- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
Új hozzászólás Aktív témák
-
Matthewus
őstag
Üdv!
C szakirányos leszek és azt szeretném kérdezni, hogy kihez érdemes felvenni az alábbi tárgyakat:
Analízis 1: / Weisz,Tamási,Németh,Juhász,Kiss,Mátyás,Pál,Chripkó,Filipp,Csörgő,Bánszki,Tamási/
Diszkrét matek 2: /Ligeti,Rácz/
Formális nyelvek és automaták: /Tichler,Nagy,Ásványi,Hunyadvári,Ács,Veszprémi/
Programozás: /Pap,Horváth,Kőhegyi,László,Nagymáté,Papp-Varga/
Script nyelvek: /Lövei/
Egyenlőre ezek vannak etrbe. -
Matthewus
őstag
Üdv!
Nekem is lenne pár kérdésem
1. kérdés: A linalgot kihez érdemes felvenni ezek közül: Hegyvári, Konrádi, Török, Fried.
2. kérdés: Diszkrét matekból megvan a gyakorlat, de a vizsga nem akkor a következő félévre csak az előadást kell felvenni vagy van vizsgakurzus?
3. A formális nyelvek és automatáknak előfeltétele a diszkmat1, de a vizsga nincs meg belőle akkor is felvehetem a form. nyelveket vagy nem? -
Matthewus
őstag
Üdv!
Tud valaki valamit a Közismereti informatika című tárgyról? Milyen nehéz, van e vizsga stb... -
Matthewus
őstag
Lenne még 1 kérdésem. Felvettem Az informatika története nevű tárgyat, aminek az etr van előfeltétele. Ha nincs meg az előfeltétel akkor is megcsinálhatom? /plusz tárgynak vettem fel, mert kell a kredit, magyarul nem kötelező tárgy nekem/
-
Matthewus
őstag
Mit értesz infó alatt? Mert pl. első félévbe nem nagyon találkozol "infóval". Első féléves tantárgyak kedvcsinálónak: programozási alapismeretek/c++/, számítógépes alapismeretek /shell, powershell/, lineáris algebra, diszkrét matek, matematikai alapozás. 5 tárgyból 3 matek. Meg lesz majd 3 félév analízis. De ha matekból jó vagy nem lesz gondod. /Jót értem pl. emelt szint 4-es./. Ha gyengébb vagy matekból, és nem tanultál programozást, mint pl. én, akkor melós lesz nagyon. De meg lehet csinálni. Csak nem 6 hanem pl. 10 félév alatt.
-
Matthewus
őstag
Gyakorlat is szívás néha, legalábbis nekem. Pl órán simán megcsinálok olyan feladatokat, amiket később a ZH-n elrontok. Középszinten tanultam matekot, tanár se volt túl jó, most meg is van az eredménye. Pedig nem vagyok rossz matekból, inkább az a bajom, hogy van olyan anyagrész, amit értek és van olyan, amit nem nagyon. Én akikkel eddig beszéltem, mindenkinek jobban megy a matek, aki emelt szinten tanulta. Ebből vontam le ilyen következtetést. Nagy kedvencem azok a ZH-k amik nem azt kérik vissza, amit a gyakorlaton volt vagy pedig az előadásnak köze nincs a gyakorlathoz. Pl. közgáz, ami nekünk kötelező, mondta az előadó, hogy mindent elmond, amit kérdez a zhba. Na ez nem történt meg, kb 10%-nak lett meg a zh. Másik meg a számalap, a gyakhoz nem sok köze van az előadásnak. Egyedül a linalg és progalap előadás anyagát tudom hasznosítani gyakorlatokon, diszkrét matekból a gyakorlaton egyáltalán nem tudtam használni az előadás anyagát, meg kb. semmit nem értettem belőle. /Mutatja az is hogy 75% megbukott diszkrét matekból, ott nem csak velünk van a baj, hanem a tanárral is.../. Csak sajnos a magyar felsőoktatásnak nevezett diplomagyárban nem érdeke az senkinek, hogy jól megtanulj valamit, lényeg, hogy minél tovább maradj, hogy legyen miből állami támogatás. Meg továbbra is tanuljuk a felesleges dolgokat, jog meg közgáz, pedig reméltem, hogy nem kell már szarakodni ilyenekkel, elég volt 12 évig felesleges dolgokat tanulni. /kémia,biológia,földrajz,fizika. -> ezeket 6 éven keresztül és most kenhetem a hajamra..., + az irodalom és a történelem eltúlzott tanítása./ Nagy tanulási kedvvel vágtam neki az egyetemnek, valami újat vártam, de a lelkesedésem eltűnt az első félév után, ugyanaz a szar van a felsőoktatásban is, mint máshol. Lehet, hogy csak én látom rosszul a helyzetet, nekem ez a tapasztalatom, lehet, hogy túl hülye vagyok az egyetemhez, de velem nem baszik ki senki, akkor is megcsinálom, aztán elmegyek innen jó messzire, máshol is van szar de ott legalább nem ér a nyakadig max, a bokádig. /lehet hogy hülye a hasonlat, nem vagyok költő/. Lehet nem egyet érteni velem, értelmes gondolatokat elolvasom, sőt lehet, hogy meg is fogadok belőle dolgokat, de a "te hülye vagy bazz" stílusú kommentekre nem vagyok kíváncsi.
-
Matthewus
őstag
A jog meg a közgáz mihez lesz hasznos? /Nem kötekedés tényleg érdekel, hogy mihez/
Diszkrét matekkal csak az előadás részével volt bajom, a gyakorlaton értettem meg a dolgokat, de a gyakorlaton nem magyarázhatja el az összes tételt, stb-t, az előadáson elhangzott magyarázatok meg nekem nem voltak mindig érthetőek egyértelműek lehet, hogy az is benne volt hogy az előadás nekem pénteken 14-17-ig volt, plusz baromi unalmasak voltak. Linalg előadáson tanultakat meg egész jól tudom hasznosítani gyakorlaton. Meg Szalay sokkal jobb fej, mint Járai. Szerintem Járai, amit csinál az minden csak nem tanítás. Látszik rajta, hogy baromira leszarja, hogy megérted-e vagy nem. Az meg erősen tanárfüggő, hogy átmegy-e valaki valamiből. Kivéve diszkrét matek vizsga. Azt seggelni kell. Én most szívok amiatt, hogy szar volt a középsulis osztályomban a matektanítás / 8 osztályos gimnázium/ abból 4 évig volt normális tanár, de 9-12-ig nem sok mindent tanultunk, amit meg tanultunk azt meg baromi felületesen, rossz magyarázással. /pl volt olyan hogy amit a tanár nem tudott megoldani, feladta házinak, ha meg ő nem tudja nekem miért kéne?/.
/Az elmenést nem másik oktatási intézményre értettem, sem hazaira, sem külföldire./ Remélem nem morzsolódok le, nincsenek nagy elvárásaim magammal szemben, csak annyi, hogy menjek át, tökmindegy milyen jeggyel, az sem érdekel ha tovább tart, mint 6 félév. Nem mindenki születik olyannak, hogy mindent egyből megért, sok tárgyból hasznosabb lenne, ha az előadás is gyakorlat lenne szerintem. Nekem legalábbis.
Más téma: Ha egy tárgyból csak előadás van, és van katalógus és csak az utolsó 4 órára tudok bejárni /konkrétan az Informatika története tárgy/, akkor már nem kaphatok gyakjegyet? HKR-be nem találtam semmilyen szankcionálást erre, csak annyit, hogy vezetni kell a névsort és meg kell őrizni valameddig, de nincs pl meghatározva, hogy bizonyos hiányzási szám felett megtagadható a gyakjegy. A tanár nem olvassa se az etrt meg mailcíme sincs megadva sehol... -
Matthewus
őstag
Csak előadás van, elírtam, hogy gyakjegy.
Az a veszély nem nagyon fenyeget, hogy céget alapítsak. A közgáznak meg úgy nem látom értelmét, ahogy mi tanuljuk. Tökéletes verseny meg hasonlók, teljesen elméleti az egész. A jog az egy fokkal érdemesebb, de abból csak a sima kötelező, a jogi informatika az jobban érdekel, majd felveszem specinek, bár van egy olyan gyanúm hogy az erre vonatkozó jogrendszer pár éven belül megváltozik, mármint, hogy mi számít törvénytelennek /letöltés, másolás stb./.
ETR-ben lenne még mit fejleszteni, meg rászólni a tanárokra, hogy adjanak meg email címet, meg olvassák, mert az egyik azt kéri, hogy írjunk etr-be meg küldjünk emailt, ha kell valami, a másik meg kézzel-lábbal tiltakozik ellene. -
Matthewus
őstag
Tudna valaki segíteni ebbe a feladatba?
Feladat: Egy folyón N helyen mérik a vízállást, amit egy referenciamagassághoz képest centiméterben adnak meg. Elsőfokú árvízvédelmi készültséget kell elrendelni, ha a magasság meghaladja a 800 centimétert, másodfokút, ha meghaladja a 900 centimétert és harmadfokút, ha meghaladja az 10 métert. Folyószakasznak nevezzük a leghosszabb egymás mellett levő egyforma tulajdonságú mérésekből álló sorozatokat. Árvíznek nevezzük azt a szakaszt, ahol minden hely legalább elsőfokú készültségű. Készíts programot, amely meghatározza a leggyorsabb áradás helyét, azaz azt a helyet, ahol legközelebb van egymáshoz árvízmentes és harmadfokú készültségű hely!
Kb. egy hónapja szarakodok vele, de nem sikerült megcsinálni. -
Matthewus
őstag
Hopp az kimaradt. C++, progalap. Ami nem megy, hogy milyen sorrendben kellene ellenőriztetni a bevitt adatokat a beolvasás után. Addig még megvan, hogy végignézem a tömbben, hogy van-e 10 méter feletti és 800 cm alatti adat / ugye akkor ha nincs 800 alatti vagy 10 feletti vagy egyik se akkor nincs ilyen hely és kész/, de hogy utána, hogy a viharba kellene megnézni, ha pl. több áradású hely van, azok közül melyik a leggyorsabb.
-
Matthewus
őstag
Thx a választ bár nem sokat értek belőle, stl-ül nem tudok, gyorsítani meg ilyenek nem kellenek, csak az, hogy legalább működjön, de az órai feladatokból összeszedett tudással nekem baromira nem megy. Előző félébe is olyan beadandót fogtam ki, aminek az összetettsége nem volt fogható az órai feladatokhoz. Csak nem értem, hogy hogy van pofa hozzá kiadni olyan nehézségűeket, amilyeneket nem csinálunk. A másik, hogy olyan címszóval nehezítik az évfolyam zh-t ,hogy az "előző félévbe túl jó eredmények születtek".
-
Matthewus
őstag
válasz rexmester #3930 üzenetére
Tavaly 290 körül volt a ponthatár, nem nehéz bekerülni. Verseny nem kell, ha jó vagy matekból és van rá lehetőséged, akkor csinálhatsz emeltet, az segíteni fog egy ideig az egyetemen, Infóból is csinálhatsz emeltet, ha van rá lehetőséged, az is segít. Nyelvvizsgából nem árt, ha van egy angol középfok. De nem szükséges az emelt szint, anélkül is be lehet kerülni. Pl. 5ös matek+infó+angol középfokú nyelvvizsga és tuti benn vagy. Ha van nyelvvizsgád, de mindenképpen akarsz emeltet valamiből, akkor elég 1ből. Bekerülni nem nehéz, de úgy bennmaradni hogy 3 év alatt teljesíteni a 3 évet nehéz, főleg úgy, hogy köztudottan arra mennek az egyetemek, hogy 3 év alatt ne végezd el semmiképpen, inkább 5 év alatt, és most már nagyon erőltetik, majd, hogy menjenek a mesterképzésre, de addigra sokaknak elveszik a kedvét az egésztől. De olvasd el még más ember véleményét, mert én utálom és szarnak találom az egész magyar oktatási rendszert /diplomagyár/, és az egyetemmel kapcsolatban is egyelőre több a rossz tapasztalatom, mint a jó. Ha van még kérdésed, szívesen válaszolok, ha tudok.
-
Matthewus
őstag
válasz rexmester #3932 üzenetére
1.) Senkit nem fog érdekelni. Azt ajánlom neked, hogy számolgass egy kicsit. Duplázással és nem duplázással is számold ki, hogy kb mennyi pontod lenne, ajánlom, hogy figyeld majd az idei ponthatárokat.
2.) az évvégi bizonyítványok csak az egyik fajta pontszámításnál számítanak bele, de a pontos pontszámítási rendszert megtalálod a felvi.hu oldalon. Amíg te eljutsz a felvételiig lehet, hogy megváltoztatják. /mindig kitalálnak valami hülyeséget/
3.) Fontos a szorgalom, nem kell feltétlenül matekzseninek lenni, de fontos az is, hogy milyen a tanár /sokak azt mondják, hogy ez nincs így, de ez nagyon is így van/.
4.) Ha ez nem megy a többi tárgy rovására és szívesen csinálod, akkor igen.
5.) Jelenleg az informatika karon legjobb tudomásom szerint, egy darab középfokú C típusú nyelvvizsga szükséges a diplomához.
6.) Erre inkább nem válaszolnék, legyen elég annyi, hogy bőven a ponthatár felett voltam
7.) Számon kérni? Semmit. A legtöbb dolog új lesz, de egy biztos matekos tudás jó alapot szolgáltat a matekos tárgyakhoz, ahogy a programozásos tárgyakhoz a programozási ismeret. Középiskolai anyagot nem kérnek számon, az ismeretek 90%-a új lesz, már az első félévben.
8.) Ha nem gimiből jössz nem hátrány, hanem inkább előny, ha jól tanítják az infót, a matekot és tanultok majd programozni.
//Én pont emiatt szívok, gimibe szar volt az infó, szartak a fejünkre a fakultációval kapcsolatban és a matek is khm. elég gyenge volt /szar tanárok//.
Még egy pár gondolat. Az egyetemen senki nem fog a szádba rágni semmit, nem fognak biztatni arra, hogy tanulj vagy igyekezzél jobban, az egyetemnek nem érdeke az, hogy te jól megértsd, megtanuld, amit kell. Tökmindegy melyik egyetemre mész mindenhol ugyanaz a szar van csak egy kicsit más mindenhol. És az egyetemen is fogsz tanulni felesleges dolgokat. És lesz olyan is, amikor olyan feladatokat kapsz, amihez órán nem kaptad meg a kellő tudást. Nem akarok senkit se elkedvteleníteni, de ez a helyzet, sok szar dolgon kell keresztül menni a diplomáig, de ha már belevágtam én végigcsinálom az tuti, csak most nagyon szarba vagyok, lehet, hogy nem lesz meg két félév alatt az elegendő kreditem, és akkor átsorolnak költségtérítésesre, ami az egyetem végét jelentené számomra, az ettől való félelem is rányomja a hangulatát az írásomra. -
Matthewus
őstag
válasz snow.man #3936 üzenetére
Nem a csak a felsőoktatást szidom, hanem az egész oktatási rendszert. Hajjaj, hallottam én már nagyon jól boldoguló embert is szidni az oktatási rendszert, a buktatás meg benne van a rendszerbe, ez nem úgy megy, hogy leülnek és kiválasztják. Köztudott, hogy arra mennek az egyetemek, hogy ne végezd el pontosan annyi idő alatt az egyetemet mint amire meghirdették, főleg most a bolognai rendszerben mert mesterképzésre baromi kevesen mennek, és valamiből kell a lóvé, így is baromi sokat vonnak el tőlük. Megvan a minimum követelmény, persze. Csak amikor nem adja le a minimum követelményhez szükséges anyagot, akkor persze, hogy megbuksz. Azt utálom amikor az egyetemi tanárok sírnak, hogy milyen állapot van a felsőoktatásban, hogy bambulnak az előadáson, nem járnak gyakorlatra, de egy egyetemi tanár, kvára nincs kitéve olyan dolgoknak, mint pl. egy óvónő, aki napi 8 órában szenved a neveletlen 3-6 évesekkel, mert a szülők otthon szarnak a gyerekre, és ezek az emberek nincsenek se megfizetve se elismerve, pedig sokkal nehezebb dolguk van. És igen, szar az oktatási rendszer, aki ezt nem ismeri el az elvakult vagy álomvilágban él. Soha nem volt még ennyi problémám a tanulásban, mint itt az egyetemen, hogy hiányosan oktatnak és utána meg elvárják, hogy tudj. De még szerencse, hogy van pár jó tanár, aki ebből a szarból is kihozza a legjobbat. Van statisztika is, hogy mennyi ember végezi el a 3 évre meghirdetett szakokat 3 év alatt, és elszomorító, hogy milyen alacsony százalék és ez nem csak a hallgató, hanem a tanár és az egyetem hibája is. Ezt a kredites, átsorolgatós mókát meg nem találom valami jónak, mert sok ember nem teheti meg, ha fizetni kell, hogy tanuljon, és ezt hamar be fogják szüntetni, ugyanis kiderült, hogy az átsoroltak nagy része nem jár költségtérítésesre, hanem befejezi az egyetemet és újra felvételizik. Nem azért tanultam 12 évig, hogy utána átsorolgassanak. Szívesen vitázok a témáról, de a véleményemet fenntartom.
-
Matthewus
őstag
Dehogynem van százalék, dehogynem. Te minek neveznéd azt, hogy olyan címszóval nehezítik az évfolyamzht, hogy "előző félévbe túl jó eredmények születtek". Vannak segítőkész tanárok, nem azt mondtam, hogy nincsenek, de hiába segítőkészek, ha órán nem adják le az elegendő anyagot, amiről nem feltétlenül ők tehetnek, hanem aki a tárgy felelőse vagy mittudomén, hogy ki. De jövök, a programozással, a közgázzal, a matalappal, diszkrét matekkal /irreális elvárások vannak a vizsgán/. Nem is azt mondtam, hogy személyenként buktatnak, hanem nagy átlagba. BME-s helyzetet ismerem, ott is szar van, itt is szar van csak kicsit más. Anyám óvónő, belelátok a munkájába, és sokkal többre becsülöm őket, mint az egyetemi tanárokat.
Más: miért van az, hogy az összes eltés takarító néni egy bunkó? Mellette még nem is takarítanak... Egyetemre nem szokott kijárni az ÁNTSZ? Géptermekben nem sokára lábuk nő a cuccoknak akkora dzsuva van rajtuk. -
Matthewus
őstag
válasz skoda12 #3941 üzenetére
Nehezítsék, jah. Minden gyakorlaton ott voltam, csináltam a példákat, figyeltem, mégse sikerült. Infoból meg nem mindenkinek volt lehetősége emelt szinten tanulni. Számalap? Mi egy percet se exceleztünk, végig unixoztunk. Épp az egyik gyerek a csoportban kérdezte beadandó előtt, hogy fogunk e wordot, excelt, html tanulni? És nem elsőéves volt... Vannak még csodák. Szórótárgy, pont erről beszéltem, bizonyos mennyiségnek meg kell bukni. Nem kellene szórótárgy, ha nem vennének fel sok embert, vegyenek fel kevesebbet ez egy baromi egyszerű megoldás. A diploma így is elértéktelenedik már. Meg mondta, az egyik általam nagyra tartott ember, B.Lajos: Sokkal kevesebb egyetem kellene! Ezáltal nem kellenének szórótárgyak, minőségibb oktatás folyhatna. A szórótárgyak létezése is egy jó bizonyíték arra, hogy nem érdek az, hogy te megtanulj jól valamit, hogy azt ne csak a zh-n tudd, hanem 2 év múlva is.
-
Matthewus
őstag
- számalapon excel, word ?! nanehogymártitkárnőtképezzünk. -> egy másik srác kérdezte nem én, úgyhogy nem bántasz meg
- matalaphoz is írtam egy szépet, de inkább azt nem hagyom bent. a lényeg, h matalapnak nem szabad gondot okoznia. > Este hatkor nem bírok jól koncentrálni, főleg, hogy előtte 8-tól órám volt, mindkét zh előtt, készültem is rá pedig feladatokkal, én is nagyot néztem a jegyre amit kaptam.
snow.man: igazad van, 20-30 éve működött a rendszer, most meg nem. Miért? mert ugyanaz van, mint 30 éve. Ezért nem haladunk semerre, ezért van ennyi buta, sötét ember, mert nem változik semmi, ezért toporgunk egy helybe. Abba is van igazság, amit ti írtok, de abba is, amit én, de valószínű, hogy változni fog a véleményem /teljesen nem fog az tuti/, ha végre sikerül jobban belerázódnom ebbe az egészbe. -
Matthewus
őstag
Indexet ki lehet már kérni?
-
Matthewus
őstag
válasz labqabi #3955 üzenetére
Azt gondolok és azt írok, amit akarok. Nincs kedvem leírni ide, hogy milyen elvárásaim lennének az oktatási rendszerrel szemben, de nem ilyen kósza gondolataim vannak róla, hanem határozott elképzeléseim, hogy miben kellene változtatni. Majd egyszer unalmamba írok róla a logoutra. /Remélem ráér/
-
Matthewus
őstag
válasz labqabi #3955 üzenetére
Megnéztem az eltés honlapon az önéletrajzodat, hát akinek ilyen eredményei vannak az más szemmel látja a dolgokat, és nem képes annak a szemével látni a dolgokat, aki nehezebben boldogul. Szégyelld magad nyugodtan, ha akarod. Ez a baj a legtöbb magyar emberrel, nem beismerni, ha valami szar, és azon nem változtatni, de nem is tudom, hogy mit várok, amikor a legtöbb ember a múlttal hozakodik fel, nem azzal kell foglalkozni, hanem a jelennel. A múltból tanulni kell nem megismételni azt, és foggal körömmel ragaszkodni hozzá. Most baromi jó példákat lehetne hozni a politikából, de nem akarok még abból is vitát. A politika miatt olyan az oktatás, amilyen. Ha unjátok, amiket írok befejezem, beszélgessünk inkább pl. a Forma1-ről, még a végén a szívemre venném, ha még 1 ember szégyellné magát, a véleményem miatt.
-
Matthewus
őstag
Azt írta, hogy ő szégyelli magát, hát hadd szégyellje, ha akarja.
Az egész oktatási rendszerrel van bajom, nem az elte proginffel konkrétan.
Hogyan változtatnám? Gyakorlat orientálttá tenni, minél kevesebb, rövidebb előadás, és gyakorlat közben csinálni, rávezetni a dolgokra az embereket, tény, hogy gyakorlatból jobban tanul az ember. A kevesebb előadást izgalmasabbá, érdekesebbé tenni, kevesebb, de válogatottabb, a diákok által is kedvelt előadókkal / meg ne politizáljon az előadó nem az a dolga/. Minden tárgynak rendes honlap, segédletekkel, tudom google, de csak egyszer kellene összegyűjteni. Az előadás témáit összehangolni a gyakorlatokkal. Kapcsolattartást még jobban felfejleszteni, kényszeríteni a tanárokat az etr használatára, mert még mindig jó pár tanár felé se néz. És ténylegesen hasznos dolgokat tanítsanak, nem kell közgáz stb. Jah és még1: kötelező sport minden félévben, pl. 1 kreditért, mert fontos a testmozgás. Ezek nem megvalósíthatatlanok, csak akarni kell. Lehet, hogy én vagyok a hülye, de ezeket már rég meg kellett volna valósítani. Most már befejezem, nem kívánok több ezzel kapcsolatos hsz-re reagálni, lehet örülni. De még egyszer: nem az elte proginffel van bajom, hanem az egész oktatási rendszerrel. Ha ez eddig nem lett volna világos, én kérek elnézést. -
Matthewus
őstag
Valamit még elfelejtettem, aminek én személy szerint örültem: akik 2008-ban kezdtek, azoknak kötelező 6 hét szakmai gyakorlat, a diploma előtt. Jól hangzik, kíváncsi leszek majd azoknak a tapasztalataira, akik elsőként fognak részt venni ezen.
-
Matthewus
őstag
Üdv!
Aki powershellhez ért az leírná ide ennek a scriptnek a megoldását:
írjon olyan Powershell szkriptet "listaz" néven, amelynek ha egy mappa elérhetőségét adjuk meg paraméterként (pl. c:\users), a következő eredményt kapjuk: Megjelenik a "A mappában x darab állomány található." szöveg, majd az összes állományra vonatkozóan megjelenik egymás utáni sorokban:
-az állomány neve
-hossza byteokban
- utolsó módosításának dátuma
-sorainak száma
A szkript az összes, a mappában lévő állományra állítsa be a csak olvasható attribútumot. Amennyiben nem létezik a felhasználó által megadott mappa, jelenjen meg a "Nincs ilyen mappa" hibaüzenet. Amennyiben a mappa üres, a "Nincs állomány ebben a mappában üzenet" legyen olvasható. -
Matthewus
őstag
Üdv!
Ez a terem merre van: Kémia épület (Lágymányos) - 065
Északi tömb földszintje? Az segítene, hogy melyik bejárathoz van a legközelebb. -
Matthewus
őstag
Köszönöm a válaszokat!
-
Matthewus
őstag
Üdv!
Linalgra Hegyvári vagy Fried a jobb? -
Matthewus
őstag
Tegnap még simán befértem közgázra, erre ma már 201. vagyok
Simán meg lehetne emelni a létszámot, csak a zhkon van ott mindenki. -
Matthewus
őstag
Úgy látszik, hogy megunta valaki/valakik, hogy diszkrét matek előadásra alig járnak: katalógus lesz óra elején és lehet, hogy a végén is.
-
Matthewus
őstag
Üdv!
Legfrissebb HKR-t hol találom? -
Matthewus
őstag
válasz Marvinyo #4642 üzenetére
Üdv!
1) Nem tudom, hogy mi számít elavultnak, de az tény, hogy sok az elmélet és kevesebb gyakorlat. Mikro-makroökonómia / IK-n most közgazdasági alapismeretek néven fut/ itt is van kötelezően.
2) A tantervi háló nem változott, a 2008-as az aktuális, csak 1-2 tárgy elvégzéséhez szüksége feltétel változott tudomásom szerint.
3) Találsz a kar honlapján előző félévi ösztöndíjtáblázatot, de ez félévente mindig változik.Két szakirányt egyszerre: ezt passzolom. De szerintem bőven elég, ha egyszerre egyet csinálsz. Szakirányt asszem félévkor kell választani
Bsc-msc: Ezt is passzolom.
Tudsz írni a tanulmányi osztálynak is emailt ide: ttkto@ludens.elte.hu
Ők biztosan pontosabb választ tudnak adni -
Matthewus
őstag
Érdekes dolog ez a hiányzás, szerintem tanár függő, mert nem egy gyakorlaton volt olyan /ahova jártam/, hogy 3-nál több hiányzásnál is simán kapott gyakorlati jegyet az illető. Szóba se kerültek a hiányzások. Ez a szemétség, hogy van olyan tanár, aki betartja, van, aki nem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Projektor topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Dragon Age: The Veilguard - Befutottak az első értékelések
- Politika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- E-roller topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Netflix
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Mac Mini M1 8GB 512GB SSD + INGYEN KISZÁLLÍTÁS
- HP EliteBook 845 G8 Tartós Fémházas Laptop 14" -60% Ryzen 5 Pro 5650U 6mag 16/512 FHD IPS Matt LTE
- HP EliteBook 845 G7 Fémházas Laptop 14" -45%Ryzen 5 PRO 4650U 16/512 FHD IPS SURE VIEW
- HP Elitebook 840 G8 i5 1145G7 / 32GB / 512GB / hibátlan!
- Nethome Plus, klíma wifi modul
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest