-
Hirdetés: Dell T7810 dupla processzoros alaplap, s2011 v3/v4 proci, 32-256 Gb ddr4
IT Computer értékelést adott wsparts számára:
A reklamáció ez volt:
"megjött a gép, viszont hiányzik belőle a felső RAM hűtő palást,
illetve a tápról amihez rögzíteni kell az hálózati csatlakozót"
Válasz a reklamációval kapcsolatban:
A hiányzónak beállított alkatrész (memória légterelő) nem gyári tartozék. Az csak a dupla procis gépek tartozéka. A gép oldallapjának belső oldalán van egy ábra, mely ezt elmagyarázza: egy proci esetén "fehér", azaz nem kell memória légterelő, két proci esetén "fekete", azaz kell légterelő. Ez a reklamáció nem jogos. Ettől függetlenül felajánlottam neki, hogy a még több mint másfél évig garis gépet beviszem a nagyker (igen, nagyker, mert évi 2 milliárd Ft a forgalmuk használt számítógépekből) szervizébe és a reklamáció alapján intézkednek. Ezzel a lehetőséggel nem kívánt élni..
Ez a kép szerepel az ő értékelésében is, csak itt ki van nagyítva az oldallap
Törés vagy hiány a tápegységnél:
Nem a tápegység a törött, hanem egy fogantyú tört le róla, amivel ki lehet húzni zárt oldallap esetén is a gépből. Szerintem szállítás közben tört le (a dpd szerint egy csomagnak ki kell bírnia 80 cm-ről való leesést - magasabbról mint egy asztal és betonra/kőre, nem puhára), de a kis jelentősége és értéke miatt a gyakorlatban lényegtelen, hogy mikor és hol törött le a kérdéses fogantyú. . Hányszor kell kivenni egy tápegységet egy gépből 10-15 év alatt? Csak ha elromlik, egyébként egyszer sem. Na ezért. Kinyitott oldallap mellett belülről lehet rajta segíteni. És esztétikailag sem lett csúnyább a gép, mert hiányzik róla az a fogantyú. Az alkatrésszel kapcsolatban a kezdeti "a tápról hiányzik egy valami, amihez rögzíteni kell a tápkábelt" megjegyzés átalakult törött tápegységgé, a "csúsztatás" nagyon erős. Ettől függetlenül ennél is felajánlottam neki, hogy a még több mint másfél évig garis gépet beviszem a nagyker (igen, nagyker, mert évi 2 milliárd Ft a forgalmuk használt számítógépekből) szervizébe és a reklamáció alapján intézkednek. Ezzel a lehetőséggel nem kívánt élni..
A wsparts mint "ember" (mert nem vevő volt) értékelése:A gépet szervizbe hozni nem volt hajlandó, csak követeléseket támasztott.
"Szóval 3 opciót tudok felajánlani:
- visszaküldöm a tápot és küldesz egy olyat ami nincs széttörve, illetve egy ramhűtőpalástot -> mindenki tévedhet hiba kijavítva mindenki boldog
- visszaküldöm a gépet, te pedig lesztornózod a számlát és visszautalod a pénzt -> nem történt adásvétel
- minden marad úgy ahogy kaptam azaz egy hiányos grade B konfiguráció aminek megfelelően fogom értékelni a vásárlást"
A kért és megírt számla alapján a vevő .. éva áfakörös egyéni vállalkozó, és nem istván aki a leveleket írta. A vevővel egyszer sem tudtam kommunikálni, se levélben, se telefonon.
István azt se tudta, hogy fiú-e vagy lány, vállalkozó vagy magánember, mindent kevert, mindent félremagyarázott.
Ami pedig különösen visszataszító, hogy kezdetektől csak az eladó rossz színben való feltüntetése volt a célja. Nem a vásárlást, nem a terméket akarta értékelni, hanem az eladót rossz színben feltüntetni és akadályozni a működését.
Vagyis ő megunta hogy kereken 1hete levelezünk és így megy a negatív értékelése a nap végén amennyiben nem kap egy hibátlan tápegységet és egy légterelőt, ezzel szerinte véget is ér a HA-s pályafutásom ezzel az accounttal, mert ezek után a vásárlói bizalom olyan szintre fog csökkenni hogy egy csavart sem fogok tudni eladni, nem hogy munkaállomásokat...
Ez nem értékelés, hanem borzasztóan gonosz ember megnyilvánulása.
István legalább 3 fiókot üzemeltet (wsparts, servershop, horvee, a negyedik, a cpudealer már megszűnt,esetleg több is, ...) ugyanazzal a tel számmal, biztosan jól esik számára az, hogy kevesebb a fizetős és több az ingyenes hirdetése, még a PH-t is átverheti ezzel a magatartásával... A termékek árai vegyesen számla nélküli és áfás, de nem hajlandó elárulni az érintett vállalkozás nevét. Ennél a wsparts fióknál minden terméke magánemberként hirdetett áfamentes termék, nagyon sok értékelését is megnéztem, de nem találtam vállalkozáshoz köthetőt, ezáltal marad a be nem jelentett kereskedelmi tevékenységet folytató magánember. A .. éva vállalkozót (aki 2024 április óta végez bejelentett tevékenységet, azaz fél éve és nem nem 18 éve mint istván áfafizetés nélkül a hardveraprón ) egyszer sem tudtam elérni, pedig ugye ő volt a vevő. Kettejük között fennálló viszonyt sem részletezte (munkavállaló, megbízási szerződés, vagy más), Ezáltal azt sem tudta igazolni, hogy milyen alapon beszél a vevő nevében. Ez méginkább azt erősíti, hogy a .. éva vállalkozó gyakorlatilag stróman kategória/jelenség. Valamint az horvee és servershop mögött álló(k) kiléte is zavaros, nem ismertette a mögöttük álló vállalkozást (ha van...). Véleményem szerint ő az, aki ilyen magatartással nem való ide a hardverapróra.
Még a futár rendelésénél is hibázott figyelmetlensége és önző magatartása miatt, a DPD Express szolgáltatás (reggel megírt 1 órás idő intervallum a felvételnél) helyett DPD collection szolgáltatást rendelt, ahol egész nap várhattam a csomagfelvételt, szerencsére csak 5 órát kellett várnom. Nekem nagyon nem volt ez így jó, mert más munkát kellett volna csinálnom. Átvert istván, mert megígérte az 1 órás intervallumot. Persze neki nem fáj, mert nem ő várt a futárra sok órát. Arra viszont telik, hogy mindent elferdítsen, gonosz módon viselkedjen.
Véleményem szerint ő az, aki ilyen visszataszító gonosz magatartással nem való ide a hardverapróra.
wsparts értékelést adott IT Computer számára:
Az elején simán ment minden, relatíve gyors kommunikáció, megkaptam a számlát is, a leírásnak megfelelően én rendeltem a futárt (DPD)
Viszont kicsomagolás után jött a feketeleves:
- hiányzott a gyári légterelő a RAM-okról
- le volt törve a táp kihúzója/tápkábel rögzítőjeMég akkor rögtön meg is írtam az eladónak, mik a problémáim.
Erre az a válasz érkezett tőle, hogy a ramhűtő légterelő nem gyári tartozék, a táp kihúzó/rögzítőt pedig a futár törte le, mert én a DPDt választottam az MPL helyett (amennyire "jól" be volt csomagolva úgy ez még reális is lett volna, csak éppen nem volt már a dobozban sem)
Erre elküldtem neki az alábbi képeket direkt 1CPUSat keresve hogy megnézhesse ez bizony CPU független gyári tartozék:
Erre azt válaszolta hogy nézzem meg a gép oldallapját majd bemásolta az alábbi képet, amivel szintén engem igazolt:
Mikor megírtam neki :"köszönöm szépen hogy igazoltál
" onnantól az eddig sem túl barátságos ámbár lekezelő hangnem átváltott fenyegetőzésbe: megjelenik az általa cégjegyzékben megkeresett székhelyen és az összes mozaik szavas hatósággal fenyegetőzött.
Ekkor megírtam neki hogy 3 lehetőséget tudok felajánlani:
- vissza veszi a gépet, bukok egy oda vissza postaköltséget
- küld egy légterelőt és egy nem széttört tápegységet, természetesen visszaküldöm előtte a széttörtet (mindenki tévedhet de megoldottuk a helyzetet)
- minden marad úgy ahogy van azaz kaptam egy grade B hiányos és sérült gépet és ennek megfelelően fogom értékelni a vásárlást isEzek után taglalta a mentális képességeimet
Válaszként elküldtem neki ezt a Dell szétszerelési videót, illetve a gyári kézikönyv leírását oldalszámmal hivatkozva (8-9 oldal)
https://dl.dell.com/topicspdf/precision-t7810-workstation_owners-manual_hu-hu.pdfhttps://youtu.be/6Dg5wAdBdRo?si=BadF2VbHilcxcnNU
Mivel ekkor már közel 1 hete húzódott a dolog, akkor megírtam neki hogy elállnék a vásárlástól hibás teljesítésre hivatkozva.
Azt válaszolta hogy ezt nem tehetem meg és nem fogja visszavenni a gépet, erre azt válaszoltam hogy akkor ma este a deadline ha nem kapok ígéretet hogy küld légterelőt és egy ép tápot akkor negatívan fogom értékelni a vásárlást (az hozzá tartozik a dologhoz hogy eleve nem is engedte értékelni a vásárlást, hanem az adminok segítségét kellett kérnem)
Ekkor felajánlotta hogy majd ő bevizsgáltatja DELL márkaszervizben (a haverjainál ahonnan vásárol), de a táp sérülést ő úgy ítéli meg hogy az 254HUF lesz a kártérítés amit fel tud most ő is ajánlani a légterelőről a szakvélemény pedig fizetős lesz, mert az bevizsgálási díjjal fog járni,
illetve a válasza végére odaszúrta hogy fizessek neki holnapig 28.000,- forintot mert várnia kellett a DPD-re (aki nem tud várni a futárra az ne írja le a hirdetésében hogy a vevő rendelheti a futárt, pláne ne űzzön csomagküldő kiskereskedelmet
)
Ekkor beláttam, hogy a dolognak nem lesz megoldása és értékeltem a vásárlást.
Ami kifejezetten ironikus hogy a levelezésünk során elszólta magát, hogy ő szokta kivenni a légterelőt amikor 1 CPUsitja a gépet, (nyilván azért mert a Dell mérnököknél okosabb és szerinte az nem kell oda)
Sajnos a Prohardveres házirend tiltja a privátok megosztását, mindent lementettem igen tanulságos volt számomra.
Ezek után mindenki döntse el, hogy mi történne ha egy drágább géppel lenne problémája vagy hiányosan kapná meg, amikor egy nettó 60k-s gépnél képtelen volt a kompromisszumra...
Hirdetés
Aktív témák
-
1heti levelezésünk után, amikor megírtam, hogy részemről ennyi volt és értékelem a vásárlást, akkor "ajánlotta" fel az alábbit:
"Ettől függetlenül felajánlottam neki, hogy a még több mint másfél évig garis gépet beviszem a nagyker (igen, nagyker, mert évi 2 milliárd Ft a forgalmuk használt számítógépekből) szervizébe és a reklamáció alapján intézkednek. Ezzel a lehetőséggel nem kívánt élni..
Természetesen azt kihagyta ebből a kis szösszenetből, hogy ezért pénzt kért volna, azaz egy 5500 forint alkatrész hiánya miatt, nekem kellett volna visszavinni a gépet (mert a DPD ugye nem jó), illetve az általa kiválasztott "baráti" szervizben kifizetnem az alkatrész árának kb 2-3X bevizsgálás címszóval (a tápegységről lentebb)
Mindazonáltal ha az alábbi független Dell szervizben bevizsgáltatjuk és az eladó állja az összes költséget amennyiben igazam van, úgy részemről természetesen rendben van:
https://dell.hrp.hu/kapcsolat/
Magánszemély vs cég:Gondolom az nem merült fel benned, hogy egy idős ismerősnek/rokonnak segítek a gépvásárlásban, akinek nincs benne tapasztalata, pont ezért is "égett a pofám" amikor nem azt kaptam ami a hirdetésben volt...
Ha szerinted ez strómaniság, akkor a szomszéd lakásban a feleséged nevén ugyan ilyen tevékenységgel bejegyzett "IT R***eting Kft" mi lenne?
3 fiók / 1 telefonszám:
Tudom hogy furcsa lehet, de van olyan hogy szakmaiság, az adott telefonszámon olyan szakember érhető el aki álmából felkeltve is tud tanácsot adni virtualizáció/szerver/munkaállomás és sok egyéb témakörben, illetve például tisztában van azzal is mi a gyári alkatrész és minek kell az adott gépben benne lennie
Légterelő:
köszönöm hogy bemásoltad ide a képet, persze nagyvonalúan az eredeti képet már nem merted, mivel az pontosan engem igazol:
A képen látszik, hogy GYÁRILAG 1CPUs konfigurációról van szó, mivel a második CPU foglalatán rajta a van a védő, illetve a hozzá tartozó RAM foglalatok le vannak matricázva.
Az általad kivágott kép azt mutatja ami rá is van írva CPU és RAM installáció:
azaz mint a képen is látszik NE használd a második CPU foglalatot és a hozzá tartozó RAM foglalatokat ha nincs benne CPU ezért van áthúzva az egész, és nyilván nem lehetett volna ezt szemléltetni ha a ramfoglalatok felét letakarja egy műanyag, de ha nem hiszel a saját szemednek akkor érdemes fellapozni a GYÁRI DELL leírást/kézikönyvet (amit nyilván láttál mert onnan vágtad ki a tápegységes képeket):
https://dl.dell.com/topicspdf/precision-t7810-workstation_owners-manual_hu-hu.pdf
illetve ha ezen a képen túl sok a karakter akkor az általad kivágott képen látható QR-t lecsipogva az alábbi csatornára téved az ember, ahol pont azt prezentálják hogyan kell alkatrészeket cserélni/bővíteni a munkaállomásban és itt jön a váratlan fordulat ott is egy GYÁRILAG 1CPUs gép van amiben szintén ott a légterelő
https://www.youtube.com/watch?v=6Dg5wAdBdRo
Tápegység:
a PHs szabályokkal ellentétben bemásolom ide az eladó válaszát, talán tanulságos lesz másoknak is, ha sérülten kapnak meg egy rendelést esetleg garanciális problémájuk lenne:
"Egy másik lehetőség, hogy ha már töréses sérülésről beszélsz, (melyet elismertem, hogy lehetséges, de az okozójának a futárt neveztem meg - most pedig inkább arra hajlok, hogy te törted ki szándékosan, mert nem találtál a gépben légterelőt"
Azaz az eladó abszurd módon azt feltételezte hogy, az ebayről 5500,- HUFért rendelhető műanyag darabért, előre nem látható kimenetellel okozok magamnak egy kb 10-12ks kárt (tudom hogy az eladó szerint ez csak 254HUF, bár ha szerinte ennyi az értékvesztése a tápegységnek akkor nem tudom miért nem cserélte ki
)
Illetve ha a futár törte le, mert annyira jól volt csomagolva a gép (azaz már itt is kibújna a felelősség alól amikor pontosan ő csomagolta a gépet szóval az ő felelőssége lenne, hogy ne egy "sajtpapírt" használjon erre), akkor hova lett a dobozból a letört alkatrész? (nem vagyok a barkácsolásnak nagy híve, de nyilván megoldottam volna ha meglenne.)
Ami pedig különösen visszataszító, hogy kezdetektől csak az eladó rossz színben való feltüntetése volt a célja. Nem a vásárlást, nem a terméket akarta értékelni, hanem az eladót rossz színben feltüntetni és akadályozni a működését.:
Az eladót nem kellett rossz színben feltüntetni, mivel a problémáim megírása után teljes mérték próbált kibújni a felelősség alól és semmilyen kompromisszumra nem volt képes, mint ahogy ő is megírta 3 lehetőséget ajánlottam fel:
- visszaveszi a gépet amin én többet bukok mint a légterelő ára (oda vissza futár)
- visszaküldöm a tápegységet és küld egy hibátlant + légterelőt (ha valóban 254,- HUF a kár ahogy ő állítja akkor ez nem lehet probléma, illetve mint ahogy írta ő veszi ki a légterelőt szóval ott van nála így ez neki nem kerül semmibe )
- természetesen a 3. opciót választotta hogy minden marad ahogy van, azaz meg sem akarta oldani a helyzetet, csak ragaszkodott gyerekes módon a saját vélt igazához amit több GYÁRI videóval és leírással is megcáfoltam:
Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 512GB FHD 144Hz
- BESZÁMÍTÁS! Asus B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070 SUPER 12GB Be Quiet! Silent Base 601 850W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 16 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3095, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 512GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3080, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest