb. a dx5 volt még ami kicsit kitűnt, leginkább azért, mert az volt az első, ami nagyjából rendesen működött
Fun fact: dx4 nem is lett kiadva.
A dx10: WDDM és SM4. Szerintem nem nagy dolog, inkább csak ezzel kényszerítették az embereket a W10-re.
-
Pikari
addikt
Kíváncsiságból keresgéltem egy kicsit, és találtam egy angliai netbook webshopot (laptopsdirect.co.uk) ahol az olcsótól a drágáig listáztam az összes laptopot. Az eredmény:
Az első kb 15 találatból mindösszesen 1 db támogatja hardveresen a DirectX12-t, a többi csak 11-es feature level mellett használható dx12 alatt.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Fücsök007
őstag
Még vannak igen, viszont ahogy elterjednek az erős IGP-s DDR5-ös OEM gépek úgy fognak megszűnni a GT740/5670-es szutykok. Személy szerint nem bánom, hogy végre egységesebb lesz a hardver a DX + Vulcan illetve egyéb feature-ök szempontjából. 1 év múlva sokan fognak váltani, és akkor már alap lesz 16GB DDR4/5 és mellé normális IGP.
-
Pikari
addikt
Mint API bizonyára nagyon jól támogatja, sajnos a DX12-re fejlesztők általában 12-es feature levelre dolgoznak, így aztán sokra nem fogsz menni vele a hibaüzenet bámulásán túl.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
senior tag
A legolcsóbb gépbe Celeron N4500 van. Gen 11-es intel IGP-vel, már feature level 12_1-et támogat
nekem csak Kaby Lake van Gen 9.5-el, de semmi problémája DX12-es Vulkanos játékokkal. Még a Doom Eternal is simán jó rajta
Hja most nézem, Gen 9.x intel IGP-k is már jól állnak feature levelben
[ Szerkesztve ]
-
-
Pikari
addikt
válasz Fücsök007 #33 üzenetére
Az egy év nem elég szerintem. Először is ezeket a fent lévő készleteket biztosan árulják még egy ideig, aztán mire a felhasználók azokat megunják, és kicserélik másra, az hosszú évek története. 2030 körül érdemes lesz ismét megvizsgálni a kérdést piaci szempontból.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
senior tag
válasz Fücsök007 #33 üzenetére
Szerintem ezeket a Geforce 210/710/1030 kategóriás cuccokat még konkrétan gyártják. Még a chipet is. Ugye az Intel meg az AMD kicsinálta az IGP-vel az olcsó VGA piacot, s már nem is nagyon terveznek alsókategóriás GPU-kat.
Az utolsó ilyen kb a Geforce 1030 volt.
Szóval ezeket még gyártják annak a szűk piacnak, ahol nincs IGP, de kell megjelenítés. -
Pikari
addikt
11-es feature level mellett pedig nem fog a dx12-es játékok és szoftverek többsége működni.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Fücsök007
őstag
Ma már azért nem olyan a helyzet mint 15-20 évvel ezelőtt, így kevesebb emberre tudják rásózni ezeket az ipari hulladékokat, sőt sokan inkább újabb miniPC-t vesznek, ahol már abszolút nincs gond. Egyébként bármilyen viszonylag újabb Lenovo thinkcente (pl. V50t széria) vagy Dell Optilex (pl. 5090 széria) már elég sok évre előre, dedikált kártya nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
tibaimp
nagyúr
-
Pikari
addikt
Emlékszem egy dx8-as játékra, amiben DOF volt, és ti4200on érezhetően gyengébb volt a minősége, mint a radeon 9600-on. De a címére már nem emlékszem, valami third person rpg lehetett.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
senior tag
Hja, hát igen a programozható shaderek volt kb a legnagyobb ugrás látványban.
Vicces, mert egyébként a Geforce 2 is egész modern volt, nem "programozható" de erősen konfigurálható fragment feldolgozással. Hivatkozták rá Shader Model 0.5-tként is, de hivatalosan texture combiners volt a neve. S elég jó cuccokat lehetett volna vele csinálni. Csak szerintem hamar kijött a Geforce 3/4 a shaderekkel és nem nagyon foglalkoztak vele.
[ Szerkesztve ]
-
-
Pikari
addikt
Nem is azt mondtam, hogy mi volt a generációs párja.
GeForce 5600GT nem létezett, amire te gondolsz, az az FX 5600.A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mobilinternet
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Amazon Fire TV stick/box
- További aktív témák...
- NVIDIA 30xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- AMD RX 7xxx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- AMD RX 5xxx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- NVIDIA 40xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- Eladó hibás VGA-k RX470-580-5700XT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen