- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
-
jozsi252
veterán
Persze sokat számít. Én próbaképp pár napja rendeltem BG-ról egy Blitzwolf 64GB-os microSD-t 2900ft-ért kuponnal, és az 30MB/s folyamatos írást tud, persze töredezettségtől is függ. Ennyiért kb ajándék áron van. Majd ha megjön akkor tesztelem programokkal hogy valójában mit tud.
Egy Class 10-es memóriakártya minimum 10MB/s-es írást tud, olyat ne vegyél semmiképp. Legalább UHS Speed Class 3-at vegyél. Ezt onnan ismered fel hogy a memóriakártyán egy U formába van benne egy 3-as. Ez már elegendő lesz a gépedhez. Ez a Samu pl. ilyen - [link]
Persze az sose baj ha gyorsabbat veszel mint ami kell, szóval Extreme Pro jó választás. -
Persze, hogy számít, nem mindegy, hogy milyen a sebessége. Nekem az Air-ben egy sima class 10-es SanDisk van, ami 98 MB/s sebességet tud. Én videózáskor csak full hd-t használok, de azt 60 fps-ben. Oda még elegendő ez a kártya, 4K-hoz viszont már kevés. Mondjuk ezt ki is írja a drón kártya berakás után.
-
-
-=Valium=-
aktív tag
Nem árt néha átnézni a gépet (gimbal rögzítés, propok épsége) Propot a legkisebb hiba esetén cserélni! Megfogni a gépet kézben és felpörgetni...és ha ugy érzed ráz/remeg a gép akkor egyértelmüen prop csere. Lehetőleg gyárit vegyél, mert az óóócó utángyártottak balansza néha rosszabb, mint a ledobott ütött-kopott régi.
Egyetlen értelmes kiegészítőt tudok ajánlani és az az ND filter szett legalább 32-es ig. -
twine
veterán
"Rendeltem kontrollerre szilikon tokot"
Szép lassan tömjük a kicikínaiak zsebét, és csak később jövünk rá, hogy használhatatlan sz@rokat vásárlunk első lelkesedésünkben!A kontrollere a szilikon tok szerintem az első ilyen,,,,pedig tudtam, hogy a telefonokban is több kárt tesz mint hasznot, mégis megrendeltem anno én is,,,
Mer'a tereprallyn ömlik a por, majd ez megvédi.....
Egy rakat szar, mert nélküle simán letörlöm/fújom/vöröskecske szőrös smink pamaccsal portalanítom...
Míg a szilikon tok alá bemegy a por, és teszi tönkre a felületet, ráadásul a szilikon gumi meg is fogja a port "beletapad", és le is kell csavarozni a kontrolleröl az aluminium cuccot, hogy fel, vagy le tudd szedni a tokot...A másik ilyen amitől előre megkímélnélek hogy pénzt adj érte, a karokra húzható harmonika aljú gumi, ami ugyancsak a védelmet szolgálná a gimbaloknak...
az első éles repülés alkalmával téptem le róla, olyan borzasztó volt irányítani vele a gépet, az amugy finom karok/gimbalok olyanok lettek mintha akadnának a gumi harmonika miatt..... -
jozsi252
veterán
-
twine
veterán
Jótanács ;) :D
És gratulálok,,,sok balesetmentes órát hozzá ;) -
A lítium akkukat (legyen az ion vagy polimer) a szakirodalom szerint 60% feletti töltöttségi állapotban kell tárolni ha hosszabb ideig nincsenek használva. Ezért is értetlenkedek én az Air-nél, hogy miért van az, hogy 10 nap elteltével lemeríti szándékosan magát. Jobban mondva azt nem értem, hogy ezt a ciklust miért nem lehet állítani rajta. Azt értem, hogy pl a szállítás biztonsága megköveteli, hogy ne legyenek magas töltöttségi állapotban, de tárolásnál valójában ez egyáltalán nem tesz jót nekik. Most én pl ha télen nem akarom használni, akkor 10 naponta tegyem feleslegesen töltőre?
Mondjuk közben rájöttem, hogy nem kell, a mobilon beállítottam egy 9 napos ütemezett riasztást. Amikor figyelmeztet csak annyit kell tennem, hogy egyszer be-ki kapcsolom őket és onnantól megint tíz napig nem merítik le magukat. De akkor is röhejes...
-
#92557568
törölt tag
Húú hát először is a kiszemelt drónodról rengeteget olvass.
Nézz teszteket ,vidiket Yt-on.
Mikor vásárolni mész elméletben már ismerned kell a kezelését ,funkcióit.
Én használt dron vásárláskor először nyílván a drón állapotát mérem fel.
Korcokat,horzsolásokat,repedéseket kutatva a géptesten ami akár utalhat egy korábbi odaverésre.
Szintén a kamera állapotát is felmérném elsősorban a lencse,védőüveg állapotát ,hogy karcolásmentes-e.
Mondanám,hogy a propellerek is sokat elárúlnak de azokat úgy is eladáskor ha csak kicsit is sérültek azt újra fogják cserélni.
Majd ujjal megpörgetném a rotorokat,hogy könnyen járnak-e ,nem-e akad zörög esetleg túl sokat kotyog, kiszűrve a rotorcsapágy hibákat.
Majd a Távot is tüzetesen átvizsgálnam a gombokat ,hogy nem-e akadnak ,a kapcsolók nincsenek e kikopva nem e kotyognak.
Miután mindent rendben találnék akkor megkérném az eladót ,hogy emelje fel és hagyja először csak lebegni.
Ebből már nagyon sokminden kiderűlne.
Pl. a szenzorok épsége,a kalibrációk helyessége.
Egy jól kalibrált és sérülés mentes dron nem úszik el semmilyen irányba ,még egy csak gps pozicíonált kínai drón sem úszik többet mint 20 cm fel-le, jobbra-balra.
A dronnak csendesnek kell lennie tehát semmi zörej a rotorok hangján kívül.
Ha a lebegés stabil akkor megkérném az eladót ,hogy a fontosabb funkciókat mutassa be.
Gondolok itt főleg az Rth-ra és egyéb softweres funkciókra.
Azért kell megkérni mert a távot az eladó valószínű nem fogja a kezedbe adni még akkor sem ha azt mondod,hogy te már tapasztalt pilóta vagy.
Távátadás álltalában fizetés után szokott megtörténni.
( én is így szoktam eljárni )
Elkerűlve a kellemetlenségeket amiket egy olyan dronpilóta okozhat aki tapasztaltnak valja magát de közben sajnos egyáltalan nem az.
(Volt egy olyan vásárlóm aki tapasztalt dronpilótának vallotta magát és sajnos megbíztam benne.
A funkciók bemutatása után kifizetés előtt elkérte a távot én meg jóhiszeműen átadtam neki.A drónt úgy és olyan sebességgel nekihúzta a 10m lévő fabódénak,hogy 3 prop elszállt és az egyik kar berepedt=komplett ház csere /Qx 350 /Én meg kiabálltam közben,hogy engedjen el mindent mert akkor életbe lép a Gps lock de csak húzta a kart... Majd bevallotta ,hogy sorry eddig csak játék dronnal repkedett és megijedt.Végülis kifizette ,muszáj volt neki )
Szal ez az íratlan szabály amit akkor egyszer nem követtem ,senkinek távot nem adunk oda amig a gép ki nincs fizetve!
Na szal ha mindent rendben találtál a dronnal akkor mehet a boltolás .
Talán még annyi ,hogy amíg beszélgettek addig engedd ,hogy lebegjen ,felmérve az akku kapacítást,hogy tényleg bír e annyit amennyit az eladó állít.
De a legfontosabb,hogy rengeteg utána olvasással tesztek megtekintésével Yt on felkészűlve kell odamenni -
#92557568
törölt tag
Nekem csak 1 alternatíva jutott eszembe de ennek meg sajnos az Fpv hatótávja kevés 5-600 m csak...
(Mondjuk lehet antenna moddingolni )
Yuneec q500
Viszont sokkal nagyobb mint a phantom 4.
Atom stabil nagyobb szélben is.A kamerája cserélhető ,cgo2 full hd,cgo 3 4k.
25 percet repül egy töltéssel.
Az ára itt Németben használtan a 4k-s nak ca . 100 e ft.Saját képek:
Nem túl okos dron de
- follow me
-watch me
-Circle flight
-RthEzeket mondjuk tudja.
Viszont ez egy nagyon nagy dron erre fel kell készülni -
https://youtu.be/FQkiZcuCSH4
Tablet mindegyikre feltehető. Egy phantom 4 olyan 230 körül mozog használtan. Akadásmentes kép az ocusync 2.0-án sokkal stabilabb mint a Lightbridge 2-ön. Ha sima 4-ről beszélünk akkor biztos hogy nem azt venném. Ha nincs elég morzsa egy jobbra, akkor várnék még vele, és vennék egy olyat ami hosszabb távon jobb.
Légyszi írd már le, hogy mekkora szélben akarsz repülni? -
#92557568
törölt tag
Szia,
Hát ha teljesen kezdő vagy akkor sztem ne Dji vel kezdj tanulni.
Túl drágák tanuló gépnek.
Anno volt egy Hubsan 501ss dronom is.
Valami 30-40k újan.
Szerintem a legjobb kezdő dron ami csak létezik.
1,5 Km fpv-t tud.
Full Hd gimbal nélküli.
Gps módban nem lehet megölni :D
20 perc akkuidő.
Iszonyat olcsó akkuk alkatrészek hozzá.
Egy kezdőnek inkább azt ajánlanám,tanúlgatni meg belekostolni ebbe a hobbiba.
Kövi lépcső egy Parrot bebop 2 lenne ami már igen csak jó kis dron (Digit gimbal,fhd,meg szórakozni is lehet vele ha meguntad a videózást 65kmh- tud) ,mondom ezt a Mavic 2 pro után is.
De persze a döntés csak is a tiéd.
Szerk:
Ja ez mindkettő kis dron ,hátizsákba simán beférnek.Vanessa1:
Köszi az infót ,szerintem hagyom egyenlőre mégis a downgrade-t
-
Én nem biztos, hogy bevállalnám a phantom-ot. Gondolom a 4 pro v. 2.0-ra esett a választásod. Az igaz, hogy a súlyából kifolyólag stabilabb szélben (nagyobb szélben), de ez is az egyik hátrány, hogy kompaktnak nem lehet mondani, nehéz a szállítása. Nagy szélben én semmilyen gépet nem küldenék fel, és biztos vagyok benne hogy ha többszázezer Ft kiadása után te is így gondolod. Kisebb szélben a Zoom /pro is nagyon stabil. Én inkább erre felé hajlanék, ahogy lehet látni, hogy sokan "szabadulnak" a Phantomtól és vesznek egy Zoom-ot minimum mert a kompaktsága a szenzorai, és a hatótáv sokkal előnyösebb.
De a döntés a tiéd. -
Geller72
veterán
Ha nem garos, akkor könnyen lehet, hogy annyiért "mókolnák" meg neki, amennyiért veszel egy újat.
. Jobban jársz, ha nincs aki megcsinálja, hogy veszel egyet használtan valahol. Azért én megnéznék egy szoftverfrissítést a drónra, mert láttam már karón varjút. A töltéssel amúgy mi a helyzet? Tölti az akkut a töltője? Elvileg már ott kellene hisztiznie.
-
Geller72
veterán
"Vacsi új gép volt, itthon pihent 2-3 hónapot, de egyáltalán nem volt használva."
-Pont ez lehet a baja. Lement teknősbékába az akku. Ki kellene mérni, hogy melyik cella a gatya és csak arra az egyre rátölteni direktbe egy olyan töltővel, ami ezt tudja. Persze itt semmi gyári töltőről nincs szó, manuálisan két tűvel (+-) 1s-en megtölteni egy picit, amíg annyira meg nem emelkedik a fesz, mint a többi cellában. Utána már a gyári töltő is tudja folytatni.
Én ezért szoktam azt mondani, hogy bizony elő kell venni az akkukat télen is ér rájuk kell nézni. Nekem is vannak olyan akkuim, amiknél a töltési ciklusok java pont ilyen - kondicionáló töltés. Eleve nullára vagy az közelibe lemerült akkut nem szakad elrakni.
-
gonger
senior tag
Ha CN régió kódos gépet kapsz (valószínűleg az lesz) akkor gariztatás miatt vissza kell küldened.
De ez ne vegye el a kedved a rendeléstől. Figyelj a szállítási módra, hogy ne te fizess Vámot és biztosan találsz jobb árakat az itthonihoz képest. Nagyon sokan rendeltünk itt kintről, inkább user hiba miatt kerülnek szervizbe a gépek. Abban az esetben meg lehet mérlegelni, hogy itthon javíttatod, vagy megkockáztatod elsütni a gariztatás lehetőségét és vállalod a postaköltséget. -
A kültéri eszközök nagyrésze 2.4GHz-re van állítva a nagyobb hatótáv érdekében, és a házakból is inkább ez szivárog ki, lévén az 5.8GHz-et jól árnyékolják a falak. Nem beszélve arról, hogy rengeteg régi router-telefon-stb működik még, ami nem ismeri az 5.xGHz-et. Tehát 5.8GHz-en jobb esélyed van a stabilabb kapcsolatra, kevesebb interferenciára, főleg zsúfolt helyen. Lásd Magyarósi Csaba "majdnem lelépett" air-jét.
-
33as
senior tag
-
_X10Dead_
aktív tag
A láb-hosszabbító nem sokat ér, max. szépen nyírt gyepen van értelme. Minden más esetben vagy kevés, vagy szükségtelen. Ráadásul plusz vitorla, így jobban belekapaszkodik a szél is.
Mindenképpen szerezz be egy landing-pad-et, vagy keríts valami ládát, merev lapot a felszálláshoz, amivel le tudod nyomni a füvet. Így a port sem kavarja magára a gép és kicsit vízszintezni is tudod felszállás előtt. Nem kell túl nagy, A2-től felfelé minden jó.
Leszálláshoz nagyobb kellene, de tanulj meg marokba leszállni, annál biztosabb nincs.Filterek: A mostani szikrázó napsütésben néha az ND32 is kevés, de még borús időben is jól jöhet egy ND4-es.
A Mavicnek nem túl jó a dinamika-tartománya, érdemes törekedni arra, hogy golden-hour körül és/vagy borult időben repülj. Az UV szűrő max lencse védőnek jó, és a polár szűrőnek sincs sok értelme magában.Madarak. Az itthoni ragadozók inkább kíváncsiak, mint agresszívek. Ellenben mindent kerülj, ami rajban jár. A galambok különösen veszélyesek. Pro tip: ha bajban vagy, az ösztöneiddel szemben kell cselekedni. Gyorsabbak és jobban manővereznek, mint Te, csak egy dologban vagy jobb náluk: emelkedésben. Szóval, gázkar fel, aztán sipirc haza...
Megbízhatóság: Ha nem vered oda, nehéz tönkre tenni. Én még propokat sem cseréltem, pedig majdnem 300 km van a gépben. Tartsd tisztán, ne feljtsd el lehúzni a gimbal-védőt indítás előtt, mindig a tereptárgyak felett repülj (villanydrót!) és nem lesz gond.
Ja igen, ha emberek vannak körülötted, mindig szólj nekik, hogy mire készülsz. Látni, de minimum hallani fognak, de ha előre kéred a hozzájárülásukat és bevonod őket a mókába, nem fognak szívózni.
Ha messzebbre kalandoznál, törekedj arra, hogy szembe fújjon a szél, hogy a hazaúton inkább toljon és ne kelljen birkózni vele. Nagyon ciki tud lenni, ha fáradt akkuval jönnél haza, de a gép csak araszol. Ha mégis ezt tapasztalod, gyere lejjebb. Föld-közelben általában nem olyan erősen fúj. Ha ez sem segít, próbáld meg letenni valami biztonságosnak látszó placcra, aztán ballagj el érte. Ha az akku kritikus szint alá merül, a gép magától landolni fog. Jobb ha Te mondod meg neki, hogy hova tegye...Légtér: a jelen szabályozás szerint NEM fogsz tudni szabályosan repülni, és azt sem fogod tudni, hogy ki van még a környéken rajtad kívül. Az eseti légtér-használat olyan macerás, hogy ha valaki megkéri, az általában több napra fogja az adott környéket, akár 10+ kilométeres körben. Hogy konkrétan mikor és hol repül, azt max abból látod, ha személyesen összefutsz vele. Úgyhogy marad a józan ész és a kalózkodás...
-
usergefi
kezdő
Én a Pgytech ND filtereit használom ND4-8-16 + CPL + UV szűrő 5-ös szettet, de a DJI áruházában is találsz, ha az szimpatikusabb lenne. A minőségéről fogalmam sincs, eddig nem volt vele problémám. Azért még egy fokkal sötétebb néha elférne.
A javítást nem tudom, hogy mire értetted, de ha a drónra, akkor még semmi problémám nem volt vele.
Az élettartamot meg az akkumulátorokra gondolom, azok meg még mindig jók. Ahogy pár bejegyzéssel feljebb is írták egy új akksi egy-két évig biztos kihasznál átlagos felhasználás mellett. -
usergefi
kezdő
Nem vagyok jó madár felismerésből, illetve madár határozóm sincsen, de egyszer valami nagyobb testű héja/sas kezdett el keringeni körülötte, egyszer pedig talán fecskék. Amit hallottam még, hogy tengerparton a sirályok sem szeretik, hajlamosak megtámadni a drónt.
Alkalmazásban én csak a DJI hivatalosát használtam, egyébre nem mertem rábízni. Tudom, hogy nem tökéletes, de ha probléma van, akkor szerintem nagyobb eséllyel garizzák, ha a hivatalos appjukat használtad.
ND filter meg azért kell (legalábbis nekem), mert szép, filmszerű videóhoz a framerate-ed 2x-esét ajánlott beállítani záridőnek. Mivel én 24fps-el veszek fel, ez azt jelenti, hogy 50 körüli rekeszidőt kell beállítani. Ha ezt ND filter nélkül csinálnám, akkor gyakorlatilag teljesen kiégne minden a képen, annyira világos lenne. És ehhez nem kell nappal szemben sem repülni, kb mindegy, hogy merre fordulsz, ha süt a nap. Persze enélkül is fel lehet venni: vagy autón hagyod, vagy beállítod kézzel ahogy neked jó, tökéletesen működőképes úgy is, csak a felvétel más lesz. Nagyon nehéz lenne leírni, hogy miben, érdemes rákeresni erre youtube-on, hogy láss pár konkrét példát.
-
Geller72
veterán
Sok madár szeret szívózni, vagy csak védi magát a területét. A galambrajokkal kell vigyázni, azok nagyon veszélyesek és agresszívek tudnak lenni.
Appban többnyire Litchit használok, de van, hogy a Dji progit, ha nem használok éppen VR szemüveget. -
usergefi
kezdő
Kb lassan egy év használat után én a következő kiegészítőket tartom hasznosnak, illetve ezeket használom rendszeresen:
- ND filterek, hogy a napközbeni videókban szép motion blur legyen.
- Kihajtható felszállópálya, hogy ne mocskolódjon a drón, bár a láb hosszabbítókkal lehet, hogy ezt ki lehet küszöbölni, azt nem használtam még. Emellett a szükség eseténi hazatérésnél a pontos landolásban is segít.
- A már általad említett távirányító joystick védő.Ezek mellett a plusz akksi attól függ, hogy mennyi ideig akarsz repülni. Egyben időjárástól függően kb 20-25 perc repülési idő van. Ha több kell, akkor értelemszerűen akksiból is. A teljes feltöltésük kicsivel több mint egy óra.
Memóriakártya nekem még mindig az eredeti van (16GB), arra kb 30 percnyi 4K felvétel fér rá, egyelőre elég és nem kell nagyobb, problémám eddig nem volt vele.Olyan app sajnos nincs amit írsz, bár ez lenne a legideálisabb megoldás. Sőt ha kérsz eseti légteret, és aktiválod, akkor is előfordul, hogy más is berepül a légteredbe, szóval mindig figyelni kell. Ezenkívül még néha a különböző madarak is elkezdhetnek "szemezni" veled, ilyenkor én inkább leszállok, mint hogy megkockáztassak egy ütközést.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Baby design smart sportbabakocsi
- Új Catler TC 9010 prémium konyhai robotgép 1400 W - 2 év bolti gari!
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Beszámítás! Apple Watch SE 2024 44mm Cellular okosóra garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- Intel Core i7-8700, i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest